Před měsícem jsem koupil DR 650RS ročník 91-93, nevím přesně.
Když jsem se na motorku jel podívat, tak při pokusu o startování chytla v pohodě, při krátké projížďce
jsem nepozoroval žádné problémy. Když jsem se vracel zpět, tak to zdechlo... a dalo celkem práci to potom nastartovat.
Dodávám, že je to verze bez startéru. Původní majitel o problematice nic moc nevěděl...bral to tak, že je to vlastnost.
Řekl mi "když je to studený, tak s vypnutým zapalováním 3x šlápnu se sytičem, pak dám sytič dolů zapnu zapalko a chytne to na první"
Což sice byla pravda ale rozhodně mi to nepřijde normální, aby to chytlo v 10°C bez sytiče a nějak běželo. Když jsem to doma prvně našlápnul, tak to běželo na volnoběh cca 2 minuty, zdechlo to a už to nešlo natočit... smrdělo to typicky jako hodně bohatý, (ten smrad znám, dělam stříkačky, když to pustím 9:1 a bohatější, je to přesně tenhle smrad) svíčky černý jak uhel.
Karbec se demontoval, vyčistil, jehla se dala o stupeň chudší, šroub bohatosti volnoběhu (komínek dole na karbci) o půl otáčky chudší, také se seřídila hladina. Po té se dal karbec zpět, mašina chytla na první ala podle mě tak, jak to má být- zapnutý sytič, bez plynu, jednou kopnout a běží. Cca po minutě, spíš méně, už běžela bez sytiče, širokopásmovou lambdu jsem bohužel do výfuku nedostal, abych změřil poměr A/F nicméně už to nesmrdělo jako bohatý- svíčky cihlový. Volnoběh se mi však nedařilo nastavit nižší než2000RPM, když jsem se o to snažil, chod motoru se z krásně pravidelného okamžitě měnil na nepravidelný a mělo to snahu zdechnout.
Prozatím jsem to nechal s tím, že se budu snažit o tom něco vyčíst ale nic hodnotného jsem nikde nenašel. Dneska k tomu přijdu a asi po desátém kopnutí jsem docílil pouze výstřelu a nic. Vyndal jsem svíčky (NGK DPR9EA-9 fungl nové) - v podstatě suché a uplně čisté.
Jakoby tam ten karbec snad nebyl - vůbec to nechápu, kontroloval jsem jiskru na obou fajfkách, na obou svíčkách - vše v pořádku.
Karburátory nejsou má silná stránka ale zase si říkám, že to nemůže být jaderná věda, princip chápu a co se tam asi tak mohlo stát, když to jeden den běží relativně v pořádku a druhý den ani ťuk.
Takže, pokud by se našel někdo, kdo by měl tu trpělivost a poradil mi, budu mu velmi vděčný.
Pokud se nikdo takový nenajde, doporučte mi prosím solidní servis, nebo spíše schopného soukromníka
v okolí Vysočiny.
Předem díky všem.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Nejde ti benzín nebo směs benzínu a vzduchu volnoběžným okruhem. Musíš zkoumat.
BST je sice rovnotlaký, ale funguje to podobně: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9773861
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Vyndal jsem ten bazmek sytiče, volnoběžnou a hlavní trysku, v podstatě vše co ze spodku vyndat lze. Vše čisté jak slovo boží, v podstatě stav nových věcí...ten sytičovej váleček byl nepatrně zašlej...vyčištěno. Vyndal jsem i šroub bohatosti - čistej. Nic dalšího zkontrolovat snad ani nelze, samozřejmě žádná změna nenastala...
Už je mi jasný, proč ty stříkačky tak rychle vytlačili karbce z trhu, diagnostikovat a odhalit problém v karburátoru je opravdu složitá věc, stříkačka je jednoduchá. Pokud je palivo pod správným tlakem na vstřiku, vstřik je v pořádku, snímače polohy všeho v cajku, tak to prostě dává... Tady všechno je ale pořád se nic neděje...
No, nic dalšího než kontrolu všeho co už jsem dvakrát zkontroloval udělat nemůžu, takže dál s tím ztrácet čas nemá smysl.
Doporučí mi někdo dobrý servis na vysočině? Spíš bych radši dobrého soukromníka...profláknutého v okolí, klidně i někoho kdo to dělá jen pro zábavu.
Případně, pokud by někdo schopný jel okolo Ledče nad Sázavou, třeba na výlet...dám mu klidně tisícovečku do kapsy(+náklady samozřejmě), pokud mi to tady u kafe rozchodí....věřím, že je tam něco prostýho, co buď nechápu, nebo nevidím, nebo se v tom pletu...
Momentální stav je takovej.
Jiskru hází obě fajfky(svíčky jsou nové)
hladina seřízená
membrána v pořádku
hlavní i volnoběžná tryska v pořádku průchozí, opticky bez poškození
Pokud se snažím delší dobu startovat, střílí to - podle mé zkušenosti hodně chudé ale mohu se plést (svíčky čisté)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
PS: ja zas neviem robiť striekačky. Mám husku TE 449, na vsttrekovaní je nejaká mosadzná skrutka. Motorr mi vynechával pri pridaní, a po pootočení tej skrutky , utiahnutí klesol voľnobeh a vynechávanie prestalo. Voľnobeh som zvýšil dorazom na klapke. Funguje to , ale neviem čo som vlastne urobil. Tou skrutkou som ubral vzduch? Pridal palivo? Správa sa to, akoby som obohatil zmes. Dík za radu Rozoberať sa mi to nechce( do funkčných vecí nerád babrem) a neviem , ako to vlastne funguje, ale som zvedavý.
Naposledy editováno 28.06.2019 19:39:03
Krokoš, tu motorku konkrétně neznám, víc se věnuju plechovkám...ale nemůže to být složité, za předpokladu že vstřik jako takový je v pořádku, zjisti následující věci. Podle čeho motorka určuje, že má stříkat - snímač polohy kliky, nebo vačky, ujisti se, že snímač je v pořádku. Pokud vše ohledně snímání polohy bude v pořádku, tak kontrola tlaku paliva - opět nevím jak to má tvoje motorka ale moje má klasický podtlakový regulátor na liště vstřiků - čili čím menší podtlak za škrtící klapkou, tím větší tlak paliva. Přesné parametry ti neřeknu, musíš mrknout do manuálu k té mašině. Dále - pokud to motorka má a já myslím, že má... zkontroluj snímač polohy škrtící klapky - lze to i Ohm metrem, každý slaboproudař (třeba kamarád) by si s tím měl vědět rady. Některé tyto snímače, mají i polohu pro volnoběh - opět kontrola. Pokud má motorka možnost nastavení dorazu škrtící klapky, tak bych si troufl tvrdit, že tak se má správně nastavovat volnoběh...já to tak mám na starších autech, i na mé motorce. Dále by tam mělo být něco a to zřejmě snímač podtlaku za škrtící klapkou, který společně se signálem snímače polohy škrtící klapky a otáčkami říká jednotce kolik paliva má dát při dalším vstřiku...už jsem viděl i motorku s váhou vzduchu, myslím nové RSV. Ten snímač podtlaku se v domácích podmínkách těžko diagnostikuje. Asi to nakonec vyzní složitě ale tak jak to ty popisuješ, bych skoro řekl - že pokud motorka funguje, asi není co řešit (ve tvých podmínkách) Pokud bych to měl na stole, kouknul bych na poměr A/F ...pokud by byl normální - dál bych neřešil, pokud motorka jezdí. Pro klid majitele bych změřil teplotu výfukových plynů a třeba se projel. Nevím jestli tvoje motorka má lambdu... ale zkrátím to - tím dorazem na škrtící klapce směs neovlivníš, jen nastavíš množství vzduchu které klapkou projde - pokud funguje snímač tlaku za škrtící klapkou, nebo váha, nebo co tam je - tak ve spolupráci s lambdou, knock senzorem (pokud tam je) snímačem polohy škrtící klapky - tu směs nastaví správně, bez ohledu co ty bude dělat s tím dorazem.
Eh...lehčí je to vysvětlit osobně u piva... ale stejně jako u karburátoru - 20minut praxe vydá za týdny teorie, zvlášť když ti to ukáže někdo, kdo to má občas v rukou a už ví kam koukat a co měřit. napiš mi na OK1SSX@centrum.cz pokud je potřeba ;)
No a já si jdu nachystat věci na tu zítřejší rozborku karbce. Je mi jasný, že kbyby u toho byl někdo, kdo přesně ví, tak to máme za hodinu v kupě a běží to...bohužel, u mě to budou ty týdny a nebo servis...ale rád bych to pochopil...uměl sám.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Teď akorát kutím ty hadičky a hledám stříkačku.
Ohledně té tvé stříkačky, pošli mi fotky a přesný + ročník na mail, podívám se, jestli na to doma něco nemám...v nejhorším to odvodím z fotek.
Druhá klapka není tak neobvyklá, otázkou je k čemu tam je, já mám v jendom autě dvě klapky, ta druhá dělá kontrolu trakce, pak je tam ještě věc, která by se dala nazvat třetí klapkou, též řízeno ECU, ta naopak pouští vzduch okolo škrtící klapky dál do sání, ECU za ní vezme sama při startu, tedy pokud je hodně pod nulou. Té druhé klapky jsem zbavil hodně rychle, fungovala ve 250km/h i jako omezovač... taková ničemná věc.
PS: pokud by někdo měl nápad, kam se zaměřit, co hlavně kontrolovat, když čistím BST 40, sem s tím. Oběktivní kritika ala "děláš to nahovno" nevadí.
Niktoré motky majú ešte v privode nad ihlou plaváku sitko, hladinu nastavíš tak, že dáš priesvitnú prepadovú hadičku a dáš ju hore, ati ukáže , koľko tamm máš benzínu, hladinu radšej vyššiu, po uvedení do chodu, keď z toho tečie tak ju upravíš. Pre budúcnosť nerozvrtavaj viac vecí naraz a stále rob tak, aby si sa vedel vrátiť k pôvodnému stavu. Pri opravách tretinu času čo opravujem pokazené, a dve tretiny čo riešim čo som pri tom dosral. Nie vždy síce, ale stane sa.
PS: hlavné som zabudol, držím palce.
Naposledy editováno 29.06.2019 07:06:35
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Bdeš možno potrebovať niečo taketo
Naposledy editováno 29.06.2019 11:09:57
krokoš> Díky, zdá se...že jsem našel původce...na víku membrány byl výstup podtlaku, v podobě trubičky ...nebylo to zaslepené, tak jsem si toho nevšímal. Když jsem čistil karboš, stalo se mi přesně co si popisoval, napumpoval jsem pod řádným tlakem benzín do sytičového okruhu (v plovákovce) a napral jsem si to přímo do xichtu. To mě docela překvapilo a koukal jsem, jak a kud to vede, no a hlavně proč až na vrše karbce??? Uvnitř karbce se to vedení dvojí a jeden kanál vede právě na to víko membrány = v tom vedení nemohl vzniknout podtlak a neumím si představit, jak to tím okruhem mohlo natáhnout obohacenou směs...takže jsem na víku zaslepil a teď jdu montovat karburátor - dám vědět jak jsem dopadl, snad mi to neurazí nohu.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Tu je foto toho vstrekovania, tou mosadznou skrutkou som otočil -utiahol , pol otáčky, jednu klapku vidno, čo ju riadi riadiaca jednotka tú pod ňon otváram ja plynom, a zdola je doraz. Funguje to, ale neviem, čo som urobil. Ináč tou klapkou si samovoľne zvýši voľnobeh keď je teplý, horúci motor.
PS: teraz už nie, už nezvyšuje voľnobeh, ale ma serie, lebo neviem ako to funguje.
Naposledy editováno 29.06.2019 15:13:55
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Edit...už tahám mokré svíčky ale stále ani neblafne, jiskru dává pěknou...tak ono to snad nakonec bude opravdu to zapalování
Naposledy editováno 01.07.2019 17:36:57
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Na začátku jsem se ptal, jestli by mi někdo doporučil dobrý servis v okolí Vysočiny. Tak je asi na čase se zeptat znovu, dokud jsem měl suché svíčky, tak jsem byl toho názoru, že je problém v karburátoru, jenže to už bych vyloučil...zapalování funguje, to můžu také vyloučit. Komprese je tak velká, že když rozjedu moto z kopce a pustím dekompresor, tak mi to i na 4ku zablokuje zadní kolo - malou kompresi bych také vyloučil. Mám dva páry svíček, oba nové, jeden s originálním odtrhem, druhý s menším... ani s jednou sadou to nedělá naprosto nic....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |