globalmoto_duben_nolan





Téma: Auto, kombik 4x4
 
31.1.2019 v 18:54
Čus chlapi,
vybírám auto, hledám větší kombík a co od toho chci :
stálý pohon 4x4 , ale skousnu i haldex
motor, okolo 150 koní nafta, benzin asi jedno moc s tim nenajezdim
převodovku radši klasický automat, ale skousnu i manuál
cena okolo stovky ale jsem schopnej přitlačit něco když to za to bude stát
chci něco co mě dlouho vydrží
horký kandidáti jsou:
Audi A6 C4 to už jsou starý pelechy ale přesně to co chci
Audi A4 B6 asi jedině 1.8t nebo 1,9 tdi manual
Alfa romeo 159, nevím jak jsou na tom jejich automaty, ale motor 2,4 jtd snad dobrej
Volvo XC70, asi super motor plus automat. ale haldex
nějaký subaru ale moc se v nich nevyznám
napadá vás ještě neco jiného? nebo nějaký zkušenosti? díky

(reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 08:25 | Nahoru | #91

zdenek86 píše:
->Slávek-TDM: hele všechny Subaru mají problém se zvýšenou spotřebou oleje zvláště po překročení 150tis. Taky pak za studena začínají klepat písty v HÚ, ale to je vlastnost těchto motorů.


Neni pravda. Nase Imprezy s EJ20 maji najeto daleko vic a spotreba oleje neni meritelna. U Outbacka H6 s 330ti tisici na hrbu po vymene uz spatne tesnicich tesneni pod ventildeklama nebylo potreba behem servisniho intervalu dolevat taky nic...

Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 09:48 | Nahoru | #92
kamarad co driv opravoval subarka jezdi s imprezou co ma 800tis km a v motoru vse puvodni... a tvrdi, ze mrtve subaru motory jsou zpusobene "nevedomosti" majitelu... jenze znam dost subarek (hlavne sti) co umrely na klice... takze je sice fajn, ze tomu jde predejit, ale pokud je v tom nejaka magic kterou vetsina lidi neovlada... tak ja bych takovej stroj asi nechtel, ja u auta vyzaduju aby slouzilo me a ne ja jemu... takze me by subarko na tuty umrelo dost rychle.

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 10:07 | Nahoru | #93
jakej je ten system 4x4 u toho outbacka? mezinapravovej diff s viskozni spojkou?

(reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 10:44 | Nahoru | #94
WHTRDR> ano. U MT je to tak vzdy. Outbacky by mely mit zadni diff LSD, ale lisi se to podle vyroby. Kazdopadne ma redukci (ikdyz ten redukci pomer je spis srandovni, 1:1,12).
assassin> STI jsem nikdy nemel. Co vim, trpely turbovy benzinovy motory spis na pisty a ojnice, zvlast pri tuningu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 12:16 | Nahoru | #95

nemako píše: já nevím,mám naftovej manuál,kterej se údajně nedožije sta tisíc,mám najeto 160 a nebyl žádnej problém. tahám za tím těžký vozejky,dvoutunovej karavan to dotáhlo za polární kruh a nevím,kde je servis. teď mi přišla svolávačka na řídící jednotku ruční brzdy,tak tam zajedu,ale žádnej problém s ní nemám



dvoulitrový nafty měly problém 2009-2011 (zkrátka od začátku výroby do konce modelu 2011 - nějaký stroj nanášející těsnění občas "ukápl" vedle a když kapka olejem doputovala do nějakého mazacího kanálku, bylo zle - známý prodal svou imprezu ve 130 tkm a za dva roky, ve 160, se nové majitelce roztrhla klika.

subaru o tom ví a i na starých autech - pokud doložíš pravidelné servisy - to zaplatí...ale "z důvodu možného poškození/znečištění všech možných součástí, která se do toho mohla nachomýtnout" si musíš zaplatit všechny trubky, hadice, turbo a vstřiky (turbo klasika a vstřiky, zvlášť když neliješ premiovou naftu, také nejsou nesmrtelné) = máš nový motor, vstřikování, turbo...ale stejně tě to stálo 150

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 13:50 | Nahoru | #96
ještě mě napadl hyundai teracan . ty auta taky celkem drží

(reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 14:06 | Nahoru | #97
jetam> jo na to jsem taky koukal, jsem s tím párkrát jel ale spíš chci kombíka kvůli ježdění po silnici
nevím no asi to vidím na to volvo nakonec

(reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 14:45 | Nahoru | #98
mariano> kdyby se mi něco takovýho stalo,nechám to odtáhnout na vrakáč a seru na to,auto mám firemní,dávno zaplacený a rozhodně ho nechci mít na furt. až se posere,půjde k židovi

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 16:04 | Nahoru | #99
nemako> u boxerdieselu s KO motorem se priprav na vykupni cenu pod 50 tisic bez ohledu na vybavu a stav...

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 16:08 | Nahoru | #100
To je zhruba jako mi nabizi za d5 volvo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 17:26 | Nahoru | #101
assassin> ale za 15 let stary s pul milionem na hrbu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 18:24 | Nahoru | #102

assassin píše: ja si myslim ze haldex v opravdovem terenu vyjede vic nez vetsina stalych 4x4 ... precijen mezinapravovej diff ...tzn pokud jedna naprava nema trakci, nejede ani druha. a nejakou vyssi svornost nebo lock maj az opravdicky offy...


Rád si čtu Tvoje příspěvky, protože je vidět že tomu rozumíš, ale tady si dovolím nesouhlasit, nevěřím tomu, že by třeba II. Octa vyjela/projela to co já s Forejsem.

Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 21:07 | Nahoru | #103
No já mám Forestra 2006 a roba II oktávku 4x4 a vyjedeme ve sněhu tak nějak stejně,akorát já mám sjeté M+S a žena fungláče Polarisy,loni na sjetých gumách to bylo horší.Gumy udělají hrozně moc,ale na běžné ježdění Haldex+slušné gumy úplně v klidu,na běžně upravených cestách v záběru není rozdíl.Jiná situace je jako třeba u nás,že ráno vstanem a máme na cestě 30-40 cm sněhu,to už je Haldex na hraně,na horších gumách spíš za hranou(i když,roli bude hrát i nižší podvozek a tím pádem sníh pod autem),Subo nic neřeší a jede.Ale jak často tato situace nastane pro člověka,co nebydlí vysoko v horách.....pro běžné užití Haldex úplně v poho.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 21:21 | Nahoru | #104

Carcharot píše: Rád si čtu Tvoje příspěvky, protože je vidět že tomu rozumíš, ale tady si dovolím nesouhlasit, nevěřím tomu, že by třeba II. Octa vyjela/projela to co já s Forejsem.



ja jsem s jednickovou oktavkou jezdil a nezapadl jsem nikdy nikde, dokud si nelehla na bricho - tzn si moc nedokazu predstavit jak tohle porovnat. forester vyjede o to vic o co je vyssi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 21:22 | Nahoru | #105

Slávek-TDM píše: assassin> ale za 15 let stary s pul milionem na hrbu


2009 340tis ... o tolik starsi nez nemakovo subaru nebude...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

4.2.2019 v 22:44 | Nahoru | #106

assassin píše: ja jsem s jednickovou oktavkou jezdil a nezapadl jsem nikdy nikde, dokud si nelehla na bricho - tzn si moc nedokazu predstavit jak tohle porovnat. forester vyjede o to vic o co je vyssi.


Kdyz ma clovek v hlave trosku vymleto jako muj soused..Ten objizdel offroad taskarice se seriovym kupickem a80 quattro a tam kde se trapili kluci s nazvedanejma patrolama,cruiserama..,tam to proste prolit na bomby a leckdy je prekonal.Co mu ubirala svetla vyska,to dohnal v letu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 00:08 | Nahoru | #107

Kubák píše: Kdyz ma clovek v hlave trosku vymleto jako muj soused..Ten objizdel offroad taskarice se seriovym kupickem a80 quattro a tam kde se trapili kluci s nazvedanejma patrolama,cruiserama..,tam to proste prolit na bomby a leckdy je prekonal.Co mu ubirala svetla vyska,to dohnal v letu



jo je to hodne i tom co clovek umi i jak je vypatlanej, coz jde casto ruku v ruce



Naposledy editováno 05.02.2019 00:10:09

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 01:24 | Nahoru | #108
Ve sněhu nebo čemkoliv hlubokém měkkém se hraje na hmotnost vs. plocha gum, tedy pokud to má alespoň nějaký výkon. Proto Lambo (nebo stará A80) dá sjezdovku, ale G-čko nebo podobný mastodont zapadnou i cestou z kopce.

Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 02:10 | Nahoru | #109
Vilemx: a co je na tom spatne? Vsechny ty moderni ctyrkolky funguji lip nez ty stare, ale svet se v prdel obraci... nechapu.

A nejvic placou ti co by si jinak bezeli do kramu pro novou audi, kdyby teda uz to nebylo vsechno spatne...

(reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 06:10 | Nahoru | #110

Slávek-TDM píše: nemako> u boxerdieselu s KO motorem se priprav na vykupni cenu pod 50 tisic bez ohledu na vybavu a stav...

je mi to fakt jedno,budu s tím jezdit,než se rozpadne a potom ho prostě zahodím. svoje má odsloužený

(reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 07:32 | Nahoru | #111

assassin píše: 2009 340tis ... o tolik starsi nez nemakovo subaru nebude...

tak to už je taky zralý na dojetí a hřbitov aut

(reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 10:02 | Nahoru | #112

assassin píše: a co je na tom spatne? Vsechny ty moderni ctyrkolky funguji lip nez ty stare, ale svet se v prdel obraci... nechapu.

A nejvic placou ti co by si jinak bezeli do kramu pro novou audi, kdyby teda uz to nebylo vsechno spatne...


Klííííd, asi jsem tam dal málo smajlíků, bylo to myšleno v nadsázce!

Prostě pro dříve narozené tak nějak bylo zvykem, že Quattro i Subaru byly vždy stálé čtyřkolky, nikoliv elektricky nebo mechaniky připojitelná druhá náprava. Je mi vcelku jedno, jestli jejich současná řešení fungují lépe či hůře než stálý pohon s difem, stejně tak zatím nejsem cílový zákazník těchto aut. I když jedno "Subaru" v rodině máme, a to raketu s názvem Justy s motůrkem ze sekačky, zato s hrdým označením 4WD a až doslouží Combo, tak pošilhávám po něčem jako Forester prvních generací (škoda pidi kufru) právě kvůli 4WD, zvýšenému podvozku a humpoláckému řešení vhodnému jako pracovní náčiní. Do offroada se mi nechce, nevyužuji. Kombící a SUV sou zase moc navonění šampóni, samý lakovaný plast, krytky, tapecírunk, ...

P.S.. ty elektronicky řízené brzdy u Volva jsou o tolik lepší, že jejich přínos převažuje nad rizikem poruchy a náročné opravitelnosti? Nestačil by ve výsledku klasický zátěžový omezovač tlaku vyměnitelný za pusu? Nerejpu zlomyslně, jen to dávám jako příklad celkového hodnocení nějakého konkrétního řešení, kdy nějaká na první pohled lepší inovace může poslat auto na smeťák. Podobně to vidím s automatikou řízení pohonu 4x4.

Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 10:24 | Nahoru | #113

Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 10:27 | Nahoru | #114
Jinak to zmiňovaný Grand Číro by taky nebyla špatná volba. V terénu to umí hodně moc a díky motoru se to neztratí ani na silnici. A jako bonus, zvuk atm V8 je boží.!

(Ne)výhodou jsou tuhý nápravy.

Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 10:27 | Nahoru | #115
vilemx: tak vzdy je nekolik technickych reseni, nekdy neni hlavni priorita postavit auto tak aby sel pripadny dil vymenit za pusu... a u premiovky tuplem ne. porad si muzes koupit auto takove kde jde tech par dilu vymenit za pusu ale proste drahy auta z vlastnostmi jako ze sdifi filmu vyzaduji komplexni a draha reseni... volba je na tobe.

ja treba vzdy jezdil co nejjednodussim autem, kde slo vse opravit doma a za pusu a nejlepe pokud jezdilo zadarmo - moje posledni takove auto bylo 205 s 1.8d, auto co jezdilo temer zadarmo, na cokoliv a bez ekokurvitek atd... ale jezdit s tim me tak strasne sralo, ze jsem se nechal ukecat do toho, co jsem do te doby vzdy odsuzoval - auto ktere puvodne stalo milion+ a ted se prodava za zlomek ceny, slozita reseni a drahe opravy... ale kdyz jsem se svezl, byl jsem v pasti. Uz proste nemuzu mit "pracanta" s nizkyma nakladama, dokud na to budu mit, budu sypat velky penize do provozu sloziteho auta, zivot je kratkej a radeji budu jezdit necim co me nesere... nez se trapit v necem s vedomim, ze to je skoro zadarmo.

ja uz proste potrebuju auto kam si sednu a sam se mi pripoji telefon, neco co hraje jako domaci HiFi atd atd... ani jsem kvuli tomu nedokazal vymenit treti generaci V70 za druhou generaci, min problemovou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 11:42 | Nahoru | #116

vilemx píše: Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...


Pokud vím, tak u Subaru AWD jsou dvě verze - buď mechanickej mezinápravovej diferenciál u manuálů a nebo "haldex" u automatů.
U Audi je to tak, že buď mají quattro s haldexem (A3, A4), nebo s mezinápravovým mechanickým torsenem a nebo se sport verzí, která umí vektorovat moment na jednotlivý kola...
Ono spíš jde o to, že haldex funguje defakto jako zámek mezinápravovýho diferenciálu a jestli jsi někdy viděl na slovenský garáži Rasťovo videa s passatem, sharanem a dalšíma "pseudočtyřkolkama", tak spojení haldexu a dostečně citlivý přibržďování kol umí zajistit takovou trakci, že normální smrtelník jedoucí z města na hory prostě víc nepotřebuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 11:53 | Nahoru | #117

assassin píše: jo je to hodne i tom co clovek umi i jak je vypatlanej, coz jde casto ruku v ruce


To mi přípomnělo...

video

Letos bude páté výročí

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 12:01 | Nahoru | #118
kafr> že normální smrtelník jedoucí z města na hory prostě víc nepotřebuje.
assassin> proste drahy auta z vlastnostmi jako ze sdifi filmu vyzaduji komplexni a draha reseni

Právě tady je vidět ten rozpor. Normální smrtelník totiž drtivou většinu věcí nepotřebuje, jen je prostě chce. Bral jsem stálou 4x4 u Audi a Subaru jako jejich výjimečnost, něco, kvůli čemu si to člověk koupí a nejde ke konkurenci. Prostě pro ten pocit, že přestože el. řízený Haldex s přibržďováním by mi určitě stačil, žralo by to trochu méně koní i litrů, a asi má i lepší záběr, tak JÁ prostě chci mít trvalou 4x4 jako v pravém teréňáku nebo závoďáku. Rozumíme si? Jak by se asi tvářili zákazníci Báwa nabo Medvěda, kdyby jejich xDrive nebo 4Matic byly primárně předokolky s v případě problémů připojitelným zadkem? Drtivá většina zákazníků by to při jízdě nepoznala.... U X1 a 2-er to tak dokonce je, ne? Tam to nevadí, protože to jsou vozítka pro blonďaté manželky/milenky, které autům prd rozumí

Naposledy editováno 05.02.2019 12:02:37

(reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 12:21 | Nahoru | #119
karf> u Subaru bylo 5 ruznych pohonu 4x4. Aktualne zustavaji 3.
Ja mel sestival automat se tremi diferencialy, mezinapravovej diff byl elektronicky rizenej (VTD).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 12:24 | Nahoru | #120
1100Virago> to podle svetel vypada jako jednickovej Forester...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist