AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam- Paráda, podepřu celou flotilu.
Naposledy editováno 13.04.2018 10:23:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě k práci : mám vlastně za celý život první zaměstnání. Náš podnik, kde jsem dělal od vyučení, v roce 1991 zrušili. Poté jsem podnikal, než mi ekologové provozovnu taky zrušili. A ted' už jsem 18 let v masně. Neumím si představit měnit zaměstnání třeba každých 5 let.
Ted' budu muset, ale ze zdravotních důvodů - jak jsem psal - dělám pouze noční a už to nejde. Zdraví je jen jedno. Ale potravinářství mně baví a jinam půjdu nerad.
Zítra asi vyrazím na zahájení motosezony do Žd'áru nad S. Do práce jezdím na Adeniu, tak asi pojedu na něm. A v neděli vyhraje dvoutakt.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tady ted' ( jen ) nepršelo, ale asi se protrhly mraky. Hrozné, všude voda. Kanály nestíhaly. Adenium stojí už od úterý na ulici, zaprášené, ta voda ho umyla. Zítra jen přeleštím a vyjedu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Po změně zaměstnání ze 4 směnného provozu na raní se mě vysoký tlak vrátil do normálu. Zákony přírody je dobré respektovat.
Můj nezničitelný a vždycky energie plný kamarád pracoval přes den na úřadě v noci u sebe v dílně opravoval auta nebo je tahal ze světa. Výsledek -minulý měsíc mu zjistili celiakiji -nebo jak se to jmenuje. Nesmí lepek.
Naposledy editováno 13.04.2018 21:25:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka : to s tím kamarádem není dobré, ale o něčem to vypovídá. Mně zjistili zcela rozhozený metabolismus z nočních. Z toho pramení všechny zdravotní potíže. Celiakii přímo nemám, ale něco podobného ano. Žít se s tím asi dá, ale jíst jen pohankový chleba, nesmět cukry, mléčné produkty, maso a další je omezující. Z člověka je nedobrovolně vegan - jí se pouze ovoce, zelenina a luštěniny. A pohankové pečivo. Taky se s tím teprve seznamuju, mám to půl roku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já měl problém s jízdou za deště jen jedinkrát, a byla to moje chyba, když jsem použil jako chcíprelé relé automobilové, které jsem našel doma a protože číza byla vibrátor, jsem ho po zkušenostech s tím jak obvykle po krátké době dopadl přerušovačnechal zavěšené na kabelech... po 50km v lijáku se naplnilo vodou a těch 100V na chcípkontaktu už je dost na to,a by byla voda probléma způsobovalo to občasné vynechávání zapalování.... Odstraněnou metodou: "co přiteče vyteče" uděláním malé dírky do obalu relé jako nouzové řešení, které přetrvalo několik let ve spolehlivé funkci až do prodeje werglu po několika letech... jinak včechny ty staré wergly co prošly mým životem fungovaly za každého počasí, včetně slovenské pomsty...
Před chvílí jsem se vrátil ze srazu ve Žd'áru n. Sáz. Sraz to je pořádný. Počítal jsem to, přijelo zhruba mezi 600 a 700 motorkami. Vyjížd'ka se v tomto počtu nedá dělat, tak jsem si sraz prošel a pomalu jel domů. Cestou tam cca 35 km po dálnici, zpátky jsem si cestu vychutnal po okreskách. Byl to příjemný výlet.
Trochu zklamáním byla účast domácí produkce na srazu. Žádná ČZ, Jaw maximálně 10 kusů, z toho 5 pionýrů. Když se dívám do Světů motorů z 60. let, tak ČSR je motocyklová velmoc. Nebýt japonců, tak motorku u nás skoro nevidět. Smutné. Zvlášt' pro mně, skalního Jawistu.
Pár fotek.
Cestou do Žd'áru, s koněm
Nová Jawa 350, ročník 2015, s majitelem jsem mluvil
Počet ? Hodně.
Jawy 21.
Až budu starý , koupím si "motorku"
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mno a pak lidi začali chtít víc, víc výkonu, víc ovladatelnosti, míň starostí... a to jim Jawa neuměla dát... s další modernizací Janečka a označením 640 se sice zlepšila ergonomie, vzhled, ovladatelnost, ale stejně jako předtím, se zase zapomělo na motor... takže stále 4 kvalty, a zhruba 20 koní... což je bída.... Jawa jim zkrátka neuměla dát víc... když se o to pokusila, tak vznikl Classic 650 - což je odporný bastl, pak classic 650 který má sice nový design, ale je na něm vidět na první pohled jak je smontován ze zbytků (drátěná kola dnes již nenormálních rozměrů, nevyhovující pneumatiky) takže zase o hovně... pak přišel dakar 650 - což nebylo vůbec blbě,. když už toho nejsme schopni vyrobit moc, tak ať je to osobité... Dakar se mi docela líbil ale motor nebyl nic moc co do parametrů atp...... A o nespolehlivosti se tu nebudu po 27. zmiňovat.... takže první pokus dát zákazníkům víc se nepovedl.... Další pokus je 660, vybrali lepší motor, vydali se designovým směrem Dakaru, takže alespoň z dálky to mělo docela prdu, pochopili že cestovka nemůže mít vzadu kolo z Choppera a vpředu z kejchačky a tak se to líbilo a lidi se o to zajímali.... Jenže to totálně zabili nekvalitou výroby, tragickou nespolehlivostí. a dnes je dnes... kdy se pozice 70-80 let když už se to na západě prodávat pořádně nedalo a udali maximálně pár kusů na pocici výrobce toho, co dneska už ani nevyrábí, jen překupují a prodávají - Shineray... Akorát ten shineray ačkoli je kopií levné obyčejné Hondy staré 30 let, je o dvě generace modernější, než jeho tématický předchůdce.
A tak lidi, co chtěli víc a Jawa jim to neuměla dát našli stroje pro svoje potřeby a nároky jinde... a protože japonci ač začali plebejsky kopírováním malých DKW (Které jsme těsně před válkou kopírovali my). tak na přelomu 60-70 let už byli technologicky na špičce a protože byli a jsou výrobně efektivní, dokázali cenově konkurovat špičce z evropy i přes dopravu přes půl světa a clu.... Na té špičce se udrželi, stále jsou za přiměřené ceny a proto jich je všude hodně... Jsou evropské značky, které jim dokážou konkurovat, ale vždy jen v některých kategoriích, protože evropští výrobci mají většinou užší zaměření.....
Jawa se už nevyplatí, je drahá, a není lepší... Za cenu ojeté nejobyčejnější ubručené tety třiapůle máš o 10 let mladšího japonce, který je spolehlivý, je výkonný a komfortní....
Takže se divím, že ty se divíš....
Jawy jsou většinou staré, mají odslouženo, díly mají mizernou kvalitu a způsobují problémy, které se pak musí řešit pořád dokola.... prostě pro běžný provoz jsou Jawy příliš drahé a problémové, často už i staré a slabé...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |