Naposledy editováno 13.03.2019 22:16:38
Charakter motokrosu je takový, že se tam furt nekde hníká - takže ten olej je pořád v pernamenci a činnosti pracovního válce tlumiče se zůčastňuje téměř nepřetržitě, páč nestačí vytéct.
Problémek nastává, když se chvilku jede po relativně dobrém povrchu, to olej z pracovního válce vyteče a tlumič přestává tlumit.
No a proto se to lehce inovovalo - plovoucím pístkem (Vávry?, Fox) a nebo olbřímí šprckou (Sachs).
Nicméně pokud je v tlumiči pružící element akorát vzduch (a pod vysokým tlakem) a eště má pracovat, tak se - zahřívá. A celkem dost.
To byl taky problém Sachsů, kdy při startu do rychlostky mělo pérování dost odlišný charakter (a zkrz změnu tuhosti pérování zadku se taky měnila stopa motorky a tím aj taky jízdní vlastnosti) než v cíli po ujetí pěti kiláků zkoušky...To se částečně podařilo zmírnit snížením tlaku v jednotkách a použitím pomocné pružiny...
Úplně se to odstranilo až použitím přepákování s progresivní charakteristikou a seřiditelnými tlumiči...aby po pár letech někteří výrobci vynechali aj to přepákování...no jo, vývoj se děje ve spirále ...