Na baterce jsem odjezdil sezonu a vše ok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
2 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
K životnosti současných olověných> existuje vůbec nějaká aku, která dá bez údržby víc jak pět let?Pamatuji doby, kdy Yuasy z prvovýroby montované do motorek někdy v období konce devadesátých let se dožily baj voko 10 let, a to lidé prděli na nějaké zimní dobíjení. Zdá se mi, že někdy kolem 2010 nastal zlom a kvalita, resp. životnost šla rapidně dolů.
vilemx píše: Ohledně LiFePo> nedávno jsem stál před rozhodnutím, jestli už jít do LiFePo nebo do klasické bezúdržbové. Nakonec jsem zůstal u olověné. Jednak cenový rozdíl je víc jak čtyřnásobný 800 vs. 3.500 Kč, ale také se bojím chybějící ochrany proti vybítí při zapomenutém zaplém klíčku se světly. Stačí čtvrt hodinka a navždy je po ní.
K životnosti současných olověných> existuje vůbec nějaká aku, která dá bez údržby víc jak pět let?Pamatuji doby, kdy Yuasy z prvovýroby montované do motorek někdy v období konce devadesátých let se dožily baj voko 10 let, a to lidé prděli na nějaké zimní dobíjení. Zdá se mi, že někdy kolem 2010 nastal zlom a kvalita, resp. životnost šla rapidně dolů.
právě proto, že šla životnost olověných tak dolů, jsem šel do lionky. Píšeš 800 kč. Já ještě před 5ti léty kupoval olověnou baterku do mé suzuki za 2500Kč.
Proto jsem prostě riskl, a koupil lithiovky. Není to 4 násobek. Krom toho, neumím si představit, že bych zapoměl zaplý klíček a vybil baterii. Nikdy se mi to za 40 let nestalo. A pak tam jde dokoupit odpojovač, co by ti ji při poklesu napětí odpojil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
prackarr píše: assassin> nevím, jestli jsi mě nepochopil, nebo nechceš pochopit. Je tu značka, co funguje léta a pak přijde nová, kterou nikdo nezná. A o té nové začne jistá skupina říkat, že je nejlepší. Ptám se, kde berou to přesvědčení? Nic víc.
no ja to pochopil tak, ze stejne jako ty se ptas proc je nova znacka nejlepsi podle nekterych, je i obdobny dotaz na tebe proc je lionka nejlepsi podle tebe, kdyz obdobne jsou tu lionky taky pomerne kratce a nikdo zatim nema zkusenost (aspon myslim) ze by vydrzela dele, treba 5 let. tedy tvrdit ze Motobatt je neozkousena a nejlepsi je Lionka, kdyz je taky vlastne neozkousena je trochu zavadejici.
ono je to tezky, protoze dneska vyrobeny baterie se mohou kvalitou lisit od baterii vyrobenych loni a to co vydrzi dneska vyrobena baterie se dozvime az za 5 let. takze za me je to skoro jedno, odesla mi Varta, Exide, Fulbat, priste klidne zkusim Motobatt nebo i tu Lionku, za 2.2 uz to docela jde http://e-akumulator...b-bs-12v-7-12ah.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Vilemx: co ja mam zkušenost tak moderni agm baterku ten zapomenutej zaplej klíček zničí take, takze výhoda je jen v tom, ze prijdes o mene penez.
Jinak si myslim, ze u liion je naka speciální nabijecka k nicemu, pokud ta liion nema “servisni konektor”. Jedina veda týkající se nabíjení liion baterek je v jejich balancovani a to nejde delat pokud nemam do servisního konektoru vyvedeny kazdy článek zvlast. Produkční motocyklové baterie maji obvykle integrovaný balancer - co články sam srovná, ale pracuje s velice malými proudy (více nabité články vybiji pres odpor) - v pripade, ze mezi články vznikne nejaky vetsi rozdíl - obyvkyle tim, ze se baterka hluboko vybije - uz ji pri následném nabíjení nedokaze integrovaný balancer srovnat a pri nabíjení se obvykle ta baterka “dorazi” přesto, ze se nabijí na te “speciální” nabijecce.
Bubrak: nejstarší lifepo4 co jsem delal ma Stev - on s tim nápadem prisel, na zahraničních fórech nasel info o konstrukci a zkušenostech. V te dobe tuhle baterku uz u nas delsi dobu vyráběl mikiberg, ale know-how si docela střežil. Ta stevova ma myslim uz vic jak 5let. Porad funguje, ale uz nema full kapacitu (nedavno jsem ji měřil) nejspis diky tomu, ze se nejaky cas provozovala na moto kde nabíjení nefungovalo uplne 100%. Moje původni z TL - taky jedna z prvních jezdi u Jaska a zatim myslim taky drzi. Jasek uz jich par zničil, ne vzdy svoji vinou..
Naposledy editováno 01.01.2019 23:28:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
prackarr píše: Bubrak-ZX10R> hele, já si nejsem jist, ale psal jsem někde, že jsou lithiové baterie nejlepší?
tak z tveho "já zase jedině li-on ku. Žádné gelovky apod. Blbost. Li-on a fachčí na 1" se to da vyvozovat myslim
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Bubrak-ZX10R píše: tak z tveho "já zase jedině li-on ku. Žádné gelovky apod. Blbost. Li-on a fachčí na 1" se to da vyvozovat myslim
opakuji, že jsem nikde nepsal, že jsou lionky nejlepší, nebo nejkvalitnější. Na rozdíl od těch, co všude tvrdí, že je nejlepší motobatt. Netroufal bych si říci, jestli je lepší motobatt, varta, fiamm, nebo jiná, zvlášť když vím, že to kolikrát jede z jedné linky. Srovnávat značky a technologie je rozdíl, nemohu za to, že to nechápeš. Netvrdím, že lionka musí být lepší, jak olovo, mám to ve třech motorkách a zatím to testuji. Zatím to vypadá, že lepší je. Zatím. Jisté je ale už tec to, že lionka je lepsí minimálně c tom, co jsem tu už psal. Sice hmotnost, možnost neřešit polaritu výstupu, vodotěsnost, polohovatelnost a absenci samovybíjení.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
prackarr píše: opakuji, že jsem nikde nepsal, že jsou lionky nejlepší, nebo nejkvalitnější. Na rozdíl od těch, co všude tvrdí, že je nejlepší motobatt. Netroufal bych si říci, jestli je lepší motobatt, varta, fiamm, nebo jiná, zvlášť když vím, že to kolikrát jede z jedné linky. Srovnávat značky a technologie je rozdíl, nemohu za to, že to nechápeš. Netvrdím, že lionka musí být lepší, jak olovo, mám to ve třech motorkách a zatím to testuji. Zatím to vypadá, že lepší je. Zatím. Jisté je ale už tec to, že lionka je lepsí minimálně c tom, co jsem tu už psal. Sice hmotnost, možnost neřešit polaritu výstupu, vodotěsnost, polohovatelnost a absenci samovybíjení.
ja myslim ze ne, Time.
proste si napsal ze jednoznacne preferujes Lionky, viz ta citace. assassin srovnal tvoji namitku 'mladosti' znacky Motobatt se stejnou 'mladosti' technologie Lion, coz beru jako legitimni dotaz proc preferujes zatim neproverenou (casove delsi zkusenosti) technologii a pritom zpochybnujes u jinych preferenci neproverene znacky u olovenych baterii. srovnavat znacky a technologii je rozdil, ale v tomto pripade se to da klidne postavit vedle sebe, tak jak to pisu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Bubrak-ZX10R píše: ja myslim ze ne, Time.
proste si napsal ze jednoznacne preferujes Lionky, viz ta citace. assassin srovnal tvoji namitku 'mladosti' znacky Motobatt se stejnou 'mladosti' technologie Lion, coz beru jako legitimni dotaz proc preferujes zatim neproverenou (casove delsi zkusenosti) technologii a pritom zpochybnujes u jinych preferenci neproverene znacky u olovenych baterii. srovnavat znacky a technologii je rozdil, ale v tomto pripade se to da klidne postavit vedle sebe, tak jak to pisu.
Spousta firem dělá baterky, byť jsou sami výrobci, druhovýrobou. Varta si vezme od Fiamu nižší řadu, yuasa třeba od varty. Pak přijde někdo a řekne, jedině yuasa, nebo motobatt a ani netuší, že tam má ve skutečnosti baterii výrobce, "od kterého by si ji nikdy nekoupil". A o tom jsem psal.
V druhém sledu jsem napsal, že pro mě osobně rozhodně loin, ovšem nikde jsem neuvedl, že lion proto, že jsou kvalitnější, nebo déle vydrží. Lion proto, že jsou lehké, což u ostrého endura je rozdíl, mít pod sedlem 2,5 kg, nebo nemít, netrpí na samovybíjení, když se déle nejezdí, jsou menší, vodotěsné, a dají se dát do jakékoliv polohy. Nikde jsem nenapsal, že tytot baterky musí déle vydržet, nebo že se nekazí. Pokud toto nejste a assassinem schopni pochopit, tak jděte do prdele a až sem nic psát nebudu. Nemám zapotřebí vysvětlovat píčoviny někomu, kdoi sem leze jen proto, aby někoho chytal za slovíčka. Kecy o prasklé žilce si taky nechte, je mi to u prdele. zdar.
Naposledy editováno 02.01.2019 10:21:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
vilemx píše: prackarr> S tím zapomenutým klíčkem mě neber úplně za slovo, píšu to jako příklad, kdy malá LiFePo se daleko rychleji dostane na hranu kapacity. U krosky nebo motorky jen na blbnutí to asi nehrozí. Mám tím na mysli i takové to používání motorky jako powerbanky při kempování, kdy si posvítíš (v mém případě 2 x H4 + 20 W dalšíích žároviček + CDI), z 12 V zásuvky přes noc nabiješ pár věcí, ráno z toho také něco vycucneš při hrátkách s mapou v navi a rázem je LiFePo s kapacitou 4 až 6 Ah v čudu, kdežto 12 Ah olovo je schopné tohle všechno tak nějak přechroustat a motor se sebezapřením převalit.
Já se vám do toho nechcu montovat, ale není lifePo versus pračkovav li-on trochu rozdíl?
titus píše: Já se vám do toho nechcu montovat, ale není lifePo versus pračkovav li-on trochu rozdíl?
Co jsem zjišťoval, tak tyhle motobaterie bývají kvůli bezpečnosti LiFePo, i když jsou nabízeny pod názvem Li-on nebo Lithiové. Podobné matení jazyků, jako je nápis "gelové" u olověných AGM . Ale třeba má Prackarr opravdu pravověrnou Li-on. To samé je u udávané kapacity. Sice píší třeba 14 Ah, ale v reálu má jen 5 Ah a ta hodnota 14 Ah je jen nějaký imaginární přepočet k olověné cca 12-14 Ah, protože obě maji podobný startovací proud cca 200 A. Podobně, jako LED vs. žárovka, kdy někteří filutové udávají W nikoliv jako příkon LED, ale jako ekvivalent žárovky se srovnatelnými lm.
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Prackar: ja jen upozornil na to, ze tu nikdo nepsal, ze je motobatt nejlepsi, jak porad pises. To je cele.
assassin píše: Liion je kategorie baterii - ta pak ma mnoho podkategorii v závislosti na použité “chemii” tzn treba lifepo4
Prackar: ja jen upozornil na to, ze tu nikdo nepsal, ze je motobatt nejlepsi, jak porad pises. To je cele.
Možná to nepsal nikdo tady, ale internet je těchto zpráv plný. A tak je to i u jiného zboží, včetně toho, kterým se živím. S bateriemi lion máš pravdu, tak to je.
2 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Ten kdo tu place nad tim, ze mu odešla motobatt nebo yuasa po roce nejspis tu liion zničí uplne stejne...
assassin píše: Prackar: internet je plnej nazoru lidi. Kazdej ma nejakej. S tim nic nenadelas. Ja treba lion baterky pouzivam uz dlouho a nedal bych si do motorky nic jineho a i tak jsem daleko od toho abych to vsem doporučoval jako super volbu. Myslim, ze zas tak zázračné jak se “na internetu” rika nejsou.
Ten kdo tu place nad tim, ze mu odešla motobatt nebo yuasa po roce nejspis tu liion zničí uplne stejne...
edit: napsal jsi moc hezky jednu věc- že kdo zničí olovo, zničí i lithium. Já jsem totiž přesvědčen, že většina reklamací baterek je chyba uživatele, pak až chyba výrobce. Minimálně v prvních dvou letech života baterky.
Naposledy editováno 02.01.2019 12:19:19
prackarr píše: bubráku, ty seš jak kokot. Má cenu chytat za slovíčka v odborném vlákně? To si nech do smetiště do vláken o uprchlících. To je specialista latentních sluníček, co jen číhají, kdy bill a spol. napíše něco nepřesně a pak se na tom týden pasou. Jestli tady je o strach něco napsat, pak je asi lepší nepsat nic.
Spousta firem dělá baterky, byť jsou sami výrobci, druhovýrobou. Varta si vezme od Fiamu nižší řadu, yuasa třeba od varty. Pak přijde někdo a řekne, jedině yuasa, nebo motobatt a ani netuší, že tam má ve skutečnosti baterii výrobce, "od kterého by si ji nikdy nekoupil". A o tom jsem psal.
V druhém sledu jsem napsal, že pro mě osobně rozhodně loin, ovšem nikde jsem neuvedl, že lion proto, že jsou kvalitnější, nebo déle vydrží. Lion proto, že jsou lehké, což u ostrého endura je rozdíl, mít pod sedlem 2,5 kg, nebo nemít, netrpí na samovybíjení, když se déle nejezdí, jsou menší, vodotěsné, a dají se dát do jakékoliv polohy. Nikde jsem nenapsal, že tytot baterky musí déle vydržet, nebo že se nekazí. Pokud toto nejste a assassinem schopni pochopit, tak jděte do prdele a až sem nic psát nebudu. Nemám zapotřebí vysvětlovat píčoviny někomu, kdoi sem leze jen proto, aby někoho chytal za slovíčka. Kecy o prasklé žilce si taky nechte, je mi to u prdele. zdar.
hele v poho, ty jen nechapes co sem chtel rict, myslim, ze je to celkem jasny a nekolikrat sem se snazil to vysvetlit o nic nejde, jen o vyznam slov (venuje se tomu dost obsirne vyrokova logika v matematice) a neni nutny se vztekat. ja se rozhodne nechtel past na slovickareni, jen mi prislo ze si nepochopil assassina jak to myslel a chtel sem ti to objasnit, me osobne o nic nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
assassin píše: Ten kdo tu place nad tim, ze mu odešla motobatt nebo yuasa po roce nejspis tu liion zničí uplne stejne...
Nevím, jak Motobatt, ale bohužel Yuasa z druhovýroby z nějakého záhadného důvodu odešla po jedné či dvou sezónách i pár lidem, kteří, co se týče péče o baterku, nezměnili své návyky a předchozí baterka jim vydržela fůru let :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
vilemx píše: Nevím, jak Motobatt, ale bohužel Yuasa z druhovýroby z nějakého záhadného důvodu odešla po jedné či dvou sezónách i pár lidem, kteří, co se týče péče o baterku, nezměnili své návyky a předchozí baterka jim vydržela fůru let :(
ono se to nezda - z kazdou dalsi sezonou funguje hur motorka a taky tam lidi pridavaji ruzne nabijecky navigace atd co tam driv nebyly...
nerikam, ze neni mozne, ze je neco jinak u baterek - 15let stary oem nejsis budou mit elektrody z jineho materialu nez se dela ted. Ale kamarad ma 2 nebo 3 mrtve motobatt s ostreho endura, kde snadno zapomenes zaplej klicek - kdyz nesviti - a po case ji to vybije do nuly a ty moderni AGM to proste nedavaj.
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
skladovat při nabití tak na 40%, kdy má nejlepší celkovou výdrž a každý měsíc nebo dva ji opět dobít na těch 40% kapacity. A aby to udržovalo tuto hodnotu a mohla být pořád připojena k nabíječce, musí se k tomu používat lepší nabíječky kde to lze nastavit. Klasická třeba Optimat, baterku pořád udržuje v plném stavu nabití, což pro lionku vhodné není. Ale u endura se zase nepředpokládá, že bude stát déle než měsíc v kuse na stojánku.Ale nikdy jsem lionku neměl, takže nemám zkušenost.
assassin píše: ono se to nezda - z kazdou dalsi sezonou funguje hur motorka a taky tam lidi pridavaji ruzne nabijecky navigace atd co tam driv nebyly...
nerikam, ze neni mozne, ze je neco jinak u baterek - 15let stary oem nejsis budou mit elektrody z jineho materialu nez se dela ted. Ale kamarad ma 2 nebo 3 mrtve motobatt s ostreho endura, kde snadno zapomenes zaplej klicek - kdyz nesviti - a po case ji to vybije do nuly a ty moderni AGM to proste nedavaj.
Tak já jsem měl ostré enduro jen jednou a tam tedy žádný klíček nikdy nebyl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
FJRPEPA píše: K tématu k lionce, zrovna nedávno jsem se o ní bavil s člověkem který se podle mě v problematice vyzná. A říkal, že na delší skladování, třeba šest měsíců je nejlepší ji
skladovat při nabití tak na 40%, kdy má nejlepší celkovou výdrž a každý měsíc nebo dva ji opět dobít na těch 40% kapacity. A aby to udržovalo tuto hodnotu a mohla být pořád připojena k nabíječce, musí se k tomu používat lepší nabíječky kde to lze nastavit. Klasická třeba Optimat, baterku pořád udržuje v plném stavu nabití, což pro lionku vhodné není. Ale u endura se zase nepředpokládá, že bude stát déle než měsíc v kuse na stojánku.Ale nikdy jsem lionku neměl, takže nemám zkušenost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Teď jsem si vlastně uvědomil, že lionky jsou v chytrých telefonech a ta výdrž tam není nic moc, něco přes dva roky., pak už kapacita jde rychle dolů.
FJRPEPA píše: prackarr>
Teď jsem si vlastně uvědomil, že lionky jsou v chytrých telefonech a ta výdrž tam není nic moc, něco přes dva roky., pak už kapacita jde rychle dolů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
prackarr píše: ne 40%, ale 90%. a na to jsou nastavený moderní nabíječky na lion baterie. Proto jsem si ji koupil. Stála 1100 Kč a vzhledem k tomu, že mám lionky už ve třech motorkách, tak ji užiju, resp.neužiju, protože mi po minutě od připojení hlásí, že je nabito.
Osobne si myslim, ze ta nabijecka co mas je klasickej "snake oil" - lifepo4 baterky se skladuji s cca 50-60% nabiti. Problem je, ze lifepo4 clanky maji velice plochou nabijeci/vybijeci charakteristiku takze podle napeti se to v podstate neda trefit - spravne reseni je udelat cely nabijeci cyklus s merenim kapacity a nasledne vybit 50procent energie - coz specialni nabijecky na liion baterky umi, ale pochybuju ze to umi ta vyse zminena.
Pokud nemaj ty liion baterky vystup na kazdy clanek zvlast tak nevim co specialniho by ta specialni nabijecka mela delat
Ostatne kazda "lidl" nabijecka nabiji tyhle liion baterie na 90procent, protoze konci nekde kolem 14,1V a plne nabita 4clankova lifepo4 ma kolem 15V
Naposledy editováno 02.01.2019 17:54:48
FJRPEPA píše: prackarr>
Teď jsem si vlastně uvědomil, že lionky jsou v chytrých telefonech a ta výdrž tam není nic moc, něco přes dva roky., pak už kapacita jde rychle dolů.
Jo jen se tam pouzivaji clanky s jinou chemii a v cyklech uplne nabiti/hluboke vybiti - takze uplne jine pouziti nez v motorce :D
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |