Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Funguje to fakt dobře.
Jako já osobně bych fakt neměnil.
Výkon 160k, super podvozek, inteligentní brzdy, atd. To vše v kompletu dává sakra zábavnou motorku, na které se dá jezdit hodně, až příliš rychle...
Díky tomu jsem ochoten jí odpustit její drobné chyby.

Tak si užijte prodloužený víkend...


Pokud nebrzdis v nájezdu do zatáčky předkem, ale jen motorem:
1. Jsi bez gripu na předku.
2. Ještě to umocňujes geometrii, kterou ovlivňuje brzdění zadkem nebo motorem.
Takže až pojedeš opravdu rychle, tak můžeš lehce spadnout. Neexistuje nic mezi brzděním a přidáváním - pokud je řeč o rychlé jízdě.
Naposledy editováno 28.09.2018 10:54:43
3 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Afriku vo vsetkych parametroch niekam

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM





alexa7 píše: 1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
69šakal píše:
A teď vážně..
K tématu tohoto diskuzního fóra... doslech jsem se od lidí, kteří mají rozhodně větší technický rozhled než já, že KTM má poměrně dražší servisy než konkurence. Týká se to nejen motoru ale i podvozku. .. Dneska jsem uzavírali sezónu a potkal jsem borce s KTM 990 který má najeto 100.000 km a nic moc neřešil. Pak jsem mluvil u nás v Plzni v pivováru i s pár KTMkářema a dozvěděl jsem se i jiný zkušenosti. Takže k tématu. .. Jak to máte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Naposledy editováno 29.09.2018 08:57:42
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.
Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.
K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).
Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.
Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.
Naposledy editováno 29.09.2018 10:12:41
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Eso_Rimmer píše: tak nova AT se behem par let, co se prodava, uz stala legendarni cenou svych origo dilu a doplnku. je to proste japonskej baworak
Proto : nová mašina = havarijko!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
_zdenda_ píše: foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k olej. Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.
Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.
K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).
Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.
Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.






Když děláš velký servis - ventilové vůle - tak jdou obě nádrže dolů, chladič pryč, vstřikování a airbox pryč.
Ale zas je třeba říct, že nářadíčko co s sebou člověk vozí stačí na rozebrání půlky motorky a na druhou půlku je třeba už velké věci jako 32mm ořech, 12mm imbus apod. A všechno má metrické závity, šrouby mají docela sjednocené hlavy, takže jeden ořech ti stačí na 4 i 5mm šrouby. Takže toho nářadí na servis není potřeba zas tak moc a na běžný servis nejsou potřeba žádné speciální přípravky. Navíc se dílenská příručka dá koupit za tři stovky od ktm na dvd, nebo stáhnout na netu. Je to obyčejné pdf, které obsahuje fakt vše potřebné a dá se zobrazit a rozumně číst i na mobilním telefonu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
69šakal píše: Proto : nová mašina = havarijko!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
alexa7 píše: 1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam
Naposledy editováno 29.09.2018 10:52:48
_zdenda_ píše: foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.
Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.
K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).
Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.
Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.
Víceméně souhlasím až na ten závěr...

Pokud budeš s Kačenou jezdit stejně jako s tím Hornetem, provoz nebude radikálně dražší, ačkoliv o něco náročnější zůstane, to ano.
Já třeba dělám servis po 10tkm, ačkoliv předepsáno je 15. Asi by to při čistě silničním ježdění šlo protáhnout, ale raději motorce dopřeji, ona se pak odvděčí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM




Apropo, kolik dolíváš oleje do LC8 990R? Dáváš 10w50 a nebo jsi taky přešel na 10w60?
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1290 Adventure 2021 [1 ... 18, 19] KTM 1290 Super Adventure, KTM 1290 Super Adventure R | Metric | 541 | 25.4.2025 v 13:33 MichalDK |
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 47 | 25.3.2025 v 19:35 Koudy01 |
KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 13 | 19.11.2024 v 14:49 Ozzy_ |
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 23 | 1.11.2024 v 15:14 vDeviant |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |