bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
27.6.2019 v 19:25
Zdravím ve spolek, poprosil bych o pomoc s karburátorem Mikuni BST-40 na Suzuki DR 650RS
Před měsícem jsem koupil DR 650RS ročník 91-93, nevím přesně.

Když jsem se na motorku jel podívat, tak při pokusu o startování chytla v pohodě, při krátké projížďce
jsem nepozoroval žádné problémy. Když jsem se vracel zpět, tak to zdechlo... a dalo celkem práci to potom nastartovat.
Dodávám, že je to verze bez startéru. Původní majitel o problematice nic moc nevěděl...bral to tak, že je to vlastnost.
Řekl mi "když je to studený, tak s vypnutým zapalováním 3x šlápnu se sytičem, pak dám sytič dolů zapnu zapalko a chytne to na první"
Což sice byla pravda ale rozhodně mi to nepřijde normální, aby to chytlo v 10°C bez sytiče a nějak běželo. Když jsem to doma prvně našlápnul, tak to běželo na volnoběh cca 2 minuty, zdechlo to a už to nešlo natočit... smrdělo to typicky jako hodně bohatý, (ten smrad znám, dělam stříkačky, když to pustím 9:1 a bohatější, je to přesně tenhle smrad) svíčky černý jak uhel.
Karbec se demontoval, vyčistil, jehla se dala o stupeň chudší, šroub bohatosti volnoběhu (komínek dole na karbci) o půl otáčky chudší, také se seřídila hladina. Po té se dal karbec zpět, mašina chytla na první ala podle mě tak, jak to má být- zapnutý sytič, bez plynu, jednou kopnout a běží. Cca po minutě, spíš méně, už běžela bez sytiče, širokopásmovou lambdu jsem bohužel do výfuku nedostal, abych změřil poměr A/F nicméně už to nesmrdělo jako bohatý- svíčky cihlový. Volnoběh se mi však nedařilo nastavit nižší než2000RPM, když jsem se o to snažil, chod motoru se z krásně pravidelného okamžitě měnil na nepravidelný a mělo to snahu zdechnout.
Prozatím jsem to nechal s tím, že se budu snažit o tom něco vyčíst ale nic hodnotného jsem nikde nenašel. Dneska k tomu přijdu a asi po desátém kopnutí jsem docílil pouze výstřelu a nic. Vyndal jsem svíčky (NGK DPR9EA-9 fungl nové) - v podstatě suché a uplně čisté.
Jakoby tam ten karbec snad nebyl - vůbec to nechápu, kontroloval jsem jiskru na obou fajfkách, na obou svíčkách - vše v pořádku.
Karburátory nejsou má silná stránka ale zase si říkám, že to nemůže být jaderná věda, princip chápu a co se tam asi tak mohlo stát, když to jeden den běží relativně v pořádku a druhý den ani ťuk.

Takže, pokud by se našel někdo, kdo by měl tu trpělivost a poradil mi, budu mu velmi vděčný.
Pokud se nikdo takový nenajde, doporučte mi prosím solidní servis, nebo spíše schopného soukromníka
v okolí Vysočiny.

Předem díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 00:44 | Nahoru | #1
Stříkačky děláš, tak teď se naučíš ještě něco o karburátorech.
Nejde ti benzín nebo směs benzínu a vzduchu volnoběžným okruhem. Musíš zkoumat.
BST je sice rovnotlaký, ale funguje to podobně: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9773861

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 15:42 | Nahoru | #2
Kohlstein>

Vyndal jsem ten bazmek sytiče, volnoběžnou a hlavní trysku, v podstatě vše co ze spodku vyndat lze. Vše čisté jak slovo boží, v podstatě stav nových věcí...ten sytičovej váleček byl nepatrně zašlej...vyčištěno. Vyndal jsem i šroub bohatosti - čistej. Nic dalšího zkontrolovat snad ani nelze, samozřejmě žádná změna nenastala...

Už je mi jasný, proč ty stříkačky tak rychle vytlačili karbce z trhu, diagnostikovat a odhalit problém v karburátoru je opravdu složitá věc, stříkačka je jednoduchá. Pokud je palivo pod správným tlakem na vstřiku, vstřik je v pořádku, snímače polohy všeho v cajku, tak to prostě dává... Tady všechno je ale pořád se nic neděje...

No, nic dalšího než kontrolu všeho co už jsem dvakrát zkontroloval udělat nemůžu, takže dál s tím ztrácet čas nemá smysl.

Doporučí mi někdo dobrý servis na vysočině? Spíš bych radši dobrého soukromníka...profláknutého v okolí, klidně i někoho kdo to dělá jen pro zábavu.

Případně, pokud by někdo schopný jel okolo Ledče nad Sázavou, třeba na výlet...dám mu klidně tisícovečku do kapsy(+náklady samozřejmě), pokud mi to tady u kafe rozchodí....věřím, že je tam něco prostýho, co buď nechápu, nebo nevidím, nebo se v tom pletu...

Momentální stav je takovej.

Jiskru hází obě fajfky(svíčky jsou nové)
hladina seřízená
membrána v pořádku
hlavní i volnoběžná tryska v pořádku průchozí, opticky bez poškození
Pokud se snažím delší dobu startovat, střílí to - podle mé zkušenosti hodně chudé ale mohu se plést (svíčky čisté)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist