AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale dělám ve Škodovce na kvalitě, tak mám možná nastavená jiná měřítka .... .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale třeba Mahindra... časem... ve spolupráci s Týncem...
To bude vyrábět lepší....
Ale souhlas s tím, nevypadá to zdálky vůbec špatně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myšleno žertem, motorka se hlavně musí líbit tobě a taky nectím úplně rodokmen,
byť tedy ve skříni origo díly mám a za pár hodin je z kříženečka papírový kus.
Ale líbil se mi tvůj komix.
Osobně si myslím, že bublina bude spíše plaskat pomalu, jak pamětníci budou odcházet
a mladí rozprodávat sysláty z garáží, které nejedou a nebrzdí, což ale vlastně nedělaly nikdy.
Nicméně chleba to nejí a pokud to dělá radost, počkej.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A nebudu ho měnit!!! Ani blatník!
Jde o to, že na tom vůbec nejezdím. Chleba to sice nežere, ale místo to v baráku zabírá, mám těch krámů moc, tak dělám čistku. trialka půjde taky. Místo těch dvou přikoupím jednu normální, na který budu i chtít jezdit.
Jestli se ale skutečně podaří jí prodat, to už je jiná věc. Ale nechci bejt zahlcenej motorkama a chci přikoupit velký enduro, tak je potřeba to nějak zredukovat.
Nejjednodušší pro mě by bylo to prodat jako paket (motorka + 2x motor na díly + nějakej šrot jako zápalko, cívky, prostě javí krámy v přepravkách i na kývačku 353,354).
Taky rozprodávám nějaký flinty, kdyby tu byl náhodou nějaký myslivec...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mě by zajímaly spíš nejaké staré, než nejaká "běloprachá" moderna .
No ale kdybys měl neco zajímavého...třebas frlašku, trojáček... ...nebo starů flobertku...
Zdenalbenal píše: PetrL3> ...a co máš za flinty?
Mě by zajímaly spíš nejaké staré, než nejaká "běloprachá" moderna .
No ale kdybys měl neco zajímavého...třebas frlašku, trojáček... ...nebo starů flobertku...
Nejzajímavější (nejstarší), co můžu nabídnout je malorážka mod 1 s výrobním číslem 00710 a "zetka" rok 46, 30-06 sprg. s pěkným dřevem, ale s nepůvodním závěrem, ZF4 na klapce.
Nemám nic černoprachého, jen samé spíš pracovní pro začínající myslivce třeba. Zbytek jen novější.
Naposledy editováno 19.08.2019 09:58:29
Takže neco se přece enom děje...
Martine, taky jsem to pojal jak dvoudenní výlet českou krajinou...třebas sem se stavil na jedno čtyřhodinové kafé u Bimbama...a sakumprásk ujel asi 700 km...přesto, že od nás je to do Týnce "jenom" neco přes dvěstěpadesát...
Od hladu mě taky zachraňovali vietnamci, bistro ve Vlašimi u Tesca (tam sem se dostal takovýma silničkama, že až...).
No a pokračoval sem trasou z Pelhřimova na Cerekev, Telč, Jemnici směr Moravské Budějovice a Znojmo, v Zálesí doleva a pak silnicí č. 400 přes Miroslav, Jiřice...
Zvlášť úsek od toho Pelhřimova je pěkná cesta, sem se přistihl, že mám hubu od ucha k uchu (mám plexi, takže bez much).
Je to opravené a provoz zanedbatelný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam> Je to tak, jak píše Milan. Jsou to nějaké čínské kopie staré Hondy, které už se nevyrábí, gufera prý nejsou. Stejně jako přední brzda. Kamarád má novou 350 640 Style a ta pumpa mu začala téct. Gumičku nesehnal, musel koupit novou brzdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nejsem si jistý, protože mu nevidím do obličeje, ale myslím si, že tohodle chlapíka jsem potkal včera (v neděli kolem poledne) na pumpě na hoře sv. Šebestiána nad Chomutovem. Tankoval Jawu 650 Classic a razil i s manželkou do Německa na trajekt. Říkal, že byl v Týnci a cestou sem najel 2000 km. Motorku měl v parádním stavu, vínovou s chromovanou nádrží, poklábosili jsme a popřál jsem mu šťastnou cestu domů.
Naposledy editováno 19.08.2019 11:11:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mé fotky jsou zde , ale je to hodně podobné, jako od Martina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše:
Bimbam> Je to tak, jak píše Milan. Jsou to nějaké čínské kopie staré Hondy, které už se nevyrábí, gufera prý nejsou. Stejně jako přední brzda. Kamarád má novou 350 640 Style a ta pumpa mu začala téct. Gumičku nesehnal, musel koupit novou brzdu.
Milan1963 píše: Bimbam> Erik se snad ozve, ale - současné vidlice Jawy 350 jsou jakési čínské, či odkud. Jsou slabší, než byly Březnice na Jawách do roku výroby 2006.
takže zpátky na stromy... 634 měla vidle na hovno, ty měly plný kecky aby unesly i citelně lehčího smolíka a na 634 s víc váhou předu a ještě težší byly tragické... PO 20 letech je napadlo udělat pro 638 lepší vidlice a bylo to lepší... A teď už tam dávají zase jakési slabé... Nicméně co se divím, vždyť je to bretstvo kočičí pracky ta banda ničemů...
PetrL3 píše: Verdom> Klakson tam mám tento:
A nebudu ho měnit!!! Ani blatník!
Jde o to, že na tom vůbec nejezdím. Chleba to sice nežere, ale místo to v baráku zabírá, mám těch krámů moc, tak dělám čistku. trialka půjde taky. Místo těch dvou přikoupím jednu normální, na který budu i chtít jezdit.
Jestli se ale skutečně podaří jí prodat, to už je jiná věc. Ale nechci bejt zahlcenej motorkama a chci přikoupit velký enduro, tak je potřeba to nějak zredukovat.
Nejjednodušší pro mě by bylo to prodat jako paket (motorka + 2x motor na díly + nějakej šrot jako zápalko, cívky, prostě javí krámy v přepravkách i na kývačku 353,354).
Taky rozprodávám nějaký flinty, kdyby tu byl náhodou nějaký myslivec...
Já ti rozumím... Mám tu Roudstra - sice extra vzácnost, ale ujede pár set km za rok.... Pak smolíka, ujede max 1000km za rok... Objedu dvě místní akce, jednou 2x navíc jen tak kolem komína a víc nic... Roadster na vete akce nesmí a Smolík jednou dojezdí na to že nejsou věci do motoru... A k tomu Hondu na normální používání... ta Honda je o tolik lepší že se mi na nic jiného moc lézt nechce, protože ze smolíka bolí prdel a moc nejede, takže abych na něm jel třeba do Prahy nebo do Plzně to prostě neudělám jednak proto že by mi upadla prdel,na dálnici je to nepoužitelné a mrdat se po šoustkách se mi na dálkových trasách taky nechce... Roadtser je sice ukázkově pohodlný, jede líp, ale pořád se bavíme o 20k proti 60k... Takže kdyby někdo vykoupil ty dve motorky za cenu, za kteoru by se dalo koupit něco starého, japonského kolem 50k výkonu, tak do toho jdu, zredukuje se park na dva kusy a krom všedněděnního otloukánka bude veterán který "jede" a nemá problém ani s tou dálnicí... A kdyby se vysral na ten věk, mohla by to být klidně W650, V7, Bonneville apod.... Peníze za které se v bublině dají ty dvě motorky prodat by na to vydaly...
Edit: kdyby to byla ta W650, tak by mohla bejt vlastně jenom jedna... Jede to dost a spolehlivé je to velmi....
Naposledy editováno 19.08.2019 20:02:38
Moje Jawa 660 má najeto necelých 30 tisíc km a žádný velký problém s brzdou jsem nikdy neměl . V Týnci jsem se dověděl, že jeden kolega má problémy už po 20 tisících kilometrech, přední - ruční brzda prý tekla nejprve při brzdění, potom už pořád. A Jawa nabízí místo gumiček za pár korun jen celek za tisíce...že by se gumičky nikde nesehnaly ? Rozhodně se to musí řešit, protože brzdy jsou dost podstatné a kupovat něco zbytečně draze, když stačí věc za desetikoruny se mi zdá nesmyslné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |