vybírám auto, hledám větší kombík a co od toho chci :
stálý pohon 4x4 , ale skousnu i haldex
motor, okolo 150 koní nafta, benzin asi jedno moc s tim nenajezdim
převodovku radši klasický automat, ale skousnu i manuál
cena okolo stovky ale jsem schopnej přitlačit něco když to za to bude stát
chci něco co mě dlouho vydrží
horký kandidáti jsou:
Audi A6 C4 to už jsou starý pelechy ale přesně to co chci
Audi A4 B6 asi jedině 1.8t nebo 1,9 tdi manual
Alfa romeo 159, nevím jak jsou na tom jejich automaty, ale motor 2,4 jtd snad dobrej
Volvo XC70, asi super motor plus automat. ale haldex
nějaký subaru ale moc se v nich nevyznám
napadá vás ještě neco jiného? nebo nějaký zkušenosti? díky
zdenek86 píše:
->Slávek-TDM: hele všechny Subaru mají problém se zvýšenou spotřebou oleje zvláště po překročení 150tis. Taky pak za studena začínají klepat písty v HÚ, ale to je vlastnost těchto motorů.
Neni pravda. Nase Imprezy s EJ20 maji najeto daleko vic a spotreba oleje neni meritelna. U Outbacka H6 s 330ti tisici na hrbu po vymene uz spatne tesnicich tesneni pod ventildeklama nebylo potreba behem servisniho intervalu dolevat taky nic...
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
assassin> STI jsem nikdy nemel. Co vim, trpely turbovy benzinovy motory spis na pisty a ojnice, zvlast pri tuningu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
nemako píše: já nevím,mám naftovej manuál,kterej se údajně nedožije sta tisíc,mám najeto 160 a nebyl žádnej problém. tahám za tím těžký vozejky,dvoutunovej karavan to dotáhlo za polární kruh a nevím,kde je servis. teď mi přišla svolávačka na řídící jednotku ruční brzdy,tak tam zajedu,ale žádnej problém s ní nemám
dvoulitrový nafty měly problém 2009-2011 (zkrátka od začátku výroby do konce modelu 2011 - nějaký stroj nanášející těsnění občas "ukápl" vedle a když kapka olejem doputovala do nějakého mazacího kanálku, bylo zle - známý prodal svou imprezu ve 130 tkm a za dva roky, ve 160, se nové majitelce roztrhla klika.
subaru o tom ví a i na starých autech - pokud doložíš pravidelné servisy - to zaplatí...ale "z důvodu možného poškození/znečištění všech možných součástí, která se do toho mohla nachomýtnout" si musíš zaplatit všechny trubky, hadice, turbo a vstřiky (turbo klasika a vstřiky, zvlášť když neliješ premiovou naftu, také nejsou nesmrtelné) = máš nový motor, vstřikování, turbo...ale stejně tě to stálo 150
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
assassin píše: ja si myslim ze haldex v opravdovem terenu vyjede vic nez vetsina stalych 4x4 ... precijen mezinapravovej diff ...tzn pokud jedna naprava nema trakci, nejede ani druha. a nejakou vyssi svornost nebo lock maj az opravdicky offy...
Rád si čtu Tvoje příspěvky, protože je vidět že tomu rozumíš, ale tady si dovolím nesouhlasit, nevěřím tomu, že by třeba II. Octa vyjela/projela to co já s Forejsem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Carcharot píše: Rád si čtu Tvoje příspěvky, protože je vidět že tomu rozumíš, ale tady si dovolím nesouhlasit, nevěřím tomu, že by třeba II. Octa vyjela/projela to co já s Forejsem.
ja jsem s jednickovou oktavkou jezdil a nezapadl jsem nikdy nikde, dokud si nelehla na bricho - tzn si moc nedokazu predstavit jak tohle porovnat. forester vyjede o to vic o co je vyssi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Slávek-TDM píše: assassin> ale za 15 let stary s pul milionem na hrbu
2009 340tis ... o tolik starsi nez nemakovo subaru nebude...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
assassin píše: ja jsem s jednickovou oktavkou jezdil a nezapadl jsem nikdy nikde, dokud si nelehla na bricho - tzn si moc nedokazu predstavit jak tohle porovnat. forester vyjede o to vic o co je vyssi.
Kdyz ma clovek v hlave trosku vymleto jako muj soused..Ten objizdel offroad taskarice se seriovym kupickem a80 quattro a tam kde se trapili kluci s nazvedanejma patrolama,cruiserama..,tam to proste prolit na bomby a leckdy je prekonal.Co mu ubirala svetla vyska,to dohnal v letu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Kubák píše: Kdyz ma clovek v hlave trosku vymleto jako muj soused..Ten objizdel offroad taskarice se seriovym kupickem a80 quattro a tam kde se trapili kluci s nazvedanejma patrolama,cruiserama..,tam to proste prolit na bomby a leckdy je prekonal.Co mu ubirala svetla vyska,to dohnal v letu
jo je to hodne i tom co clovek umi i jak je vypatlanej, coz jde casto ruku v ruce
Naposledy editováno 05.02.2019 00:10:09
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
A nejvic placou ti co by si jinak bezeli do kramu pro novou audi, kdyby teda uz to nebylo vsechno spatne...
assassin píše: a co je na tom spatne? Vsechny ty moderni ctyrkolky funguji lip nez ty stare, ale svet se v prdel obraci... nechapu.
A nejvic placou ti co by si jinak bezeli do kramu pro novou audi, kdyby teda uz to nebylo vsechno spatne...
Klííííd, asi jsem tam dal málo smajlíků, bylo to myšleno v nadsázce!
Prostě pro dříve narozené tak nějak bylo zvykem, že Quattro i Subaru byly vždy stálé čtyřkolky, nikoliv elektricky nebo mechaniky připojitelná druhá náprava. Je mi vcelku jedno, jestli jejich současná řešení fungují lépe či hůře než stálý pohon s difem, stejně tak zatím nejsem cílový zákazník těchto aut. I když jedno "Subaru" v rodině máme, a to raketu s názvem Justy s motůrkem ze sekačky, zato s hrdým označením 4WD a až doslouží Combo, tak pošilhávám po něčem jako Forester prvních generací (škoda pidi kufru) právě kvůli 4WD, zvýšenému podvozku a humpoláckému řešení vhodnému jako pracovní náčiní. Do offroada se mi nechce, nevyužuji. Kombící a SUV sou zase moc navonění šampóni, samý lakovaný plast, krytky, tapecírunk, ...
P.S.. ty elektronicky řízené brzdy u Volva jsou o tolik lepší, že jejich přínos převažuje nad rizikem poruchy a náročné opravitelnosti? Nestačil by ve výsledku klasický zátěžový omezovač tlaku vyměnitelný za pusu? Nerejpu zlomyslně, jen to dávám jako příklad celkového hodnocení nějakého konkrétního řešení, kdy nějaká na první pohled lepší inovace může poslat auto na smeťák. Podobně to vidím s automatikou řízení pohonu 4x4.
ja treba vzdy jezdil co nejjednodussim autem, kde slo vse opravit doma a za pusu a nejlepe pokud jezdilo zadarmo - moje posledni takove auto bylo 205 s 1.8d, auto co jezdilo temer zadarmo, na cokoliv a bez ekokurvitek atd... ale jezdit s tim me tak strasne sralo, ze jsem se nechal ukecat do toho, co jsem do te doby vzdy odsuzoval - auto ktere puvodne stalo milion+ a ted se prodava za zlomek ceny, slozita reseni a drahe opravy... ale kdyz jsem se svezl, byl jsem v pasti. Uz proste nemuzu mit "pracanta" s nizkyma nakladama, dokud na to budu mit, budu sypat velky penize do provozu sloziteho auta, zivot je kratkej a radeji budu jezdit necim co me nesere... nez se trapit v necem s vedomim, ze to je skoro zadarmo.
ja uz proste potrebuju auto kam si sednu a sam se mi pripoji telefon, neco co hraje jako domaci HiFi atd atd... ani jsem kvuli tomu nedokazal vymenit treti generaci V70 za druhou generaci, min problemovou...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
vilemx píše: Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...
Pokud vím, tak u Subaru AWD jsou dvě verze - buď mechanickej mezinápravovej diferenciál u manuálů a nebo "haldex" u automatů.
U Audi je to tak, že buď mají quattro s haldexem (A3, A4), nebo s mezinápravovým mechanickým torsenem a nebo se sport verzí, která umí vektorovat moment na jednotlivý kola...
Ono spíš jde o to, že haldex funguje defakto jako zámek mezinápravovýho diferenciálu a jestli jsi někdy viděl na slovenský garáži Rasťovo videa s passatem, sharanem a dalšíma "pseudočtyřkolkama", tak spojení haldexu a dostečně citlivý přibržďování kol umí zajistit takovou trakci, že normální smrtelník jedoucí z města na hory prostě víc nepotřebuje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
assassin píše: jo je to hodne i tom co clovek umi i jak je vypatlanej, coz jde casto ruku v ruce
To mi přípomnělo...
video
Letos bude páté výročí
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
assassin> proste drahy auta z vlastnostmi jako ze sdifi filmu vyzaduji komplexni a draha reseni
Právě tady je vidět ten rozpor. Normální smrtelník totiž drtivou většinu věcí nepotřebuje, jen je prostě chce. Bral jsem stálou 4x4 u Audi a Subaru jako jejich výjimečnost, něco, kvůli čemu si to člověk koupí a nejde ke konkurenci. Prostě pro ten pocit, že přestože el. řízený Haldex s přibržďováním by mi určitě stačil, žralo by to trochu méně koní i litrů, a asi má i lepší záběr, tak JÁ prostě chci mít trvalou 4x4 jako v pravém teréňáku nebo závoďáku. Rozumíme si? Jak by se asi tvářili zákazníci Báwa nabo Medvěda, kdyby jejich xDrive nebo 4Matic byly primárně předokolky s v případě problémů připojitelným zadkem? Drtivá většina zákazníků by to při jízdě nepoznala.... U X1 a 2-er to tak dokonce je, ne? Tam to nevadí, protože to jsou vozítka pro blonďaté manželky/milenky, které autům prd rozumí
Naposledy editováno 05.02.2019 12:02:37