Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
A nikdo tady z tebe nedělá zločince, ty jen pořád úporně odmítáš technický fakt, že s tou gumou riskuješ.
Takže o kolik to máš přetížené?
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
? Především uvidím co udělá Michelinka od počátku mírně přefouknutá. Autogumu tam nedám.
Naposledy editováno 11.07.2018 19:09:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: já myslím, že většina z vás je dost mimo realitu, co se mé motorky týče. Ono to zrychluje a jezdí hodně svižně , výkonu je opravdu dost. to přetížení není zas nijak extrémní a že by bouchla guma je fakt dost velký nesmysl. A přehřátá není, mám teploměr, zadní ukazuje max 35 ve ventilku, což je na gumě tak 45 (mám to ověřeno) a za jízdy to sleduju. Pravda je že se s tím blbě manipuluje ale to z větší části kvůli vozíku. Nejvíc vám všem evidentně vadí że se nějak vymykám a myslíte si, že jedině váš pohled je ten normální a správný. S naprostou jistotou si dovolím tvrdit, že dopravních přestupků dělám podstatně míň než průměrný motorkář. Jenże u těch "konformních" vám to kupodivu nějak nevadí że. Když jsem napsal, że opravdu vyjímečně a na pár vteřin jedu 160, tak se to tu omílá, jako bych ani jinak nejezdil. Moje motorka je sice těžká a přetíženâ, ale na tu hmotnost má pečlivě vyladěný odprużení, je perfektně stranově vyváżená a náklad je důsledně luložen tak, že těžistě je nízko, vozík má dokonalý a naprosto tuhý závěs a pneumatiky kupuju ty nejkvalitnější. A jezdím opatrně a bezpečně, jak to jen jde.
Ale liším se, tak mají mnozí z vás naprosto nutkavou potřebu udělat ze mě zločince.
Kolik jen lidí tu ve více vláknech psalo , jak sjíżdí gumy doslova na plátno, ale nevšiml jsem si, że by se na ně snesl déšť kritiky, jak ohrożujou ty ostatní. Nékde tu je vlákno kde jsou fotky motorek nabalených na cestu a dost často vypadají fakt rizikově. Ale nikdo se nad tím nepozastavuje. Já mám kufry široký ale standardní na standardních (ale extra zesílených) drżácích. Každý druhý BMW má ty kufry výš a širší. Ale opět se nad tím nikdo nepozastavuje.
zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
splasenytrubky píše: se-se> podle mě se liší spíš směsí, než konstrukcí, čímž se pro cestovní motorky docílí většího nájezdu.
v propagačním popisu na webu Michelin píšou "při velkém zatíżení"
se-se píše: v propagačním popisu na webu Michelin píšou "při velkém zatíżení"
to nemusí nutně znamenat jen velkou hmotnost, zatížení pneumatiky je komplexní, může to znamenat permanentní jízdu s plným nákladem (ne přetížení) a požadovaný větší km projezd. Nemyslím si, že by to znamenalo, že gumě naložíš o 60 kg víc než snese.1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Číím rychleji ubývá, tím lépe se drží. Najdi optimum,nedumej a jezdí. A kdyby ne,pust si video pana Babiše,kde není vzduch nasyp jehličí,kde není ani to, použij písek.
Zatížení pneumatiky a podobné ficury,je orientační údaj. Kua,neridis kamion,(kde na spotrebaku kua záleží).
Jezdí, užívej a nemudruj.
A kdyby problém, ocelová obruč řeší 99%tvych, aktuálních, starosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Liccobeznik. Picu prostě se to houpne, nejdřív hup, a pak drží. Zpátky taky, nejtěžší je vychytat ten přechod. Balancovat na hraně, to by unavilo vola. Cestaky to dělají běžně,západně poloha, ideální to není,ale funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?
hele s něčím podobným tam byl před par lety myslím Holanďan76 se mnou ve skupině celkovou váhu měl prý dost přes 420kg jezdil tam s plnou palbou 3x naložený kufr plus i válec myslím a zatáčky na stupacku a za boha to nechtěl sundat....jde to, šetřiNaposledy editováno 11.07.2018 21:20:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: zaplatim ti kurz u srsne, prijedes tam s plne nalozenou motorkou a ukazes jak to dokazes ovladat a brzdit?
nehraju takovyhle hry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Gahan37 píše: hele s něčím podobným tam byl před par lety myslím Holanďan76 se mnou ve skupině celkovou váhu měl prý dost přes 420kg jezdil tam s plnou palbou 3x naložený kufr plus i válec myslím a zatáčky na stupacku a za boha to nechtěl sundat....jde to, šetři
pet litru nemusim setrit. kdyz si vezmu kameru tak se mi to z youtubu vrati za dva dny, protoze vsichni budete zvedavy co by tam predvadel
nalozenej 420kg jedes stupackama po zemi i kdyz jedes uplne rovne a obouma naraz
Naposledy editováno 11.07.2018 22:11:38
se-se píše: splasenytrubky> jojo 7000 s vysokým zstížením bych akceptovat ale chtěl bych aby se to sjíżdělo více rovnoměrně, aby v některých mistech nezmizel vzorek úplně a v jiných zůstàval skoro celý
to se ti s přeloženou motorkou a minimálníma naklonama asi nepodaří, spíš bych zkusil cestu nákupu nějaké enduro vzorku s větsi hlubokou1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Gahan37 píše: Uzivatel507> V 60ti už děláš co Tě baví a nepotrebuješ si honit triko u Sršně
ja to delam uz ted. necekam do 60
2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: ja to delam uz ted. necekam do 60
Tzn by Tě bavilo v tomhle věku někomu předvádět že jsi s naloženou motorkou borec? Úsměvné
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
assassin píše: Doufam, ze me v 60ti nebude bavit sedet 3hodiny na motorce na krajnici dálnice :D
Hele víš co? Jen tak teoreticky. Co bys udělal?
Dálnice nemá naprosto žádnou krajnici(30 cm od čáry je už příkop), dva dost úzké pruhy, uprostřed svodidla, 200 m vepředu je zúžení do jednoho pruhu, na motorce se dá popojíždět jen přes spojku se šlapáním nohama na zemi a na prázdný gumě se ještě navíc kymácí, motor musí běżet a světla svítit protoże je tma, na hlavní stojan by to šlo ( s pomoci kamene)ale musela by dalších 30 cm do vozovky, nepadá v úvahu na tom mistě jakkoli se pokoušet o nouzovou opravu gumy i když by to určitě šlo. Tak a teď poraď nějaký moudro. Já mám alespoň tu zaplacenou asistenci, která funguje.
Gahan37 píše: Tzn by Tě bavilo v tomhle věku někomu předvádět že jsi s naloženou motorkou borec? Úsměvné
Usmevne je jak si to dokazes vylozit. Tvrdim ze ta jeho prelozena hruza nema chovani motorky, nebrzdi a ve 160 je dilem nahody kazda dalsi vterina.
Jediny co na tom ten borec umi predvest je to sezeni u krajnice pri defektu
Rovnou jizdu po dalnici to jiste zvlada. A co dal?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |