AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Zdenalbenal> Někde jsem zahlédl tvůj příspěvek skrz mazání kapající mazničkou.Psal jsi tam,že už jsi to měl vymyšlené jestli se nepletu.Chci si přes zimu něco udělat na velkou motorku.Nepodělíš se s vývojem?Původně jsem jen myslel na nádobku brzdovky z auta a kohoutek,ale ta kapající maznice k tomu by byla možná jednoduché a účinné vylepšení.
Zdenaluv komentář z offmoto.com:
,,Za motocyklového pravěku měl třebas Fantic Caballero Competizione 125 u budníku s filtrem pixlu s omastkem, palivový kohoutek a hadičku k řetězu.
Když jezdec nabyl dojmu, že řetěz potřebuje namazat, pustil cincůrek oleje na řetěz. Po chvilce bylo hotovo. Úspěšně to bylo kontrolovatelné sluchem.
Pořizovací cena kohoutek + 1,50 Kč vč. DPH a1 ."
Kafi píše: Zdenaluv komentář z offmoto.com:
,,Za motocyklového pravěku měl třebas Fantic Caballero Competizione 125 u budníku s filtrem pixlu s omastkem, palivový kohoutek a hadičku k řetězu.
Když jezdec nabyl dojmu, že řetěz potřebuje namazat, pustil cincůrek oleje na řetěz. Po chvilce bylo hotovo. Úspěšně to bylo kontrolovatelné sluchem.
Pořizovací cena kohoutek + 1,50 Kč vč. DPH a1 ."
Tak nejak to planuju na Alpu Kdyz mi na jawe v Turecku povolili sroubky plovaku a benzin mi dokonale odmastil retez, lil jsem olej do toho drezu pod karbec a taky se to namazalo.. tam je to v pohode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Řetěz myju jednou za rok po skončení sezony - nejdřív petrákem a na závěr prostříknu čistícím sprejem, otřu a nechám třeba do druhého dne a následně namažu. Tohle aplikuji u VStroma apod. u 487 to zatím jen jednou za čas lehce namažu vzhledem k malým nájezdům. A ani mě z ní olej nikde neteče .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Jirka_S> No a právě to odpírání petráku kvůli poškození kroužků mě zarazilo. Já mám nějaký tomu podobný čistič, ale podle mě to je to samý co petrák nebo chcete-li kerosen. Jen to stálo díky pixle o dost víc. Já to neplatil, tak mi je to jedno, ale proč i ČZ řetězáci ho nedoporučují, když suzuki i yamaha ano a zmiňují jej v návodech na údržbu. Zda i Jawa v nových modelech s kroužkovaným řetězem nevím. Jako beru, že naředí případný sprej či mazadlo a musí se teda proti odstřiku nechat před vyjetím pozaschnout. Ale nepoužít ho moc logiku nemá. Já to neřeším, ale kluci se mi v garáži málem poprali tak mi to nedalo to poštufovat a co člověk, to názor. Skoro jak na poměr oleje v benzínu u 2t verglů.
1:25 - 1:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U těch óx kroužkových řetězů je ještě jedno mínus, ubírají víc na výkonu než celo-železný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tedy krom kardanu a řemenu samozřejmě.
WD40 je nedoporučovaný stejně jako zbytek přípravků kvůli poškození těsnících kroužků držících tam vazelínu. Ty když pojdou, je hotovo celkem rychle.
Na zbraně jsme WD40 používali, ale díky velkýmu naředění těkavou složkou skoro spíš odmašťuje než nějak dlouhodobě maže.
Přesně jak to píšou " Odstraňuje olej, nečistoty, mastnotu a špínu " Takže nakonec jsme s ním skončili.
Dnes na vše co nechcem, aby draplo lišku po delší době používáme konkor 101 , ale na to uvolňování zarezlin je WD dobrý.
Ale jaxem psal, výrobci motorek z Yamahy petrolej a případně Honda u horneta převoďák ano výrobci řetězů ne. By se měli nějak domluvit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
zatímco výrobci řetězů to s ohledem na poškození těsnících kroužků (chemicky) a nedostatečnou mazací schopnost oleje nedoporučují.
Přitom podle mě petrák řetězu vadit nemůže a převoďák taky ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Kardan ubírá výkon ještě víc, jak řetěz.
Kardan je senzační věc, mimo napustit a vypustit olej nepotřebuje u novějších moto nic a v porovnání s touto pětiminutovou činností je všechno kolem řetězu práce navíc... čili jawistu to připraví o všechny zábavné činnosti, pak samozřejmě není ani co řešit, co psát. To je asi jako 2t jawa vs čtyřtakty. Kromě toho se kardanovky mažou ještě na drážkových hřídelích, což je činnost pro období motoristického klidu a vydrží pak celou sezonu nebo podle km. Samozřejmě, nedbalá údržba se neprojeví asi hned, ale časem se může projevit v podobě velkýho průseru, kterej neopravíš na pangejtu kladivem, a samozřejmě hlavně nové náhradní díly jsou velmi drahé. Příkladně komplet koncový převod na BMW stojí nový jako celá starší motorka. Samozřejmě selhání není zas tak obvyklé. Většina přežije celou dobu životnosti motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tolik moje zjištění.
Ke kardanu: když vidím, kolik dnes stojí BMW 1100RT, tak za těch pár korun vážně uvažujeme, že bysme pro bráchu jedno pořídili na delší výlety místo vfr. vypadá jednoduče, jako držák za málo peněz se kterým se dá pohodlně cestovat a láká mě to mít v garáži.
Sema píše: laďa-prášil> Zrovna BMW má dost dementně řešený tlumič záběru.
Naopak, je to řešeno s omezenou životnosti geniálně. Samotný prodej s relativně nízkou marži nestačí. Je třeba vydělávat na pravidelném servisu s marži min 50%. A to platí dnes u všech automobilu a motocyklu. Bohužel konzumní doba tomu jen nahrává.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A nic. Teda oproti benzínu a naftě, tam se takřka to samé nafouklo díky podílu etanolu (či jeho derivátu ve formě ETBE) takřka za dva dny,
takže následoval opět návrat k petroleji. Sice myl malinko hůř, ale těsnícím kroužkům nedělal nic.
Dnes se používá nějaká vodní ekosrajda, která meje úplně nejhůř, ale firemní ekolog si chrochtá.
Proto mi ta hysterie kolem petráku a jeho poškozování NBR materiálu přišla scestná.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |