Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 25.06.2024 07:12:24
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Takže zbývají - AUTA. Můj nový přírůstek půjde taky do dílny. Podvozek je dost špatný. Musí se dělat komplet přední náprava, vyvařit podběhy, možná nové prahy i když se zdají zdravé, a taky asi nový karburátor. Jako Bimbame tobě - nedrží volnoběh. Uložení klapek má vůle, oprava asi nemá cenu. Mám tady zánovního SEDRa, tak půjde do auta. Práce je dost, sám všechno ve stodole neudělám, takže si vydělá můj mechanik důchodce.
To abychom Jirko ty peníze opravdu nemuseli přehazovat vidlema...
Ale jo, vždyt' je to radost, pořád lepší, než jen sedět v hospodě - i když i tam je občas dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: MartinED250> A vozí sebou svůj bordel, co pak zahodí a nebo fakt sbírá.
fakt čistí les.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.11.2018 16:34:39
Jinak já motorky taky už namastil, dotankoval a zašil.
Chtěl jsem si udělat ještě tradiční podzimní jízdu pro fotky k větrným elektrárnám nad Vítkovem, ale obě motorky jsou až moc zahrabaný v garáži.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jen mne tak napadlo nemá někdo v syslátech ten lomenej výfuk na 482Trail. ,když ne na prodej tak k zapujčení,abych se mohl rozhodnout,zda bude 180tce sedět
Vlasťák1973 píše: Co to je zazimováno,já ji loni na podzim ani neumyl,když to šlo tak jsem se v zimě projel a letos to dopadne asi ouplně stejně,umejt už ji asi zase nestihnu. ,ale je fakt,že bych chtěl přes zimu něco udělat,předělat a tak se možná toho umytí dočká.
Jen mne tak napadlo nemá někdo v syslátech ten lomenej výfuk na 482Trail. ,když ne na prodej tak k zapujčení,abych se mohl rozhodnout,zda bude 180tce sedět
V čechách se to ofiko nikdy neprodávalo, všechny traily co v čechách jsou, jsou buď vrácenky pro nějaké závady (přeprasné na obyčejné prašivkové papíry) nebo reimporty z venku... Dá se buť vyrobit replika, nebo koupit replika...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: MartinED250> Jak znám Ivoše, tak bych mu to věřil
Aby ne.To je srdce votevřený.. Meublíží ani mouše. Má to tam rád. Vždyť kousek od Nancy bydlí.Vlasťák1973 píše: Beda/Pech--Hadrávek dělá a stoji kolem 6tis.kč,prodává ho i zde http://www.motospic...z-175-482-trail.html jen bych to potřeboval nejdřív vidět na vlastní oko jestli to bude sedět ke 180tce,možná by šel stávající předělat tak aby se mi to líbilo.
Když už chceš tunit, super na tom vypadá dvoukomora z J640, nebudeš první kdo to bude mít, ale sežene se poměrně snadno a i parametrově to odpovídá...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a oba mají nějakou sbírku starých pixel (vesměs baworáky a audi) a oba schodně nadávali na unii,
že svýma nařízeníma a návrhama dost devalvuje úspory, které ve veteránech plánovali mít.
A to díky plánovaným sankcím za vozidla nesplňující EKO normy
Prý se tam chystá něco, co psali i u nás .
Prý by je sbírka spíše vysávala, než aby se zhodnocovala a že někteří se bojí a stahují gatě daleko před brodem a prodávají,
díky čemu na trhu veteráni s cenou padají dolů.
Ptal jsem se, zda to není úmysl špekulantů, shodit cenu takto dolů a pak návrh vlády zalobovat a zrušit
a mít díky tomu unikáty za pár kaček. Koukali divně, asi to tam mají jinak,
nicméně působili celkem dost naštvaně.
Nechávají si jen unikáty, kde nad tím mávnou rukou a starý medvěd ,
tam stojí stejně jak to stará naše škůdka , což je u káry o kosmickou třídu jinde trochu divný.
Edit: U motorek prý zatím klid, tak snad to nedopadne i tam a vlastně bůhví jak to dopadne, každopádně pokud stará auta nezničí legislativně, zničí je jinak ...
Naposledy editováno 14.11.2018 09:56:37
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak - jsem optimistou. Žádné "pokuty" za vlastnictví, resp. provoz aut a motorek s EURO 0 nečekám, to by byl zásah do práv občana - a kam by šla svoboda vlastnictví ? Pokud by k tomu došlo, tak třeba já bud' bych platil a platil, nebo chodil pěšky , příp. jezdil na kole. Můj vozový park je až na Astru ( s Euro 2) a Adenium samý dvoutakt nebo bezkatalyzátor.
Edit : Ty benzíny - to by byla pohroma...
Naposledy editováno 14.11.2018 10:16:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Verdom> dost rozhodnutí je řízená strachem
To se celkem ví. Nic není tak horký, jak se uvaří. Ona EU nasadí nápad a jednotlivé státy vycítí směr.
Někomu je to buřt a kašle na ně a dělá si to po svým. No a někdo je připosr... a papežtější jak papež.
To je často bohužel ta neschopná a všehoschopná pakáž u nás.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Verdom> Platí asi to, co už jsme si tady psali ( ohledně cen ) : škodovky a Jawy , resp. čs. vozidla mají cenu hlavně u nás doma. Takovou Jawu 500 OHC seženeš v Německu levněji než tady. O embéčku nemluvě. Takový Rapid z roku 1988 se tady prodává za 50 tisíc v nic moc stavu, v Rakousku je za 1000 eur...kdybych nebyl líný pro něj jet do Štýrského Hradce, mohl být doma. No, popravdě s dopravou a časem by to zas takové terno nebylo. Tak mám co mám- auto koupeno v ČSSR... S předválečnou technikou je to podobné.
Jinak - jsem optimistou. Žádné "pokuty" za vlastnictví, resp. provoz aut a motorek s EURO 0 nečekám, to by byl zásah do práv občana - a kam by šla svoboda vlastnictví ? Pokud by k tomu došlo, tak třeba já bud' bych platil a platil, nebo chodil pěšky , příp. jezdil na kole. Můj vozový park je až na Astru ( s Euro 2) a Adenium samý dvoutakt nebo bezkatalyzátor.
Edit : Ty benzíny - to by byla pohroma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: Tak to plácnutí do vody z Itálie jsem vyhrabal .
Já s vrozenou neúctou k autoritám se z nikoho a ničeho hned tak nehroutím,
jen mi někdy stoupá tlak z těch výmyslů Bruselského údolí dutých hlav.
Snad nebude tak zle, kvůli pohým 5% vozidel, kterých se to týká.
Naposledy editováno 14.11.2018 11:59:22
Neznám ale nikoho, kdo by vracel "véčkové" doklady...
K článku :
Problém by byl, pokud by nás stát ( nebo EU ? ) nutili vše starší 30 let dát na "véčka". To je podstatně omezující. Vozidlo s "véčky" se nesmí používat např. k podnikání, jako taxík atd. , nýbrž jen pro veteránské jízdy - tedy to ideálně. Já ale např. mám pro svoje podnikání jako podnikatelské vozidlo Škodu 120. To bych, měla-li by "véčka" , nemohl. A je toho víc...
Koukal jsem na ty návrhy, někde to vyšlo a bylo to brutální... Nejstarší co se z toho vymkne jsou E4 benzíny (nafty jsem neštudoval,
to domů nechci ani zadarmo). takže dokud na to reálně nedojde, nebudu se zbavovat zatím stále spolehlivých werků v dobrém stavu.
Nebudu se toho zbavovat, když to někoho napadlo, nelze si ani vyčítat že jsem si to koupil, protože jsem to před těmi mnoha lety
prostě nevěděl... Nicméně když jsem pořizoval další werk na vožení dětí do školky pro paninku, tak jsem to posichroval a vybíral jsem
z werků, které to E4 splňují...
náhodou vysypal, aby to bylo na co a koho svést... Měl jsem známého -djž mu pánbůh věčnou slávu, který zrovna Favorita se vstřikováním dlouhodobě a úspěšně provozoval na směs se značným podílem biolihu (myslím že až 30-40%) a motor to dával... Auta se zbavil proto že bylo úplně shnilé, nikoli proto že by bylo nepojízdné... Jenže zrovna Favorití motor je neobyčejně odolný... Bratranec jezdil v Golfu na čistý E85 a motor zabil... hlava to nevydržela... jenže on zároveň to auto honil jak nadmutou kozu,
hlava nehlava furt pryč... Uvidíme.. Já stejně jezdím ve Fáčku na plyn, tak je mi to skoro jedno... A novější auta se vstřikováním mají pokud jsou v OK stavu značné regulační rozsahy aby byly schopny jet na kde co aniž by to uživatel poznal nějakými negativními projevy jako chcípání nebo škubání... to že se benzín poměrně brzo kazí je jev na který už jsme si zvykli a zkazí se ať je v něm lihu 5% a nebo 15%....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 6 | Dnes v 10:06 krokoš |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |