Jelikož otestovat se má vše, na stará kolena, mám jako doplněk, Hondu CBR1000RR.
Je krásná, červená, pěkně vrčí, rychle jede, ale... Prdlajz tomu rozumím. V přimce jedu, brzdím, při běžné jízdě se kochám, i když s velkým respektem... Tam asi není moc co řešit, je to raketa se super zrychlením a obtékající vzduch mi poradí, jak se v sedle chovat. Netuším ale, co si mohu dovoliv v zatáčkách. V autě mám najeto cca 1,6mil km, tam bych řekl, že mám cit pro pneu, cítím jakou mají athezi, kdy se začínají odrtrhávat... na motorce ale zkušenost a cit nejsou, absolutně netuším, co pneu a celá moto snese a jak jsou adhezní limity čitelné, jak moc má můj styl jízdy daleko ke ztrátě kontaktu s asfaltem. Jestli je to v mém případě 50%, 70%, nebo jezdím jen na 20% možností pneu/motorky. V zatáčkách jezdím na můj podled, jak dědek “na jistotu”. Mám v hlavě nastaveno, že jak mi ujede přední kolo, ležím. Nic proti ničemu, bezpečnost především, ale... Rád bych znal alespoň trochu limity, ke kterým se ale přibližovat nechci.
Na fárošovi jsou málo jeté pneu, Metzeler Sportec M7RR, motorka je aktuálné po velkém servisu, nechal jsem pro jistotu vyměnit náplně, filtry a seřídit vše. Sichr je sichr. Motka tedy je v cajku. Vše homologované. Oblečení s chráničema jsem koupil z DE od Revit, přilbu Shark, ostatní od Motozem RCA. Tak s cébéerkem ladím i já
Sháním někoho zkušeného, kdo se se mnou projede, řekne my co a jak. Testovat formou pokus omyl bych na letišti dokázal, ale... to bolí a taky je škoda odřených plechů Další možnost, možná nejlepší... je okruh, ale tam asi neee, jelikož si myslím, že bych na ringu byl se svým řidičským uměnim akorát tak pro ostudu
Prosím poraďte, někoho zkušeného, trpělivého, někoho, kdo umí zkušenosti předat. Ideál v Jižních Čechách, jsem z Tábora.
Dáme vyjížďku, pokecáme, něco se přiučím a za předané cenné zkušenosti rád zaplatím. Upozorňuji, jsem takto silnou silničkou nepolíben, tedy chce to trpělivost
Ale v provozu te limity CBR1000RR trapit nemusi, pokud máš slušné pneu a tlumiče v dobrém stavu. Tak když si před apexem pootevřeš plyn, aby nebrzdil motor, tak Tě to v zatáčkách podrží na stupačku. Jediné kde by jsi to mohl utrhnout je na výjezdu plynem, ale to sám pocítíš, že už zadek prokluzuje. Hlavně se musí přidávat co nejvíce plynule. Pochopitelně, když ve velkým naklonu najednou otočíš plyn naplno, nebo zamáčkneš brzdu tak ležíš, to je asi jasný...
Naposledy editováno 13.04.2018 12:13:54
1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Někdo vyjetý, kdo by si chtěl třeba jen přivydělat tu není? Jsem fakt začátečník, každá rada dobrá. Každá rada cenná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
D-fens píše: http://www.motorkari.cz/tema/?t=111676
pro otevření očí na začátek
moc díky, ale bohužel to video již není dostupné
jak psali kluci dřív. Na silnici se k limitům pneu a motky ani nepřiblížíš. Pokud upadneš, tak to bude na probržděný předek nebo utržené zadní kolo pod plynem.
Musíš prostě jezdit a zkoušet. Na brzdy citlivě a přidávat plyn plynule.
Nedělal bych si starosti, je to přívětivá motka, která pobere dost chyb.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
E: a studuj
Naposledy editováno 13.04.2018 13:43:34
Samozřejmě jsem krom Liseho vyzkoušel všechny výše jmenované také....
E: dal bych padáky jestli se bojíš o plechy a na někoho kdo Tě potahá v zatáčkách bych se vykašlal....právě možnosti letiště .....kde nejsi nervózní jestli Tě to nevynese ze zatáčky jsou dle mého laického pohledu lepší...
Naposledy editováno 13.04.2018 14:12:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
MirJel píše: D-fens> To video je dokonalé... jsem na parkovišti v autě, viděl jsem zatím jen cca 50 minut a vidím se ve všem... Těch chyb co dělám... skolák v první třiďe... asi vážně musím na okruh... Mooc díky
je důležité si uvědomit co a jak motorka dělá a zažít si ty správé návyky a jezdit a jezdit
1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Okruh, motoškola - to je supr, ale vždycky k tomu budeš muset přidat i pár tisíc kiláků nájezdu na silnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Gahan37 píše: charlie.vtx1800> Třeba se pletu co píšeš je rozumný ale když jako úplný začátečník budu mít před sebou jezdce co mě "ukazuje" jak co projet tak jsem minimálně 2-3 vteriny pomalejší než on, pokud se na něj nelepíš... a moje najezdy do zatáček, kopírování "stopy" je úplně jiný než prvního jezdce....tzn pro mě úplně základní cviky na letišti nebo v motoškole je víc přínosný než si za "zkušeným" jezdcem vypěstovat to horší.....neboť dobrý jezdec neznamená automaticky i skvejy učitel...
Taktak, že to projel ten přede mnou ještě neznamená, že to dám já ....
škola se jmenuje http://crazyday.cz
Dostal jsem zde na ně od účastníků do zpráv super reference, tak jsem jim volal a objednal se. Jsou to kaskadéři, co dělají různé show a zde trénují a mají školu... Nemyslím si, že je to přesně to co jsem zde původně hledal, ale možná i lépe. Je to intenzivní několikadenní trénink, jezdí se na jejich motorkách, začíná se na padesátkách, přes stopětadváci a čtyřkolky se postupně dojede na šestistovky. Motorky mají vybavené o padáky, a speciální nástavce třeba pro jízdu na zadním kole... tedy bomba, jak porozumět chování motorek během pár dnů. Cena se mi zdá rozumná, na to, že v ceně je vše, i mototrky, i benzín, i pneu, i jídlo, i ubytování, i pády na moto.... Začíná se na ploše vždy v 8:30 a končí se v 18.hod, to je přesun na večeři do hotelu. Mají ještě asi tři poslední místa, pokud by se někdo chtěl přidat.
1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Gahan37 píše: Tak to je tak 10-12t kurz....znám pár lidí co to absolvovali....jestli začít zrovna tímhle toť otázka kterou si odpovíš po akci.....
10.900,- tři dny intenzivního kurzu, se vším kolem... tedy stačí kyž tam přijedu s peňeženkou v jeansech a tričku
Jak říkám, nemyslím si, že je to přesně to co hledám, ale na rovinu, vše na moto je o váze, přenášení centráže a dávkování výkonu. Pokud se tři dny učím jezdit po zadním, a hlavně na půjčené motorce, s půjčenou výbavou... něco to člověku dá. Za ty prachy možná nebudu mít ani jeden pád na motorce vlastní 😁 Oďřené moto, oblečení... už to vidím cenově
Šršeň, Lysý a pod, mají docela vyprodáno a hlavně za tu cenu u nich mám někdy v pozdním termínu “jen” značkovou radu, co dělat lépe, vše ostatní si platím sám... tedy nakonec je ta cena u crazydays nízká.
Asi jooo, vrhnu se na toto, projedu se s nějakýma klukama co mi zde psali do zprávy... děkuji jim za to a v průběhu léta vyrazím na okruk, trochu dopilovat. Stejně to chce hlevné vysedět v sedle a ujet mnoho km.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |