přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
ono to ted skoro vypada, ze rozporuju tvuj pocit, ze te to bavi na tom co mas (coz tak samo neni) je fajn, ze te to bavi a ze jsi s technikou spokojenej - ja rozporuju to, ze celopero je "nuda" a ze te o neco ochudi ...
muj bracha jezdi odpruzeny kola od doby kdy to u nas zacalo byt dostupne, ja jsem se mu vzdy smal, jak nekdo muze bejt tak blbej a koupit kolo za cenu za jakou mam motorku - par trubek vs motorka kde je motor atd... a postupem casu, kdyz se kola dostaly na uroven kde jsou ted (uz se to jen ruzne vylepsuje, ale cca 10let uz to funguje +- stejne) tak jsem to vyzkousel a byl jsem lapen, bavi me to o level vic nez motorka, ostatne i to, ze motorku mam z roku 97 a kolo mam drazsi i nez auto mluvi samo za sebe.
stejne tak ta "poza" se starou motorkou a o tom jak ti to "neda zadarmo" a jak je zabava se s tim prat atd... tohle jsem si myslel (nebo spis jsem to rikal) asi 10let, po case jsem stejne musel dojit k tomu, ze kdyz ta vec funguje a je snadny na tom jet stejne jako si na te stare jel s vypetim vsech sil, ze to neni spatne, ale posouva te to dal, muzes se zlepsovat a nelimituje te technika... jezdit na univerzalu vsechno, misto toho mit stroj urceny k tomu ucelu je ztrata casu, clovek stagnuje na naky urovni a nejde dal.. ale je mozny, ze jsou lidi co jsou s tim spokojeni a popravde jim trochu zavidim :D
vilemx píše: Počkej, ty piny tam snad jsou proto, aby mokrá nebo špinavá podrážka neklouzala. Neříkej mi, že to tam je jako "náhrada" za SPD, kdy se má podrážka doslova napíchnout na piny a botu držet i bez tlaku na pedál???
Samozřejmě, že nebude. Ostrý piny tam jsou hlavně proto, aby ti noha nesjela z pedálu při dopadu (což ne vždycky funguje a pak ty holeně vypadají jako na obrázku výše).
assassin píše: jenze velkozdvihovy celopero funguje uplne jinak, i na bunny hop i na odraz to clovek musi nejdriv "proslapnout" a celej ten pohyb je jinak nacasovanej - proste vsechno jinak :)
To můžu potvrdit a pak to vypadá i dost komicky : )
vilemx píše: Počkej, ty piny tam snad jsou proto, aby mokrá nebo špinavá podrážka neklouzala. Neříkej mi, že to tam je jako "náhrada" za SPD, kdy se má podrážka doslova napíchnout na piny a botu držet i bez tlaku na pedál???
urcite na pinech bota nedrzi napichnuta abys tahl kolmo k plose pedalu - je to fyzikalne nemozne aby to preneslo i tuhle slozku sily, ale v praxi to opravdu pusobi, ze pedaly drzi na botach a i ti prijde ze zabiras mnohem vetsi cast kruhu.
kazdopadne to vyuzivani sily i v "tahu" mi prijde u beznyho cloveka k nicemu - vetsina z nas nema fyzicku aby zajela neco solidniho pri tom kdy "pracuje" kazda noha jen pul kruhu - tzn nemame ten prebytecnej vykon kterej by slo zuzitkovat i v tom druhem pulkruhu a aspon si sval odpocine...
vilemx píše: Počkej, ty piny tam snad jsou proto, aby mokrá nebo špinavá podrážka neklouzala. Neříkej mi, že to tam je jako "náhrada" za SPD, kdy se má podrážka doslova napíchnout na piny a botu držet i bez tlaku na pedál???
No Assassin uz Ti odpovedel, ale abys měl lepší představu, tak jeden obrazek z netu, jak vypada podešev boty z platforem s piny...
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: ...na foto jsou asi nejmekci podrazky specialne na pinovy pedaly delany a tyhle boty fakt drzi neskutecne, ale kdyz v nich clovek chodi tak ta podrazka docela rychle zmizi... kazdopadne nedam na fiveten dopustit
jj, dal jsem je sem Vilemovi schvalne, aby viděl, že to fakt není jen proti klouzani v mokru. Jinak ja zatim platformam nepřišel na chuť a zuby nehty se držim SPD. Ale je to i tím, že mám XC kolo a do hard core XC a "skoro DH" vložek (třeba na Rychlebky) ho nutím trochu na sílu (starý FSR XC). Jinak teda kondičku už dávno nemám, co jsem míval, ale SPD mě občas vytáhnou z bryndy právě tím, že můžu zabejčit nohama proti sobě a tím se vyhnout frekvenci, ktrou už neušlapu.
Naposledy editováno 18.10.2017 10:55:14
assassin píše: clovek stagnuje na naky urovni a nejde dal.. ale je mozny, ze jsou lidi co jsou s tim spokojeni a popravde jim trochu zavidim :D
Jak ja takovym lidem zavidim. Ja si furt musim dokazovat, jak neco dam, neco se naucim, neco prekonam. A s tim je spojenytlak na zdravi, kondicku, ale i neustaly tlak na techniku, ktery se zaryva hluboko do penezenky. To je horsi, jak huleni a chlastani dohromady..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
jde to i shrnout: "mam jednoduchy vkus, spokojim se s tim nejlepsim" bohuzel to asi neni zrovna nejlepsi vlastnost...
Naposledy editováno 18.10.2017 11:13:54
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Nevím jestli můj příspěvek vyhodnotíte jako přínosnej, ale aspoň se podělím s dojmy. Po pár létech rekreačního ježdění na klasickým horákovi s odpruženým předkem, jsem si letos pořídil tohle celopéro na 29 palcových kolech a určitě to hodnotím jako neuvěřitelnej skok k lepšímu .Protože mám trvale problémy se zády, tak jsem ani nic jinýho koupit nechtěl, ale po drobnejch dodělávkách (jiný sedlo a vyšší řidítka) jsem maximálně spokojenej a to natolik, že jsem se ježdění začal věnovat daleko víc než jsem měl v plánu.Jinak kolo je kanadský Rocky Mountain Element 950 za cca 60 tyček.Super je možnost částečnýho, nebo úplnýho zamčení pružení předku i zadku jedním tlačítkem na řidítkách. Určitě existují lepší kola, ale to mě teď určitě pár let zajímat nebude.
Jediný potencionální problémy mně asi čekají díky výbavě - brzdy a převodníky SRAM se údajně hůř servisují, ale to budu řešit až to bude třeba...
Ja osobne nemam rad ty rohy, v tezkem terenu si pri padu pres ne muzes pekne zmordovat ruce - nase "dakaristka" Gabina by o tom mohla vypravet a taky nemam rad dlouhy predstavce, driv se to tak jezdilo... ale ja si radeji vezmu delsi ram a kratkej predstavec....
BTW kdyz to je 29 - to mas 2+m ne?
Edit: Assassin byl rychlejsi..
Naposledy editováno 18.10.2017 11:31:48
- přestože ségra měla jednu sezónu Fároše, projel jsem se na tom jen několikrát. Abych si jízdu "užil", byly na tachometru pro mě do té doby neskutečné cirfy, svlékalo mě to z hadrů a sundavalo helmu. Navíc nerad jezdím rychle. Takže jsem motorku míjel bez většího zájmu,
- další sezónu jsem projezdil na Varanovi. Sice to nebyla taková divočina jako Fároš, ale nenudící rychlost na okresce i tak byla hodně nad sto. V terénu to bylo super, protože jsem furt nemusel čekat a konečně se držel v davu. Vážně jsem přemýšlel, že ho trochu poladím do offíku a nechám si ho. Nakonec ale díky nudě na silnci šel z domu,
- někdy v té době jsem si od Sqwera půjčil LC8. Projel jsem se na tom v terénu a zjistil, že nějaká zábava v terénu na tom začíná od 50 km/h, do té doby to je nuda a motorka bez povšimnutí překoná to, co s jinou musím jezdecky řešit. Protože ale raději jezdím pomalu v těžším térénu, tak jsem do ní nešel. Opět by mě přinutila zrychlit, což nechci.
Podobně to je ve světě kol:
- z dětství mám hlavu naprogramovanou na celopevňák,
- fyzicky i mentálně už jsem za zenitem, takže učit se naprosto odlišný styl nechci, bojím se toho,
- díky konstrukci musím jet pomalu a nemůžu se pouštět do žádných divočin, jako třeba skoků, takže cítím menší riziko zranění,
- plus mínus držím krok s partou na endurech, takže zrychlovat v technických pasážích nemusím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
DrDNA01 píše: jj, dal jsem je sem Vilemovi schvalne, aby viděl, že to fakt není jen proti klouzani v mokru.
Aha, vůbec jsem netušil, že na piny jsou speciální boty. Mám tohle a na tom bežnou sportovní botu, takže chápu, že se v případě použití speciálních pinu a speciálních podrážek bavíme o voze a koze.
vilemx píše: Aha, vůbec jsem netušil, že na piny jsou speciální boty. Mám tohle a na tom bežnou sportovní botu, takže chápu, že se v případě použití speciálních pinu a speciálních podrážek bavíme o voze a koze.
Specialni piny jsou v asi nejhardcorovatejsi podobe cervicky s imbusem, takze dost ostra zalezitost....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
DrDNA01 píše: jj, dal jsem je sem Vilemovi schvalne, aby viděl, že to fakt není jen proti klouzani v mokru.
Tomu nějak nerozumím. Jako že ty piny mají ještě nějaký jiný účel?
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
jinak z toho popisu - jo chces jezdit bezpecne a tim vlastne pomalu a v "lehkem" terenu. ono to co je lehky a tezky teren se objektivne spatne soudi, kazdej to vidi jinak, stejne tak kazdej vidi jinak sviznou jizdu po silnici...
docela je to znat z toho, ze stihas typkum na endurech :) znam par particek co jezdi neco cemu se da rikat enduro a s tima krok neudrzim, naskacou treba u nas na trati i ty nejvetsi skoky a pokracuji na dalsi trail - ja u nas ty nejvetsi skoky nedavam .. to je totiz 7+m to samy proflakly traily ala DH trat ve vsenorech, tam mi tihle typci nadeli nekolik sekund....
ono ja jsem se taky na stary jakoenduro motorce mrdal mezi podobnejma lidma v lese docela dobre a i mi to slo... tak jsem koupil ostrou a zjistil jsem, ze v terenu neumim totalne vubec nic - ale zas to me bavi, kdyz trenujes je tam zna progres. na tom co jezdis leta, jezdis porad to same, nikam se neposouvas... ale to uz se opakuju.
DrDNA: u tech brzd je nejvetsi zlo odvzdusneni - shimana maj klasickej odvzdusnovak, ale SRAM (tzn drive AVID) maji jen diru zaslepenou sroubkem, tzn kdyz vysroubujes adapter se strikackou, tak nez tam das sroubek, kapalina vytece a zavzdusni se to. tzn, kdyz davas zpet sroubek, musis trmen odmontovat, oddelat hadice od ramu a zvednout ho nad uroven nadobky, pak jde sundat adapter a dat sroubek. no vzdy to delam hodinu i vic a nadavam u toho jak dlazdic
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
PetrS píše: Tomu nějak nerozumím. Jako že ty piny mají ještě nějaký jiný účel?
S pinama se da efektivne kruhove slapat, nebo udrzet kolo u tela ve vzduchu rozeprenim bot a riditek. To s obycejnyma pedalama das tezko. Ale mas recht, asi se to vsechno da nazvat "neklouze to v mokru"...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: DrDNA: u tech brzd je nejvetsi zlo odvzdusneni - shimana maj klasickej odvzdusnovak, ale SRAM (tzn drive AVID) maji jen diru zaslepenou sroubkem, tzn kdyz vysroubujes adapter se strikackou, tak nez tam das sroubek, kapalina vytece a zavzdusni se to. tzn, kdyz davas zpet sroubek, musis trmen odmontovat, oddelat hadice od ramu a zvednout ho nad uroven nadobky, pak jde sundat adapter a dat sroubek. no vzdy to delam hodinu i vic a nadavam u toho jak dlazdic
Tak to jo. S brzdama ja zkusenost nemam (Doma samy Avidy). Mluvil jsem o razeni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
DrDNA01 píše: Tak to jo. S brzdama ja zkusenost nemam (Doma samy Avidy). Mluvil jsem o razeni.
U Avidu to plati specialne :) obzvlaste elixiry jsou obzvlaste povedene ... maji malou nadobku v pace, takze ke konci zivotnosti desek (hehe takze v druhe pulce) se brzdy "zavzdusni" nedostatkem kapaliny - nedokaze to kompenzovat to o co vylezly pistky - tomu ja rikam USA engineering
nove uz brzdy od Avidu (kterej patri pod koncern Sram) nenosi jmeno Avid ale prave Sram, aby se zbavili toho spatneho jmena ... moc se nepodarilo, jejich tusim predlonska novinka SRAM Guide mela hned od zacatku problemy, ja je mam ve skoro nejvyssi rade Guide RSC a mely spatny tolerance (nebo material) pistku a byl v tele brzdy tak fest, ze se na slunicka brzda vubec nevracela do vychozi polohy - nenasala si kapalinu. Prej obrovske mnozstvi reklamaci - ja nechtel cekat zase na kolo x mesicu nez to vyreklamuji, tak jsem to rozebral a na soustruhu sundal par setin - no spis desetinu a uz to chodi ok, dodelej si sam :D
Bzrdy zase jedine Tektro, nedam na ne dopustit, ja mam 926ky rafkovy mini-V, lehoucky, bezproblemovy.. ale kamaradi co maji od tektra kotoucovky taky spokojenost.. U stredu a naboju je vyrobce celkem vedlejsi, dulezity je aby to bylo v dobrejch prumyslovejch loziskach - valivost je naprostej zaklad.. (at uz nas bavi slapat nebo frcet)
...jinak na silnici je podle myho best of campa (co jsem mel moznost si osahat, kratce zkusit..), ale ta "bahenich" komponenty moc nedela ( resp. kdysi to nejak zkouseli a upustili od toho..) ...tak mam od nich alespon prevodnik
E: drobna oprava, nejsou to AL926 nybrz o fous vyssi BX25
Naposledy editováno 18.10.2017 18:14:35
Naposledy editováno 18.10.2017 12:43:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: hele, nemáte nějakej fígl jak sundat origo pedály? na noc jsem to prostříknul konkorem, vzal na to fungl novej klíč (aby nebyl vožvejkanej) rval to pákou, tloukl do klíče i kladivem, to samý jsem zkoušel i z druhý strany imbusem a nic. jsem z toho už zoufalej
návod
Naposledy editováno 18.10.2017 12:44:28
assassin píše: U Avidu to plati specialne :) obzvlaste elixiry jsou obzvlaste povedene ... maji malou nadobku v pace, takze ke konci zivotnosti desek (hehe takze v druhe pulce) se brzdy "zavzdusni" nedostatkem kapaliny - nedokaze to kompenzovat to o co vylezly pistky - tomu ja rikam USA engineering
nove uz brzdy od Avidu (kterej patri pod koncern Sram) nenosi jmeno Avid ale prave Sram, aby se zbavili toho spatneho jmena ... moc se nepodarilo, jejich tusim predlonska novinka SRAM Guide mela hned od zacatku problemy, ja je mam ve skoro nejvyssi rade Guide RSC a mely spatny tolerance (nebo material) pistku a byl v tele brzdy tak fest, ze se na slunicka brzda vubec nevracela do vychozi polohy - nenasala si kapalinu. Prej obrovske mnozstvi reklamaci - ja nechtel cekat zase na kolo x mesicu nez to vyreklamuji, tak jsem to rozebral a na soustruhu sundal par setin - no spis desetinu a uz to chodi ok, dodelej si sam :D
Ja mam doma Juicy a pak nejaky karbonovy Elixiry. A zatim teda spokojenost. Ale je fakt, ze jsem si je neodvzdusnoval sam - no vlastne u tech Juicy jsem uz mnoho roku (a mnoho desitek tisic km) nemenil ani kapalinu. Jen tam hazu novy desky a stale cajk. Tak to mozna svedci spis o kvalite, kdyz to kousnou bez vadnuti a zavzdusneni.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja mel na kolech asi vzdy ty vyssi rady a tam mi prijde ze shimano maka lip, ale zasadni rozdil v tom nevidim - treba mam ted XT s brzdou, u ktery nemlati retez o ram, ale zas jde ztuha razeni... vzdy je to neco za neco.
brzdy to same, tektro je low end, Hope dela krasny kusy, ale da se jit i vejs...
vyssi rady kampa jsou takova silnicarska moda, ale myslim ze duraace funguje lip a je lehci. vzdyt italove to davaj i na svoje top kola :) "sprateleny obchod" ma ted na prodej pinarello dogma na zippech s mechanickym duraace (MOC 255k) :) nechces?
ja ted jezdim kliky raceface, jak karbon tak 7075 a zatim jen chvalim... ty karbonovy jsou fakt bulletproof
Naposledy editováno 18.10.2017 12:51:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Edit: myslim ty karbonovy Race face, ne ty Vilemovy odrazky..
Naposledy editováno 18.10.2017 12:52:38