globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
27.6.2019 v 19:25
Zdravím ve spolek, poprosil bych o pomoc s karburátorem Mikuni BST-40 na Suzuki DR 650RS
Před měsícem jsem koupil DR 650RS ročník 91-93, nevím přesně.

Když jsem se na motorku jel podívat, tak při pokusu o startování chytla v pohodě, při krátké projížďce
jsem nepozoroval žádné problémy. Když jsem se vracel zpět, tak to zdechlo... a dalo celkem práci to potom nastartovat.
Dodávám, že je to verze bez startéru. Původní majitel o problematice nic moc nevěděl...bral to tak, že je to vlastnost.
Řekl mi "když je to studený, tak s vypnutým zapalováním 3x šlápnu se sytičem, pak dám sytič dolů zapnu zapalko a chytne to na první"
Což sice byla pravda ale rozhodně mi to nepřijde normální, aby to chytlo v 10°C bez sytiče a nějak běželo. Když jsem to doma prvně našlápnul, tak to běželo na volnoběh cca 2 minuty, zdechlo to a už to nešlo natočit... smrdělo to typicky jako hodně bohatý, (ten smrad znám, dělam stříkačky, když to pustím 9:1 a bohatější, je to přesně tenhle smrad) svíčky černý jak uhel.
Karbec se demontoval, vyčistil, jehla se dala o stupeň chudší, šroub bohatosti volnoběhu (komínek dole na karbci) o půl otáčky chudší, také se seřídila hladina. Po té se dal karbec zpět, mašina chytla na první ala podle mě tak, jak to má být- zapnutý sytič, bez plynu, jednou kopnout a běží. Cca po minutě, spíš méně, už běžela bez sytiče, širokopásmovou lambdu jsem bohužel do výfuku nedostal, abych změřil poměr A/F nicméně už to nesmrdělo jako bohatý- svíčky cihlový. Volnoběh se mi však nedařilo nastavit nižší než2000RPM, když jsem se o to snažil, chod motoru se z krásně pravidelného okamžitě měnil na nepravidelný a mělo to snahu zdechnout.
Prozatím jsem to nechal s tím, že se budu snažit o tom něco vyčíst ale nic hodnotného jsem nikde nenašel. Dneska k tomu přijdu a asi po desátém kopnutí jsem docílil pouze výstřelu a nic. Vyndal jsem svíčky (NGK DPR9EA-9 fungl nové) - v podstatě suché a uplně čisté.
Jakoby tam ten karbec snad nebyl - vůbec to nechápu, kontroloval jsem jiskru na obou fajfkách, na obou svíčkách - vše v pořádku.
Karburátory nejsou má silná stránka ale zase si říkám, že to nemůže být jaderná věda, princip chápu a co se tam asi tak mohlo stát, když to jeden den běží relativně v pořádku a druhý den ani ťuk.

Takže, pokud by se našel někdo, kdo by měl tu trpělivost a poradil mi, budu mu velmi vděčný.
Pokud se nikdo takový nenajde, doporučte mi prosím solidní servis, nebo spíše schopného soukromníka
v okolí Vysočiny.

Předem díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 11:00 | Nahoru | #1
Tiež som mal problém s vysokými otáčkami na voľnobeh ale to som dopasovával neoriginál karbec na moju motorku. Vyriešil som to laborovaním so šroubou rychlosti voľnobehu a zároveň so šroubou bohatosti zmesi. Poznač si momentálnu pozíciu šroubu voľnobehu a zvýš ho na vyššie otáčky. Potom skús dolaďiť otáčky do normálu pomocou šroubu bohatosti zmesi. Znie to síce nelogicky ale keď som mal klapku viacej zatvorenú tak som nevedel nastaviť správne nízke otáčky.

Bdeš možno potrebovať niečo taketo

Naposledy editováno 29.06.2019 11:09:57

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 12:34 | Nahoru | #2
kunna1> Jo...né uplně stejná ale vzdáleně podobná věc mě napadla...že bude problém s bohatostí na volnoběh...vyrobil jsem si "štelovák" bazmek z násady plochého šroubováku na malou ráčnu, kterým pěkně za chodu, můžu štelovat směs... zkusím to přesně podle tvého návodu... :)

krokoš> Díky, zdá se...že jsem našel původce...na víku membrány byl výstup podtlaku, v podobě trubičky ...nebylo to zaslepené, tak jsem si toho nevšímal. Když jsem čistil karboš, stalo se mi přesně co si popisoval, napumpoval jsem pod řádným tlakem benzín do sytičového okruhu (v plovákovce) a napral jsem si to přímo do xichtu. To mě docela překvapilo a koukal jsem, jak a kud to vede, no a hlavně proč až na vrše karbce??? Uvnitř karbce se to vedení dvojí a jeden kanál vede právě na to víko membrány = v tom vedení nemohl vzniknout podtlak a neumím si představit, jak to tím okruhem mohlo natáhnout obohacenou směs...takže jsem na víku zaslepil a teď jdu montovat karburátor - dám vědět jak jsem dopadl, snad mi to neurazí nohu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83

TOPlist