bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba šikmého ozubeného kola
Švagr by potřeboval vyrobit šikmé ozubené kolo ze silonu (popř.jiného plastu). Onehdá tady na toto téma byla nějaká diskuze,kterou jsem ale bohužel nedohledal. Jen jsem to přelítl očima,zůstala mě v hlavě pointa té diskuse,ale nijak jsem to nestudoval. Měl bych tedy dotaz,jestli se dá vyrobit ozubené kolo,se šikmými zuby na základě předlohy hodně odrbaného starého kola,nebo jestli je potřeba k výrobě výkres s kótami a úhly? Nevztahuje se to k motorce,ale k elektrickému sklápění tažného zařízení. Náhradním dílem to ozubené kolo není a celé to stojí včetně elektromotoru hroznou dardu.
Děkuji.

Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:02 | Nahoru | #31
https://www.ebay.de/...2292?redirect=mobile

tu je ta ponuka co som pisal o nej vyssie

Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:10 | Nahoru | #32
Um Leuten zu helfen die das gleiche Problem haben.
Im Internet bin ich zum Glück auf eine Person gestoßen, die dieses besagte Zahnrad aus Metall nachfertigt.
Ich kann euch gerne den Kontakt vermitteln.
Das gute Stück kostet zwar 90 Euro und dauert 3 Wochen bis es ankommt (kommt aus Estland) aber dafür erfüllt es seinen Zweck und ist billiger als eine neue komplett Einheit.
Hier noch ein Bild von dem Teil.

Dalsi vo fore pise,ze kontakt je seriozny.

Ich habe so ein Nachbau-Zahnrad hier liegen. Das habe ich im Dezember 2017 in Estland bestellt. Der Kontakt ist seriös, allerdings gab es Probleme mit der Post. Erst war die Sendung bei DHL in Frankfurt/M. verschollen, dann wurde diese zurück nach EST geschickt, um wieder zu mir nach D geschickt zu werden.

Unterdessen hat der Motor meines E61 das Zeitliche gesegnet (Steuerkette). So habe ich die AHK nicht mehr repariert, sondern bin auf einen X3 umgestiegen.

Wer Interesse hat, ich verkaufe nun das übrige Zahnrad weiter - gern mehr per PN

Eine bebilderte Reparaturanleitung habe ich mir aus dem Netz gezogen. Die kann ich gern mitsenden.

Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:13 | Nahoru | #33
Dalsi pise pozitivne o tom kontakte:

Hier ein kurzes Update:

Habe mich eben in dem genannten englischsprachigen Forum angemeldet und Jaak K?µivistik angeschrieben wegen dem Zahnrad.

Er produziert und versendet es weiterhin nach Deutschland, eine Zahlung per PayPal ist möglich, und nachdem ich dann gleich den Preis von 86,- inkl. Versand nach Deutschland bezahlt habe, bekam ich von ihm die Bestätigung, dass noch heute versendet wird. Sobald er die Tracking-Nummer hat, gibt er sie mir durch.

Ich kann also nur sagen, super netter Kontakt, sehr schnell und bisher alles einwandfrei gelaufen!

Sollte alles glatt laufen, wovon ich ausgehe, wäre ich bei Bedarf und unter Umständen dazu bereit, für User hier weitere Zahnräder zu bestellen, falls jemand aus welchem Grund auch immer es nicht selbst bestellen möchte. Natürlich nur, wenn auch der Anbieter weiterhin produzieren und versenden möchte. Das ganze wäre von meiner Seite aus OHNE FINANZIELLEM Interesse, Preis 1zu1.

Nun habe ich zum Enbau noch zwei Fragen:

Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:23 | Nahoru | #34
Tu je cela diskusia o ozubenych koleckach na tazne.
https://www.motor-ta...en-ahk-t5327297.html

1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:25 | Nahoru | #35
Taková kravina a není k sehnání....

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 13:48 | Nahoru | #36

dafikk píše: Taková kravina a není k sehnání....



Tak to většinou bejvá

Výroba šikmého ozubeného kola

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2019 v 14:21 | Nahoru | #37
A proto dál sosaj výrobci prachy od zákazníků přes origo servis....

Nechci nikomu shazovat 3D tisk, ale podle mě to pevnostně nic moc nevydrží.
Lepší by bylo obrobený ať už z bronzu, duralu a nebo nerez.
To už ale nebude za pár kaček.
Máme dobrou zkušenost s:
http://www.bondy.cz/cs/

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 16:45 | Nahoru | #38

dafikk píše: Ty bys dokázal udělat to ozubené kolo?? Pokud chceš 2500 za jedno a bude to co k čemu,tak asi minimálně 2 by si ten švára nechal udělat.

Hele, mě bych nechal až jako poslední možnost. Nevím, jestli bych našel zrovna takovou frézu když nevíme modul atd. Psal jsem, že dělám trochu jiná kolečka. (do hodin).

Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 17:16 | Nahoru | #39
Jde to vyrobit. Železné kolo je asi ze dvou dílů slisované do sebe. Jde to i obrazit z jednoho kusu ale to už je potřeba jiný stroj. Materiál asi mosaz nebo železo kvůli výdrži ozubení.
Kontakt na chlapíka máš v PM tak se poptej .

Naposledy editováno 22.05.2019 17:18:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 17:28 | Nahoru | #40

assassin píše:
Kdyby tohle kolo bylo original z oceli, tak bude stat 30k to jedno kolo :D


30k za takové kolečko? To není kolečko z převodovky Formule 1 nebo MotoGP biku, ale z nějakého tažného zařízení...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 17:53 | Nahoru | #41

Spazik píše: 30k za takové kolečko? To není kolečko z převodovky Formule 1 nebo MotoGP biku, ale z nějakého tažného zařízení...



Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 18:25 | Nahoru | #42
[.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:44:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 20:43 | Nahoru | #43

assassin píše: Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.


Mimo téma. Tak, jak je to kolo na fotce, by se z kovu muselo podle mě dělat metodou slinutého kovového prášku do formy. Při ceně formy s 5ti až 6ti nulami by přijatelá cena kola byla až při desetitisícové až statisícové sérii. Při třískovém obrábění by cena šla asi taky pěkně nahoru, protože tak, jak to je, to vyrobit běžným způsobem nejde (myslím kolo jako celek, ne skládané).

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

22.5.2019 v 21:20 | Nahoru | #44
..

Naposledy editováno 14.12.2020 12:44:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 09:16 | Nahoru | #45

assassin píše: Tak si to plastové kolo prohlidni a popremyslej jak by se takove kolo vyrábělo kdyby bylo ocelové.

Snadneji, nez kdyz je plastove . Dve kola a budto jedno z nich udelat z jednoho kusu s dutou hrideli a druhe nalisovat na tu hridel (bulharska metoda - nehospodarne) anebo udelat hridel zvlast, kola zvlast a nanalisovat je na na hridel obe.
Treti metoda (tak bych to udelal ja) je udelat obe kola zvlast s vetsi vnitrni dirou, slisovat je dohromady na koliky (popripade s vnitrni prirubou), dovnit vlisovat bronzove pouzdro a obrobit ho na presny rozmer - predpokladam, ze to plastove kolecko beha na nejake osicce bez lozisek.

edit: HMS byl rychlejsi

Naposledy editováno 23.05.2019 09:16:51

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 09:21 | Nahoru | #46

Medved píše: Snadneji, nez kdyz je plastove . Dve kola a budto jedno z nich udelat z jednoho kusu s dutou hrideli a druhe nalisovat na tu hridel (bulharska metoda - nehospodarne) anebo udelat hridel zvlast, kola zvlast a nanalisovat je na na hridel obe.
Treti metoda (tak bych to udelal ja) je udelat obe kola zvlast s vetsi vnitrni dirou, slisovat je dohromady na koliky (popripade s vnitrni prirubou), dovnit vlisovat bronzove pouzdro a obrobit ho na presny rozmer - predpokladam, ze to plastove kolecko beha na nejake osicce bez lozisek.

edit: HMS byl rychlejsi



Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?

1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 09:26 | Nahoru | #47
medved/hms - mno, zda se, ze jste to nepochopili... bylo to samo rypnuti ve smyslu, ze kdyby ocel kolo bylo jako to na fotce = v jednom kuse, tak je to bud nevyrobitelne, nebo nejakou scifi metodou za tech minimalne 30k...

to ze bych to osobne zkusil poskladat z nakupovanych kovovych kol s primym ozubenim uz jsem psal, s trochou stesti by to mohlo sednout, kdyz nebude uplne sedet osova vzadalenost - tzn zubova vule - by mohlo byt u tazneho celkem fuk, to same pokud by vysel trochu jinej prevodovej pomer - zalezi jak jsou osetrene dorazy. U auta a bmw obzvlast bych rekl ze to resi jednotka merenim odberu v koncove poloze, jako u okynek... tahat nekam koncaky je drahy :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 09:28 | Nahoru | #48

FiZzeR píše: Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?



jasne, penize jsou hlavni parametr... ale v soucasne dobe i hmotnost, kazdej usetrenej gram v ramci inovace dilu vyrovnava automobilka zlatem, motory uz jsou na hranici moznosti a tudiz cesta jak jeste snizovat emise/spotrebu je v hmotnosti...

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 13:28 | Nahoru | #49
FiZzeR>
Jo ale on vymýšlel jak by si udělal pár kousků na domácí servis.
Ne bambilion kusů ročně.
Tam je samozřejmě ekonomika jinde

Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 14:06 | Nahoru | #50
No mě jenom sere, když některé výrobky (a nebavíme se tu jen o tomhle konkrétním) jsou třeba i docela dobře a kvalitně udělané.

A potom v nich je nějaká malá (ale zásadní pičovina) z plastu, kde se ušetřilo pár Kč (v cené celého výrobku nula nula nic) a které to celé rozesere, protože se ten díl brzo zničí. A za ten díl pak výrobce chce úplnej nesmysl, třeba 50% ceny nového výrobku.
To je ekologie jak sviňa v praxi.

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 16:07 | Nahoru | #51

assassin píše: medved/hms - mno, zda se, ze jste to nepochopili... bylo to samo rypnuti ve smyslu, ze kdyby ocel kolo bylo jako to na fotce = v jednom kuse, tak je to bud nevyrobitelne, nebo nejakou scifi metodou za tech minimalne 30k...

to ze bych to osobne zkusil poskladat z nakupovanych kovovych kol s primym ozubenim uz jsem psal, s trochou stesti by to mohlo sednout, kdyz nebude uplne sedet osova vzadalenost - tzn zubova vule - by mohlo byt u tazneho celkem fuk, to same pokud by vysel trochu jinej prevodovej pomer - zalezi jak jsou osetrene dorazy. U auta a bmw obzvlast bych rekl ze to resi jednotka merenim odberu v koncove poloze, jako u okynek... tahat nekam koncaky je drahy :D

ja jsem spis reagoval na ty sci-fi technologie mistnich teoretiku .

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 16:10 | Nahoru | #52

FiZzeR píše: Načež by zasáhl podnikovej ekonom a dostal bys padáka, protože i tak je to dražší než nastříkat rozteklej bakelit do formičky, a protože by to bylo extrémně naddimenzované, což je nežádoucí z hlediska odbytu ND a potažmo nových aut
Nevim jaká je u toho projektovaná životnost, ale řekl bych, že použitá metoda je vcelku adekvátní - jak často vystrkuješ a zandaváš tažný?

To je v pohode - muj 'podnikovej ekonom' se necha uplatit kytkou a flaskou slusneho vina . Zrovan ted mudruju, jak oduvodnit nakup nove svarecky - asi koupim podnikovemu ekonomovi nejakou ojetinu se shnilejma dverma a pak reknu, ze na opravu potrebuju poradnou svarecku ... to by mohlo klapnout.

Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 19:46 | Nahoru | #53
Než dávat desetitisíce za novou převodovku, kde je to udělané stejně na prd a za čas se to kolco vymele jako na té původní asi bych trochu zaimprovizoval a to soukolí poskládal z nějákých běžně dostupných koleček. Určitě to půjde něják nabastlit, už sice pomalu degenerujeme, ale spousta lidí tohle "umění improvizace" ještě zvládá. Nová převodovka to řeší jen "dočasně" s přihlédnutím k plánované životnosti. Podle té fotky kovové kolečko ten plast celkem dobře frézuje...
Jako upřímně, bavíme se tu o mechanismu tažného zařízení a ne prvku na kterém závisí funkce motoru nebo nějáké životně důležité věci.
Teď to neberte doslova, ale když to hodně přeženu, tak kdybyste to kolco vypilovali ručně aby to na sebe cca sedlo, nechali vůle aby se to nekouslo, tak co se stane. Bude to možná hůř chodit, ale bude to chodit a to je hlavní.

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

23.5.2019 v 23:02 | Nahoru | #54
.

Naposledy editováno 14.12.2020 12:45:12

1 reakcí na tento příspěvek Výroba šikmého ozubeného kola

24.5.2019 v 07:42 | Nahoru | #55
Všem děkuji za poznatky i kontakty. Švagr se snaží koupit celé kolečko,event. soukolí,aby to nemusel nechat vyrábět. Jen tak pro vaši informovanost má od nějakého chlapíka předběžný nástřel ceny na 6000,-Kč. \samozřejmě je to jen nástřel. Což si nemyslím že by to bylo nějaký přitažený za vlasy. Ale tak jako všichni se sychruje že "bez záruky". Naštěstí to není kolečko do převodovky a zuby nemusí být přesně. Ale to neznamená,že ta míra tam nemusí být,protože jsme s ním rozebírali variantu,že bychom např. koupili větší kolečko a stáhlo by se na soustruhu. Říkal,že když bude velká vůle v tom šikmém ozubení,tak by se i na tom vyklápění mohli ty kola zasekávat. Což je pravda. Tak pátrání pokračuje dál

(reakce na) Výroba šikmého ozubeného kola

Skvělá odpověď, děkuji! 24.5.2019 v 08:02 | Nahoru | #56
dafikk>Řešení náhrady pomocí hotových kol tu už padlo několikrát. jestli je osová vzdálenost na celé mm, tak se dajií kola nahradit koupenými s rovnými zuby asi modul M1 nebo M1,5 (umožní i osovou na 0,5mm). To poškozené soukolí se odsoustruží od téch druhých kol nebo se nahradí všechna kola v převodovce. Takhle malá kola jsou v řádu 200 kč za jedno. Koukni na haberkorn.cz. Naprosto vše délám z těchto hotových.

Výroba šikmého ozubeného kola

24.5.2019 v 09:11 | Nahoru | #57
Tak švagr mě teď volal,že se asi domluvil s tím jedním kontaktem,co jste sem někdo dali,tuším že p. Závodský,nebo tak nějak a ten hned věděl jak to udělat a byl ochotný. Tak ještě děkuji se-semu za dobrý nápad a odkaz a nějak bych tuto diskuzi z mé strany uzavřel. Nebudu uzavírat celé vlákno,aby třeba někdo v budoucnu,kdo umí hledat v internetu,mohl toto použít.
A jen tak pro zajímavost,ten pan Závodský říkal,že ty kolečka jsou proto z plastu,že ne jako kurvítka,ale jako pojistka aby se nevykurvilo něco podstatnějšího. V souvislosti s tím,že ty kolečka nejsou jako náhradní díl,mě to připadá jako ironické. Ale asi má pravdu
Takže ještě jednou - Děkuji všem za ochotu pomoci
Není to s nám až tak zlé....

Výroba šikmého ozubeného kola

24.5.2019 v 13:17 | Nahoru | #58
Pak sem dej info jak se to povedlo a za kolik. Dík

Výroba šikmého ozubeného kola

24.5.2019 v 15:35 | Nahoru | #59
ješté poznámka. Ono to vypadá jako by se to stalo najednou, takže bych zkontroloval koncový spínač nebo co to zastavuje aby nebyla okamžitá recidiva

Výroba šikmého ozubeného kola

24.5.2019 v 20:17 | Nahoru | #60
velice dobře děla jakékoliv kolečka včetně do letadel ale nevím jestli se vejdete do ceny

Pártl Gear s. r. o. http://www.ozubeni.cz/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist