1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
Unavené, nebo popraskané pružiny, které vrací ventily do sedel...
Nebo spíš bych se přikláněl k verzi zadřených vodítek ventilů, kdy dřík bude ve vodítku chycený, ale po chvíli síla pružiny odpor překoná a ventil do sedla skočí, protože vačka je už protočená dál...
Zní to logicky...?
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
Motorku máš už déle, nebo jsi ji teď koupil..?
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
PS: pozri na stav vačky, nie sú pozadierané ? Práve tam, kde sa dotknú vačky vahadlá, po správnom nastavení ventilu. alebo vyklepané, furt to tam po nich hrkalo, po uvolnení sa dotýkajú inde, kde je rovná plocha. Zobr lupu a skontroluj vačky.
Naposledy editováno 01.05.2019 08:53:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
cituji: Normálně dělám ventily tak ze nastavim váčku do HU 1-4 válce a seridim ty co nejsou v záběru v pořadí dle manuálu, pak otočím do druhé HU na stejným válci a seridim zbytek.
pari píše: krokoš> To jsi mne moc nepotesil, radši bych měnil všechny pružiny a ventily než vačku. Budu doufat v jinou příčinu, ale bohužel tu tvoji vyloučit nemohu ?
Nepanikár, len sa na to pozri najprv, to si mal počumieť na ňu, keď si mal dole viečko. Keď to neklepalo pred nastavením tak to nebude také akútne. Keď tam niečo nájdeš..... nastavíš vôle v hornej , alebo dolnej tolerancii , aby to nehrkalo, trošku sa s tým pohráš a poriešiš.. Cez leto pojazdíš a budeš zháňať novú vačku.
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
Takže na čtvrtý válec potřebuješ otočit klikovku ještě o jednu otáčku !
Nicmene ted jsem postupoval tak ze jsem dal do HU 1 valec a udelal ventily pouze na nem. Otocil zalovanim o jednu otacku a udelal totez na 4 valci pote otocil vackou o 180 st na zn HUpro valce 2-3 udelal valec 2 otocil o jednu ot a udelal valec 3. Nicmene muj problem je ze pak nektere ventily “prasknou” Dokonce kdyz udelam pouze 1 valec a ostani sroubky vahadel jsou volny, po otoceni zapalovani o 360st se mi vyfukovy ventil na “udelanem “ 1 valci nezavre plynule nybrz se vrati skokem a ptaskne do vahadla. Stejne tak kdyz jsem skusel udelat ventily pouze u 4 valce a ostatni volne , totez se stane u saciho na 4 valci
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
Naposledy editováno 01.05.2019 20:44:04
Vladimir píše: Nemohlo se Ti to lehce potkat? jako když máš přiohlé ventily. Sundal bych hlavu a podíval se na ventily a vodítka. A začal bych kompresí.
Nestraš ho, a ty pari si prečítaj môj príspevok 16. Je to len spätný pohyb vačky čo ju pootočia ostatné pružiny ventilov.
2 reakcí na tento příspěvek Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
pari píše: chlapi chci vám na závěr poděkovat za dobře míněné rady. Dospěl jsem k závěru že nastavením ventilů chyba nebude a mám podezření, možná zbytečné, že chyba bude na ose vačka - ventil. Podezření je červíček s kterým se nedá spát natož jezdit. O víkendu má bejt hnusně, budu mít čas, sundám hlavu a uvidím co dál.
Si nečítal, čo som napísal????? Čím viac do toho budeš vŕtať tým viac to posereš, to isté robí každý štvorválec, čo som robil som ti napísal , že si daj okuliare a poriadne svetlo a sleduj vačkový hriadeľ ako pri potáčaní skočí, keď povolíš kľuku a to spôsobí to cengnutie vahadla o vačku, nedáva dole hlavu , pomiešaš uloženia vačky stará motorka hlava ti skočí bo je pokrivená prehriata a čo ja viem čo ešte, nič tomu nie je , ale len do toho babri, dačo tomu isto urobíš a potom budeš mať čo robiť.. radšej choď do krčmy a sa opi, to je rozumnejšie. to ťa netrápi, že motorka fungovala pred tvojím zásahom? Do funkčných vecí sa nebabre, a škoda písať, každý svého štestí strújcem, alebo neštestí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o pomoc Honda cb550 ventily
Nezlob se, ale mě se spíš zdá, že chyba bude právě v tom nastavování ventilů.
Pro začátek dvě otázky:
1: máš demontovány svíčky? ( bez svíček se motorem mnohem lépe otáčí a bez komprese tam nevznikají ty " hrk sem, hrk tam" takty)
2: otáčíš motorem na správnou stranu?
Na učňáku nás seřizování ventilů u čtyřválcového motoru s pořadím zapalování 1-3-4-2 učili následující:
1: demontuj svíčky ( bez komprese se pak motorem mnohem lépe otáčí a nevznikají tam pak ty " hrk sem, hrk tam" rázy, viz výše)
2: motorem otáčej vždy na správnou stranu ( ve směru chodu, ne proti)
3: nastav 1.válec tzv. " do střihu", tzn. píst je v HÚ, výfukový ventil zavírá, současně sací otevírá ( konec výfukového a začátek sacího zdvihu) a seřizuj oba ventily na protilehlém, tzn. 4. válci ( zde jsi v tu chvíli v kompresním zdvihu, válec "pálí" a ventily jsou 100% uzavřeny)
4: pootoč o 180° a máš ve střihu 3. válec. Seřizuješ protilehlý 2. válec viz bod 3.
5: pootoč o dalších 180° a máš ve střihu 4. válec. Seřizuješ protilehlý 1. válec viz bod 3.
6: Pootoč o dalších 180° a máš ve střihu 2. válec. Seřizuješ protilehlý 3. válec viz bod 3.
7: Hotovo, 100% seřízeno. Zadeklovat a jedem!
Pokud ti to i potom bude " hrkat", tak se ventily buď přidírají, (viz příspěvky výše) ale podle mě málo pravděpodobné, nebo se ti důsledkem dotažení těch hlav povolily a přeskočily rozvody a potkává se ti to- nevím, jak to je na tvým motoru- manuál, nebo automat napínák?
Pro jistotu seřizoval znovu kdy jsem jako výchozí bod seřízení 1. válce vycházel z HU pístu v době zápalu (dle vymont. svíčky) ale výsledek opět stejný.
Díky za popis i odkaz, ale jak píšu neliším se v postupu a jedinou byť zásadní nejistotu mám v nalezení výchozího bodu.
Domnívám se, že i kdybych postupoval nesprávně, výsledkem by bylo, že by byly ventilové vůle velké ale nemělo by to vliv na rázové zavírání některých ventilů (třech)?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
veterány [1, 2, 3] Honda CB 550 | ondrejj | 89 | 26.4.2024 v 13:14 papen |
Honda CB 550 - Nechce točit Honda CB 550 | Thiacomo | 7 | 2.4.2021 v 20:19 Eastrider |
Rovnání vidlic Honda CB 550 | Merouš | 3 | 19.2.2019 v 21:53 Merouš |
Dovoz seškrcené motorky ze zahranič... Honda CB 550 | Fojes | 10 | 12.11.2018 v 21:26 Fojes |
Honda CB 550 Four - indukční cívka/... Honda CB 550 | Adis | 3 | 14.11.2015 v 20:28 Vítězslav_Máří |