Nechci teď žádné objektivní rady, spíš mě zajímá názor ostatních na motorky, ze kterých se postupem času stanou žádané veterány, tzv. future classics. Nemluvím o motorkách z padesátých let, které už dávno veterány jsou, ale o strojích od řekněme začátku nebo půlky devadesátých let do dneška - co z nich se stane klasikami? Co vy na to?
Například naprosto jednoznačně sem patří Ducati 916, která se už pod 5.000 EUR prakticky nedá sehnat a hezké kousky stojí klidně dvojnásobek.
Nebo Cagiva Elefant (to už se dostávám jestě víc do historie, pravda), která jako jediná italská motorka vyhrála Dakar.
Naposledy editováno 20.04.2018 13:37:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem
assassin píše: SLEEPER: 911 je ve svete neco jak jawy u nas :) jen tohle auto bylo vzdy drahe, auta jako 928 byly jeden cas levny a ted jsou na nasobku ceny... a takovejch stroju je vic, stary opely treba...
999r stoji nesmysl no, 999 se vyrabela dyl nez 3 roky s tim, ze probehla docela rozsahla inovace (jina kyvka, radialy..) ja mam tu prvni (2003) a rozhodne si nemyslim, ze bych na ni vydelal, ale kdyz pujde nahoru tak mi to vadit nebude...
ten tip na moto by me zajimal, treba jen PM?
928 tady: 928gt
Jestli mas aspon eSko, tak si pis, ze za 10 let bude mit cenu.
Ta 928 je predrazena, to bych nechtel ani nahoud. Ano 911 jsou mraky, ale porad jsou to bomba vozy, u kterych cena jen poroste.
SLEEPER píše: Jestli mas aspon eSko, tak si pis, ze za 10 let bude mit cenu.
Ta 928 je predrazena, to bych nechtel ani nahoud. Ano 911 jsou mraky, ale porad jsou to bomba vozy, u kterych cena jen poroste.
mam S.
me tu 928 nabizel za 25, nebo 27 a naky drobny se servisem (rozvody)
i za tech 30+ je to porad jedna z nejlevnejsich GT - tech GT bylo celkem jen asi 1500 kusu (tzn asi jako M3 CSL) ma to nejsilnejsi 5l motor (jine vacky, rucne obrabene sani) 330ps, kratkou prevodovku (motor a prevodovku ma jen tahle varianta, zadna jina), sport podvozek a samosvornej diff - tahle konkretni je rok 89 tzn ma kovany kola - nemela je zadna jina, a mechanickej samosvor. GT z roku 90 a 91 uz mely elektronicky rizenej svor (problemy) a obyc lita kola....
to auto je naopak levne, protoze nema full historii, bylo lehce nabourana a ma nepuvodni, nic moc lak. GT s historii a v dobrem stavu jde bezne pres 40,50 tis.
svezeni ale bylo bozi, za ten vylet do NL a zpet to stalo, nejlepsi auto v jakem jsem jel jo a tern typek co to prodava ma tech 928 doma asi 10, spoustu ruznych 944,924 a dalsi moderni porsche... pohodar
Naposledy editováno 25.04.2018 12:01:23
hezky kusy nejnovejsich 928GTS jsou uz pres 100tis, ale porad je 911 jinde...
ono je to stejne u 8kove rady u bmw, Mka porad vedou....
Naposledy editováno 25.04.2018 12:27:33
2 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Naposledy editováno 25.04.2018 12:33:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem
Poslu ti to na messenger.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem
SLEEPER píše: assassin> přesně tak.
Poslu ti to na messenger.
Dik, ja uz stejne prebytecne prachy (na porsche) utratil za motorky
assassin píše: SLEEPER: jakoze ctenari tohoto vlakna kteri maji shodou okolnosti naky statisice navic jen na zaklade doporuceni SLEEPERa hned pobezi a ty stroje vykoupi ? coz teda nemeni nic na tom, ze me ten tip a typ zajima :D
Já bych řekl, že ZXR 750 hadicák, případně homologační R verze, ale ta pod 100 nebude.
assassin píše: Dik, ja uz stejne prebytecne prachy (na porsche) utratil za motorky
Za jaký ? Ducnu už víme...z krásný 999 seru magi, to je úžasná motorka. Vysněnej dvouvál jsem měl dlooouhý leta 998, ale teď už je to pro mě SP2 (a ideálně kitová a nasypaná ). Věci co vypustí z "HRC" se pro mě těžko překonávají.
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
I auta obvykle nejsou extra výhodná investice – občas se může stát, že to vynese řádově 10-12% za rok, ale to jsou spíš výjimky a navíc s dnešními auty je otázka, jestli se vůbec něco do budoucna zachová a jestli dnešní děti (ti už budou zvyklí na elektroauta a autonomní řízení a tak dál) budou mít tu vášeň pro motory, co máme my… Jasně, Ferrari za 30 mega už se asi za míň prodávat nebude, ale člověk, kterej si takový Ferrari koupí, tak pokud to vůbec jako investici má, bude to jenom jedna z jeho investic a rozhodně neplánuje na tom násobit svůj majetek. Takhle to určitě nefunguje.
Jinak co se týká toho Porsche, tak stoupání cen 911 je celkem logická věc – ten model je symbolem značky a člověk, který chce Porsche, ale jenom proto, že to prostě je Porsche, bude zákonitě chtít tu 911. Navíc – co má každej druhej malej kluk jako svůj sen? Co nejrychlejší auto, žejo? A synonymum pro to nejrychlejší je pro něj buď Porsche nebo Ferrari. A až ten kluk vyroste, začne podnikat, vydělává půl mega měsíčně, co bude dělat? Začne si plnit svoje sny. A vzhledem k tomu, že o ty auta se přestal tak moc zajímat a má dost starostí se svým byznysem, tak než aby si procházel inzerci, pročítal Světy motorů a hledal co nejprůlomovější auto, prostě si pořídí to, co mu jako malýmu viselo na plakátu nad postelí, tedy ta 911… Případně to, čím jezdil jeho táta, děda nebo co často vídal na silnicích a připomíná mu to dětství.
Nemusí to tak být vždycky, ale často tenhle postup funguje – vidím to na sobě. Včera ve vedlejší ulici stála zaparkovaná CBR600F někde ze začátku devadesátek, tak jsem si hned vzpomněl, jak jsem ji v deseti letech chodil obdivovat do autosalonu na Vinohradech… A i proto jezdím do dneška na „devítce“ Monsteru, protože ten pro mě znamená to splnění dětskýho snu. Ve třiadevadesátým mně visel nad postelí, teď stojí v garáži…
www.bonhams.com/auctions/24494/
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Přitom anglické, francouzské motorky jsou za (relativné hubičku).
Člověk přemýšlí jestli 500OHC nebo za polovinu BMW - http://www.iveteran...-60-2--rv-1960/34627
350 Pérák https://motorky.baz...0/JAWA-350-Perak.php nebo http://www.iveteran...00-ohv-rv-1953/34428
https://motorky.bazo...1/JAWA-350-Perak.php - nebo http://www.iveteran...l-rv-1975-s-tp/33480
Fakt je to boj,...ale myslím, že je hlavní sehnat levně....počítat s tím že to bude za 5 let na 300% zhodnocení (zde uvedené ceny a odkazy) je asi mylné,...i k dyž ten Wankel by za 30 let mohl být za dost vyšší cenu,...
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Naposledy editováno 23.05.2018 13:48:05
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 | alien83 | 5 | 26.4.2023 v 22:51 -KAR- |
Staré legendy Ducati 916 | ruinin | 24 | 22.2.2023 v 09:18 CB600 |
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... | ducatista | 838 | 19.2.2018 v 08:34 Londoner |
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 | RUTAN | 32 | 28.1.2017 v 11:23 Lála |
Ducati 916 Ducati 916 | Sk8etnies | 0 | 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies |