Naposledy editováno 13.03.2019 22:16:38
Naposledy editováno 11.03.2019 07:18:15
Naposledy editováno 13.03.2019 21:52:18
Naposledy editováno 11.03.2019 14:59:24
Naposledy editováno 13.03.2019 21:52:36
scott67 píše: HMS> Pro mně je diagnostika pohled na cihlově vypálenou svíčku. Tím veškeré debaty zhasly
na jednoduchy soudy jsem odbornik, ja mam treba jasno kdyz slysim, ze se nekdo vrta v cinskym pitbajku
ja ti nechci kazit radost, ale treba me by s polovicnima zkusenostma nenapadlo davat do motokrosovy motorky motor z pitbajku.
moc mi nevychazi ty tvoje pocty - ta ciza by mela mit kolem 40ti koni, 250cc pitbike bude mit mozna ani ne pulku...
hele muzem udelat jinej pokus jo? stavis se a zkusis zapojit libovolnej z mejch motoru bez CDI - od skutra, pres krosku, veterana az po sporta, schvalne jestli je to opravdu jen placebo
PS: na tej foto už tam mám namontovanú programovateľnú RJ za 200 €, a všetko ako má byť.
Naposledy editováno 11.03.2019 18:46:02
Akorát až se bude chtět mladýmu do sraček, tož tam priondzi nejaký pořádný filtr vzduchu (to sů taky ty zkušenosti ).
Dělali sme je z ešusu.
Velká motorka - velký díl, malá motorka - malý díl.
Je to na to od vojáků už nachystané. A eště je to aj hliníkové, takže racingové jak sviňa .
Taky hledím na to pérování, ony ty první pokusy s centrálama byly u různých značek opravdu zajímavé...
Naposledy editováno 13.03.2019 21:54:51
PS: ten filter tam daj, ako sa patrí na cross, hadicu z vysavaču a pod sedlo krabicu sania z nejakej motky z papierovým filtrom, alebo molitanovým, podľa toho čo pozháňaš, alebo nájdeš doma.
Naposledy editováno 13.03.2019 18:39:58
Neb to vlnité samo o sobě před hrdlem karbeca može výrazně zúžit průřez sání a to až tak, že to nemusí dobře fungovat - někdy stačí průtok vzduchu sám o sobě.
A pružný díl - vibracema (vznikajícími pulzací v sání) před tím hrdlem to udělá (nebo v případě sejítí se všech špatných vlivů) to samé.
Odstrašujícím případem budiž sání na Mustanga - tam se tento dvojitý efekt snažili eliminovat použitím hadice (upravené manžety teleskopu J90) s poměrně velkým průměrem ku průměru vstupního hrdla karbecu, ale aj tak to bylo řešení - no - nedobré.
Takže pokud to de, mělo by se to udělat pořádně, aby tato část přechodu filtr-vstupní hrdlo nebylo "zavírované".
To sů taky ty zkušenosti...a zadarmo, ale sám sem se s takovýma blbostma dost naotravoval, než sem došel na to, čím to je, že to nefunguje...
Celý přechod od filtru by se měl, pokud možno, plynule zmenšovat tak, aby jeho nejmenší průměr byl v úrovni sacího hrdla karburátoru a byl roven jeho průměru. A aby ten přechod byl plynule se zmenšující. Jen tak se dá spolehlivě vyhnout potížím, které by mohly nastat, když by se to neudělalo podle těchto zásad...
Jistě, používá se guma a nebo podobné věci, ale určitá tuhost tohoto dílu - odolnost proti rozvibrování vlivem pulzací v sání - je potřebná.
Charakter motokrosu je takový, že se tam furt nekde hníká - takže ten olej je pořád v pernamenci a činnosti pracovního válce tlumiče se zůčastňuje téměř nepřetržitě, páč nestačí vytéct.
Problémek nastává, když se chvilku jede po relativně dobrém povrchu, to olej z pracovního válce vyteče a tlumič přestává tlumit.
No a proto se to lehce inovovalo - plovoucím pístkem (Vávry?, Fox) a nebo olbřímí šprckou (Sachs).
Nicméně pokud je v tlumiči pružící element akorát vzduch (a pod vysokým tlakem) a eště má pracovat, tak se - zahřívá. A celkem dost.
To byl taky problém Sachsů, kdy při startu do rychlostky mělo pérování dost odlišný charakter (a zkrz změnu tuhosti pérování zadku se taky měnila stopa motorky a tím aj taky jízdní vlastnosti) než v cíli po ujetí pěti kiláků zkoušky...To se částečně podařilo zmírnit snížením tlaku v jednotkách a použitím pomocné pružiny...
Úplně se to odstranilo až použitím přepákování s progresivní charakteristikou a seřiditelnými tlumiči...aby po pár letech někteří výrobci vynechali aj to přepákování...no jo, vývoj se děje ve spirále ...