Čerpám především z cizích webů protože na těch českých se toho moc nedozvím a to co se dozvím mi často nedává smysl se srovnáním s těmi cizími. Tak bych vás rád poprosil o vysvětlení pár věcí. Předem děkuji za smysluplné reakce
Týka se to konkrétně rovnotlákého pístového karburatoru Keihin VB 31 který mám v Hondě CM 400 T.
Po namontování KN filtrů (otevřeného sání) a odstranění vyrovnávací výfukové komory a nasazení otevřených výfuků bylo nutné pustit se do přetryskování. Protože motorka při koupi byla v žalostném stavu, byl jen rám a motor, nebyla možnost zkoušky běhu motoru před úpravami.
Teď když moto nastrartuji moto krásně drží volnoběh(ten jsem seřídil) do cca 5000 otáček motorka jede jak z praku) na 4 to valí 120 ale jakmile chci přidat nad 5000 ot/min motorka se začně dusit, střílet do sání, a naprosto ztratí výkon. na otáčkoměru mám 10000 ot/min až 12 000 ot/min v červeném poli. předpokládám že aspoň do těch 10 000 by se to mělo dát vytočit. když uberu plyn a zase jen šolíchám na půl plynu moto jede. Ale jakmile otevřu plnej, moto opět začne pekelně střílet do sání a nejede.
Karburátory jsou vyčištěné vše nové a vyměněné.
co se týká trysek v AJ jsem se dočetl že tento karburátor má Main jet a secundary jet. přičemž rozumím tomu tak že hlavní tryska je main jet, a vedlejší tryska secundary jet. To bych chtěl vysvětlit. klidně dodám i foto.
Co mě dál zaraží je, že main jet není tryska která je v pouzdře jehly ale je mezi jehlou a klaplou, tryska která vede do pouzdra jehly je zvaná secundary jet, tedy tryska vedlejší. Jakou mám ladit ? Všude ladí hlavní. ale ta vede u jinych karburátorů do jehly. mě tam ale dle popisu vede ta secundary ( vedlejší)
když jsem to poprvé rozebral, main jet byla 78 a secundary jet 108. v opravné sadě mi přišla tryska 75 a 118. tak jsem to dal namísto těch původních a stále stejný problém. pořídil jsem si tedy ještě jednu sadu 72 a 110
protože v návodu píšou že se originál má být 75/110
už jsem to nakombinoval opravdu všelijak ale stále to nejde nad 5000 otáček. scvčka po vyndání vždy do černa ale najel jsem vždy maximálně 2km takže to nebude směrodatné.
Potřebuju se teď dostat k tomu aby se to dalo normálně točit.
Prosím o vysvětlení jak to s tím karburátorem a jeho tryskama je. na co má která tryska funkci. a jak by jste doporučili postupovat. Děkuji za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
-ten popis trysek je trosku zvlastni (az se v nedlei vratim schvalne si ten karbec najdu to me docela zajima, ted nestiham) kazdopadne z popisu si myslim ze ta popisovana "main jet" je podle umisteni a velikosti bud volnobezna nebo "neco jako volnobezna", a ta "secondary" je tryska hlavni - pokud je problem az v otackach ladil bych urcite tu "secondary" ktera je v systemu jehly, dal bych tam mensi..
-jinak ta zmena v sani ovlivnuje zejmena tvorbu emulze v emulzni trubici (normalni sani ma pod filtrem drobnej podtlak vuci okoli, s pruchodnejsim filtrem ten podtlak mizi a emulzky neplnej funkci) proto se pri otevreni karburatoru davaji fakt velky trysky, nicmene nevim jak je ten karburator stavenej a pokud to do 5k chodi jak ma, vychazel bych z toho..
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Pajis-akj> zkousel jsem najit rozkreslenej karburator ale nejak nic.. nicmene princip podobne dvoutryskoveho karburatoru by mel byt podle vseho takovy (viz např. )ze ta hlavni tryska "primary main jet" je nastavena proste na tvrdo ale funguje az nekde v poledni 1/4 plynu. Zatim co ta vetsi hlavni tryska "secondary main jet" funguje jako normalni hlavni tryska beznyho karburatoru, ktera je regulovana jehlou+soupatkem v podstate od volnobehu az do otevreny klapky.. proste ta tryska velikosti kolem 70 je tam "jako navic" pro rezim plnyho plynu (docela koukam ze zrovna na takovym stroji nestaci jedna ) - tedy prakticky presne opacne nez jsem si myslel puvodne, protoze ta skutecna volnobezna tryska je tam samozrejme taky, tj. jsou tam fakt tri trsky....
neco o natryskani tohoto karburatoru jsem nasel napr. zde
KERUTE: tvrdíš že v mém případě se jedná o bohatou směs a radíš zmenšovat trysku. A hned na to píšeš že při otevřeném sání je třeba trysku zvětšit. Já tamměl origo a zmenšil jsem i zvětšil a problém stále stejný. Rapidní zmenšení z předepsaných 110 třeba na 90 mi přijde naprosto nelogické. To už bych spíš zvětšil . teď tam mám 120 ale nemám představu jak moc je reálné tu trysku oproti originálu zvětši? na 125?130? 140 ? není to moc ?
A děkuji za odkazy! trošku mi to srovnalo informace v hlavě. I ten tvůj druhý komentář.Díky
irmscher1000: jasně KN -ko je rovnou na karbci. A dle mé zkušenosti to takhle má 90 procent motorek co se přestavují. i ten muj typ to takhle má, co jsem koukal na webu.
Kohlstein: taky díky za odkaz na video. Co bys tedy radil jako nápravu ?
posílám pár odkazů odkud jsem čerpal já. kde jsou fotky a nějaké info k těm karbcům kdo by se chtěl něco dozvědět.
Díky moc a samozřejmě dalším konstruktivním názorům a radám jsem otevřen.
odkaz na doporučení velikosti trysek dle typu karburátoru: http://www.hondatwi...rs-jetting-more.html
a zde odkaz na popis karbce a jeho trysek: http://www.hondatwi...fter-carb-clean.html
zde kompletní karbec v renovaci: http://www.hondatwi...vbulletin-carbs.html
Naposledy editováno 24.05.2018 13:59:29
u Tebe pokud spravne koukam mas jen hrdla a na nich filtry ne ? takze tam jsi to podle me zvetsoval asi predcasne-zbytecne a muze to bejt pricina bohatosti viz
kerut píše: nicmene nevim jak je ten karburator stavenej a pokud to do 5k chodi jak ma, vychazel bych z toho..
tj. to "vychazel bych z toho" je mysleno -> pokud je to do 5k OK, a od 5k bohaty, neresil bych vubec filtr ale hledal bych pricinu te bohatosti, a hledal bych ji az v tomto rezimu..
E: BTW nn, nic bych vic nezvetsoval, spis naopak, jednak zkoukni jestli neni zavada jinde (viz kohlstein), tu "druhou-hlavni" (tj. tu s jehlou) dej standartni seriovou, a tu "hlavni-hlavni" klidne prozatim nez odladis ten stred klidne uplne ucpi nebo radikalne zmensi, ta by mela resit az plnej plyn..
Naposledy editováno 24.05.2018 15:13:21
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Takže je tu ještě varianta se špatným zapalováním a pak si přečti tyhle příběhy o nových membránách, špatně vložených jehlách do šoupátek, složených novinách ve víčku nádrže:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=203582
http://www.motorkari.cz/tema/?t=204486
http://www.motorkari.cz/tema/?t=204673
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Naposledy editováno 25.05.2018 15:34:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
chápu že tam je ten gumovej špunt mezi tryskami ale ten jsem ani nevyndaval když jsem tam dával nové trysky a trubičku na směs,a trysky tam jsou jen dvě. nevím kde hledat jak ty říkáš tu 42 vonobžnou. akcelerační pumpička je taky komplet vymněněná na obou karbcích. Včera se mi stalo že jsem zahřál motorku po tom co jsem tam dal trysku 122 a když jsem to vytočil tak se jí moc nechtělo ale po chvíli kouření a párkrát střelení do výfuku najednou točky vystřelili až k 9 000-10 000. takže jsem byl mile překvapenej ale není to vůbec čistej přechod z 5 000 na 7 000 a pak na těch 9 000. sem tam se to zadusí. sem tam to střelí . Takže ještě budu laborovat s tryskama.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Pajis-akj píše: Kratzmar1> Děkuji za reakci. slabší pružiny u šoupat? Měl jsem dojem že jsou tam už tak dost slabé pružinky a funkce je jen pro tlumení přebytečných vibrací?. Nebo se mílím ?
Nejde mi sem teď vložit obrázek, ale toto je základní věc
http://www.buckeyetr...bs/CarbsI/Theory.jpg
https://www.mgexp.co...e/su-hs4-section.gif
Šoupátko se zvedá podtlakem, dírka pro podtlak je navrtaná zezadu šoupátka. Proti podtlaku působí pružina a hmotnost šoupátka. Tlumení je vzduchové nebo dříve olejové mezi středem šoupátka a víčkem.
Naposledy editováno 25.05.2018 15:13:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Naposledy editováno 25.05.2018 15:32:05
Budes tapat v neznamu, pokud ti to jede do urcitych otacek, tam muze byt vysoka bohatost a proto je svicka cerna. Ale dal nevidis, pokud to zacne vynechavat.
Colortune ti to ukaze ve spalovacim prostoru, podle barvy plamene celkem presne.
Za starych casu, se svicky pruhledne, vyrabely pracne, vrtanim trubkou do skla z rozbite jenske misy a nasledne vrtanim dratem diry pro zapalovaci elektrodu.
Vse se delalo pod vrstvou petroleje a pridanim brusneho prachu, nebo rozpustene brusne pasty na ventily.
Do stare svicky se pak musel udelat zavit a utahnout tam tu sklenenou vlozku.
Dneska se to da koupit, dokonce i z periskopem.
Obavam se, ze podle smradu a pocitoveho nastaveni, to bude hodne tezka tortura, nenapisu nemozna, ale tezka.
Nikdy to nebude asi nastavene uplne dobre, pokud nebudes mit moznost kontrolovat v celem rozsahu spalovaci proces.
Vis jak na to, ktere trysky se chytnout, pripadne kterou zaletovat a navrtat, nasledne kalibrovat.
Tryskove vystruzniky asi znas.
Tohle je to, co ti pomuze to dostat do cajku...
http://www.gunson.co.uk/product/G4074
Naposledy editováno 25.05.2018 22:35:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
Davecherokee píše: Jediný co ti můžu říct po 25 letech praxe v opravách motocyklů že přeladit karbec tak aby fungoval na 100% na košíčky je strašně moc složitý a v případě špatných filtrů i nemožný. Sundej ten košík a vyfoť to ze strany od gumové příruby ať je vidět jak ta příruba vypadá zevnitř, jestli má hranu (zužuje se schodkem) tak to nikdy neseřídíš protože za schodkem vzniká víření. Zdenysrx6 ti posktl dobrou tabulku, musí se sladit moc moc věcí dohromady a hlavně jedna podruhé, nikdy víc dohromady.
To je pravda, zkontroluj zúžení průměru u karburátoru, hodně konusových filtrů je má a potom to zakrývá kanálky .Bez schodku se blbě hledaj takové co se tam vejdou. Zkus to projet bez filtru. Taky jsem měl malý schodek tak jsem hrany vybrousil a vyhladil a v poho. Neříkám že funguje na 100%, to ani nejsem schopen zjistit, musel bych na brzdu. Jede ale plynule bez děr a ve všech otáčkách.
Naposledy editováno 28.05.2018 07:59:19
O víkendu jsem opět laboroval s tryskama a abych vám více přiblížil jak se motor chová natočil jsem vám video. snažil jsem se zaznamenat pohyb rukojeti plynu a reakce na otáčkách, s tím že to snad i uslyšíte. video zobrazuje reakci na plyn v celkem reálném čase, ty prodlevy a skoky v otáčkách jsou opravdu takhle jak je na videu.
to že to na konci uplně zdechne to je tím že došel benzín. měl jsem vypnutý přívod. ale do té doby se to chovalo tak jako se zapnutým.
jinak jsem si začal psát přesně jak vypadá svíčka po cca 5 km zajíždění a vytáčení motorky. Tak to vám sem hodím taky.
vždy je to ta main jet (menší tryska) a secundary jet( vedlejší hlavní) do které vede jehla. a pocitový stav jak motorka za jízdy plynule přechází v různých fázích otáček až do maxima.
72/126 _ svíčka bílá a motor pekelně horkej, vařící bylo i víko spojky, a víko magneta. prostě celej motor byl rozžhaven. pocit z vytáčení 4/10
78/126_ svíčka stále bílá pocit z vytáčení 6/10 - byl jsem překvapen že motorka opoznání lépe chodila do vyšších otáček když jsem vymněnil jen tu menší trysku.
78/142 - svíčka stále bílá ale už jen tak 80% než před tím. pocit z vytočení 7/10 - řekl jsem si že tam jebnu takhle velkou trysku a uvidim co to udělá. Ale rozdíl nebyl zas tak markantní oproti té 126.
Nechal jsem to pak bublat na volnoběh a potom znova koukl na svíčku a byla krásně do hněda. Což chápu že vypovídá o tom že volnoběžná směs je v pohodě.
hodím vám sem to zapojení těch karburátoru. Ty KN kové filtry jsou přesně na ten muj stroj a karbec. a to zůžení tam vůbec není, to jsem už řešil při koupi toho filtru aby to nebyla nějaká čína co mi pak zacpe ty průchodky. Ale samozřejmě zkusím to projet i bez těch filtrů, aby se to vyloučilo i prakticky.
Naposledy editováno 28.05.2018 16:59:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Mrkni taky sem - https://www.motorkari.cz/tema/?t=204553
a pro inspiraci návod pro ladění HD / Mikuni - http://www.rolf-grauer.de/hs40_manual.pdf
1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky
Pajis-akj píše: sery.> čoveče já se obávám, že pod tím špuntem nic není. I když mi přišla Repas sada, tak tam byla jen main jet a secundary jet ale ta volnoběžná ne-e. Ale nechci kecat takže to zítra rozeberu a podívám se do toho. mě připadá jako by ta menší tryska udržovala volnoběh, ale k tomu ještě pomáhala té větší trysce ve vyšších otáčkách. Ale je to jen dojem. Jen spekulace. Určitě to rozeberu a napíšu jak to uvnitř je. Dodám i foto. Prozatím díky za reakce
Pod tím špuntem má být tryska, sám jsem ji měnil. Mám sice novější verzi karbce, ale kromě plováku by se neměl lišit. Podívej se tady:https://www.prutser.be/nighthawk/fuel-supply-and-carburation.html
Existuje i verze s pevně danou volnoběžnou tryskou VB31B, možní ji máš ty, každopádně vyčistit.
Naposledy editováno 28.05.2018 17:43:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní tlumiče YSS svar - vydrží Honda CM 400T | 8632 | 6 | 14.12.2019 v 08:47 8632 |
Múže to být investice [1, 2] Honda CM 400T | VlaHa | 37 | 27.11.2019 v 17:14 Davecherokee |
Honda cm400t -divný zvuk [1, 2] Honda CM 400T | Levap-honda | 33 | 27.11.2015 v 08:08 Baránek |
Teflonové pouzdra Honda CM 400T | BizonJawa | 1 | 26.4.2015 v 17:43 _unq_ |