Osobně bych ocenil tu první variantu, trošku víc výkonu a bezdušová kola (ať už je to jakkoliv proti hardcore around the world použití).
První kusy by prý měly být v ČR dealerstvích už letos v září ! Ví někdo něco víc?
Bude větší?
Bude stejná?
Ať vybírám, jak vybírám, ideální motorka není a už Afry mi vadí vlastně jen ta dušová kola. Protože to vidím z 99% na silnice. Teď jsou Afriky za dobré peníze, tak vzít teď novou 1000 nebo počkat do zaří na novou 1100 ... odhaduju ale, že bude velká a že bude za 399tis ...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100
Ale zajímá mě teď ta malá Afrika. Protože je myslím reálné, aby z toho motoru dostali stejné parametry jako má současná 1000, protože konkurence to víceméně dokáže a pak by AT 1000 asi skončila. Nebo budou mít 3 Afriky? Tomu nevěřím. Stejně tak je otázka těch kol ...
Z tohodle pohledu - má cenu vůbec kupovat ještě současnou AT? Protože ta 850 by prý (opět spekulace dealera) mohla/měla být pod 300tis. 1100 očekává 399tis.

Mám na KTM sježděnou půlku Evropy a nikdy nikde mě ve štychu nenechala. Ťuk ťuk, doufám, že mě teď na Balkáně nikde nenechá


Ale k věci. Už sis toho dle všeho prošel dost, tak asi víš, co jo a co ne. Ale musím dodat, taky mě zaráží, že je pro tebe tak zásadní duše/bezduše. Koneckonců ti kluci, kteří do toho terénu jezdí, taky ve finále stráví daleko více času na silnici. Spíš co bych řešil, pokud plánuješ prakticky jen asfalt, tak bych volil max rozměry 19/17 a na nějaké 21 bych rovnou zapomněl. A hleděl bych na brzdy, podvozek, motor....prostě to, co je zásadní, duše/bezduše to už je dle mě fuck. Jinak jsem překvapen, že o tom prakticky nikde nic moc není a už za měsíc by měla na showroomech přistát nová Afra?

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100



Jsem se na těch duších nějak zasekl, to uznávám


Je to i v kombinaci s penězma....který jsem řekněme ochotnej dát. Víc to řešit nechci. Ale 310-320 za Afriku mi přijde tak nějak .. když na ní hodim kufry a padáky, budu tam za 370, to už se mi moc nelíbí. Za stejné peníze je ve stejné výbavě XC malej Tigr, kterej jede hůř, je líp vybavenej (tablet, WP, ...), ale tolik se mi nelíbí, jakože Triumph mám rád. Ve stejném stavu BMW1250 bude za 560 a to FAKT NE. Ve stejné konfiguraci velkej Strom 320tis .. to je zajímavé. Ale líbí se mi míň o víc než 50tis


Taky se může stát, že se na to zase vyseru a nechám to na jaro. Ale nějak jsem se zařekl, že už začínám bejt starej a chci si ještě něco užít, někam se kurwa konečně podívat a to má taky svojí hodnotu. A nebo se hecnu, nebudu nic řešit, koupím a uvidí se ... prodat to jde a je to jen o nějakém prodělku případně.
Naposledy editováno 01.08.2019 09:35:53


S výběrem moto ti ale zrovna úplně moc neporadím. Já se totiž vyprofiloval ze sportovních silných mašin. Jezdil jsem kapoty (dnes už bych to na běžné cesty nechtěl), pak přešel na surové sportovní naháče (ty jsou doteď mému srdci nejblíž, ale to by musely být motorky dvě a ty neujezdím).....no ale tyhlety ty allroundy, o kterých se tady bavíme, jsou prostě nejuniverzálnější. Jenže já nechci nic tratit z té sportovnosti, jezdím dost zostra, chci se prostě svézt. A ono jaksi nic jiného než KTM nebo Ducati v tomhle ohledu nevidím. Ty očividně hledáš něco umírněnějšího....
No ale zkusím i tak poradit, nastínit úvahu: S tou Afrou asi chybu neuděláš. Pokud ti ovšem nejde vyloženě o to vyjetzt ještě teď letos někde ven na trip, tak bych asi počkal s čím vlastně přijdou a pak se rozhodl. Když se rozhodneš pro tu novou, tak bych pořídil až v zimě, když už to nebude úplně horká novinka a budou mít okurkovou sezónu. Když by sis naopak řekl, že ta stávající "stará" je lepší, tak bych ji pořídil hned v tom září/říjnu, kdy ty motorky ještě určitě nějaké mít budou a logicky by na ně měli dát slevu, protože bude nový model a zároveň konec sezóny....
Tak přeju, dobrý výběr, šťastnou ruku a mnoho krásných zážitků na cestách. A vždy bezpečně zpět

Naposledy editováno 01.08.2019 10:08:28
zrovna na cestování mi Afra přijde dobrá, stejně jako nová T700 (ale ta už na tebe bude slabá) - prostě nezáludná, poměrně spolehlivá, dobrá spotřebas, pořdá ještě slušně jede, ale vždy jde o to zda to člověku sedne a co od toho čeká
jako kolega výše tady taky jezdím KTM a ač souhlasím s tím, že nejsou nejspolehlivější )přesto jsou dost spolehlivé když jim dáš údržbu a víš na co který model trpí) tak to nahrazují jinými vlastnostmi - podvozek, výkon, výbušnost prostě pocit z jízdy. Jinak současné LC8 motory nemají s původním LC8 950/990 motorem už kromě koncepce nic společného
co se duší týče tak to neřeším - v terénu spíš přínos, na cesty jsou bezdušáky pohodlnější, ale jde pořídit jiné kola nebo ráfky utěsnit - ale na dlouhé cesty je duše v průseru lépe řešitelná než naražené kolo co už netěsní. Každopádně tohle bych viděl fakt až jako poslední věc k rozhodování zda motrku brát či nebrat

Animals21 píše: .....Ale ty současné KTM motory stále vycházejí z původního 950 a nějak překvapivě jsou na něm psaný pořád delší servisní intervaly, než měl ten původní, což je mi dost podezřelé.....
Ještě se vyjádřím k tomu: No nevím, zrovna bych ani neřekl, že současné velké motory od KTM vycházejí stále z 950. Moje 990 ano, ta je převrtaná a má vstřik místo karbeců. No a já mám pořád interval 7500 km malý/15000 km velký servis.....Ale ty nové motory, už bych řekl, že s tím mají pramálo společného. A intervaly si přece můžeš sám vždycky zkrátit. Já bych třeba i na nové Kátě olej měnil klasicky co sezónu a max. co 10 tis., i když já už teď ani zdaleka takové nájezdy nemám. Prostě olej je základ, tam bych na nějakých 15 tis., či kolik mají předepsáno, rozhodně nešel, ale ostatního bych se asi nebál. Jednou bych v záruce (snad


Edit: Tak jsem rád, že kolega výše mou domněnku potvrdil
Naposledy editováno 01.08.2019 10:38:51

Jinak já bych počkal co na podzim, v zimě vyleze a dle toho bych se rozhodl. Budeš mít na vyběr všechno. To nové bude ale cenově napálené, pokud bude AT v módu "menší" , je otázka jak to bude komponentně "ošulené" a taky můj pohled, novou motorku co začíná bych nekupoval. Vždy tam jsou nějaká fópa a pak jsou starosti. Vždy si dva roky počkám...


Zadní kolo utěsníš a jsi TL, ale přední ne. Respektive tam není ten rantl, kterej tam teda není ani s tou duší .... je to celý divný, holt bych s tím asi musel žít.
Co jsem zjišťoval, tak 850 i 1100 bude jiné vrtání současného motoru 1000 a vizuální změny víceméně jen na přední masce. Z toho mi vychází,že 850 pravděpodobně nebude lehčí a výkon, cituji "by měl být blízko současné AT1000". Když to takhle napíšu, tak mi to nedává nějak smysl. Ta 850 přece bude muset bejt přepracovaná a výrazně lehčí, jinak to moc smysl nedává, ne? zároveň bych ale ani u jedné neočekával nové porodní problémy a koupil bych si ji klidně hned v první roce.
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100
Ty jezdíš podle fotek asi dost, stejně jako Honza TA950, jak to vidíte s těma dušema? Jak reálně se může stát defekt předního kola ve vyšší rychlosti, kolikrát jste měnili duši někde u cesty, atd?
Když to budu brát podle sebe - NIKDY




za pár dní ti tu ale určitě napíšu, že jsem píchnul přední i zadní, celou noc rval duše ven a nakonec tam nacpal slámu a dojel krokem do nejbližšího pneuservisu



Ta obava z rychlého úniku mi přijde...divná. Mně kola (hlavně teda na autě) utíkaly vždycky pomalu.

Tak teď už jen jestli čekat, na tu 850, 1100 nebo vzít současnou. Plánuju ty cesty vlastně od zimy a pořád to posouvám, páč není na čem ....
Z toho výběru je to jediné, co jsem nejel, protože předváděčky dávno nejsou a jezdit hodinu na motorce někoho z inzerce mi nepřijde úplně ok.
Animals21 píše: karf - ok, díky za doplnění, nicméně jsou to bezdušáky.
Ty jezdíš podle fotek asi dost, stejně jako Honza TA950, jak to vidíte s těma dušema? Jak reálně se může stát defekt předního kola ve vyšší rychlosti, kolikrát jste měnili duši někde u cesty, atd?
uz jsi nekdy pichnul predni kolo? myslis ze kdyz pichnes hrebikem dusi tak je za sekundu prazdna a druhou sekundu lezis? vis o tom, ze motorky jsou dost nebezpecny?

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100
Tady máš brouku píchnutí předního dušového kola tak v 60km/h .... co to udělá ve 160 ... a jo, myslím si, že je to prázdné hned. www.youtube.com/watch
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100
Animals21 píše: Jj, během pobytu v nemocnici jsem o tom přemýšlel a čoveče jezdil jsem tak, že mi museli kámoši vytáhnout moto, podržet berle a na semaforech jsem se musel opírat vždy jen o levou .... s tím jsem v pohodě.
Tady máš brouku píchnutí předního dušového kola tak v 60km/h .... co to udělá ve 160 ... a jo, myslím si, že je to prázdné hned. www.youtube.com/watch
60mhp je cca kilo. najdu videa kde si clovek lehne i s bezdusakem. ja osobne si nemyslim, ze bezdusovy kolo je nejak bezpecnejsi, spis jen uzivatelsky prijemnejsi. taky existuji ruzne systemy ala tubliss ...
ostatne je to tvuj boj, pokud se ti motorka libi a problem jsou jen kola, tak staci je vymenit ... petardak daval odkaz kde jsou za dobry prachy.
jenze pak zacnes resit, ze ta motorka co se ti libi je moc draha a suzuki je levnejsi...
v dnesni dobe nikdo neda nikomu nic zadarmo... tzn pokud nekdo postavi motorku za pulku nez jinej tak je to hlavne protoze na necem dokazal vic usetrit...
Naposledy editováno 01.08.2019 11:59:30
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100
S tou poslední větou můžu částečně souhlasit.
A teď letos jsem na první projížďce s Afrou píchnul předek. Jel jsem v lese a najednou jsem cítil jak se předek chová divně. Zastavil jsem a kolo totál prázdný.....Naštěstí se nic nestalo, akorát jsem musel domů pěšky pro vercajk. :D
Naposledy editováno 01.08.2019 13:28:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100
Animals21 píše: Jj, o tom vím. Nějaké řešení je. Ty kola z odkazu jsou vlastně jen klasický dráťáky s utěsněnýma niplema a taky nemají ten "safety bead", takže vlastně jsou úplně stejný jako origo na Africe, když je utěsníš. Holt s tím budu muset žít, jestli do ní půjdu.
S tou poslední větou můžu částečně souhlasit.
ja mam na motorce drahy Faba kola, coz jsou z tveho pohledu taky jen obyc drataky s utesnenejma niplema


jo existuji i konstrukce kdy do vnitrku rafku draty nevstupuji - jako ma bmw, nebo treba kineo... ale to bude mit taky svoje nevyhody.
safety bead - to myslis co? takovy boule na rafku co podrzi patku aby ani u prazdneho kola nesla "odrazit" ?
A teď už jen .... budoucí velká 1100 Afra z toho vypadává, ta půjde nejspíše cestou větší než velká, cestovní parník. Ale vrtá mi hlavou ta 850. Má si zachovat víceméně stejný rám, stejný motor (menší vrtání a výkon oni doženou zhruba na úroveň současné 1000), někde asi ušetří na komponentech, jakože malá je "míň", předek má být vizuálně modernější/hezčí a cena prý do 300 ....
Takže díky všem, pěkně jsme pokecali .....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100
assassin píše: ja mam na motorce drahy Faba kola, coz jsou z tveho pohledu taky jen obyc drataky s utesnenejma niplema to je prave ten rozdil - tvar rafku jestli je delanej pro bezdusove pneu a jestli jsou utesnene draty
matlat draty silikonem opravdu neni to same.
jo existuji i konstrukce kdy do vnitrku rafku draty nevstupuji - jako ma bmw, nebo treba kineo... ale to bude mit taky svoje nevyhody.
safety bead - to myslis co? takovy boule na rafku co podrzi patku aby ani u prazdneho kola nesla "odrazit" ?
Jj, přesně, ten malej vnitřní "límec", které drží patku pneu i zevnitř. Zadní kolo to má, přední ne. Jak jsem psal, nemá to ani přední na 800GS, pravděpodobně to nemá skoro žádné přední 21". Upřímně řečeno v tom případě nevidím "bezpečnostní" rozdíl mezi dušovou a bezdušovou, protože tu pneu tam drží jen tlak vzduchu, o kterej při defektu přijdeš. Ale v poho, nějak jste mě přesvědčili a utěsněný niple to řeší, protože o ten tlak vzduchu pak přijde pozvolně a v klidu to pak pořešíš někde dál.
Animals21 píše: Jj, přesně, ten malej vnitřní "límec", které drží patku pneu i zevnitř. Zadní kolo to má, přední ne. Jak jsem psal, nemá to ani přední na 800GS, pravděpodobně to nemá skoro žádné přední 21". Upřímně řečeno v tom případě nevidím "bezpečnostní" rozdíl mezi dušovou a bezdušovou, protože tu pneu tam drží jen tlak vzduchu, o kterej při defektu přijdeš. Ale v poho, nějak jste mě přesvědčili a utěsněný niple to řeší, protože o ten tlak vzduchu pak přijde pozvolně a v klidu to pak pořešíš někde dál.
Na 790ce, ty vnitřní rantly, př. bezdušová, 21ka má



2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100



obecně mi duše přijde víc použitelná v terénu můžeš víc laborovat s tlakem, i když bez haltru taky jen do určité míry, opravitelnost je snadnější u bezdušáku, ale pro případ proříznutí gumy je možné plášť zdrátovat, vypodložit a s novou diší dojet. Vzduchotěsné zaštupování si u bezdušáku moc neumím představit.
za mé turistické a terénní jezdění je to v podstatě jedno vše má své - na cestování a dobrých ráfcích a s tlaky nad 1,5 atm budou bezdušáky pohodovější - knot + sprej bude rychlejší než zouvání a lepení duše, na na drátových ráfcích je klasika duše
u tenčích ráfků můžeš ještě řešit tublis, u lehkých mousy atd. atd. to je jak textil-kůže-olej-klíček

P.S. jak se mi 790R líbí tak tady bych ještě počkal až to beta testeři za své peníze pro továrnu pořádně odzkouší a budou první změny (ale ot není jen věc KTM to je dnes bohužel věc všech nových modelů u všech výrobců - jen něktré jsou povedenější a některé méně)
Nejaké zvesti o novom modeli s litrovým dvojvalcom, 17" kolesami a kardanom.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 47 | 25.3.2025 v 19:35 Koudy01 |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 21 | 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein |
crf 1000 2019 s ABS odvzdušnění Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | smrzak | 0 | 26.5.2024 v 18:53 smrzak |
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |