"Dear Vojtech,
Have you got any information regarding the Praga ED 610 engine?
I have found that Martin Kratky and Jaroslav Šůs have been involved in the development. Unfortunately I can't find any contact information to them!
See picture below of the engine. The cylinder head looks exactly like Husaberg! I wonder how the engine was developed. Parts must have been bought from other companies.
Best regards
Ralf"
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
K fejsbuku mám přirozený odpor, ale taky je to řešení. Pošlu mu link.
Okopírovali... to je otázka... Přece jen v době vzniku už nešlo jen tak něco v tichosti ukrást. A že by si doposud nikdo nevšiml podobnosti/kopie komponentů?
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
Ten motor uz v dobe kdy ho delala praga byl predpotopni a vyvoj ve svete sel uplne jjnam
Bylo to jak s tou 1000jawou - lidi o tom mudrovali na netu, jakej se v cechach zase podaril uspech a jak by si to koupili a do terenu by si to ve finale nekoupil nikdo, ta motorka (a to mluvim o te VM610) byl strasnej krap :D
Ze na tom sem tam nakej top jezdec co to dostal zadara neco zajel urcite nebylo tou motorkou, dejte bartosovi do ruky fichtla s drapakama a smazne pulku enduro zavodniku v ceskym mistraku :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
Beranidlo píše: assassin> To by mě tedy opravdu zajímalo, v čem byl podle tebe ten motor předpotopní a kam šel ten vývoj ve světě?
Je to 600+ ccm kladivo, kdo na necem takovem jezdi od te doby mx nebo enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
Beranidlo píše: assassin> Takže co se týká techniky, nemáš argumenty? Ten motor vznikl v době, kdy končila v enduru jeho kategorie, to je celé. Klidně mohl pokračovat dál v objemu 500. Jediné, co selhalo, byl obchodní model firmy.
Hele nevim, jel jsi na tom? Proste je to starej husar, takovej ingot ... Nevim co chces slyset vic. Je to jako kdybys dnes na okruh vytahl gsxr1100 ... "Modernost" rozvodu ozubenejma kolama, mokre vlozky valce atd se mi nejak nechce podrobovat polemice..
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
Ať si dá Švéd fotky vedle sebe a pak dvě a dvě dohromady, než začne kolem sebe šířit nějaké dezinformace třeba o plagiátech.
Beranidlo píše: assassin> To by mě tedy opravdu zajímalo, v čem byl podle tebe ten motor předpotopní a kam šel ten vývoj ve světě?
Assassin má 100% pravdu, v r.2001/2 kdy to jezdilo, to bylo opravdu "předpotopní kladivo" staré školy, v té době už frčelo YZ426, na podzim 01 vyjela CRF450, motory s "polovičními" rozměry a váhou, živé, točivé... úplně jiné generace, které umožnily úplně jinou, kompaktní stavbu celé moto....
A co lovím v paměti, těch motorů bylo pár kusů, odlitky měli vlastní, ale "střeva" byly v hojné míře použity od jiné značky, myslím že ne HUSB, ale HUSQ610...
jak kompaktni muze byt valec s mokrou vlozkou, nebo ty setrvacniky - ten HSB je plnej ruznejch kolecek... celej ten motor ma vyrazne vetsi velikost i hmotnost nez "nova generace" mx motoru....
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
sardel píše: teda, aniž bych to nějak urputně studoval, tak zrovna odlitky mi přijdou hodně podobný. pár drobných odlišností tam je, což může být individuální úprava formy, ale základ....
slysel jsem o tom nejaky zakulisni info, ale nechci sirit drby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praga ED 610 / Husaberg
Prostě se musíš podívat jak na to, vnést do toho svoji vlastní invenci, aby výsledek odpovídal zadání a zkonstruovat hlavu svoji vlastní.
Naposledy editováno 06.01.2019 20:09:53
Upřímně, doteď mi byla celá pragovka u řiti, jen jsem věděl, že něco takovýho bylo. Chtěl jsem jen blbým dotazem pomoci zahraničnímu kolegovi. Ovšem teď už mě to samotnýho začíná zajímat!
E: ale spíš by mi přišlo snazší koupit rovnou motory z Husabergu a udělat na ně nový deklíky s nápisem "Praga". To je u nás dost osvědčený (a výnosný) postup!
Naposledy editováno 06.01.2019 20:45:59
1 reakcí na tento příspěvek Praga ED 610 / Husaberg
Víko je tvarově podobné, ale u Pragy robustnější. Propojení s hlavou je na podobných místech, Praga má pod víkem vahadel šroub navíc. Ve víku jsou osy vahadel, takže konstrukční řešení je i tady podobné. O exakní kopii nemůže být řeč. Praga je na obrázku vždy vpravo.
V odlitku Pragy je vyztužení mezi dvojicí ventilů.
Z obrázků nejde poznat rozměr a sklon ventilů, ale vahadla a vačka Pragy vypadají o něco robustnější. Vodní pumpa je na vačce stejně jako u Husabergu ze stejné doby.
I Husaberg logicky konstrukčně navazuje na předchozí typy - fotky patří Husqvarně 510 z roku 1991.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|