Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 31.05.2019 11:45:02
Ja osobne si chcu poridit stojan do osy zadnej vidlice, kedze nemam moznost nikde motorku zavesit. Uz mam jeden pouzity vyhlednuty tak snad bude pasovat.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Z foto vypada, ze ten proud vzduchu muzou trochu skrtit, ale zase dobre licuji, co si pamatuju.. takze ve vyssi rychlosti nebude tak unikat ten naporovy vzduch... ale je to jen domenka....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Oioi to je z rsv 98-99
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Na druhej strane ten vstup do airboxu nestal nejak moc a adpon trosku mi ukojil tuzbu po upravovani. Kazdopadne ty zvody, na ty sa fakt tesim
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Rok 2003, model 2004 Factory, takže druhá generace. Motorka je v současnosti složená do pojízdného celku, není nastrojená v kapotách. Z kapot chybí přední maska (kamarád ji prodal...), jinak zbytek kapot (černá barva) , světla, blinkry, zrcátka apod. k motorce jsou. Můžu buďto doskládat, nebo si to případný zájemce odveze tak jak je. V současnosti spz v depozitu, nutno udělat technickou. Primárně nejdůležitější věc - motor RR s úpravou Amann, nabrzděno u Murkina 147 koní a 120 Nm na kole. Sprchy, klapky, karbon sání, všechno je. Karbonové vyfuky arrow, zbytek v podstatě série. Jelikož to kolega rozebral a Factory díly prodal, kovaná kola a öhlins komponenty jsou nahrazeny serií z erka. Něco k historii - od nové motorky do 2012 ji měl jeden majitel pan Kejduš, ten nechal provést i úpravu někdy v roce 2010 asi. Najeto měl myslím 12 tisíc km celkem, s úpravou ani ne 1000. Já ji koupil 2012 přes Davida Ouřadu, najel jsem odhadem do 5.000 km a v roce 2015 prodal kamarádovi, který ji po dvou měsících naboural, na sezonu 2016 opravil u Dewwila a po půlce sezóny rozebral. Vloni koupena mnou zpět.
Cena - 60.000 Kč. Nabízím to tady, než to pošlu na inzerci v nějaké formě.
Případně koupím přední masku na dvojkové RSV.
Současný stav viz foto, když by měl někdo zájem, dejte vědět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Dablicek200Mph> GSXR600
Takže aspoň výkonově zůstáváš na svým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Kolegové, před časem tu proběhla nabídka mojí bývalé Factory s Amannem, kterou rozbil, složil a následně rozebral můj kamarád. Tady ji jako soubor dílů před časem nabízel. Nakonec jsem se ji ujal já s vidinou stavby okruhovky. V průběhu stavby jsem dostal nabídku na jinou zajímavou motorku a RSV tudíž na okruh nedoskládal. Jelikož v provozu už nejezdím, nemám pro ni využití a pošlu ji dál.
Rok 2003, model 2004 Factory, takže druhá generace. Motorka je v současnosti složená do pojízdného celku, není nastrojená v kapotách. Z kapot chybí přední maska (kamarád ji prodal...), jinak zbytek kapot (černá barva) , světla, blinkry, zrcátka apod. k motorce jsou. Můžu buďto doskládat, nebo si to případný zájemce odveze tak jak je. V současnosti spz v depozitu, nutno udělat technickou. Primárně nejdůležitější věc - motor RR s úpravou Amann, nabrzděno u Murkina 147 koní a 120 Nm na kole. Sprchy, klapky, karbon sání, všechno je. Karbonové vyfuky arrow, zbytek v podstatě série. Jelikož to kolega rozebral a Factory díly prodal, kovaná kola a öhlins komponenty jsou nahrazeny serií z erka. Něco k historii - od nové motorky do 2012 ji měl jeden majitel pan Kejduš, ten nechal provést i úpravu někdy v roce 2010 asi. Najeto měl myslím 12 tisíc km celkem, s úpravou ani ne 1000. Já ji koupil 2012 přes Davida Ouřadu, najel jsem odhadem do 5.000 km a v roce 2015 prodal kamarádovi, který ji po dvou měsících naboural, na sezonu 2016 opravil u Dewwila a po půlce sezóny rozebral. Vloni koupena mnou zpět.
Cena - 60.000 Kč. Nabízím to tady, než to pošlu na inzerci v nějaké formě.
Případně koupím přední masku na dvojkové RSV.
Současný stav viz foto, když by měl někdo zájem, dejte vědět.
147 koní a 120 Nm na kole? I když to dělal Murkin, tak hodně odvážná hodnota...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: 147 koní a 120 Nm na kole? I když to dělal Murkin, tak hodně odvážná hodnota...
Není důvod tomu nevěřit, amann s tím motorem uměl dělat divy
A i ta 1060cc co dělali amíci byl neskutečnej skok oproti sérii.
Teda, ty ňůtnovo metry na kole se ale budou lišit podle zařazenýho kvaltu
Naposledy editováno 06.06.2019 10:48:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Není důvod tomu nevěřit, amann s tím motorem uměl dělat divy
A i ta 1060cc co dělali amíci byl neskutečnej skok oproti sérii.
Teda, ty ňůtnovo metry na kole se ale budou lišit podle zařazenýho kvaltu
No to mě zarazilo právě. 120 Nm na kole, to je kolik na motoru? 140 od oka? Dnešní litry mají většinou do 120 Nm. U nich jde teda hlavně o max. výkon v úplně jiných otáčkách, ale i tak...Zajímavé, jestli to tenkrát dostali z V2 litra. Navíc je to u Murkina. Kdyby to bylo třeba v DK, tak je tam minimálně 150...
Naposledy editováno 06.06.2019 11:08:09
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Blacksabbath: vykon na kole vs na motoru - tam je par procent ztrát. Ale moment na kole vs na motoru - tam neni rozdíl jen ve ztrátách, ale i v prevodovem poměru, tzn pokud je celkový převodový poměr na 3ku treba 1:3 tak kdyz je na motoru 120Nm je na kole 360N atd... na kazdej kvalt jinak :)
Takže kolik může být tedy na motoru při těch 120 na kole?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: Takže kolik může být tedy na motoru při těch 120 na kole?
To bude chyba - ta hodnota kroutaku je prepoctena na motor
Kdyby to bylo namereno na kole, musel bys vedet na jakej kvalt to bylo zmereno
Na 5ku by to bylo kolem 120, na sestku by to bylo 140. A na jednicku treba 40Nm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: No to mě zarazilo právě. 120 Nm na kole, to je kolik na motoru? 140 od oka? Dnešní litry mají většinou do 120 Nm. U nich jde teda hlavně o max. výkon v úplně jiných otáčkách, ale i tak...Zajímavé, jestli to tenkrát dostali z V2 litra. Navíc je to u Murkina. Kdyby to bylo třeba v DK, tak je tam minimálně 150...
Kdyby to bylo v DK, tak je tam 120, 150 by tam bylo až by ti prodali čepičky ventilků za 20 tis
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |