Zde je teda můj dotaz. Mám tam tenhle olej co má najeto 600 km nechat ještě sezónu a pak vyměnit a nebo to vyměnit, protože rozhodující je interval nájezd km a nebo rok a přes to vlak nejede. Samozřejmě nechal bych ho ještě sezónu za předpokladu že zas budu mít menší nájezd.
Hodně lidí mi řeklo že tohle měnění je sypání peněz do záchodu. Olej i filtr mám sice už koupený, ale přemýšlel jsem že bych to vyměnil teda až na podzim na konci sezóny.
Díky za případné názory.
Naposledy editováno 16.02.2019 08:51:24
Lee-haney píše: Všem ještě jednou děkuji za odpovědi. Moto jsem pořizoval v době kdy i moji přátelé měli moto. Pak se ovšem na to vyprdli a moto prodali. Mě je to líto to prodat, protože se rád projedu i když je ten roční nájezd směšný, ale když na to člověk sedne, tak je to prostě super. U mě je problém i čas, prostě nebyl.
Jinak k ironickým reakcím typu ať ho tam pro mě za mě nechám x let dokud nenajedu 6 tisíc jsou mimo mísu. Kdybych najel aspoň 1500 tak ho měním a ani se tu neptám, ale těch 600 mi přijde fakt málo a jak jsem psal budou to max 2 sezony i kdybych tu druhou nenajel nic.
Takže ještě jednou díky normálním příspěvkům, které neřeší proč mám moto když jezdím málo, opice s banánama a extrémy s x letama.
Ono taky záleží kde to přes zimu parkuješ. Pokud ti to stojí někde ve vytápěné garáži, kde je relativně vysoká, konstantní teplota, tak bych se nebál to tam klidně nechat 5 let s takovým nájezdem.
1 reakcí na tento příspěvek Měnit či neměnit
Co Vám mám povídat, jsem cucák a motozačátčník a koupil jsem totální shit... aneb sláva Aprilii 125 RS. Původní majitel byl kokot a vypadlé lanko otvírání klapky oleje bylo vypadlé. Motor jak jinak zadřený a teď hledám nový motor. Je to ročník 1992 a pokud by někdo veděl co by do ní šlo narvat byl bych neuvěřitelně šťastný za radu.
Děkuju moc :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit či neměnit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit či neměnit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit či neměnit
Borci, to je jak s tím, že se nesmí do mikrovlnky dávat kočka. Výrobce tam předepíše interval km/rok aby byl svým způsobem chráněný, kdyby se po něm chtěl někdo vozit, že se mu to podělalo.
600 km není nic a měnit olej po tak krátkém intervalu je škoda nejen z hlediska ekonomického, ale i ekologického. A prodejci si mnou ruce.
Olej samozřejmě degraduje, ale je potřeba používat trochu selský rozum. Máš-li servisní interval třeba 6000 km, které najezdíš třeba během celého roku, proč by měl být olej po desetinovém nájezdu na vyhození když motorka stojí? Olej musí vydržet i když bys jezdil v zimě, kdy se více namáhá než se zahřeje nebo jezdil ustavičně pilu, kde se zas namáhá vysokými teplotami. Samozřejmě v rámci "duševního klidu" můžeš podle podmínek a stylu jízdy servisní interval upravit, ale asi ho nebudeš 10x zkracovat.
Navíc si vem, že ten olej je provozuschopný i po daleko větším nájezdu. Nestane se z něj vodová břečka v momentě kdy natočíš to co je psané v manuálu, ale zvládne i něco navíc. Třeba klíďo i těch tvých 600 a to už má něco za sebou.
2 reakcí na tento příspěvek Měnit či neměnit
1 reakcí na tento příspěvek Měnit či neměnit
1 reakcí na tento příspěvek Měnit či neměnit
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cvakání při běhu motoru v nižších o... Yamaha FZ6 Fazer S2 | kredenc_ | 9 | 18.6.2024 v 15:28 _Michal |
Hlučná řetězovka Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 | Sicco | 21 | 16.6.2024 v 22:11 bejkohad |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 9 | 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo |
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 | jardarau | 10 | 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |