globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Ve zkratce:
Byl jsem nucen u motorky vyměnit horní blok motoru(prasklé vložky).Až ten blok přišel,došlo mi,že to nemusí sedět s původním "spodkem".
Motor jsem složil,a když jsem chtěl protočit klikovkou,nešlo to rukou.Musel jsem použít klíč.Na začátku byl trochu odpor,pak to trhlo a šlo to vcelku dobře,Motor jsem hodil do motorky,nastartoval.Žádné škaredé zvuky,zkusil jsem párkrát "vrknout" plynem ke 4 tisícům,nicméně strach zůstává.
Otázka je zřejmá:Mám se bát,že se to kousne,nebo si to sedne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 15:49 | Nahoru | #1
Anti> když jsi to rozebral a klika i šály jsou v pořádku,tak je to OK.zřejmě to chytalo jen minimálně a možná jen v jednom místě...,protože když se například udělá chyba při broušení kliky v autě a není dostatečná vůle,kousne se to velmi brzy,většinou v prvních pár minutách.

jinak co se týká šetrného zajíždění,je zlozvyk a silně to nedoporučuju nechávat motor běžet na volnoběh.....,raději pomalu jet,v řeči čísel-volnoběh je cca 1000ot a tlak oleje 0,5-1 bar(což je opravdu na hranici) ve 2000ot jsou otáčky dvojnásobné,ale tlak už cca 3 bary ,což je v podstatě 6-ti násobek.......

no a ještě k těm tolerancím-motorky dělám jen okrajově,ale u aut se běžně ve výrobě dají dvě půlky k sobě a otvor se svrtává až pak,takže se klidně může stát,že při záměně "stejných" dílů se změní průměr díry o desetinu milimetru,což je se srovnání s požadovanou tolerancí opravdu šílený skok...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 16:24 | Nahoru | #2
Dolph-cz> Ano,takové příspěvky mají smysl...
Byl jsem v dílně,trochu jsem psal na papírek a koukal do tabulek.Není to zas tak zlý.Klika má označení 22222,takže všechy čepy jsou stejné.Původní blok byl CBBBA a nový je ABABB.Takže jsem prohodil třetí a páté uložení,a pod prvním objevil malinkou hliníkovou šupinku.Po složení a utažení na moment jde klika krásně lehce se setrvačností která tu byla vzpumínaná.To první uložení u altíku je s větší vůlí,tam to bude asi chtít jiné šálky-růžové,ale jinak je to tisíc procent lepší.Znamená to taky,že tolerance jednotlivých bloků jsou v řádech stovek.
Edit:Ještě k tomu volnoběhu...Dal jsem trochu víc,a vycházel z toho,že malá rychlost zatíží ložiska méně.S tlakem mazání máš pravdu ale je tu jeden detail:teplota oleje.Tlak mazání rapidně klesá s rostoucí teplotou.Motorku jsem vypínal při dosažení cca 50-70 stupňů,jak kdy.

Naposledy editováno 29.07.2018 16:27:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist