globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?


Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 18:34 | Nahoru | #271

selkie píše: čti, voe

to su celý já, mám s tím problémy

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 18:43 | Nahoru | #272
se-se> když už máš změřenou teplotu gumy ve ventilku, máš i zváženou hmotnost na zadním kole při plném zatížení? Kolik to váží, a kolik to má v techničáku? Co se týká přehuštění pneu, tak si nemyslím, že to pomůže. Ta pneu je nějak konstruovaná, a má nějaký profil, který se chová optimálně při určitém tlaku, v kontextu s konstrukcí a profilem kordu. Zvyšováním tlaku nemůžeš donekonečna docílit toho, že vykompenzuješ větší váhu větším tlakem, protože bok pneumatiky je měkčí, a nejvíc to bude znát přesně na tom přechodu mezi bokem pneu a běhounem, který je tvrdší. Tam se ti to teď láme, a ta malá dírka byla mikrotrhlina, nemyslím, že jsi píchnul, asi se to tam prostě rozžvejkalo, a ten hříbek tam nedržel taky přesně z toho důvodu, že to tam moc pracovalo. Z toho důvodu se taky žádná guma nemá spravovat při defektu na boku. Zvýšení tlaku trochu pomůže, ale ne do nekonečna, z gumy pak vyrobíš šutr, kterej se možná nebude tolik sjíždět, ale zase nebude správně fungovat, zejména v náklonu, to tam fakt už radši dej autopneu, nebude to horší.
A nikdo tady z tebe nedělá zločince, ty jen pořád úporně odmítáš technický fakt, že s tou gumou riskuješ.
Takže o kolik to máš přetížené?

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:03 | Nahoru | #273
nevážil jsem to, jedu s tím takto nalożeným poprvé. Odhad součtem vah (které jsou taky odhadem potěžkáním v ruce ) je 50 až 60 kg proti techničáku. Hříbek v opravený gumě ne že nedržel ale podfukoval ješté když nebyla namontovaná 3x! A trhlinku od kulatý dírky snad poznám. A knoty by tam následně asi i držely, kdyby tam těmi třemi hřibky neudělal velkou díru a kdybych tam nenafoukal to mlíko abych vůbec mohl odjet. A je šutr přefouknout jí o 0,3

? Především uvidím co udělá Michelinka od počátku mírně přefouknutá. Autogumu tam nedám.

Naposledy editováno 11.07.2018 19:09:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:26 | Nahoru | #274

se-se píše: já myslím, že většina z vás je dost mimo realitu, co se mé motorky týče. Ono to zrychluje a jezdí hodně svižně , výkonu je opravdu dost. to přetížení není zas nijak extrémní a že by bouchla guma je fakt dost velký nesmysl. A přehřátá není, mám teploměr, zadní ukazuje max 35 ve ventilku, což je na gumě tak 45 (mám to ověřeno) a za jízdy to sleduju. Pravda je že se s tím blbě manipuluje ale to z větší části kvůli vozíku. Nejvíc vám všem evidentně vadí że se nějak vymykám a myslíte si, že jedině váš pohled je ten normální a správný. S naprostou jistotou si dovolím tvrdit, že dopravních přestupků dělám podstatně míň než průměrný motorkář. Jenże u těch "konformních" vám to kupodivu nějak nevadí że. Když jsem napsal, że opravdu vyjímečně a na pár vteřin jedu 160, tak se to tu omílá, jako bych ani jinak nejezdil. Moje motorka je sice těžká a přetíženâ, ale na tu hmotnost má pečlivě vyladěný odprużení, je perfektně stranově vyváżená a náklad je důsledně luložen tak, že těžistě je nízko, vozík má dokonalý a naprosto tuhý závěs a pneumatiky kupuju ty nejkvalitnější. A jezdím opatrně a bezpečně, jak to jen jde.
Ale liším se, tak mají mnozí z vás naprosto nutkavou potřebu udělat ze mě zločince.
Kolik jen lidí tu ve více vláknech psalo , jak sjíżdí gumy doslova na plátno, ale nevšiml jsem si, że by se na ně snesl déšť kritiky, jak ohrożujou ty ostatní. Nékde tu je vlákno kde jsou fotky motorek nabalených na cestu a dost často vypadají fakt rizikově. Ale nikdo se nad tím nepozastavuje. Já mám kufry široký ale standardní na standardních (ale extra zesílených) drżácích. Každý druhý BMW má ty kufry výš a širší. Ale opět se nad tím nikdo nepozastavuje.


zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:30 | Nahoru | #275
se-se> přefouknutí o 0,3 nic hrozného neudělá, to nestojí za 10 stránek tady těch plků. Já jezdím na zadní Metzeller Marathon taky 8000 km, moje lokomotiva má 348 kg suché váhy, ale ten lichoběžník co tobě mi teda nedělá, a to ji spíš trochu podhušťuju.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:31 | Nahoru | #276
a ještě je tu dalši věc: od výroby tam byla nějaká guma, už nevím jaká ale v žádném případě zesílená jako je Michelin GT nebo Pirelli A. Ty zesílený mají stejný index zatižitelnosti jako nezesílený tedy 73. Ale v čem by tedy spočívalo to zesílení pro ťežký cestovní motocykly? Není to tedy tak, že se ta zesílená guma dá zatížit více než nezesílená? No kdyby ne tak by to byl asi nějaký podfuk výrobce gum ne.Także dost pravděpodobně ta guma nad svý parametry přetížená není. Vždyť mě tu nejméně dva lidé doporučovali nějaké gumy, které nemají vyšší index ale používají se na těžké motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:45 | Nahoru | #277
se-se> podle mě se liší spíš směsí, než konstrukcí, čímž se pro cestovní motorky docílí většího nájezdu.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:47 | Nahoru | #278
splasenytrubky> no ta Pirellka byla spíš za studena maličko podhuštěná. Předtím Michelinka šla taky do lichoběžníku ale jen trochu a držela 10000 a ještě by vydržéla nejméně 5000. Zátěž byla menší tak o 60 kg.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 19:57 | Nahoru | #279

splasenytrubky píše: se-se> podle mě se liší spíš směsí, než konstrukcí, čímž se pro cestovní motorky docílí většího nájezdu.


v propagačním popisu na webu Michelin píšou "při velkém zatíżení"

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:03 | Nahoru | #280
se-se> já mám na zadním kole při plném zatížení podle TP 381 kg, co se týká užitečné hmotnosti, mám celkem 232 kg. To je na všechny mé krámy a mě i s vokurkou až až.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:06 | Nahoru | #281

se-se píše: v propagačním popisu na webu Michelin píšou "při velkém zatíżení"

to nemusí nutně znamenat jen velkou hmotnost, zatížení pneumatiky je komplexní, může to znamenat permanentní jízdu s plným nákladem (ne přetížení) a požadovaný větší km projezd. Nemyslím si, že by to znamenalo, že gumě naložíš o 60 kg víc než snese.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:12 | Nahoru | #282
podle mě loaded je nalożeno

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:34 | Nahoru | #283
Kristova noho. Guma je spotrebak. Čím jedeš ostřeji,tím rychleji mizí.
Číím rychleji ubývá, tím lépe se drží. Najdi optimum,nedumej a jezdí. A kdyby ne,pust si video pana Babiše,kde není vzduch nasyp jehličí,kde není ani to, použij písek.
Zatížení pneumatiky a podobné ficury,je orientační údaj. Kua,neridis kamion,(kde na spotrebaku kua záleží).
Jezdí, užívej a nemudruj.
A kdyby problém, ocelová obruč řeší 99%tvych, aktuálních, starosti.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:44 | Nahoru | #284

se-se píše: podle mě loaded je nalożeno

ano, naloženo, nikoliv přeloženo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:45 | Nahoru | #285
Julip> on neřeší primárně jak najet víc, ale že se mu guma sjíždí do lichoběžníku, vyšší nájezd je až potenciální sekundární bonus..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:50 | Nahoru | #286
splasenytrubky> jojo 7000 s vysokým zstížením bych akceptovat ale chtěl bych aby se to sjíżdělo více rovnoměrně, aby v některých mistech nezmizel vzorek úplně a v jiných zůstàval skoro celý

opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 20:51 | Nahoru | #287
Ale obecně málo co ti vydrží tak dlouho jako kamenná, 20 stará, prefoukla guma. Když víš co máš nazuto, přiměřeně, přiměřeně, a důchodu se jiste dozijes.
Liccobeznik. Picu prostě se to houpne, nejdřív hup, a pak drží. Zpátky taky, nejtěžší je vychytat ten přechod. Balancovat na hraně, to by unavilo vola. Cestaky to dělají běžně,západně poloha, ideální to není,ale funguje.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 21:15 | Nahoru | #288
se-se> Tak třeba já osobně si dělám dost legraci , z ostatních a nemám s tím problém ani u sebe....mas v podstatě auto na dvou kolech ale motorka je koníček a tohle tady málokdo dokáže co na to dokážeš nastrojit, otázku vkusu neřeším každý to má jinak nastavené. Je fakt ze debaty zde jdou často do extrému kdo je větší “atomový inženýr “ nebo naopak, ztrácí se nadhled atd....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 21:18 | Nahoru | #289

Uzivatel507 píše: zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?

hele s něčím podobným tam byl před par lety myslím Holanďan76 se mnou ve skupině celkovou váhu měl prý dost přes 420kg jezdil tam s plnou palbou 3x naložený kufr plus i válec myslím a zatáčky na stupacku a za boha to nechtěl sundat....jde to, šetři

Naposledy editováno 11.07.2018 21:20:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 21:39 | Nahoru | #290

Uzivatel507 píše: zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?


nehraju takovyhle hry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 22:08 | Nahoru | #291

Gahan37 píše: hele s něčím podobným tam byl před par lety myslím Holanďan76 se mnou ve skupině celkovou váhu měl prý dost přes 420kg jezdil tam s plnou palbou 3x naložený kufr plus i válec myslím a zatáčky na stupacku a za boha to nechtěl sundat....jde to, šetři


pet litru nemusim setrit. kdyz si vezmu kameru tak se mi to z youtubu vrati za dva dny, protoze vsichni budete zvedavy co by tam predvadel
nalozenej 420kg jedes stupackama po zemi i kdyz jedes uplne rovne a obouma naraz

Naposledy editováno 11.07.2018 22:11:38

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 22:09 | Nahoru | #292

se-se píše: nehraju takovyhle hry


to je fakt, jses proste teoretik. priste az te potkam tak zastavim a pojedu za tebou. at vidim tu obratnost a dynamiku jizdy

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 22:24 | Nahoru | #293

se-se píše: splasenytrubky> jojo 7000 s vysokým zstížením bych akceptovat ale chtěl bych aby se to sjíżdělo více rovnoměrně, aby v některých mistech nezmizel vzorek úplně a v jiných zůstàval skoro celý

to se ti s přeloženou motorkou a minimálníma naklonama asi nepodaří, spíš bych zkusil cestu nákupu nějaké enduro vzorku s větsi hlubokou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 23:04 | Nahoru | #294
Uzivatel507> V 60ti už děláš co Tě baví a nepotrebuješ si honit triko u Sršně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 23:20 | Nahoru | #295

Gahan37 píše: Uzivatel507> V 60ti už děláš co Tě baví a nepotrebuješ si honit triko u Sršně


ja to delam uz ted. necekam do 60

2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 00:05 | Nahoru | #296
Doufam, ze me v 60ti nebude bavit sedet 3hodiny na motorce na krajnici dálnice :D

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 02:11 | Nahoru | #297
.

Naposledy editováno 21.09.2018 10:47:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 06:13 | Nahoru | #298

Uzivatel507 píše: ja to delam uz ted. necekam do 60


Tzn by Tě bavilo v tomhle věku někomu předvádět že jsi s naloženou motorkou borec? Úsměvné

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 06:30 | Nahoru | #299

assassin píše: Doufam, ze me v 60ti nebude bavit sedet 3hodiny na motorce na krajnici dálnice :D


Hele víš co? Jen tak teoreticky. Co bys udělal?
Dálnice nemá naprosto žádnou krajnici(30 cm od čáry je už příkop), dva dost úzké pruhy, uprostřed svodidla, 200 m vepředu je zúžení do jednoho pruhu, na motorce se dá popojíždět jen přes spojku se šlapáním nohama na zemi a na prázdný gumě se ještě navíc kymácí, motor musí běżet a světla svítit protoże je tma, na hlavní stojan by to šlo ( s pomoci kamene)ale musela by dalších 30 cm do vozovky, nepadá v úvahu na tom mistě jakkoli se pokoušet o nouzovou opravu gumy i když by to určitě šlo. Tak a teď poraď nějaký moudro. Já mám alespoň tu zaplacenou asistenci, která funguje.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 07:08 | Nahoru | #300

Gahan37 píše: Tzn by Tě bavilo v tomhle věku někomu předvádět že jsi s naloženou motorkou borec? Úsměvné


Usmevne je jak si to dokazes vylozit. Tvrdim ze ta jeho prelozena hruza nema chovani motorky, nebrzdi a ve 160 je dilem nahody kazda dalsi vterina.
Jediny co na tom ten borec umi predvest je to sezeni u krajnice pri defektu
Rovnou jizdu po dalnici to jiste zvlada. A co dal?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist