Byl jsem nucen u motorky vyměnit horní blok motoru(prasklé vložky).Až ten blok přišel,došlo mi,že to nemusí sedět s původním "spodkem".
Motor jsem složil,a když jsem chtěl protočit klikovkou,nešlo to rukou.Musel jsem použít klíč.Na začátku byl trochu odpor,pak to trhlo a šlo to vcelku dobře,Motor jsem hodil do motorky,nastartoval.Žádné škaredé zvuky,zkusil jsem párkrát "vrknout" plynem ke 4 tisícům,nicméně strach zůstává.
Otázka je zřejmá:Mám se bát,že se to kousne,nebo si to sedne?
1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Ale zakladatel mel stejne asi na mysli valce, kdyz pise ze mel praskle vlozky.
1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Když si to zkoušel měl si to namazaný? Klika bez ojnic se musí točit úplně zlehka a měla by mít i setrvačnost. Pokud si točil i s ojnicema tak tam je nějaký odpor v pořádku ale takhle na dálku ti to nikdo neposoudí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Naposledy editováno 28.07.2018 20:29:08
Anti píše: wáca> U čtyřválcových ku.ev je blok válců dohromady s horním blokem.Je v tom i půlené uložení kliky.Takže když chceš vyměnit válce,kupuješ půl motou.
Nekupuješ "půl", ale "celej" samo z důvodů: jednak svrtání a druhak třídění a tolerance děr pro ložiska se bloky prodávají v páru... v tvém případě už to je jen"ruská ruleta" pár set km to opatrně zajeď - vyměň olej - a pak to (s rukou na spojce) řádně podrž po dálnici.... a buď v tom začne mlátit nebo už to bude držet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
takhle na dálku ti to nikdo neposoudí.
Takhle na dálku si troufnu tvrdit že to složit takto bez měření, je prasárna ,věřím že to napasovat jde, ale musí se to slícovat(zbrousit blok a zaškrabat).P.s.Pokud to skládá pro sebe tak snad,ale zákazníkovi bych to nedal.Naposledy editováno 28.07.2018 22:32:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Chtěl jsem to zkusit.Natočil jsem to párkrát a nechal na volnoběh chvilku klapat.Ale zrovna tak jsem už ráno psal tomu co mi posílal horní blok,jestli má k dispozici i ten spodek.Ještě to párkrát natočím,ale zřejmě se kouknu dovnitř.Pokud to bude furt táhnout,buď koupím i spodní blok nebo to dám kámošovi co mi to svrtá...
Naposledy editováno 28.07.2018 22:54:59
1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Julip píše: Bloky jsou seriovka, obecně vzato, je mimo Jawa, nikdo individuálně nepasuje.
A na tento nesmysl, jsi přišel kde???
Každý blok od Japonců, má jednotlivé díry pro kluzné ložiska značené a tříděné ve dvou, častěji ve třech řadách a stejně jsou tříděné a značené hlavní i ojniční čepy kliky... a pomocí tabulky, dle toho jaký otvor se "potkává" s jakým čepem vybíráš ložiska "pánve" pro správnou vůli uložení, každého jednoho ložiska... nutno podotknout že třídění je obvykle po 0,004mm což je hodnota, v běžné dílně, v podstatě imaginární...
Anti: když už je to tak, určitě bych to neotvíral (žádné "svrtávání", zaškrabávání aj. nepřipadá v úvahu!) ale prostě bych to zkusil zajet... i stažením "nepárových" bloků k sobě, už došlo k určitým deformacím a koupě původní spodní částí, koupě nové sady ložisek vytříděných dle značení tvé kliky a koupeného bloku nemusí přinést 100% výsledek... a je to nelevná operace...
Musím přiznat,že jsem dost podcenil a dohnal to teprve dnes.Koukal jsem na to třídění,i na vůle jaké tam mají být.Holt první zkušenost s takovouto opravou.
Nicméně trnout,kdy se to majiteli kousne,na to nervy nemám.
Napsal jsem firmě co mi prodala horní blok,že ten jejich vyměním za ten svůj.Jsem zvědav jak se k tomu postaví.
1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
2 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
jinak co se týká šetrného zajíždění,je zlozvyk a silně to nedoporučuju nechávat motor běžet na volnoběh.....,raději pomalu jet,v řeči čísel-volnoběh je cca 1000ot a tlak oleje 0,5-1 bar(což je opravdu na hranici) ve 2000ot jsou otáčky dvojnásobné,ale tlak už cca 3 bary ,což je v podstatě 6-ti násobek.......
no a ještě k těm tolerancím-motorky dělám jen okrajově,ale u aut se běžně ve výrobě dají dvě půlky k sobě a otvor se svrtává až pak,takže se klidně může stát,že při záměně "stejných" dílů se změní průměr díry o desetinu milimetru,což je se srovnání s požadovanou tolerancí opravdu šílený skok...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Byl jsem v dílně,trochu jsem psal na papírek a koukal do tabulek.Není to zas tak zlý.Klika má označení 22222,takže všechy čepy jsou stejné.Původní blok byl CBBBA a nový je ABABB.Takže jsem prohodil třetí a páté uložení,a pod prvním objevil malinkou hliníkovou šupinku.Po složení a utažení na moment jde klika krásně lehce se setrvačností která tu byla vzpumínaná.To první uložení u altíku je s větší vůlí,tam to bude asi chtít jiné šálky-růžové,ale jinak je to tisíc procent lepší.Znamená to taky,že tolerance jednotlivých bloků jsou v řádech stovek.
Edit:Ještě k tomu volnoběhu...Dal jsem trochu víc,a vycházel z toho,že malá rychlost zatíží ložiska méně.S tlakem mazání máš pravdu ale je tu jeden detail:teplota oleje.Tlak mazání rapidně klesá s rostoucí teplotou.Motorku jsem vypínal při dosažení cca 50-70 stupňů,jak kdy.
Naposledy editováno 29.07.2018 16:27:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
pro další pokusy si můžeš koupit tohle ,takové plastové šňůrky,stáhneš ji i s hřídelí mezi půlky a podle toho jak se rozplácne poznáš podle vzorníku jakou tam máš vůli.
stojí to pár kaček a dokáže to ušetřit hromadu problémů při opravách,generálkách a pod..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Ale ten forichtung koupím,do budoucna se hodí...
Naposledy editováno 29.07.2018 19:41:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade | Kanister111 | 10 | 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 2 | 10.1.2023 v 13:58 Bogami |
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 0 | 21.11.2022 v 21:01 Bogami |
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade | Houmr1 | 0 | 31.8.2022 v 14:56 Houmr1 |