prosím o krátkou radu. Chci vyměnit olej v BMW R 1150 R. Dle témat zde a rady předchozího majitel jsem do motoru pořídil Valvoline Durablend 4T 10W40.
Do převodovky Valvoline TDL 75W90
a když jsem prodejci říkal , že do koncového převodu je olej typu SAE90.... řekl, že to vlastně splňuje TDL 75W90 a teď se tedy ptám...Mohu dát do koncového převodu, bez újmy zařízení, tento olej 75W90???
Děkuji moc za radu.
Milo
- minerální olej SAE 20w50
- bez filtru 3,5 l
- s výměnou filtru 3,75 l
- moment pro utažení zátky 32 Nm
- moment pro utažení filtru 11 Nm
převodovka:
- syntetický olej SAE 75W-90 nebo hypoidní převodový olej SAE 80w-90 GL5
- celá náplň 1,0 l
- při výměně 0,8 l
- moment pro utažení zátky 23 Nm
finální převod:
- hypoidní převodový olej, SAE 80w-90 GL5
- celá náplň 0,25 l
- při výměně 0,23 l
- moment pro utažení zátky 23 Nm
na Motorkářích www.motorkari.cz/tema/
dole na stránce máš manuály
www.motorkari.cz/motokatalog/bmw/bmw-r-1150-r.html
a nebo tady
www.baworak.cz/forum/viewthread.php
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
No dám na rady zde a koupím dle vašeho doporučení.
Ještě jednou díky
Milan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej BMW R 1150 R
Naposledy editováno 06.09.2019 20:08:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej BMW R 1150 R
Děkuju za odpověď. Ptal jsem se také už jen z toho důvodu, že se tu řeší světové oleje Shell, Castrol, Motul atd..... a olej, který se vyrábí v naší republice je někde v pozadí.
Dělám ve strojírenství a vím jaké má ČR přísné normy a kontroly na to co vyrábí a taky vím, že my Češi umíme dělat velmi dobré a kvalitní věci, je divné, že tedy nikdo nepoužívá ryze český olej. To jsem ale trochu odbočil od tématu.
Všem v tomto vláknu děkuji za příspěvky, beru z nich poučení a přeji všem...jen kolama dolů
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Milan
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
Do motoru u meho R1150GS olej 20W50.
Trysk M8AD SAE 20W50 API SF/CC...............motor.
Ale z dob minulých mám mnoho prázdných obalů od Shell a Motorex...............jen po osobní zkušenosti se tluču do hlavy, proč jsem to dělal a jezdil na ty předražený - údajně lepší
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Motorce "ten český hnůj" nejen, že neuškodí, ale dokonce jí to prospělo. Motor se mechanicky utišil, spotřeba oleje minimální, a řazení - převodovka houkala jak na Shell, tak i na Mogul - jen po zahřátí tam nejsou takové rány. Řazení jako na Japoncovi ale nečekej..............je to koncepčně starý motor......superoleje jsou zbytečně vyhozené peníze.
Převody + konec.............................................cokoli co splňuje GL5
Motor 20W50..................................................cokoli co má alespoň API SE a vyšší
a než tam lít kdovíco zbytečně, radši zkátit interval, tím prospěješ všemu výrazně líp, než tam naprat syntetiku zbytečně.
do 12ky dávám 7100 ale, to už je zas jiná
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jsem přesvědčen, že používat stále stejnou značku oleje nemusí být vhodné. Každý výrobce - spíše bych je nazval míchač - má produkt, který bude vytvářet určité oxidanty a karbony. Jiný zase jiné, ale ty první třeba rozpustí.........a na zachycení je tam filtr. Při ceně cca 250kč za filtr a cca 250kč za olej měním častěji, než nájezd 10 000km.
Když budu celý život chlastat jen minerálku, chcípnu na ledvinové kameny...........a přitom je zdravá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
Jen proto, že tam výrobce napíše slovo BOXER a žijeme v dojmech, že tím jsme udělali pro svůj stroj maximum. Už nikdo nezohledňuje, jestli se s motorkou jezdí třeba teď, kdy teplota je do 20°C ...............a nebo v létě Španělsko, Portugalsko, Maroko, kde to atakovalo 45°C a ukazatel teploty vypadal na motorce jako žebřík do nebes.
Hlavně to všichni měňte po 10 000km a při "lepším oleji" to klidně natáhněte i na víc. Já budu raději měnit po 5000km a cenově na tom budu podobně. V pátek odjíždím na balkán a v motoru bude čvachtat Total Quartz 7000 10W40 API SN za 67kč/litr. Po návratu ho klidně vypustím na brikety a dám nový. Ten Total jsem dal jen pro příklad a cenové srovnání. Cokoli převyšující API SE s viskozitou dle podmínek provozu je pro tento prehistorický motor vyhovující.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rafička na tachometru BMW R 1150 R | pidulik | 2 | 20.5.2024 v 00:23 ja1 |
Spojka BMW R 1150 R | pidulik | 1 | 19.4.2024 v 18:54 JwKS_Pavel |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |