globalmoto_duben_nolan





Téma: Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření
Ve zkratce:
Byl jsem nucen u motorky vyměnit horní blok motoru(prasklé vložky).Až ten blok přišel,došlo mi,že to nemusí sedět s původním "spodkem".
Motor jsem složil,a když jsem chtěl protočit klikovkou,nešlo to rukou.Musel jsem použít klíč.Na začátku byl trochu odpor,pak to trhlo a šlo to vcelku dobře,Motor jsem hodil do motorky,nastartoval.Žádné škaredé zvuky,zkusil jsem párkrát "vrknout" plynem ke 4 tisícům,nicméně strach zůstává.
Otázka je zřejmá:Mám se bát,že se to kousne,nebo si to sedne?
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 18:48 | Nahoru | #1
Čau, bojím sa s tebou a držím Ti palce.

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 18:54 | Nahoru | #2
Pokud jsi složil nesvrtané bloky,bez měření vůle, tak bych se bál, tam si nemá moc co sedat,leda odtavit kompozit z ložisek

1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 18:57 | Nahoru | #3
Horni blok ? Mas na mysli asi valce ne. Tam by nemel byt problem. Kdyz zadres sezenes jiny a jezdis. Stejne jako u auta. Jine to je u bloku motoru ve kterych je ulozena klika. Ty jsou myslim oznaceny pismenama a nahradit je musis blokem se stejnym pismenem. Ale treba poradi nekdo zkusenejsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 19:10 | Nahoru | #4
wáca> Jaký písmena myslíš,tolerance děr?To ničemu nepomůže když jsou ty bloky(díry na ložiska) svrtané v páru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 19:29 | Nahoru | #5
Kratzmar1> aha. Takze jedine koupit oba bloky.
Ale zakladatel mel stejne asi na mysli valce, kdyz pise ze mel praskle vlozky.

1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 20:23 | Nahoru | #6
Na těch ložiskách musí být vůle aby se tam vešel olej. Pokud si ti zdálo že to jde ztuha neměl si to skládat. Nemá si tam co sednout provozem, maximálně se to zadře. Ložiska se vydřou vlezou přes sebe a klika se kousne.
Když si to zkoušel měl si to namazaný? Klika bez ojnic se musí točit úplně zlehka a měla by mít i setrvačnost. Pokud si točil i s ojnicema tak tam je nějaký odpor v pořádku ale takhle na dálku ti to nikdo neposoudí.

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 20:23 | Nahoru | #7
neviem jak u hondy ale asi to bude podobne,u starej R1ky boli na bloku vyrazene cisla a tak isto aj na kluke podla manualu to trebalo podla tych cisiel vypocitat a podla toho tam dat salky.boli asi 4druhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 20:26 | Nahoru | #8
wáca> U čtyřválcových ku.ev je blok válců dohromady s horním blokem.Je v tom i půlené uložení kliky.Takže když chceš vyměnit válce,kupuješ půl motou.

Naposledy editováno 28.07.2018 20:29:08

(reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 20:53 | Nahoru | #9

Anti píše: wáca> U čtyřválcových ku.ev je blok válců dohromady s horním blokem.Je v tom i půlené uložení kliky.Takže když chceš vyměnit válce,kupuješ půl motou.



Nekupuješ "půl", ale "celej" samo z důvodů: jednak svrtání a druhak třídění a tolerance děr pro ložiska se bloky prodávají v páru... v tvém případě už to je jen"ruská ruleta" pár set km to opatrně zajeď - vyměň olej - a pak to (s rukou na spojce) řádně podrž po dálnici.... a buď v tom začne mlátit nebo už to bude držet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 22:01 | Nahoru | #10
dave-lister>

takhle na dálku ti to nikdo neposoudí.

Takhle na dálku si troufnu tvrdit že to složit takto bez měření, je prasárna ,věřím že to napasovat jde, ale musí se to slícovat(zbrousit blok a zaškrabat).P.s.Pokud to skládá pro sebe tak snad,ale zákazníkovi bych to nedal.

Naposledy editováno 28.07.2018 22:32:30

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 22:12 | Nahoru | #11
Nezlob se na me, ale pouzit nesvrtane bloky a loziskove panve od oka je pekna blbost. Proc se do toho poustis, kdyz o tom nic nevis? Jak uz bylo receno. Vzit za plyn a mit ruku na spojce a zkusit jestli vydrzi nebo ne. Mel jsi alespon ty loziskove panve namazane na prvni otoceni vacek a klikovky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 22:54 | Nahoru | #12
Kratzmar1>
Chtěl jsem to zkusit.Natočil jsem to párkrát a nechal na volnoběh chvilku klapat.Ale zrovna tak jsem už ráno psal tomu co mi posílal horní blok,jestli má k dispozici i ten spodek.Ještě to párkrát natočím,ale zřejmě se kouknu dovnitř.Pokud to bude furt táhnout,buď koupím i spodní blok nebo to dám kámošovi co mi to svrtá...

Naposledy editováno 28.07.2018 22:54:59

(reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

28.7.2018 v 23:23 | Nahoru | #13
Anti> Ono nejde jen o správnou vůli klika-ložisko ale i o předpětí ložisko-blok kde se to muže časem protočit, vem si že se to někde někomu hryzne,on to položí a máš problém(předpoklám že to tedy děláš pro někoho). Ideal i druhý blok,moc si neumím představit jak bude někdo chytat na mašině osy ale nejsem strojař.

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 00:30 | Nahoru | #14
Jestli drží, neřeš. Jsi šťastný muž.
Kazda další rozborka přinese u ojeteho stroje další otazníky.
Máš jezdit dva prsty na přední brzdě, tak to tak drž i nalevo a cajk.

1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 00:32 | Nahoru | #15
Bloky jsou seriovka, obecně vzato, je mimo Jawa, nikdo individuálně nepasuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 07:31 | Nahoru | #16

Julip píše: Bloky jsou seriovka, obecně vzato, je mimo Jawa, nikdo individuálně nepasuje.



A na tento nesmysl, jsi přišel kde???
Každý blok od Japonců, má jednotlivé díry pro kluzné ložiska značené a tříděné ve dvou, častěji ve třech řadách a stejně jsou tříděné a značené hlavní i ojniční čepy kliky... a pomocí tabulky, dle toho jaký otvor se "potkává" s jakým čepem vybíráš ložiska "pánve" pro správnou vůli uložení, každého jednoho ložiska... nutno podotknout že třídění je obvykle po 0,004mm což je hodnota, v běžné dílně, v podstatě imaginární...

Anti: když už je to tak, určitě bych to neotvíral (žádné "svrtávání", zaškrabávání aj. nepřipadá v úvahu!) ale prostě bych to zkusil zajet... i stažením "nepárových" bloků k sobě, už došlo k určitým deformacím a koupě původní spodní částí, koupě nové sady ložisek vytříděných dle značení tvé kliky a koupeného bloku nemusí přinést 100% výsledek... a je to nelevná operace...

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 08:09 | Nahoru | #17
Anti> sorry za off topic, ale neda mi to: jak muze tak zkusenej chlap udelat takovouhle pitschovinu? Ze by prvni varka merunkovice 2018?

(reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 08:14 | Nahoru | #18
PETARDAK> Zajet znamená co?Ty pánve se vymačkají a udělá se tam vůle?Tomu moc nevěřím,i když jsem v to původně doufal...
Musím přiznat,že jsem dost podcenil a dohnal to teprve dnes.Koukal jsem na to třídění,i na vůle jaké tam mají být.Holt první zkušenost s takovouto opravou.
Nicméně trnout,kdy se to majiteli kousne,na to nervy nemám.
Napsal jsem firmě co mi prodala horní blok,že ten jejich vyměním za ten svůj.Jsem zvědav jak se k tomu postaví.

1 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 09:29 | Nahoru | #19
Jen poznámka. Kombinovat kártry nejde ani u takove kovařiny, jako je domací Jawa či ČZ. Vždy jsou bloky párový díl.

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 09:35 | Nahoru | #20
Zajet uložení klikové hřídele= odtavit ložiska,kde ani nemá změřeno základní stav a prodat,protože udělat to pořádně je drahé,no konečně tady někdo vysvětlil jak fungují neznačkové servisy Snad ještě dodat že až si majitel rozbije hubu tak se k tomu ani nehlásit

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 09:54 | Nahoru | #21
Je po boji...Klika je venku,naštěstí to přežila,šálky taky.Čekám jak se vyjádří prodejce horního bloku...

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 10:44 | Nahoru | #22
tak je jasný, že to drhlo, rvát tam šálky je holý nerozum, ty patří na talířek a do nich káva, na klice jsou šály... z německého schallenlager přeci

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 13:25 | Nahoru | #23
Proč si ten blok nekoupil jako celek?

Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 14:26 | Nahoru | #24
Blok motoru i když he dvoudílný je JEDEN díl!!!

2 reakcí na tento příspěvek Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 14:48 | Nahoru | #25
Chlapci,ty vaše výkřiky o párování bloků akceptuji,nicméně jsou jaksi mimo mísu.Já potřeboval poradit k současnému stavu.Je to jako radit někomu k léčbě kapavky,že nemá chodit za kurvama...Moje blbost že jsem si dříve nezjistil co a jak, a nechal si poslat jen jeden blok,nicméně koupí párovaných bloků to nekončí.Podle toho co jsem se dočetl,je potřeba dosazovat velikost ložisek dle tabulky podle poměrů klika-blok.Jsou tři třídy klikovek a další tři třídy bloků.To je 9 kombinací,přičemž je šest rozměrů ložisek krát pět uložení kliky Varianta,že klika která původně běhala v bloku kterých chci použít má stejné číslování jako ta kterou mám je dost malá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 15:49 | Nahoru | #26
Anti> když jsi to rozebral a klika i šály jsou v pořádku,tak je to OK.zřejmě to chytalo jen minimálně a možná jen v jednom místě...,protože když se například udělá chyba při broušení kliky v autě a není dostatečná vůle,kousne se to velmi brzy,většinou v prvních pár minutách.

jinak co se týká šetrného zajíždění,je zlozvyk a silně to nedoporučuju nechávat motor běžet na volnoběh.....,raději pomalu jet,v řeči čísel-volnoběh je cca 1000ot a tlak oleje 0,5-1 bar(což je opravdu na hranici) ve 2000ot jsou otáčky dvojnásobné,ale tlak už cca 3 bary ,což je v podstatě 6-ti násobek.......

no a ještě k těm tolerancím-motorky dělám jen okrajově,ale u aut se běžně ve výrobě dají dvě půlky k sobě a otvor se svrtává až pak,takže se klidně může stát,že při záměně "stejných" dílů se změní průměr díry o desetinu milimetru,což je se srovnání s požadovanou tolerancí opravdu šílený skok...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 16:24 | Nahoru | #27
Dolph-cz> Ano,takové příspěvky mají smysl...
Byl jsem v dílně,trochu jsem psal na papírek a koukal do tabulek.Není to zas tak zlý.Klika má označení 22222,takže všechy čepy jsou stejné.Původní blok byl CBBBA a nový je ABABB.Takže jsem prohodil třetí a páté uložení,a pod prvním objevil malinkou hliníkovou šupinku.Po složení a utažení na moment jde klika krásně lehce se setrvačností která tu byla vzpumínaná.To první uložení u altíku je s větší vůlí,tam to bude asi chtít jiné šálky-růžové,ale jinak je to tisíc procent lepší.Znamená to taky,že tolerance jednotlivých bloků jsou v řádech stovek.
Edit:Ještě k tomu volnoběhu...Dal jsem trochu víc,a vycházel z toho,že malá rychlost zatíží ložiska méně.S tlakem mazání máš pravdu ale je tu jeden detail:teplota oleje.Tlak mazání rapidně klesá s rostoucí teplotou.Motorku jsem vypínal při dosažení cca 50-70 stupňů,jak kdy.

Naposledy editováno 29.07.2018 16:27:40

(reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 19:04 | Nahoru | #28
cccp> Jde to delal sem to Xkrat ale je to prasarna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 19:22 | Nahoru | #29
Anti> s tou teplotou jsem to myslel obecně....

pro další pokusy si můžeš koupit tohle ,takové plastové šňůrky,stáhneš ji i s hřídelí mezi půlky a podle toho jak se rozplácne poznáš podle vzorníku jakou tam máš vůli.
stojí to pár kaček a dokáže to ušetřit hromadu problémů při opravách,generálkách a pod..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kliková hřídel "táhne"-prosím o vyjádření

29.7.2018 v 19:41 | Nahoru | #30
Dolph-cz> Na to jsem už narazil,když jsem studoval jak se to těmi klikami má.Já se zřejmě budu držet tabulky v servisním manuálu.Ten hovoří jasně.Na prvním uložení je potřeba zaměnit zelené šály za růžové.
Ale ten forichtung koupím,do budoucna se hodí...

Naposledy editováno 29.07.2018 19:41:58
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1

TOPlist