Dík
Naposledy editováno 02.04.2019 09:49:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení
assassin píše: ...tohle by melo byt schema toho co tam mas ty - z jednoho vinuti altiku to dobiji pres regulator baterku, z druheho vinuti to pres ten "jednoduchy regulator" tahne svetla :
Myslím si, že někomu odešel regulátor na světla, proto je odpojený, tak zapojil obě vinutí do toho druhého regulátoru s usměrňovačem a světelný obvod zapojil někde ke spínačce a baterce. Tím pádem nemůže jít modrý na kostru u altíku, ale kostra je připojená až za usměrňovačem.
Schéma s jedním regulátorem a baterkou:
Teď záleží, jak jsou připojené ty dvě vinutí k regulátoru. Jestli jsou spojené a jezdilo se bez světel a se špatnou baterkou, tak se mohl regulátor uregulovat k smrti a vzít sebou i vinutí.
Pokud regulátor funguje a napětí se zvedne nad nastavenou mez v regulátoru, tak obvod zkratuje a zamezí elektromagnetické indukci v alternátoru.
Pokud regulátor nefunguje je jedno zda tam ta baterie je nebo není.
U husara je (teda alespoň si to myslím) je dvou fázový alternátor (nepočítám zapalování).
Jedna fáze je použita na světla druhá na dobíjení baterie, baterie je tam v podstatě pouze pro starter (u karburátorové verze).
Podle té fotky tam někdo (aspoň mi to tak připadá) zapojil obě tyto fáze do jednoho regulátoru, ale to samozřejmě dost dobře nejde,protože ty cívky jsou každá jiná.
Začal bych tím že to správně zapojím a změřím....
Naposledy editováno 02.04.2019 13:28:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení
V tom tvem schematu je ale trifazovej altik i regler - ten regler ma evidentne 3vstupy a 2vystupy - to je ale kazdopadne jinej regulator nez je tu predmetem badani.
Viking: no ja jsem nerekl, ze provoz bez baterky znici alternator, ale ze muze neco znicit - znam osobne dve motorky, kde provoz bez baterky odnesla ridici jednotka. Samo bylo to jine zapojeni a jinej stroj - ale nikdo netusi co vse a jak je zapojene u zde probiraneho stroje.
Jak pises "pokud regulator nefunguje, je jedno, ze tam baterie neni" - pokud regulator nefunguje, je v celem obvodu pomerne vysoke napeti a to se nekterym spotrebicum nemusi libit - kdyz regulator nefunguje a je tam baterie, tak ta dokaze to napeti sama o sobe srazit ...
Naposledy editováno 02.04.2019 14:02:32
Ted si nejsem jist jak je zapojený tento regulátor,ale že by to poslalo neregulovaný napětí a tim i proud (cca 5A) za regulátor by nemělo nastat, ale i kdyby při správném zapojení to zničí baterku. Ta baterka by okamžitě začala vařit a až by se vyvařila tak to sebere cívky v alternátoru.
U li-pol by to bylo ještě horší:(
Naposledy editováno 02.04.2019 15:05:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení
klubko píše: assassin> pokud je tam fakt SEM amal, tak to baterku nepotřebuje. Mám to ve VOR a tam baterka není
Jo to je z toho zapojeni jasne - svetla jedou z jine civky pres ten jednofazovej regulator, z te druhe civky jede nabijeni baterky - ktera je tam jen kvuli starteru a zapalovani je zcela oddelene. Podobnej system jako u malejch skutru.
Jedna vetev te ele neni potreba, pokud nejsou nutna svetla, jedna vetev neni treba pokud nepotrebuju dobijet baterku ... Motorka jede jen s tim zapojenym zapalovanim.
Mam neco podobneho na hqv410
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 501 rv 2001- dobíjení
P4L3C píše: Zapojil jsem dle schématu a světla svítí i když baterie není připojena. Dobíjení zjistím až dám novou baterii protože podle všeho ten ubýtek napětí na baterii při přidání plynu způsobila vadná baterie.
Jestli jsi vse zapojil a zkontroloval za tak kratkou chvili, tak jsi dobrej, to bych nedal
assassin píše: Kohlstein> V tom tvem schematu je ale trifazovej altik i regler - ten regler ma evidentne 3vstupy a 2vystupy - to je ale kazdopadne jinej regulator nez je tu predmetem badani.
To jo, měla to být spíš ukázka toho, že když je v obvodu usměrňovač a není tam ta samostatná střídavá fáze pro světla , tak se obvykle jeden vývod z altíku neukostřuje a u kostra je až za usměrňovačem. Tady nejspíš není regulátor / usměrňovač origo, ale 4-konekterová náhrada - na dva piny vedou dvě fáze v serii, takže je možné libovolně přehazovat žluté s modrým z altíku, a dva dráty jdou ven - kostra a červenobílý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 | Jirka010 | 0 | 7.4.2024 v 15:08 Jirka010 |
Husaberg fe 501 homologační štítek Husaberg FE 501 | tomf12 | 9 | 16.2.2021 v 15:07 Folby |
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 | Anti | 9 | 14.6.2020 v 19:36 Anti |
Poškozený Nikasil Husaberg FE 501 | Anti | 29 | 5.4.2020 v 22:58 Mirek12 |
Husaberg fe501 2003 servisní manuál Husaberg FE 501 | Benjos | 1 | 15.12.2019 v 16:02 Kohlstein |