AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: .
S fichtlem podle nové vyhlášky se dá jezdit až od 17. let
Cože???
To je úlet, to sem netušil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
jinak Sudety hlásí....včera docela už teplo i sluníčko...dělal jsem brzdy na Wildovi.
Dneska napadlo 10 cm bílejch sraček..
Naposledy editováno 28.03.2018 11:01:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Cože???
To je úlet, to sem netušil.
Ano. Protože jeho konstrukční rychlost je vyšší jak 45 km/h
Bohužel, ani nově k autu to nelze, tam zase je požadavek automatické převodovky, tak paradoxně se stopětadvácou skůtrem kilo jet můžeš,
tak pokud tě chytěj s chrchlem a máš jen sk. B, dostaneš flastr za řízení vozidla na který nemáš papíry.
Takže novým dělením skupin simsony a fekály dost zabily a pro běžné užití, pokud nejsi nějaký fanda, nemá smysl a vyjde lépe nějaký skůtr s 125ccm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Verdom> A1 je od 16 let. Taky nechápu, proč to AM takhle zabili.
A1 je sice od šestnácti, ale spousta autoškol tuto skupinu vůbec nedělá a ti co ji dělají, díky nařízení o jízdách
(jezdí se na cvičáku a to v rozsahu velké motorky, pak sami s interkomem a s instruktorem v autě)
má cenu za AM takřka stejnou (ne-li vyšší) jak za auto.
Jen pro představu, u nás na takovýho fichtla v 16ti vyplázneš 13 kolíků.
Jako kdo to dá, aby za rok dělal A2. A když už má A2, těžko si pořídí fichtla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vesměs čekají díky té raketě až na auto a v 18ti to dělají najednou.
Můj mladej to samé. Jednak to je prý celkem pakárna.
Kámoš najezdí za rok na velký vráně deset tisíc a prý ty jízdy mezi kuželama dával tak tak.
Edit: No a navíc, pokud tě komisař vyhodí od jízd, tak prachy z opakování jdou obci a ta má pak radost a tak prý často zkoušku dají tak napopáté
a k těm 13 tisícům naskočí tak dvojka za opravný jízdy. Takže se mladý bojej a dělaj to až s autem.
Naposledy editováno 28.03.2018 14:11:58
K pionýrům : chytlo mně to před pár lety, kolem padesátky věku. Asi nostalgie, ale jezdím na nich rád. Moje loňská motodovolená po ČR na Jawě 20 byla skvostná. Pionýr jel parádně, sice jsem každých 150 km měnil svíčku, ale zážitky mám a to se počítá. A že jsem v kopcích u Nového Města jel kilometr na jedničku a za mnou oblak modrého dýmu ? A každý mně předjížděl, i náklad'áky , kterým jsem před 40 lety ( Š 706 trambus ) v kopcích stačil ? To mi vůbec nevadí. I pionýr na silnici patří.
Můj kladný vztah k pionýrům se potvrdil koupí Jawy 05 a stále mi hlavě leží ještě Jawa 21 , abych ty karosované stroje měl kompletní.
Na velkou cestu pojede Jawa 660, možná 250, na menší cesty do 100 km jeden z pionýrů. A Čmoudovi fandím, když si z jeho sbírky mnoha motorek vybere Jawu 21.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U nás je to trochu levnější.
Jinak baterku mě nabíjí ještě kamarád nabíječkou C-tek nebo podobně která má i spejšl program který se nemá použít víc než jednou ročně. Mojí nabíječkou Bosch C3 se kapacita dostala na 12,3V.
Popular mazec to co předvádí dobový test š420 na kolejích by byl konec pro každé moderní auto které není na of-road.
https://www.youtube.com/embed/Z-GCNc5cp0A trocha páry. Jen nevím k čemu to používali (kromě parního válce).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Plus povinné ručení. Počítám, že tak jako zákon o depozitu nás zbavil spousty živých not, tak nás toto zbaví spousty vozidel.
A až to rozšíří na motocykly, asi cena Jawapaštik celkem spadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nicméně nevím jestli mu to projde. Praha se dá celkem dobře na měsíc zablokovat a předčasné volby jsou na spadnutí.
Soráč že sem pletu politiku ale toto se dotýká všech!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 28.03.2018 16:34:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://magazin.aktu...edirected=1522247533
Taky dobrý srandisti.......prej ORIGINÁL JAWA Týnec ČR...
ptám je , jakej průřez.....oval nebo obdélník má lem ráfku.....prej co tím myslím jakej lem?
A když jim to v třetím meilu vysvětlím ,co je lem a co je průřez, tak z nich konečně vypadne, že to jsou RÁFKY Z INDIE.
Dobrý klamání spotřebitele.....
NOVÝ CHROMOVANÝ RÁFEK 16"-1,85 -- JAWA/ČZ 250 ,350 Nový díl, Originál JAWA Týnec ČR, Vhodné na JAWA/ČZ 250/353, 350/354 + JAWA 250/559, JAWA 350/360 apod. K dispozici 4 kusy. V případě dobírky prosím napsat adresu do mailu. Platí do smazání Psát na email... díky ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: pech.> Tak jsem ho zkusil na bedny co mám doma a má brum asi nějaký filtry. Pude do sběrnýho dvora (darjonomu koňu na zuby něsmotri) tak jsem něsmotril a teď se musím postarat o ekologickou likvidaci.
Vyfoť ten zesák! pokud to bude klasická stavba, půjde to zpeněžit....
Chceš teda něco? mám sysláty a něco by se vymyslelo... Přestoupil jsem do vyšší ligy a tak mi tu leží plonkovej zetawatt po úpravách (lepší konce, lepší zdroj) a bedny minimálně dvoje, kterejch bych se chtěl zbavit...
Čmoud píše: pech.> průměrná rychlost 45 km/h, po rovince 60 km (12z na sek) jel by i víc s 13z, spotřeba kolem 3l/100 km.Mám celou řadu včetně mopedů a jezdím na nich rád Teď jsem ho měl na Jawa jízdě a přijel jsem do 5 min za hlavním peletonem vesměs 350 ccm.Ideální na zimu.
Průměrnou rychlost 45km/h to nedá ani ve snu ve kterém se ti bude zdát o rovinatém polabí a silném vetru v zádech... ty tachometry těžce lžou... A ostatní jsou potom šílení mrnilové / couralové, pokud na několika desítkách kilometrů ujedou kozímu dechu o 5 minut... normální jízdou ujedeš kozímu dechu o 5 minut na 10 km...
Bimbam píše: Pech - asi kecá Čmoudovi tachec , jel jsem za ním skoro celou cestu do Týnce a i z důkladnýho kopce jel maximálně 40 - 45 protože vykvaltovával, po rovině když jel s větrem v zádech jsem tam občas mohl na třindě dát na chvilku i čtyřku čili to se hemžilo nějak kolem padesátky, ale jinak to bylo furt na trojku a na dvojku, proti slabému větříku to jelo tak pětatřicet. Na fichtla mu ta modrá plechařina jela dobře, o tom žádná, ale s větší kubaturou než nějakých 90 - 125 ccm jet za fichtlem je prostě utrpení. Když Čmoud jezdíval na Modrém oblaku ( třinda) a ještě jezdívaly s náma i fichtly do Týnce i z Týnce tak sám nadával že se to nedá za tím jet. Že je to furt jedna, dvě, tři, dvě a tak dokola. Jenže už na to zapomněl jak sedl na fichtla Kdyby jsme ale jeli všichni na fichtlech, tak by nám Čmoud jistě neustále ujížděl - páč na fichtla mu to docela jelo. Ale to by jsme myslím nedojeli nikam kdybych vytáhl na nějakou delší cestu svýho mustanga, páč by se furt fichtlilo. Ten můj motoricky jde nějak divně -dělá pazvuky. Dál než pět kiláků do práce na tom raději nejezdím a i to jenom svátečně když mám hodně času . To už raději na sifonu ten jede i pětašedesát - sedmdesát s větrem v zádech a je prostě takovej živější než ten můj mustang.
Přesně tak, líné jako veš, kraválu jak o žních a hovno z toho..... On i ten sifon stojí za vyližprdel, ale jednu výhodu má, že se na něm aspoň trochu líp sedí a tlumiče líp tlumí, než na slovenský pomstě, která po dosednutí chlapa vepředu lehne na doraz a zadek na tom není o moc líp...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Aby to nakonec nebyly nějaké přebastlené AUJ635 :)
tak to by bylo běžnému uživateli celkem úplně nahovno, nicméně to by asi nenazýval "normálním stereo zesákem" protože je to jednka krabice jak hovado a druhak na stereo by musel mít dvě a předzesák k tomu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |