Děkuji.
Im Internet bin ich zum Glück auf eine Person gestoßen, die dieses besagte Zahnrad aus Metall nachfertigt.
Ich kann euch gerne den Kontakt vermitteln.
Das gute Stück kostet zwar 90 Euro und dauert 3 Wochen bis es ankommt (kommt aus Estland) aber dafür erfüllt es seinen Zweck und ist billiger als eine neue komplett Einheit.
Hier noch ein Bild von dem Teil.
Dalsi vo fore pise,ze kontakt je seriozny.
Ich habe so ein Nachbau-Zahnrad hier liegen. Das habe ich im Dezember 2017 in Estland bestellt. Der Kontakt ist seriös, allerdings gab es Probleme mit der Post. Erst war die Sendung bei DHL in Frankfurt/M. verschollen, dann wurde diese zurück nach EST geschickt, um wieder zu mir nach D geschickt zu werden.
Unterdessen hat der Motor meines E61 das Zeitliche gesegnet (Steuerkette). So habe ich die AHK nicht mehr repariert, sondern bin auf einen X3 umgestiegen.
Wer Interesse hat, ich verkaufe nun das übrige Zahnrad weiter - gern mehr per PN
Eine bebilderte Reparaturanleitung habe ich mir aus dem Netz gezogen. Die kann ich gern mitsenden.
Hier ein kurzes Update:
Habe mich eben in dem genannten englischsprachigen Forum angemeldet und Jaak K?µivistik angeschrieben wegen dem Zahnrad.
Er produziert und versendet es weiterhin nach Deutschland, eine Zahlung per PayPal ist möglich, und nachdem ich dann gleich den Preis von 86,- inkl. Versand nach Deutschland bezahlt habe, bekam ich von ihm die Bestätigung, dass noch heute versendet wird. Sobald er die Tracking-Nummer hat, gibt er sie mir durch.
Ich kann also nur sagen, super netter Kontakt, sehr schnell und bisher alles einwandfrei gelaufen!
Sollte alles glatt laufen, wovon ich ausgehe, wäre ich bei Bedarf und unter Umständen dazu bereit, für User hier weitere Zahnräder zu bestellen, falls jemand aus welchem Grund auch immer es nicht selbst bestellen möchte. Natürlich nur, wenn auch der Anbieter weiterhin produzieren und versenden möchte. Das ganze wäre von meiner Seite aus OHNE FINANZIELLEM Interesse, Preis 1zu1.
Nun habe ich zum Enbau noch zwei Fragen:
https://www.motor-ta...en-ahk-t5327297.html
1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola
Nechci nikomu shazovat 3D tisk, ale podle mě to pevnostně nic moc nevydrží.
Lepší by bylo obrobený ať už z bronzu, duralu a nebo nerez.
To už ale nebude za pár kaček.
Máme dobrou zkušenost s:
http://www.bondy.cz/cs/
dafikk píše: Ty bys dokázal udělat to ozubené kolo?? Pokud chceš 2500 za jedno a bude to co k čemu,tak asi minimálně 2 by si ten švára nechal udělat.
Hele, mě bych nechal až jako poslední možnost. Nevím, jestli bych našel zrovna takovou frézu když nevíme modul atd. Psal jsem, že dělám trochu jiná kolečka. (do hodin).Kontakt na chlapíka máš v PM tak se poptej .
Naposledy editováno 22.05.2019 17:18:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
assassin píše:
Kdyby tohle kolo bylo original z oceli, tak bude stat 30k to jedno kolo :D
30k za takové kolečko? To není kolečko z převodovky Formule 1 nebo MotoGP biku, ale z nějakého tažného zařízení...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
Spazik píše: 30k za takové kolečko? To není kolečko z převodovky Formule 1 nebo MotoGP biku, ale z nějakého tažného zařízení...
Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
assassin píše: Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.
Mimo téma. Tak, jak je to kolo na fotce, by se z kovu muselo podle mě dělat metodou slinutého kovového prášku do formy. Při ceně formy s 5ti až 6ti nulami by přijatelá cena kola byla až při desetitisícové až statisícové sérii. Při třískovém obrábění by cena šla asi taky pěkně nahoru, protože tak, jak to je, to vyrobit běžným způsobem nejde (myslím kolo jako celek, ne skládané).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
assassin píše: Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.
Snadneji, nez kdyz je plastove . Dve kola a budto jedno z nich udelat z jednoho kusu s dutou hrideli a druhe nalisovat na tu hridel (bulharska metoda - nehospodarne) anebo udelat hridel zvlast, kola zvlast a nanalisovat je na na hridel obe.Treti metoda (tak bych to udelal ja) je udelat obe kola zvlast s vetsi vnitrni dirou, slisovat je dohromady na koliky (popripade s vnitrni prirubou), dovnit vlisovat bronzove pouzdro a obrobit ho na presny rozmer - predpokladam, ze to plastove kolecko beha na nejake osicce bez lozisek.
edit: HMS byl rychlejsi
Naposledy editováno 23.05.2019 09:16:51
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
Medved píše: Snadneji, nez kdyz je plastove . Dve kola a budto jedno z nich udelat z jednoho kusu s dutou hrideli a druhe nalisovat na tu hridel (bulharska metoda - nehospodarne) anebo udelat hridel zvlast, kola zvlast a nanalisovat je na na hridel obe.
Treti metoda (tak bych to udelal ja) je udelat obe kola zvlast s vetsi vnitrni dirou, slisovat je dohromady na koliky (popripade s vnitrni prirubou), dovnit vlisovat bronzove pouzdro a obrobit ho na presny rozmer - predpokladam, ze to plastove kolecko beha na nejake osicce bez lozisek.
edit: HMS byl rychlejsi
Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?
1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola
to ze bych to osobne zkusil poskladat z nakupovanych kovovych kol s primym ozubenim uz jsem psal, s trochou stesti by to mohlo sednout, kdyz nebude uplne sedet osova vzadalenost - tzn zubova vule - by mohlo byt u tazneho celkem fuk, to same pokud by vysel trochu jinej prevodovej pomer - zalezi jak jsou osetrene dorazy. U auta a bmw obzvlast bych rekl ze to resi jednotka merenim odberu v koncove poloze, jako u okynek... tahat nekam koncaky je drahy :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola
FiZzeR píše: Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?
jasne, penize jsou hlavni parametr... ale v soucasne dobe i hmotnost, kazdej usetrenej gram v ramci inovace dilu vyrovnava automobilka zlatem, motory uz jsou na hranici moznosti a tudiz cesta jak jeste snizovat emise/spotrebu je v hmotnosti...
A potom v nich je nějaká malá (ale zásadní pičovina) z plastu, kde se ušetřilo pár Kč (v cené celého výrobku nula nula nic) a které to celé rozesere, protože se ten díl brzo zničí. A za ten díl pak výrobce chce úplnej nesmysl, třeba 50% ceny nového výrobku.
To je ekologie jak sviňa v praxi.
assassin píše: medved/hms - mno, zda se, ze jste to nepochopili... bylo to samo rypnuti ve smyslu, ze kdyby ocel kolo bylo jako to na fotce = v jednom kuse, tak je to bud nevyrobitelne, nebo nejakou scifi metodou za tech minimalne 30k...
to ze bych to osobne zkusil poskladat z nakupovanych kovovych kol s primym ozubenim uz jsem psal, s trochou stesti by to mohlo sednout, kdyz nebude uplne sedet osova vzadalenost - tzn zubova vule - by mohlo byt u tazneho celkem fuk, to same pokud by vysel trochu jinej prevodovej pomer - zalezi jak jsou osetrene dorazy. U auta a bmw obzvlast bych rekl ze to resi jednotka merenim odberu v koncove poloze, jako u okynek... tahat nekam koncaky je drahy :D
FiZzeR píše: Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?
Jako upřímně, bavíme se tu o mechanismu tažného zařízení a ne prvku na kterém závisí funkce motoru nebo nějáké životně důležité věci.
Teď to neberte doslova, ale když to hodně přeženu, tak kdybyste to kolco vypilovali ručně aby to na sebe cca sedlo, nechali vůle aby se to nekouslo, tak co se stane. Bude to možná hůř chodit, ale bude to chodit a to je hlavní.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola
A jen tak pro zajímavost,ten pan Závodský říkal,že ty kolečka jsou proto z plastu,že ne jako kurvítka,ale jako pojistka aby se nevykurvilo něco podstatnějšího. V souvislosti s tím,že ty kolečka nejsou jako náhradní díl,mě to připadá jako ironické. Ale asi má pravdu
Takže ještě jednou - Děkuji všem za ochotu pomoci
Není to s nám až tak zlé....
Pártl Gear s. r. o. http://www.ozubeni.cz/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS | RAMIR | 28 | 10.4.2024 v 11:09 ja1 |
Vymena sedla BMW F 650 GS | 720102 | 9 | 3.4.2024 v 06:51 Gahan37 |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS | sakal01 | 35 | 30.1.2024 v 07:23 Radek2107 |