AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jsem zastáncem duší. Mám je ve všem. Naposledy jsem vloni píchnul pionýra - zadní kolo. Naštěstí asi 100 metrů od pneuservisu. Nic nelepili, dali rovnou novou duši - made in Thailand. Bohužel po měsíci musím kolo dofoukávat. Duše je nová - a nedrží. Stará Barum - držela. Žeby v Thajsku neměli pořádný kaučuk ?
a při zalepení byl použit vulkanizační cement .
Trhliny apod. neřeším, tam bych si to nestřhnul.
U Adenia asi taky nemáš duši. A montajznama bys taky pohořel a dost pomrvil...
Edit: Jinak u jawapaštik souhlas. Novou duši zahodit. Fleky drží blbě.
Naposledy editováno 17.01.2019 12:34:37
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom - jo, některý nový duše asijské produkce jsou jak kdyby místo kaučuku a gumy použili tmu. Jak se na nich nejezdí dýl než tři dny imrvére utíkaj. Když se jezdí tak nee. Je to divný ale je to tak. Mám schovaný dvě starý Bárum na 16 kola a i když mají každá po jednom vulkanizovaným fleku, tak držej - mám je uložený nafouknutý v dílně
Naposledy editováno 17.01.2019 12:44:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa 660 Adenium : hlavní stojan v základu nemá. Duše má. Tedy aspoň ta moje je má.
Milan1963 píše: laďa-prášil> Taky se mi to zdá. Přitom v jihovýchodní Asii mají kaučukovníky, tudíž bych očekával prvotřídní výrobky z gumy.
Jawa 660 Adenium : hlavní stojan v základu nemá. Duše má. Tedy aspoň ta moje je má.
To je stejně hloupá úvaha jako, že v Týnci máme fabriku na motocykly,
tak od jawy 660 bych očekával prvotřídní stroj
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: laďa-prášil> Taky se mi to zdá. Přitom v jihovýchodní Asii mají kaučukovníky, tudíž bych očekával prvotřídní výrobky z gumy.
Jawa 660 Adenium : hlavní stojan v základu nemá. Duše má. Tedy aspoň ta moje je má.
Milan1963 píše: laďa-prášil>
Jsem zastáncem duší. Mám je ve všem. Naposledy jsem vloni píchnul pionýra - zadní kolo. Naštěstí asi 100 metrů od pneuservisu. Nic nelepili, dali rovnou novou duši - made in Thailand. Bohužel po měsíci musím kolo dofoukávat. Duše je nová - a nedrží. Stará Barum - držela. Žeby v Thajsku neměli pořádný kaučuk ?
Milane, dušáky jsou k hovnu, to je tak na zemědělskou techniku (u nové už se to taky přestává používat) a na staré sráče, kde to nejde jinak. Dušáyk mají problémy s reznutím ráfku kolem ventilku, což duši poškozuje, s nevývažky, takže to dělá bugr ve vyšších rychlostech.... Bezdušáky jsem úspěšně provozoval už na škondůru 742. Takže díky tomu že jsenm na ní měl podvozek ve 100% stavu a kvalitní bezdušové pneumatiky na ráfcích bez poškození, tak jezdila 150km/h aniž by s tím měla jakékoli problémy stran vibrací nebo stability jízdy.... ,Měl jsem jediný defekt,když jsem chytil do kola vrut jako kráva, dal se tam knot za 50,- a vydržel tam až do úplného ojetí sady pneumatik, tj. několik desítek tisíc kilometrů a několik let. S ucházením bezdušového kola jsem měl problém dvakrát, vždycky byla na vině přestárlá pneumatika a její ztvrdlý těsnící lem, po výměně za novou sadu opět až do úplného ojetí bez problému. Na duších už mám jen traktorové valníky a traktor zetor ze 60. let, tam není jiná možnost, na druhou stranu protože valníky mají disky s vložkama (ráfové s perem) a traktor zase hovadsky silné a zcela nové pneumatiky, tak zatím problémy nejsou. Ale u auta s dušemi problémy byly (vibrace v řízení, nemožnost dovážit kola ani se 100gr závažím a ucházely častěji a více než bezdušáky. na motorkách mám na duších Roadstera a Smolíka. Roadster, protože jezdí hodně málo a má zatím neshnilé ráfky tak jsem měl asi dva defekty za celou dobu, ale na 477 a 471 a u jízdního kola jsou defekty denním chlebem každý rok minimálně jeden a vetšinou není problém žy bych do gumy něco chytil, ale problém s duší typu prošoupaná duše, zmuchlaná duše (a to dávám záměrně menší rozměr a montuji pečlivě nafouklou do tvaru, urvaný ventilek, řídká duše co uchází furt a podobné kratochvíle... prostě problémy jen s dušema, s ničím jiným. Bez náhradní duše, pumpičky a montpák se bojím jet na druhou stranu vsi pro benzín. Duše jsou zkrátka zkurvené zlo, které dělá jen samé problémy, horší jak ženské... (možná i proto se to jmenuje ""TA DUŠE"")... Duše co se dají dneska koupit jsou z nějakého mastného materiálu, když to odmastím třeba i toluenem, fleky nedrží, nemá cenu u opravy flekem očekávat cokoli víc než nouzové dojetí, prostě vždycky časem foukne... A neznám větší nasrání, než když jedu na smolíku, přijde defekt, tak vyndat kolo (zadní s těma vejfukama blízko u kola a úplně dole a dlouhým blatníkem je demontáíž zadního kola ze smolíka úkolem náročnějším než vyndat ježka z klece prsty jedné ruky.... Kolo vyndáš, dáš tam opravenou duši s flekem, nafoukneš to tou pidipupičkou a leje z tebe jak vola, kolo jeví se držícím býti namontuješ do motorky a ještě než posklízíš cajky do batůžku udělá to PFFFFÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ a máš zase prázdné kolo, dvě duše a jsi v prdeli...... To že to i při vyvážených kolech a podvozku bez vůlí v některých rychlostech vibruje od kol je také na brub dušových kol a dá se to tolerovat jen proto že je to holt starý krám na hraní.... Japonec na bezdušákách, ojeté dvě sady pneumatik až na limit a žádný defekt, žádné vibrace i když rozdovádíš a spolehlivost na 200km/h.
Mám někdy nápad si místo Roadstera a Smolíka nějaký jiný starý krám na hraní, který nebude mít 20 koní, ale alespoň +-50... Podmínka je ale jasná, jakkoli se
mi drátová kola skutečně líbí vzhedově, další werk na drátech si důkladně rozmyslím a budu to směřovat ke kolům litým nebo skládaným, protože bezdušáky jsou ve všech směrech lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: laďa-prášil> Taky se mi to zdá. Přitom v jihovýchodní Asii mají kaučukovníky, tudíž bych očekával prvotřídní výrobky z gumy.
Jawa 660 Adenium : hlavní stojan v základu nemá. Duše má. Tedy aspoň ta moje je má.
To je další demence výrobce.... bez hlavního stojanu je problém i namazat řetěz...
Na Roudstra jsem si hlavní stojan vyrobil, protože namazat řetěz je pakárna s popotlačováním motorky sem a tam, kontrola a především výměna
oleje vyžaduje buď náležitě poučenou osobu na pomoc nebo různé podkládání, když u motoru je výpušták logicky uprostřed vany a motorka
nemá hlavní stojan.... A vyndat třeba zadní kolo, to je práce pro vrahy... Takže jsou takové možnosti, buď musíš mít doma stojhan jako mají závodníci
na krosky, nebo ten servisní podjížděcí stavitelný wehement co zabírá spoustu místa, nebo jeřábek ve stropě (to mám já....)
Tak jsem si hlavní stojan na Roudstra vyrobil, abych mohl normálním způsobem provádět provozní údržbu a případné opravy.
To že motorka na hlavním stojanu zabírá mnohem míň místa a neleží v tlumičích už je jen příjemný bonus.
Na Japonci jsou zase o krok napřed, hlavní stojan seriově má, a například vypouštění oleje je řešeno tak, že se motorka
nechá na bočáku cíleně, ale výpušták je v rohu vany, kam je při stání na bočáku skloněná aby to vyteklo opravdu všechno
a rychle. To by evropana nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: pokud máš ráfky na bezdušáky,tak neděláš dobře. konstrukce bezdušový gumy a ráfku je jiná,než dušáku a trvale mít duši v takový gumě je dost nebezpečný. nouze je věc jiná,na dojetí je duše použitelná
Problém duše v bezdušovém ráfku má víc rovin.
jednak díra v bezdušovém ráfku je jiná než v dušovém a duše nemá v patě ventilku podporu, takže tam trpí a dříve než by bylo zdrávo selže...
Druhotným následkem je to že se tam tou vůlí dostává bordel kolem ventilku a to zabije ten ráfek, korozí.... Dokud je v bezdušáku bezdušový ventil,
tak i ráfek, který je zvenku shnilý jak svině, uvnitř je čistý a těsní.. Další věcí je že bezdušová gumy je uvnitř poměrně drsná a zároveň lepkavá.
Duše se o to poškozuje a ta lepkavá vrstva, která má hlavní úkol dotěsňovat vnitřní prostor tím taky degraduje....
Duše v bezdušovém ráfku a bezdušové pneumatice je nouzové řešení pro rozsáhlý defekt (velký průraz) na nouzové využití,
není trvanlivý ani spolehlivý řešení. I ten průraz se dá opravit tak, aby tam ta duše nebyla a guma se mohla používat až do ojetí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: pech.> Spousta japonských motorek hlavní stojan v sérii nemá. A co se týče drátokol, dnes se jich dost dělá v provedení pro bezdušovky.
Pouze sporty, kde se honí kila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Takže drátokola s bezdušákama jsou vyřešená věc, ale u Jawy bych takovou invenci neočekával. líbí se mi W650, ale nevím jestli je na bezdušáky... Konkurence Triumph asi jo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Pouze sporty, kde se honí kila.
No, není tomu tak. Neměl ho třeba Transalp 600, V-Strom 650, TDM 900 a jistě mnohé další.Naposledy editováno 17.01.2019 20:50:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: No, není tomu tak. Neměl ho třeba Transalp 600, V-Strom 650, TDM 900 a jistě mnohé další.
Jsou výjimky, ale namátkou: tdm900, asi ho někdo sundal a na stk bývali benevolentní, protože normálně ho má. Taktéž transalp, v-strom
Schválně pohledej a sám uvidíš. Nechci machrovat, náhodou sem o tom kdysi něco četl.
Naposledy editováno 18.01.2019 08:29:01
funkční a efektivní motorka, byť trošku líná a trošku diskomfortní protože jednoválec - prostě univerzální dělník všedního dne, takže proč ne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |