"Dear Vojtech,
Have you got any information regarding the Praga ED 610 engine?
I have found that Martin Kratky and Jaroslav Šůs have been involved in the development. Unfortunately I can't find any contact information to them!
See picture below of the engine. The cylinder head looks exactly like Husaberg! I wonder how the engine was developed. Parts must have been bought from other companies.
Best regards
Ralf"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
Vyjdeš od střechového spalovacího prostoru se čtyřmi ventily rozevřenými 20-25°od osy. K ventilům uděláš kanály, rozdvojený sací pro jeden karbec a dva výfukové, aby ti vyšel jednoduchý rám. Spalovací prostor obalíš přiměřenou tloušťkou hliníku, pak, kde to jde, umístíš prostory pro chladicí kapalinu. Zvenku znovu obalíš hliníkem. Kam se svíčkou, když shora bude vačka a sací kanály se ti nechce moc ohýbat? - půjde tedy z boku sešikma.
Vačkový hřídel musí být co nejkratší, vačky úzké, čert vem životnost. Hnát se to bude řetízkem, pro který se na levé straně vytvoří krabicový prostor. Ventilové pružiny budou v jakési ohrádce, nad kterou postavíš víko rozvodu. Aby se ušetřilo, je vačka napůl uložená přímo ve víku a vahadla i čepy úplně.
Stejnou věc můžeš udělat chlazenou vzduchem a výparným teplem metanolu, pro tentokrát s ložisky a vahadly pod víkem, nikoli ve víku, a výsledek bude vždycky podle následujícího obrázku, jedno, jestli se bude jmenovat 897, 884, 898 nebo 896.
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
sardel píše: assassin> no právě, viz můj #29
ajo, to jsem prehlidnul, ale to zase ne. ze tam je pomerne velka "inspirace" se vi, ale delali ten motor opravdu v pragovce..
assassin píše: ale delali ten motor opravdu v pragovce..
Soused tam pracoval jako nástrojař a nějaké díly na 4T motory Pragovek tam prý páchal. Tedy on tam vyráběl snad ještě i Vejtřasky :) , resp. nákladní převodovky, ale potom plynule přešel k motorkám. Naštěstí (pro něj) to krachlo, jen co odešel do důchodu.
K predesle debate ....ono je to v dobe googlu asi nepochopitelne, ale pred temi 20lety zdaleka nebylo tak jednoduche jako dnes ziskat nejake informace o novinkach a tak tehdy vzali Husaberg a udelali ho po svem i kdyz vypada jako kopie ....navic to tehdy byli kluci po skole. Jejich vrstevnici ve stejne dobe pracovali v Jawe na motoru 870 a i zde by se nasli skarohlidi, co by se usklibli nad proporcemi motoru. Inu vse ma svoji historii a otazkou je kdo ve sve dobe udelal lepe, kazdopadne oba motory skoncili v propadlisti dejin(kdyz nepocitam sajdkarkrosovou aplikaci u AMS). Z tohohle ohledu je potom zjisteni, ze KTM na svych motorech z te doby 1:1 zcela okopirovala rozvody, protoze nemela dostatecne know-how, jaksi zarazejici kdyz je to prece takova vehlasna fabrika. I tam ale kopirovali Husaberg jako by se nechumelilo.....
Co ale muzu dnes zodpovedne rict, ze ti 4 lidi po dvou z Pragy a Jawy Divisov, jsou podle me nejkompetentnejsi konstrukteri motoru v Ceske Republice. Nikdo je moc nezna, ale jsou to lidi co pracovali na dnes uz desitkach motoru od 125ccm po nekolika MW stacionarni motory. Jestli neco bych si opravdu pral, tak abychom se opet sesli a konecne vzniknul nejaky dustojny motocykl na urovni bez ALE jako tomu bylo u vsech v poslednich 20letech.
Naposledy editováno 10.10.2019 18:09:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|