Před měsícem jsem koupil DR 650RS ročník 91-93, nevím přesně.
Když jsem se na motorku jel podívat, tak při pokusu o startování chytla v pohodě, při krátké projížďce
jsem nepozoroval žádné problémy. Když jsem se vracel zpět, tak to zdechlo... a dalo celkem práci to potom nastartovat.
Dodávám, že je to verze bez startéru. Původní majitel o problematice nic moc nevěděl...bral to tak, že je to vlastnost.
Řekl mi "když je to studený, tak s vypnutým zapalováním 3x šlápnu se sytičem, pak dám sytič dolů zapnu zapalko a chytne to na první"
Což sice byla pravda ale rozhodně mi to nepřijde normální, aby to chytlo v 10°C bez sytiče a nějak běželo. Když jsem to doma prvně našlápnul, tak to běželo na volnoběh cca 2 minuty, zdechlo to a už to nešlo natočit... smrdělo to typicky jako hodně bohatý, (ten smrad znám, dělam stříkačky, když to pustím 9:1 a bohatější, je to přesně tenhle smrad) svíčky černý jak uhel.
Karbec se demontoval, vyčistil, jehla se dala o stupeň chudší, šroub bohatosti volnoběhu (komínek dole na karbci) o půl otáčky chudší, také se seřídila hladina. Po té se dal karbec zpět, mašina chytla na první ala podle mě tak, jak to má být- zapnutý sytič, bez plynu, jednou kopnout a běží. Cca po minutě, spíš méně, už běžela bez sytiče, širokopásmovou lambdu jsem bohužel do výfuku nedostal, abych změřil poměr A/F nicméně už to nesmrdělo jako bohatý- svíčky cihlový. Volnoběh se mi však nedařilo nastavit nižší než2000RPM, když jsem se o to snažil, chod motoru se z krásně pravidelného okamžitě měnil na nepravidelný a mělo to snahu zdechnout.
Prozatím jsem to nechal s tím, že se budu snažit o tom něco vyčíst ale nic hodnotného jsem nikde nenašel. Dneska k tomu přijdu a asi po desátém kopnutí jsem docílil pouze výstřelu a nic. Vyndal jsem svíčky (NGK DPR9EA-9 fungl nové) - v podstatě suché a uplně čisté.
Jakoby tam ten karbec snad nebyl - vůbec to nechápu, kontroloval jsem jiskru na obou fajfkách, na obou svíčkách - vše v pořádku.
Karburátory nejsou má silná stránka ale zase si říkám, že to nemůže být jaderná věda, princip chápu a co se tam asi tak mohlo stát, když to jeden den běží relativně v pořádku a druhý den ani ťuk.
Takže, pokud by se našel někdo, kdo by měl tu trpělivost a poradil mi, budu mu velmi vděčný.
Pokud se nikdo takový nenajde, doporučte mi prosím solidní servis, nebo spíše schopného soukromníka
v okolí Vysočiny.
Předem díky všem.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Nejde ti benzín nebo směs benzínu a vzduchu volnoběžným okruhem. Musíš zkoumat.
BST je sice rovnotlaký, ale funguje to podobně: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9773861
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
Vyndal jsem ten bazmek sytiče, volnoběžnou a hlavní trysku, v podstatě vše co ze spodku vyndat lze. Vše čisté jak slovo boží, v podstatě stav nových věcí...ten sytičovej váleček byl nepatrně zašlej...vyčištěno. Vyndal jsem i šroub bohatosti - čistej. Nic dalšího zkontrolovat snad ani nelze, samozřejmě žádná změna nenastala...
Už je mi jasný, proč ty stříkačky tak rychle vytlačili karbce z trhu, diagnostikovat a odhalit problém v karburátoru je opravdu složitá věc, stříkačka je jednoduchá. Pokud je palivo pod správným tlakem na vstřiku, vstřik je v pořádku, snímače polohy všeho v cajku, tak to prostě dává... Tady všechno je ale pořád se nic neděje...
No, nic dalšího než kontrolu všeho co už jsem dvakrát zkontroloval udělat nemůžu, takže dál s tím ztrácet čas nemá smysl.
Doporučí mi někdo dobrý servis na vysočině? Spíš bych radši dobrého soukromníka...profláknutého v okolí, klidně i někoho kdo to dělá jen pro zábavu.
Případně, pokud by někdo schopný jel okolo Ledče nad Sázavou, třeba na výlet...dám mu klidně tisícovečku do kapsy(+náklady samozřejmě), pokud mi to tady u kafe rozchodí....věřím, že je tam něco prostýho, co buď nechápu, nebo nevidím, nebo se v tom pletu...
Momentální stav je takovej.
Jiskru hází obě fajfky(svíčky jsou nové)
hladina seřízená
membrána v pořádku
hlavní i volnoběžná tryska v pořádku průchozí, opticky bez poškození
Pokud se snažím delší dobu startovat, střílí to - podle mé zkušenosti hodně chudé ale mohu se plést (svíčky čisté)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |