Téma: Zimní odstávka - co svědčí motoru?
7.1.2018 v 13:56
Už druhou zimu si kladu otázku zda těch 4-6 měsíců, kdy je motorka mimo provoz svědčí motoru, když neběží. Nejsem zastánce startování v zimě v garáži, ale co víc ublíží motoru? Když je několik měsíců bez pohybu nebo alespoň ho protočit startérem bez nastartování? Nebylo by to naopak horší s ohledem na mazání vnitřního prostoru válce? Dodávám jen, že olej do válců nestříkám co mám V4 (fakt nemám chuť se s tím babrat. Ucpu jen laufy a vyndám baterku (parkuju v nevytápéný garáži, je tam sucho ale zima skoro jako venku). Tak co vy na to?

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 19:52 | Nahoru | #31

pozdnímíza píše: Neberu Ti tvoji zkušenost, jen konstatuji svoji.



Jediné, co mě napadá je poměrně "nechuť" (bio) ethanolu k rozpouštění oleje, tj. si dovedu například představit situaci, kdy se ti z odvětrání dostává olej do airboxu a pak dál, ale jinak se do benzínu opravdu nic z řepky nepřidává.

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #32

dewwil píše: Nalejt plnou nádrž Vervy a pokud neparkuješ v temperované garáži kde je teplota jak venku tak vyndej baterku a ještě nafoukat gumy na vyšší tlak, pokud nemáš stojany, pokud máš cokoliv s Ohlins vidlema tak dát na stojan předku pod brejle, po zimě na policajtovi jim začne na levý straně chcát gufero... Nevím čím to je, ale na bratrovym RSV to tak vždy po zimě bylo, když byla v teple tak ne... Hlavně pokud nikam nejedeš tak nestartovat, dostávají na prdel svíčky z důvodu bohatší směsi a v chladné garáži pak kondenzuje vlhkost v motoru víc než když nestartuješ...


To zní logicky

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 20:37 | Nahoru | #33
Nechápu, že každej krutej motorkář musí sdělit svůj příběh, jak jezdí skoroceloročně. Ptal se na zazimování motorky, ne na to, jak často jezdíte.
Sám na tu otázku nedokážu odpovědět, protože nemám možnosti, ani schopnosti toto zjistit (opotřebování motoru, atd.). Každopádně když jsem po zimě (v nevytápěné garáži) startoval, vložil jsem baterku a normálně nastartoval. Přes zimu jsem s motorkou nic nedělal - jen plná nádrž, vytažená baterka a zakrytá motorka proti prachu). A i když byla motorka v nevytápěné garáži a nebyla na stojanech (klasicky na bočním stojanu), vidlice mně nevytekly ani jednou (Öhlins). Jezdím na Vervu a startuje to normálně, i po zimě.

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 20:59 | Nahoru | #34

Mike70 píše: Konečně výborná rada Jedu koupit na pumpu brzdovku. Dík



maličkost,rád poradím-když vím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 21:02 | Nahoru | #35

bushman7 píše: Ono to nemá ani žádné opodstatnění, spíš mě to přijde, jako s děsem v očích po generace předávaná urban legend živená nenávistí k Babišovi...


Není to urban legend a nejsem jediný, který se s tím setkal osobně. Někdo už to tady i vysvětloval, k čemu přesně vlivem biolihu dochází. Prostě jsem měl po zimě v karburátorech něco jako karamel, který zalepil trysky a kanálky. Do doby, kdy se povinné přimíchávání biosložek stalo povinným, jsem se s tím nesetkal. A od té doby, co na zimu tankuju Vervu bez biosraček taky ne.

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 21:28 | Nahoru | #36
Benzinu mám daleko,ale dávám na zimu OMV Maxmotion a v poho

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 22:18 | Nahoru | #37
vše podstatné už tu padlo, tak jen trošku shrnu a oladím podle svého
- benzín s co nejmenší biosložkou určitě, lepší než přidávat nějaký velfobin či co
- baterku vyndat/nevyndat dle podmínek garáže, baterka nemá být v teple, ale v "chladu", moje garáž nepromrzá, nechávám v motorce, jednou za měsíc připojím chytrou nabíječku
- když guma stojí na místě, údajně se tvoří plošky, já parkuju na hlavním stojanu, takže zadní v pohodě, přední jednou za měsíc pootočím, možná je to přehnané, ale mě to nic nestojí, tak proč ne.( u veteránů to dělám i v létě ) Z toho důvodu nechávám tlaky stejné ( v podstatě jako kdyby byly kola ve stojanech ).Někde jsem četl, že by se měl tlak na zimu upustit, že snad hodně nafouklá guma v zimě trpí, to si ale protiřečí s Dewwilem ..nafoukat gumy na vyšší tlak, pokud nemáš stojany..Co je správně nevím, tak jen jako otázka k zamyšlení
- v žádném případě nestartovat ani neprotáčet
- zakrýt plachtou pouze proti prachu, "neutěsnit", nechat větrat. Existují vnitřní plachty, já používám stara prostěradla

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 22:44 | Nahoru | #38
Dobrý svezení, aby si to člověk užil a ne jen klepal kosu a bál se to poklopit, je tak nejdřív od března a nejpozdějc do října(netýká se offroadovýho ježdění) Hlavně po sezóně tu motorku pěkně vyčistit, nějak ošetřit proti korozi, nalejt plnou nejlíp 100oktan nebo VIF, kola nejlíp ve vzduchu, takže stojany, vyndat nebo odpojit baterku, jednou měsíčně na hoďku na nabíječku. A třeba přehodit cejchou, aby se na ni neprášilo. Hlavně žádný startování jen tak, tim motoru neprospěješ.

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 22:49 | Nahoru | #39
#37 = #38 , + souhlas...Dobrý svezení, aby si to člověk užil a ne jen klepal kosu a bál se to poklopit, je tak nejdřív od března a nejpozdějc do října....

7 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 23:16 | Nahoru | #40
Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 23:17 | Nahoru | #41

Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.



smekám pane motorkáři

Naposledy editováno 07.01.2018 23:18:31

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

7.1.2018 v 23:31 | Nahoru | #42
Edrig> ještě železná generace , já jestli se dojezdím do tvého věku, tak jedině možná se sajdou

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 07:18 | Nahoru | #43

Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.


To je úctyhodný v tomhle věku sedlat motorku. Jak sem už napsal, chci taky jezdit i ve stáří a proto nejezdím v zimě. Jo taky sem loňskej podzim vyjel v 9 stupních a po cestě bylo jen +3. Ale kolena pak zloběj, tak proč to pokoušet a raději si nepočkat na jaro A nasoleno je u nás skoro pořád, když je přes den sice +8, ale ráno mrzne...

Naposledy editováno 08.01.2018 07:19:44

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 09:20 | Nahoru | #44

Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.



Edrigu velká poklona a uznání. Když ji miluješ, není co řešit. A nemusí to být zrovna flaša "Kofoly", že ?
Jak tak čtu, je to asi hlavně o té kebuli, i když asi ty klouby bolí ne, nebo seš Rambo ?

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 09:28 | Nahoru | #45

1100Virago píše: Není to urban legend a nejsem jediný, který se s tím setkal osobně. Někdo už to tady i vysvětloval, k čemu přesně vlivem biolihu dochází. Prostě jsem měl po zimě v karburátorech něco jako karamel, který zalepil trysky a kanálky. Do doby, kdy se povinné přimíchávání biosložek stalo povinným, jsem se s tím nesetkal. A od té doby, co na zimu tankuju Vervu bez biosraček taky ne.



Pšššt
Chybama se člověk učí, chytrej cizíma. Ti nepoučitelní pak na jaře jezděj na servis a přivážejí zlaťáky

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 09:34 | Nahoru | #46
nejlepsi je startovat ob den na 10min motor po okraj napustit olejem pneumatiky vyzout s rafku retez povolit a motorku zabalit do celofanu......

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 13:53 | Nahoru | #47
do tepla...

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 16:40 | Nahoru | #48
Tady je něco málo o té degradaci uskladněného benzínu s "Babišovou" biosložkou. I když to není od odborníka chemika , tak laicky tam něco málo je.
https://www.autorevu...e-i-kvuli-bioslozkam
Jo a jinak jsem dokonce někde v PC měl článek od studovaného chemického technologa o rozpadu biosložek v dlouhodobě uskladněném benzínu. Bohužel po smrti mého HDD článek nenávratně zmizel. Ale vygooglovat něco určitě jde.

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 17:51 | Nahoru | #49

Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.



Dědo , klobouk dolů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 19:16 | Nahoru | #50

Mike70 píše: Sekačka nestojí 100 táců


No to je logický. Čtyřtaktní benzínový motor v sekačce je v principu úplně jiný než v motorce. A co teprve takový motor ve sněžném skůtru

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 19:16 | Nahoru | #51

biolihobenzin
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 3. 2008 16:03:08

Ono to není nic nového, samozřejmě. Za první republiky se u nás také uzákonilo dokonce 20% lihu v benzinu. Ovšem bylo zcela jiné oktanové číslo a přidávalo se k jeho zvýšení právě olovo, které dnes chybí atd. Dnešní procento lihu je zatím zanedbatelné a při jízdě (zatím) opravdu nepoznatelné. Ovšem má se podíl postupně zvyšovat, protože je prý lepší než vozit nadvýrobu obilí do afriky, raději ho zkapalnit a prohnat přes motóry. To ale není naší starostí. Líh se do benzinu někdy dává schválně, aby na sebe navázal vniklou vodu do palivové soustavy (což benzin neumí), kterou pak prožene přes motor. Myslím, že se dosud prodává Velfobin sloužící k těmto účelům. Jednoduše se tedy voda "rozpustí" v lihu a ten se smíchá s benzinem, vše pak proletí karburací. A to je ten kámen úrazu. :evil: Voda sice paradoxně někdy (pouze díky ochlazení směsi) může zvýšit výkon, ale u dvoutaktů, kde prochází přes ložiska může způsobit jejich korozi, zadření motoru atd. Takže opatrně a opravdu raději na zimu vypustit. Ona se totiž z toho lihu zase umí vysrážet no a samozřejmě nejlepší je na stěnách válců či jiných vhodných místech v karteru. Veterán víc času stojí, než jezdí což znamená že líh obsažený v benzinu přiímá i vlkost ze vzduchu, proti které byl dříve benzin odolný. Tam zatím vidím největší úskalí "biolihobenzinové" směsi pro veterány

. http://www.iveteran.cz/detailtematu/266

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 19:20 | Nahoru | #52

Jak dlouho vydrží benzin natural v nádrži automobilu beze změny svých chemických vlastností?
Automobilový benzin je směsí uhlovodíků s bodem varu běžně 30 až 210°C a tato chemická směs není určena k dlouhodobému skladování v nádrži automobilu. Domnívám se, že půl roku skladování v automobilu je limitující, neboť dochází k odpaření těkavých složek a následně může být problém se startovatelností motoru, navíc s ohledem na těkavost je distribuována u čerpacích stanic sezónní kvalita benzinů. Dlouhodobým skladováním benzinu se mohou tvořit usazeniny a jiné nestabilní látky, které následně zanášejí spalovací prostor.

... http://www.dobrapumpa.cz/cs/dotazy-z-praxe/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 20:03 | Nahoru | #53

Milos1 píše: No to je logický. Čtyřtaktní benzínový motor v sekačce je v principu úplně jiný než v motorce. A co teprve takový motor ve sněžném skůtru


nemůžu posoudit, měl jsem sněžného skútra s dvoutaktním dvouválcem 650, strašný hovado, tacho ukázalo i 120km/h a lyže se taky daly zvednout pár cm do vzduchu

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

8.1.2018 v 21:43 | Nahoru | #54
GL1> Blahopřeju

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

9.1.2018 v 17:12 | Nahoru | #55

Woodie píše: Podľa správnosti by sa mala celá motorka variť po sezóne hodinu vo veľkej kadi s konzervačným olejom na 120stupnov minimalne hodinu a potom celú zaliať ešte teplú do vosku....Tak to robím ja
...Potom ju celé leto z toho dostávam.

A keď už je konečne pripravena na sezonu,tak znova udru mrazy a môžem začať znovu.


hold na slovákách to dělaj poctivě

2 reakcí na tento příspěvek Zimní odstávka - co svědčí motoru?

9.1.2018 v 20:02 | Nahoru | #56
Dělám to stejně jako dewwil.

Nicméně v zimě taky nejezdím, ježdění na motorce je pro mě komplexní zážitek, potřebuju k tomu i "okolí", jezdit touhle hnusnou krajinou bez listí, bez života, moc energie nedodá..super to je leda tak pro krosení na polních lesních cestách, kde nejsou davy turistů a pumpiček...

Zimní odstávka - co svědčí motoru?

9.1.2018 v 22:03 | Nahoru | #57
ja sem myslel ze se jezdi pro pocit z jizdy a ne kvuli veverkam :D

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

9.1.2018 v 23:40 | Nahoru | #58
fockewulf ....Nicméně v zimě taky nejezdím, ježdění na motorce je pro mě komplexní zážitek, potřebuju k tomu i "okolí", jezdit touhle hnusnou krajinou bez listí, bez života, moc energie nedodá...

100% souhlas

Naposledy editováno 09.01.2018 23:41:12

(reakce na) Zimní odstávka - co svědčí motoru?

10.1.2018 v 07:43 | Nahoru | #59

Edrig píše: Mike70> No ve věku 47 se již v zimě nejezdí(jak uvádíš)?A sůl a led?-Ten je tento rok dost neobvyklý.
Osobně jezdím za zimu tak těch 600 km a to mám za dva měsíce jednaosmdesát.Chce to jen přiměřené oblečení a suchou silnic.



Poklona az na zem

Snad se taky doziju. Nebo aspon trenuju, v sobotu jsem byl se projet, nedela mi to problem.

Neustale vzpominam na pana, ktery i v cca 75, v zime, v Beskydech (delal spravce sjezdovky) jezdil vzdy a vsude na Jawe celorocne. V zime to bylo neco videt odhrnutou cestu s minimalne 1,5m vrstvou snehu po krajnicich, na uhlazeny snih trochu skvary nasypano od silnicaru a jak po tom valil

1 reakcí na tento příspěvek Zimní odstávka - co svědčí motoru?

10.1.2018 v 07:47 | Nahoru | #60
Přesně, je to tak. Jezdit se dá i v zimě, ale je to takový "smutný" něco jako žrát studenou svíčkovou nebo píchat 80ti letou bábu, všechno jde, jen ten fíling bude takovej hořkej...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VFR 800 VTEC, za jízdy chcípá, prob... Honda VFR 800 Stratocaster2 17 Včera v 23:42 INTRUDER666
Sundani airboxu Honda VFR 800 prochybike 11 2.8.2018 v 22:41 prochybike
VFR 800 Fi výpadky výkonu Honda VFR 800 JaraXRS 13 11.7.2018 v 10:48 Gahan37
Jaký koupit momentový klíč? [1, 2, 3] Honda VFR 800 Midnightmare 66 3.7.2018 v 00:00 V_i_c_i
Přepolované kontakty baterie Honda VFR 800 motomiro 25 29.6.2018 v 11:52 mito7


TOPlist