AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Jirka4137 píše: Tak při nárazu stodváci do stromu bych čekal větší hrůzu. To je totiž to nejhorší co může auto potkat . Překážka která se v podstatě prořízne dovnitř -zádná plocha.
Maabo budiž ti útěchou že máme pračku Ariston právě tedˇ měsíc po záruce se vysypala ale je to díky vodnímu kameni-studna. Česká Candyna před kterou nás varovali to vydržela 10let. Mojí máti Romo Fulnek kombi 30 let.
Na jedné stodváce jsem četl nápis -umírám bez airbacku jako chlap.
Candyna není česká, to je turecko, stejně jako domo, a další....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jse přijel domů, tak u vrat mi tam akorát skočilo 25 000km (nevím kolik s ním najezdil původní majitel, odhaduji cca 10tis km ?, kd\ž jsem ho kupoval měl "nový! tachometr).
V r.92 jsem s kamarádem jezdil na angličtinu k mojí profesorce jednou trabantem kamaráda jednou mojím rapidem. Po přečtení článku už jenom rapidem.
To jsem ještě nevěděl že s trabim jde objet kolem světa. Ono někdy jsou víc zkušenosti a předvídání než Q7 s deseti pytlema okolo.
Tak nevím co tam cpete za benzín,ale já tam mám benzín od Benziny s olejem celou zimu a na jaře šlápnu a jedu,karbec jsem nečistil snad tři roky,jen párkrát za zimu s motorkou zahejbám aby se benzín promíchal a to je vše.
Milane asi bys měl fichtla nechávat ve stodole a ne ho dávat do tepla v baráku,on ten šlem není jen biosračka,ale dokáže to i olej tím jak se střídá teplo zima,u aut je v zimě lehkej šlem v motoru normální a je to jen vysrážená voda s olejem a to samé možná dokáže olej v benzínu.
To není nedostatek charakteru funkčních strojů, to je kontrukční odpovědnost a snaha o to, aby byl zákazník spokojen.
Novodobé Jawy způsobují chudáku Janečkovi v hrobě rotaci hodnou fortuny, protože i ty desítky let staré, jsou přes všechny šrámy života a další omezení podstatně spolehlivější....
Ale on to stejně nebude brát vážně, protože já jsem po nasrání z neustálého spravování taky přešel k "bezduché hondě" a dostal jsem to co jsem potřeboval,
spolehlivost, výkon, komfort.... a to celé za pár korun...
Naposledy editováno 27.11.2017 10:03:04
No a někdo má rád, když mu při tom nařežou.
A proto se najde někdo, kdo si koupí novou Jawu.
Každý to má jinak.
Rám je opravdu celkem naddimenzovaný a tuhý, no a motor je jednohrnek a v XTéčku fachá,
tak proč ne tady. Já bych ho nechtěl, ale najdou se tací, co to chtějí, bo by se to jinak nedělalo.
Ta elektrika je tam tragická, ale dá se to předělat, takže pro masochisty ideální stroj na trápení
a zbytek to obejde velkým obloukem, jako já a tak to asi má být.
A rarita to jistě bude, muzea jsou plná rarit. A že to jsou mnohdy předražený paskvily? Neva.
Za Picassa 106 mega dolarů někomu příjde hodně a někomu ne.
Kdežto Jawa 660 je nespolehlivý jednoválec za cenu spolehlivého dvouválce. A velký jednoválec je poměrně otravná záležitost v silniční/univerzální motorce už sám o sobě, byť v určitých kategoriích motorek pro určité využití má svůj opodstatněný smysl, do cestovní věci je to prostě diskomfort a rozpočtová volba.... Takže tady se té užitné hodnoty nedořežeš ani v hloubce mariánského příkopu, motor je sice kvalitní, ale pro cestovní použití nepříliš příjemný i přes to, že předchozí rotax byl ještě horší škubník, podvozek je sice docela dobrý, ale ten je dneska dobrý u všech větších motorek, takže nám zbývá ten neotřelý vzhled s dojmem chuligánského scrambleru jako jediná věc, která je lákavá a to je příliš slabý argument na koupi dražšího stroje, který je parametrově horší a navíc ještě sráč...
Motorka není jen motor nebo rám, motorka je celek, kde když je problematická jakákoli část, tak jako celek nefunguje.
Že se elektrika vychytá? mozná se skutečně vychytá, ale je třeba hodnotit věc komplexně, výrobce vyrobil věc, ta nefunguje a těžko se to řeší, protože spousta lidí se nedruží zde ani nikde jinde, přesto se nákupem J660 napálili, mají problémy a ta fabrika na ně sere a s ničím jim nepomůže.. To se jinde nevidí, protože všichni ostatní ví, že jakmile zákazníka naserou a problém mu nevyřeší, tak ho naserou 2x a už se k nim nikdy nevrátí.....
Jawa bývala legenda - ale už je to dávno a bývala legenda proto, že dělala laciné, ale zároveň i poměrně spolehlivé věci, kterým pak za tu nízkou cenu a nenáročnost šly odpustit ty horší parametry... Dneska je to jinak, dneska dělá cenově průměrné, nespolehlivé i parametrově horší věci...
Ad .J660 - fabrika vystupuje taky jako celek, od ředitele, přes technologa, dělníka až po uklízečku..... důležitej je výsledek a ten stojí za vyližprdel. Smluvníá záruční nebo kulanční oprava by se dala u Hrnouse uvažovat leda v případě, že by si jej fabrika jako externího odborníkal najala a v rámci záruky by jeho opravu/úpravu dostal uživatel werglu zdarma v rámci záruky, nebo jen za zlomek v rámci kulance... toto není regulérní externíá řešení, to je jen štěstí všech nešťastníků, kteří se napálili s J660, že ten Hrňous na světě je a je ochoten se tím zabývat a ti neštastníci už nemají jinou možnost, než to zaplatit nebo zahodit.....
Ad. J634 - potkal jsi se s "kvalitou" dnešních náhradních dílů, která mne donutila zbavit se Čz477, protože kvůli nim se stala pro dlouhodobý každodenní provoz příliš vrtošivou, než aby to ustála moje trpělivost. Ohledně materiálu držáku - je na něj tah jak svině co se týče ohybu, protože čechie 634 je notně obézní a ten materiál musí být solidní, aby se to věčně neohýbalo. Já mám několik TK vrtáků v základních průměrech, které tento problém zmáknou.
Naposledy editováno 27.11.2017 12:36:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kupovat to nový s vědomím, co je to za nedodělek, to v žádnym případě.
Já letos u jedné panelky (559) pokořil 30tkm.
Závady za tu dobu:
1. V Itálii, v kopci pod Passo de Sella prasknuté lanko plynu.
2. Vyklepaný šroub nosiče, když jsem jel za Bimbamem na podzimní.
Nic jiného jsem na tom za 30tkm neopravoval, pominu li žárovky (noname z Chotusic),
které na hrbatých silnicích kapou celkem často.
Letos musím vyměnit pakny v brzdách a chci tam naroubovat dopředu H4 parabolu,
jelikož jezdím dost po tmě a i s VAPE mi přijde, že by to mohlo svítit víc.
Jinak to fakt jen jezdí. A to dost často i ve dvou a s PAvem.
Díky tomu pošilhávám po něčem silnějším, jelikož ten výkon tam na delší přesuny ve dvou není,
ale to se uvidí na jaře, jestli mě to nepustí.
Každopádně strom pod strom by byl asi dobrý dárek.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250 píše: 500Km za den za dovolenou se dá ujet i na panelce.
Ve 20 letech bych ti dal za pravdu, ale asi je to člověk od člověka. 500 km za den dám dnes na pohodlné silné motorce a pak se z toho 3 dny léčím. Na panelce si to neumím představit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Už jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat, ale musím. Pro upřesnění.
Stylku 650 jsem v roce 2008 kupoval s tím, že je to kvalitní motorka, co do spolehlivosti se rovnající pérákovi, který mně za 36 let nechal na silnici jedinkrát. Upadl mi tehdy drátek od indukční cívky. Bohužel , když pro mně a Stylku 650 manželka musela sedmkrát za sezonu jet naší škodou 120 s vozíkem , protože mně motorka zradila ( vždy elektrika ) , byl jsem silně znechucen. A překvapen. Samozřejmě nepříjemně. Posléze jsem zjistil, že existuje internetové forum, kde jsem se dověděl, že Jawa 650 zlobí všechny majitele a nejen elektrikou. To už je dnes notoricky známé. S pomocí stejně postižených kolegů jsem dal motorku do slušného stavu, pomáhali jsme si vzájemně. S motorkou jsem poté bez velkých problémů najezdil přes 40 tisíc km.
Potom Jawa představila 660. Oproti 650 na ní zapracovali a 90 % problémů , kterými trpěla 650, "vychytali". Kdo nevěří, nemusí. Elektriku Jawy 660 navrhoval člověk, který má 650 a je něco jako hrnous, ví tedy, o co jde. Jeho samotného samozřejmě jeho 650 taky vypekla...takže jeho návrh elektroinstalace 660 byl prvotřídní. Bohužel - fabrika ve snaze ušetřit původní návrh jaksi úplně neakceptovala. To jsem nevěděl a nevěděl to asi nikdo z nás, kteří jsme si novou 660 koupili. Nepříjemně překvapen tedy nejsem jen já, ale vlastně každý majitel ...motorku jsem kupoval s tím, že je to spolehlivý stroj , bez chyb, rozhodně NE s tím, že se bude muset dodělat ! !
Mnozí z vás by motorku vrátili, ale já jsem se rozhodl nechat si ji a stejně jako šestsetpadesátku i šestsetšedesátku dát s pomocí kamarádů do spolehlivého stavu. Tak se rozhodlo možná 90 % majitelů 660. Hrnous předělává elektriku snad všem. Trvám na tom, co tady už psal hrnous a kvůli čemu sem už nepíše - kromě nepovedené elektriky je 660 dobrý, konkurenceschopný stroj a je proti 650 o generaci dál . Dovoluji si tvrdit, že tento názor má i většina majitelů Jawy 660, kteří si ji i přes problémy nechávají. Stačí se přijet podívat na náš sraz.
Ano, motorka stála nějaké nemalé peníze, kvůli elektrice to není konečná částka - navíc nervy, čas - ale mně osobně za to ta Jawa 660 stojí.
-----------
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |