přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Taky hodne udela mastnota - staci na kotouc sahnout prstama a uz je to spatny.
Zmulin: chapu co myslis, ale pro me je jednoplacka zalezitos pro kolo ktere ma siroke plaste, navic jeste nejakej agresívni vzorek/mekka smes a tam stejne vetsina lidi po silnici 35 a vic neda, takze je celkem fuk, ze na cca 40kmh ty prevody konci...
Na silnicku nebo nejaky vic na silnici zamereny kolo bych si asi taky jednoplacku nedal... ikdyz tam zase nepotrebujes tak pomaly prevody...
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jako já brblam,ale stejně nakonec budu mít další kolo s jednoplackou,páč už jiný nebudou
zmulin píše: assassin:Na silnicích sou taky prudký dokopce.. S jednoplackou právě všichni co znam,měnili kazetu,aby se přiblížili aspoň uvisení tý třicítky po rovince.Myslim jako držet tempo Ltm,Roudnice a po druhym břehu zpátky.Né kilák rovinku..Ony sou na to "super" i neodblokovaný elektriky.Každopádně ale v prvním kopečku vracej úder
Jako já brblam,ale stejně nakonec budu mít další kolo s jednoplackou,páč už jiný nebudou
Na takovy jezdeni bych jednoplacku taky nechtel, ale ona to neni ani jizda pro horsky kolo jako takovy.
E: idealni zalezitost pro cyklokrosku / gravel bike, kde se ale uz ta jednoplacka prosazuje taky :) Uprimne ja se toho taky bal, protoze pevnak moc do terenu nejezdi, ale pak sem se naucil slapat do kopce na nizsi frekvenci s nizsi silou a bylo po problemu. Driv jsem myslel ze je potreba bud hrozne kmitat na lehko nebo dupat na tezko, ale da se slapat i lip.
Naposledy editováno 15.04.2019 17:18:59
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Borntobewild píše: Me b zajimalo jak by se mi s vasi jednoplackou tahal prives s ditetem. Daval jsem si si velk kolecko o dva zuby vetsi a ty tak to je maso. Na drsnejsim vejlete jsem dycky nekolikrat pretrhnul retez
Ja s detma budu jezdit az poslapou na svejch, na detskym kole mimochodem v zacatku taky vic jak jedna placka neni, takze myslim ze ti bude stacit taky min prevodu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Borntobewild píše: Me b zajimalo jak by se mi s vasi jednoplackou tahal prives s ditetem. Daval jsem si si velk kolecko o dva zuby vetsi a ty tak to je maso. Na drsnejsim vejlete jsem dycky nekolikrat pretrhnul retez
Tahal jsem jedno dítě na tyči a druhé v sedačce, takže jízdní souprava baj voko 150 kg a jednoplacka i řetěz to daly. Ale tatínek to měl na hraně
Naposledy editováno 15.04.2019 18:03:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
vilemx píše: Tahal jsem jedno dítě na tyči a druhé v sedačce, takže jízdní souprava baj voko 150 kg a jednoplacka i řetěz to daly. Ale tatínek to měl na hraně
150 kilo je jízdní souprava mý maličkosti a mýho elektrokola, možná i víc
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
jinak 30 na rovine jezdim na 42/17.. tohle je o nohach ne o prevodu, naopak nechapu na co nekteri hobby silnicari vozej treba 51/11 ..kdyz to je prevod tak pro Sagana do sjezdu, nebo za auto..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Borntobewild píše: Spíš jestli sebo netahá něco zbytečně
zimní pneumatiku2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
se-se píše: V bezdušácích mám duše a ty jsou vyplněný kaučukovým mlíkem.
nene ?E: je fakt ze ja mam neco podobnyho, jen "trochu min komplikovanyho", ..rika se tomu galusky
Born> ja mam CX (28" 30) prevod jednoplacku 42/(13-28 7s) ..nejrychlejsi na rovine neuslapnu, z kopce tak do 55 se slapat da,.. silnicni kopce bez problemu, v prudkych terenich kopcich je to uz brutal, ale to jsou rychlosti kde uz je stejne lepsi a rychlejsi to hodit na rameno a vybehnout
Naposledy editováno 16.04.2019 10:33:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Pořiď si děti.
A celý systém budeš muset změnit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Borntobewild píše: kerut>
Pořiď si děti.
A celý systém budeš muset změnit.
A jak se to projevilo na tve motorce?
Naposledy editováno 16.04.2019 13:15:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Borntobewild píše: Spíš jestli sebo netahá něco zbytečně
Airbag není rozhodně zbytečnej, jen ho mám furt preventivně nafouknutej a možná by se to mělo nazývat spíš fatbag
Čau, Tom
Nejdřív jsem si pořídil děti, pak motorku. Děti to nijak neovlivnilo
Akorát teda platí, že motorku mám jen na ježdění za prací jakožto užitečný stroj, čímžpádem vlastně ani nejsem motorkář. Jízdu si nijak neužívám a v zatáčkách to pokládám nikoli pro vlastní potěšení, ale čistě z praktických důvodů, aby se rovnoměrně ojížděly pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
TomElefant750 píše: Airbag není rozhodně zbytečnej, jen ho mám furt preventivně nafouknutej a možná by se to mělo nazývat spíš fatbag
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jde mi o to, že mi zadní pumpa zůstávala viset, nevracela se úplně. Sice to brzdilo, nepřibržďovalo, ale ta viklající se páka na polňačkách chrastila a začlo mě to srát. O Strokerech jsem se dočetl, že nevracející se pístek je běžná závada, a že jsou co celkově brzdy na piču atd.
Takže jsem pořídil Shimano SLX M7000 (jen zadní) a celej natěšenej to namontoval. Upřímně, čekal jsem víc a jsem lehce zklamanej. Ne že by to nebrzdilo. Ale chod je totálně gumovej, při pořádném zabrání se celá pumpa kroutí. Stroker je proti tomu dokonale pevnej a jakmile destičky dosednou na kotouč, s pákou se nedá hnout snad ani o 10mm, kdežto Shimano má chod snad dvojnásobný. Celé je to na originálních Hayes 160mm kotoučích, obě kola jdou na asfaltu zablokovat dvěma prsty, brzdné síly je tedy řekl bych dostatek.
Otázka tedy zní, jestli Shimano nechat zkusit sednout a zvyknout si na gumovej chod, nebo se pokusit opravit pumpu Strokerů, vrátit je zpátky a SLX po někom hodit.