Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
pořídil jsem origo střed předního kola z WR X a ráfek Excel 21" 1,6. Chtěl bych z X občas udělat R jako několik místních WRkařů. Zanesl jsem kolo do Dolamoto(Štěpánov u Přelouče) aby mi kolo vypletli, bohužel jsem nepochodil, že prý to nemají jak změřit aby věděli co na to napasovat. Víte o někom z Pardubicka kdo umí výplety na jakýkoliv kolo?
Řešil to někdo z vás podobně? Bude na ten střed+ráfek pasovat výplet z XT 660 R? Přecijenom střed je totožný a ráfek je 36 děr a 21" jako na XT.
Díky za jakýkoliv postřehy.
Jinak co jak vám jezdí WRko? Věřím že asi dobře, pač se tady neřeší žádný velký problémy. A jak už tomu hlavně u čechů bývá, ten komu by se rozskočil motor tak by to skrz následný prodej stejně nikdy nepřiznal
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Neměl jsem doma multimetr, ale podle všeho to vypadalo, že je baterka po smrti. S novou baterkou se ale problém opakoval. Postup detekce problému jsem našel na jednom angl. fóru, ale napíšu to i sem, kdyby to snad někdo potřeboval.
1) Změřit klidové napětí na baterce - mělo by být kolem 12,5V.
2) Motorku nastartovat a změřit napětí na baterce znovu - mělo by být přes 13V. Pokud napětí klesne pod 12V, baterka se nedobíjí!
3) Jít po kabelech, rozdělat všechny konektory a zkontrolovat je, jestli není problém tam.
4) Rozdělat konektor od regulátoru dobíjení (je pod levým předním plastem u nádrže, taková žebrovaná krabička). Mělo by tam být 5 kabílků - červenej, černej a tři bílý.Bílý káble vedou od alternátoru. Nastartujte motorku (pojede jenom na baterku) a změřte napětí mezi těma třema bílejma káblíkama, Pozor, tady už je samozřejmě střídavý napětí. Mezi každýma jednotlivýma dvěma bílejma drátama by mělo být kolem 20V na volnoběh, když přidáte plyn, vyšplhá se to na 30-40V.
Já jsem měl v prdeli regulátor dobíjení, u kterého jsou 2 možnosti: koupit originál kterej stojí asi 5000 a nebo neoriginál, kterej je asi za 2900. Já koupil neoriginální a motorka běží bez problému. Tvar i přichycení a konektor, všechno je stejný jako na původním.
Štěstí, že jsem nemusel měnit alternátor, ten totiž stojí asi 7000 :D
Když už motorka zase šlape jak hodinky, tak stačilo vyměnit olej, filtr a zkontrolovat věechno kolem a sezóna může začít!
Tak se mějte a ať se vám vyhýbají pády i poruchy!
Naposledy editováno 05.04.2018 13:44:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Czrapel píše: Přes zimu mě zlobila baterka -nechal jsem jí v motorce a sama se rychle vybíjela, přestože byla ve vytápěné garáži. Došlo to až tak daleko, že na jedný z prvních projížděk mě nechalo WRko na holičkách asi 10 km od garáže s rozsvícenou červenou kontrolkou a na displeji hláška 'error 46' .(na netu většina lidí píše, že je to regulátor dobíjení)
Neměl jsem doma multimetr, ale podle všeho to vypadalo, že je baterka po smrti. S novou baterkou se ale problém opakoval. Postup detekce problému jsem našel na jednom angl. fóru, ale napíšu to i sem, kdyby to snad někdo potřeboval.
1) Změřit klidové napětí na baterce - mělo by být kolem 12,5V.
2) Motorku nastartovat a změřit napětí na baterce znovu - mělo by být přes 13V. Pokud napětí klesne pod 12V, baterka se nedobíjí!
3) Jít po kabelech, rozdělat všechny konektory a zkontrolovat je, jestli není problém tam.
4) Rozdělat konektor od regulátoru dobíjení (je pod levým předním plastem u nádrže, taková žebrovaná krabička). Mělo by tam být 5 kabílků - červenej, černej a tři bílý.Bílý káble vedou od alternátoru. Nastartujte motorku (pojede jenom na baterku) a změřte napětí mezi těma třema bílejma káblíkama, Pozor, tady už je samozřejmě střídavý napětí. Mezi každýma jednotlivýma dvěma bílejma drátama by mělo být kolem 20V na volnoběh, když přidáte plyn, vyšplhá se to na 30-40V.
Já jsem měl v prdeli regulátor dobíjení, u kterého jsou 2 možnosti: koupit originál kterej stojí asi 5000 a nebo neoriginál, kterej je asi za 2900. Já koupil neoriginální a motorka běží bez problému. Tvar i přichycení a konektor, všechno je stejný jako na původním.
Štěstí, že jsem nemusel měnit alternátor, ten totiž stojí asi 7000 :D
Když už motorka zase šlape jak hodinky, tak stačilo vyměnit olej, filtr a zkontrolovat věechno kolem a sezóna může začít!
Tak se mějte a ať se vám vyhýbají pády i poruchy!
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Ve čtvrtek poslední jízda
a v sobotu odjela do Prahy
Pro mě byla Yamaha hlavně vstupem do endura.
Naposledy editováno 16.04.2018 14:40:04
s kámošem jsme se stali hrdými majiteli WR250R. Moje je ve vůni, ale ta jeho bude potřebovat nějakou tu péči..
No a tady je je jádro pudla. Můžete mi někdo, prosím, poradit, kde se dají sehnat plasty?
Jasně, partsdepot, ale to je za raketu. Neměl by někdo z vás typ na něco jinýho?
Díky za odpověď a ať vám to jezdí!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jak hodně jsou plasty poškozený? Hodně věcí se dá skrýt polepem :)
Opravám zdar
Naposledy editováno 17.05.2018 16:15:13
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
SR moto za 300 je jedna z mála možností. Nebo neumim správně hledat na netu.
U Yamahy to není problém objednat podle VINu, cenu neznám, ale to bude desítka, jen to hvízdne..
Jinak kámošovi plasty jsou ve smrti. Je zdrátovaný světlo a zadní část.
Mimochodem.. záslepka na AIS se někomu z Vás doma neválí?
Určitě bychom se dohodli..
Dík
Nedávno jsem byl zajezdit na wr a tady je ukázka jak to fičí i když nejsem žádnej palič
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Je to normální nebo co by mohla bejt příčina? Motorku mám třeba měsíc a dělá to celou dobu..
Dík za nápady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Napřed jakože docela dlouho nic, už jsem i myslel, že budu muset jít s cenou dolů, ale nakonec přijel maník, ani si ji nechtěl projet, prý na motorce 12 let neseděl a že to rovnou naložíme. Tak jsem ho ukecal, že ho aspoň svezu kolem dědiny, byl spokojen, pomohl jsem mu to naložit a spokojeně odjel ideální stav.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 17.06.2018 20:28:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 296, 297] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8884 | Dnes v 17:16 Palomoto |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 24 | 5.11.2024 v 15:37 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |