pozdnímíza píše: Neberu Ti tvoji zkušenost, jen konstatuji svoji.
Jediné, co mě napadá je poměrně "nechuť" (bio) ethanolu k rozpouštění oleje, tj. si dovedu například představit situaci, kdy se ti z odvětrání dostává olej do airboxu a pak dál, ale jinak se do benzínu opravdu nic z řepky nepřidává.
dewwil píše: Nalejt plnou nádrž Vervy a pokud neparkuješ v temperované garáži kde je teplota jak venku tak vyndej baterku a ještě nafoukat gumy na vyšší tlak, pokud nemáš stojany, pokud máš cokoliv s Ohlins vidlema tak dát na stojan předku pod brejle, po zimě na policajtovi jim začne na levý straně chcát gufero... Nevím čím to je, ale na bratrovym RSV to tak vždy po zimě bylo, když byla v teple tak ne... Hlavně pokud nikam nejedeš tak nestartovat, dostávají na prdel svíčky z důvodu bohatší směsi a v chladné garáži pak kondenzuje vlhkost v motoru víc než když nestartuješ...
To zní logicky
Sám na tu otázku nedokážu odpovědět, protože nemám možnosti, ani schopnosti toto zjistit (opotřebování motoru, atd.). Každopádně když jsem po zimě (v nevytápěné garáži) startoval, vložil jsem baterku a normálně nastartoval. Přes zimu jsem s motorkou nic nedělal - jen plná nádrž, vytažená baterka a zakrytá motorka proti prachu). A i když byla motorka v nevytápěné garáži a nebyla na stojanech (klasicky na bočním stojanu), vidlice mně nevytekly ani jednou (Öhlins). Jezdím na Vervu a startuje to normálně, i po zimě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?
bushman7 píše: Ono to nemá ani žádné opodstatnění, spíš mě to přijde, jako s děsem v očích po generace předávaná urban legend živená nenávistí k Babišovi...
Není to urban legend a nejsem jediný, který se s tím setkal osobně. Někdo už to tady i vysvětloval, k čemu přesně vlivem biolihu dochází. Prostě jsem měl po zimě v karburátorech něco jako karamel, který zalepil trysky a kanálky. Do doby, kdy se povinné přimíchávání biosložek stalo povinným, jsem se s tím nesetkal. A od té doby, co na zimu tankuju Vervu bez biosraček taky ne.
- benzín s co nejmenší biosložkou určitě, lepší než přidávat nějaký velfobin či co
- baterku vyndat/nevyndat dle podmínek garáže, baterka nemá být v teple, ale v "chladu", moje garáž nepromrzá, nechávám v motorce, jednou za měsíc připojím chytrou nabíječku
- když guma stojí na místě, údajně se tvoří plošky, já parkuju na hlavním stojanu, takže zadní v pohodě, přední jednou za měsíc pootočím, možná je to přehnané, ale mě to nic nestojí, tak proč ne.( u veteránů to dělám i v létě ) Z toho důvodu nechávám tlaky stejné ( v podstatě jako kdyby byly kola ve stojanech ).Někde jsem četl, že by se měl tlak na zimu upustit, že snad hodně nafouklá guma v zimě trpí, to si ale protiřečí s Dewwilem ..nafoukat gumy na vyšší tlak, pokud nemáš stojany..Co je správně nevím, tak jen jako otázka k zamyšlení
- v žádném případě nestartovat ani neprotáčet
- zakrýt plachtou pouze proti prachu, "neutěsnit", nechat větrat. Existují vnitřní plachty, já používám stara prostěradla
7 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
smekám pane motorkáři
Naposledy editováno 07.01.2018 23:18:31
Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
To je úctyhodný v tomhle věku sedlat motorku. Jak sem už napsal, chci taky jezdit i ve stáří a proto nejezdím v zimě. Jo taky sem loňskej podzim vyjel v 9 stupních a po cestě bylo jen +3. Ale kolena pak zloběj, tak proč to pokoušet a raději si nepočkat na jaro A nasoleno je u nás skoro pořád, když je přes den sice +8, ale ráno mrzne...
Naposledy editováno 08.01.2018 07:19:44
Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
Edrigu velká poklona a uznání. Když ji miluješ, není co řešit. A nemusí to být zrovna flaša "Kofoly", že ?
Jak tak čtu, je to asi hlavně o té kebuli, i když asi ty klouby bolí ne, nebo seš Rambo ?
1100Virago píše: Není to urban legend a nejsem jediný, který se s tím setkal osobně. Někdo už to tady i vysvětloval, k čemu přesně vlivem biolihu dochází. Prostě jsem měl po zimě v karburátorech něco jako karamel, který zalepil trysky a kanálky. Do doby, kdy se povinné přimíchávání biosložek stalo povinným, jsem se s tím nesetkal. A od té doby, co na zimu tankuju Vervu bez biosraček taky ne.
Pšššt
Chybama se člověk učí, chytrej cizíma. Ti nepoučitelní pak na jaře jezděj na servis a přivážejí zlaťáky
https://www.autorevu...e-i-kvuli-bioslozkam
Jo a jinak jsem dokonce někde v PC měl článek od studovaného chemického technologa o rozpadu biosložek v dlouhodobě uskladněném benzínu. Bohužel po smrti mého HDD článek nenávratně zmizel. Ale vygooglovat něco určitě jde.
Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
Dědo , klobouk dolů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?
Mike70 píše: Sekačka nestojí 100 táců
No to je logický. Čtyřtaktní benzínový motor v sekačce je v principu úplně jiný než v motorce. A co teprve takový motor ve sněžném skůtru
biolihobenzin
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 3. 2008 16:03:08
Ono to není nic nového, samozřejmě. Za první republiky se u nás také uzákonilo dokonce 20% lihu v benzinu. Ovšem bylo zcela jiné oktanové číslo a přidávalo se k jeho zvýšení právě olovo, které dnes chybí atd. Dnešní procento lihu je zatím zanedbatelné a při jízdě (zatím) opravdu nepoznatelné. Ovšem má se podíl postupně zvyšovat, protože je prý lepší než vozit nadvýrobu obilí do afriky, raději ho zkapalnit a prohnat přes motóry. To ale není naší starostí. Líh se do benzinu někdy dává schválně, aby na sebe navázal vniklou vodu do palivové soustavy (což benzin neumí), kterou pak prožene přes motor. Myslím, že se dosud prodává Velfobin sloužící k těmto účelům. Jednoduše se tedy voda "rozpustí" v lihu a ten se smíchá s benzinem, vše pak proletí karburací. A to je ten kámen úrazu. :evil: Voda sice paradoxně někdy (pouze díky ochlazení směsi) může zvýšit výkon, ale u dvoutaktů, kde prochází přes ložiska může způsobit jejich korozi, zadření motoru atd. Takže opatrně a opravdu raději na zimu vypustit. Ona se totiž z toho lihu zase umí vysrážet no a samozřejmě nejlepší je na stěnách válců či jiných vhodných místech v karteru. Veterán víc času stojí, než jezdí což znamená že líh obsažený v benzinu přiímá i vlkost ze vzduchu, proti které byl dříve benzin odolný. Tam zatím vidím největší úskalí "biolihobenzinové" směsi pro veterány
Jak dlouho vydrží benzin natural v nádrži automobilu beze změny svých chemických vlastností?
Automobilový benzin je směsí uhlovodíků s bodem varu běžně 30 až 210°C a tato chemická směs není určena k dlouhodobému skladování v nádrži automobilu. Domnívám se, že půl roku skladování v automobilu je limitující, neboť dochází k odpaření těkavých složek a následně může být problém se startovatelností motoru, navíc s ohledem na těkavost je distribuována u čerpacích stanic sezónní kvalita benzinů. Dlouhodobým skladováním benzinu se mohou tvořit usazeniny a jiné nestabilní látky, které následně zanášejí spalovací prostor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?
Milos1 píše: No to je logický. Čtyřtaktní benzínový motor v sekačce je v principu úplně jiný než v motorce. A co teprve takový motor ve sněžném skůtru
nemůžu posoudit, měl jsem sněžného skútra s dvoutaktním dvouválcem 650, strašný hovado, tacho ukázalo i 120km/h a lyže se taky daly zvednout pár cm do vzduchu
Woodie píše: Podľa správnosti by sa mala celá motorka variť po sezóne hodinu vo veľkej kadi s konzervačným olejom na 120stupnov minimalne hodinu a potom celú zaliať ešte teplú do vosku....Tak to robím ja
...Potom ju celé leto z toho dostávam.
A keď už je konečne pripravena na sezonu,tak znova udru mrazy a môžem začať znovu.
hold na slovákách to dělaj poctivě
2 reakcí na tento příspěvek Zimní odstávka - co svědčí motoru?
Nicméně v zimě taky nejezdím, ježdění na motorce je pro mě komplexní zážitek, potřebuju k tomu i "okolí", jezdit touhle hnusnou krajinou bez listí, bez života, moc energie nedodá..super to je leda tak pro krosení na polních lesních cestách, kde nejsou davy turistů a pumpiček...
100% souhlas
Naposledy editováno 09.01.2018 23:41:12
Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.
Poklona az na zem
Snad se taky doziju. Nebo aspon trenuju, v sobotu jsem byl se projet, nedela mi to problem.
Neustale vzpominam na pana, ktery i v cca 75, v zime, v Beskydech (delal spravce sjezdovky) jezdil vzdy a vsude na Jawe celorocne. V zime to bylo neco videt odhrnutou cestu s minimalne 1,5m vrstvou snehu po krajnicich, na uhlazeny snih trochu skvary nasypano od silnicaru a jak po tom valil
1 reakcí na tento příspěvek Zimní odstávka - co svědčí motoru?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |