přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: jakej máte názor na elektrokola? mě docela zaujalo toto - http://www.mojekolo...+XDURO+FullSeven+5.0
samozřejmě že se dá pořídit asi lepší, ale já tomu prd rozumím, tak proto se ptám. má to nějaký význam? ještě jsem se na tom nesvezl, ale chtěl bych. zajdu někam do prodejny kde mi to půjčí na otestování.
jsem zastáncem klasiky a se svým kolem jsem maximálně spokojen, ale napadlo mě to ve spojení s tim, že když bych někde jezdil po horách, asi bych nedal celý den ježdění stylem z kopce/do kopce a tohle elektrokolo by bylo asi dobrej pomocník
má to smysl něco takovýho si pořizovat?
moc sem už nechodím,ale občas přece....a k věci..realita a zkušenost,žádná teorie.
Díky různým zdravotním problémům,a krajinou kde bydlím,jsem pořídil elektrokolo ..mám dvě...HAIBIKE SDURO FullSeven /celopéro/ - Bosch...a HAIBIKE SDURO HardNine RC - Yamaha.
Motorově /výkonově/ skoro srovnatelné,v normálním provozu a terénu...v horském,naročnějším,kameny,lesní porosty,vlhko,jde ten Bosch více "od spoda",zase je méně výhodný na delší,rovinaté úseky,hlavně rychlostně..u toho odpružení je to samé...na "normální" ježdění je ten zadní tlumič jen doplněk,ale díky kvalitám našich cest celkem užitečný.
každé to kolo má několik výkonových režimů a comp ukazuje všechna data..hlavně vidíš spotřebu bat,vydanou energii v závislosti na výkonu motoru atd...pro příklad trasa cca 60 km,občasné převýšeni,lesní cesta cca 30 km + 30 km asfalt...kdy cca 20 km je možno jet bez "motoru" /roviny a sjezdy/ a na nejvyšší stupeń výkonu motoru cca 5 km..tak spotřeba baterie je cca 35%..takže v pohodě se dá ujet na "normální" silnici cca 120 km i více podle rázu krajiny.....cestovní průměr se pohybuje kolem 20 km/h..a není to rotoped,jak už tady někdo psal,musíš "dupat", aby ti motor pomáhal,bez toho tě to spíš brzdí..ten motor automaticky vypíná u rychlosti 27 km/h..pak už jede kolo jen lidským pohonem...i bez motoru se dají ty rovinky a mírné kopečky zvládnout celkem v pohodě,bez ohledu na tu váhu cca + 8 kg...baterka se dobijí cca 2 hodiny při vybití 50%.
Vozit baterku v batohu,o tom pochybuji,váží asi 7 kg, a stojí cca 25 t.Kč,takže nevím, kdo by to kupoval jako rezervu,možná u těch levnějších kol,třeba ano.
Ten Haibike patří mezi špičku.U nás už se jezdí i závody a pořizuje si to víc a víc lidí..věk a zdravotní důvody to ovlivňují....ze začátku,jsem se cítil ,trapně,ale když si člověk v poklidu vyjede na Ještěd a pak lesníma cestíčkama po hřebenech,tak rázem vše odpadne..fyzicky bych nezvládl ani polovinu cest,co v pohodě na tom kole ujedu....ale i tak člověk musí "makat"!
dojeď ti to pujčím,porovnáš a uvidíš.
asi bych dovedl sehnat za "pěknou" cenu
Naposledy editováno 26.09.2017 12:56:53
pořád lepší jet na kole s výpomocí elektromotoru,než sedět doma na gauči,protože křupe v koleně a na prvním větším kopci by jsi ho odrovnal......
elektro kolo je parádní a smysluplná věc,narozdíl od naprosto nereálných elektromobilů,které nemají budoucnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: 2LEKO> super, tak někdy až budu mít cestu kolem (jezdím kolem Liberce poměrně často) tak dám echo, a když se ti to bude hodit, rád bych se na to kousek projel a vyzkoušel. přeci jen když se toho vyzkouší víc, je to lepší. letos už to kupovat nebudu, nechám to na příští rok, ale i tak je každá zkušenost k nezaplacení
v pohodě...bydlím pod Ještědem...múžeš vyzkoušet všechny terény /asfalt,perk,hlínu,les,kopec,sjezdy/ a uvidíš....a hlavně budeš překvapen jak to funguje...na to stačí jízda cca 20 min.a poznáš.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Napr jsem chytal ryby na prut za 1k,pak jsem zkusil koleguv..Dneska mam pruty 15k/ks a chytam na to ty samy ryby.Ale ten pocit,k nezaplaceni..A takhle je to se vsim
tak já taky nechci kupovat elektrokolo za 30 ktč, ale počítám s investicí třeba 100 - 120 tkč. chci aby mi už chvíli vydrželo a byl jsem s tim spokojen
když jsem se loni konečně dokopal a koupil si už rozumný kolo abych mohl trochu jezdit, po roce jsem ho prodal a koupil několikrát dražší a kvalitnější, abych byl spokojen a to chci udělat hned s tim elektrokolem
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Manzak píše: Skoda ze je to tady samej starej dedek co uz nemuze na kolena
ale no tak, to je o uhlu pohledu, ja bych s Marovejma kilama (nemyslim to nijak zle) asi taky nevahal, kazdej mame nejakou fyzicku, nejaky dispozice, a nejaky predstavy co od toho ocekavame ci chceme
BTW ja si dnes byl udelat ostudu na kratky čáse do mirneho kopecka ( a mozna jsem tam i par silnicek trosku zostudil...) a pak luxusni navrat domu klanovickym lesikem, totalni parada.. tj. pokud jste dnes nekdo potkali letet pres tricet v klanovicaku magora na CX se zlutejma tufama, tak sem to byl asi ja... akorat je skoda ze dokurvili cervenou turistickou do Uval, byla tam asi 2km krasna uzka klikata pesinkamezi křákama - a ted tam curaci delaji asfalt, ...resp. jako jet tim vykopem s terenima vlnama dnes bylo super, o tom zadna, ale budouci asfalt holt k pobliti...
Kubák> hele to je jeste furt dobry, horsi by bylo mit pruty za 15k/ks a stejne nic nechytit, ne ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Manzak> jasny,hele ja to mam jako Ty, ale zas se snazim byt tolerantni, lidi mivaj odlisny nazory a predstavy.. treba muj pohled na "uzit si vylet na kolech" spocivajici v palbe na hranici ANP, nastupovani si v kopcich, a obcasne zkracovani si trasy krizem krazem lesem, moji kamradi take uznavaji, nicmene se se mnou podobnych "vyletu" zasadne odmitaji ucastnit (ber to s nadsazkou, samozrejme ze kdyz jedem na vylet jedu pohodu, a o tom kdo brzdi kolektiv se vetsinou paradoxne zhadaj dva nejpomalejsi, klasika..)
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Kdyz ma clovek neco zajet v terenu, stejne fyzicku mit musi, to je vetsi zahul z kopce nez do kopce...
no nic beru kolo a jedu cvicit, mi na stary kolena uplne preskocilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Manzak píše: assassin> ja elektrokola prece taky nezatracuju, ma svuj vyznam pro lidi se snizenou hybnosti atd, ale to my prece nejsme.
ono to neni jen o omezene hybnosti. Bez fyzicky je to jezdeni na kole o nicem a kazdej nema cas na to aby tu fyzicku ziskal. proto nejezdi vubec, s elektrokolem ma aspon nakej pohyb a dostane se do prirody. ale to jen tak obecne, kdyz to vezmu ciste sobecky, klidne at sedi vsichni doma, uz takhle se mota v lese lidi az dost :)
...vybavuje si mi fór o skůtrech, že je to jako píchat tlustou babu, sice je to fajn, ale nesmí tě nikdo vidět , asi bych se na elektrokole zatím před světem styděl
uvedu priklad, vybehnout treba lysou volnejsim nezavodnim tempem, je pro me zabava (uz proto ze to pujdu o par minut pomaleji nez v zavode s pocitem ze "nemusim" nybrz chci), nejaky rozhledy na hore jsou mi v celku u prdele, protoze jsem na vetsine ceskejch kopecku byl tolikrat ze je znam nazpamet, a vubec bych se nezlobil kdyby byl v ceksu nejakej kopec alespon pres 2000 - naopak vetsina beznych smrtelniku, sedicich pres tyden v kancelari si ty "vyhledy" urcite moc radi uziji, ale cesta samotna pro ne bude docela ocistec, protoze normalne vyjdou maximalne schody do druheho patra kdyz zrovna nejede vytah, a urcite by se jich vetsina vubec nezlobila, kdyby ten kopec byl polovicni, nebo na nej vedla lanovka
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ted se nechci nikoho dotknout, ale prave ti budfitaci jsou na tohle nejhorsi, umej trosku popobehnout/popojet a uz to jsou zavodnici. Nikdy jsem se s timhle prehlizenim "normalni" populace nesetkal u opravdovejch spickovejch sportovcu (atletu - bezcu at jsem konkretni).
Londoner píše: Ted se nechci nikoho dotknout, ale prave ti budfitaci jsou na tohle nejhorsi, umej trosku popobehnout/popojet a uz to jsou zavodnici. Nikdy jsem se s timhle prehlizenim "normalni" populace nesetkal u opravdovejch spickovejch sportovcu (atletu - bezcu at jsem konkretni).
presne tak, muzu jen potvrdit krom toho nebyt te normalni pracujici populace zrali by profici travu a pili vodu z potoka.. (tim spis "poloprofici" )
..i kdyz myslim ze Manzakovy s Orsisem nejspis neslo vylozene o nejake ty sportovni vykony, a bud fit syndrom, nybrz tak nejak o obecny princip...
assassin píše: ono to neni jen o omezene hybnosti. Bez fyzicky je to jezdeni na kole o nicem a kazdej nema cas na to aby tu fyzicku ziskal. proto nejezdi vubec, s elektrokolem ma aspon nakej pohyb a dostane se do prirody. ale to jen tak obecne, kdyz to vezmu ciste sobecky, klidne at sedi vsichni doma, uz takhle se mota v lese lidi az dost :)
Ono je potřeba ještě říct, že elektrokolo s 250w motorem a odblokovaným omezovačem těch 30-40 celkem v pohodě jede, takže to "není nuda" a přesto s tím můžeš naprosto legálně jezdit po lese. Což s motorkou prostě úplně legálně nejde. A to je ještě možnost pořídit třeba brinco bultaco, co tu bylo nedávno v testu, který má taky šlapky, 200mm zdvihy a tak vypadá pořád jako kolo, ale má 2kW motor... a když tě na něm uvidí myslivec, tak na tebe bude pořád koukal veseleji, než když tě tam načape na nějaký dvoutaktní husce, litrový africe nebo bramboře
Specifikace Trek DH SESSION 8 vel. M
parametr kol: 26"
materiál rámu: alu
rám: Alpha Platinum Aluminum w/ABP Convert, Full Floater, E2 tapered head tube, AngleSet compatible, internal control routing, alloy EVO Link, Mino Link, replaceable derailleur hanger, 210mm travel
tlumič: RockShox Kage
vidlice: RockShox Boxxer Race
zadní zdvih (mm): 210
přední zdvih (mm): 200
brzdy: Avid Elixir 7
náboje: Bontrager Cousin Earl TLR Disc wheel system, 20mm front hub, 157x12mm rear hub, 32 hole, Tubeless Ready
ráfky: Bontrager Cousin Earl TLR Disc wheel system, 20mm front hub, 157x12mm rear hub, 32 hole, Tubeless Ready
pláště: Bontrager G4 Team, 26x2.35"
řazení: Sram X7
přehazovačka: Sram X9
kazeta: SRAM PG-1050 11-26, 10 speed
kliky: SRAM Descendant DH, 38T
hlavové složení: FSA NO.57E, E2, ACB sealed bearings
řidítka: Bontrager Rhythm, 31.8mm, 15mm rise, 9 degree sweep
představec: Truvativ Holzfeller, 31.8mm, direct connect
sedlo: Bontrager Evoke 1
sedlovka: Bontrager Rhythm Elite, 31.6mm, zero offset
gripy: Bontrager Rhythm, dual lock-on
Naposledy editováno 05.10.2017 14:12:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Manzak píše: kerut> no tak vy tady vzdy argumentujete ze elektrokolo je dobry pro stary a chromy atd, a pak ze ho chcete nebo mate, tak jsem myslel ze jste vsici dedci Ja jsem teda taky starej a tezkej, ale koupit si babetu na baterky, to bych povazoval za cistej svindl. O tom to kolo prece je, poradne si maknout a zvednout si fyzicku, a ne nekde po riditkach strachat na tlacitka.
hele, nevím jak jsi na tom ty s fyzičkou, ale já si ho nechci pořizovat proto že jsem chromej nebo línej. naopak, nechci se nijak chvástat nebo vytahovat, ale moji vrstevníci mi svou fyzičkou nesahají ani po kotníky. mají jen plnou hubu keců u piva, ale jak příjde na skutek, každej má 3 prdele výmluv.
a jak tu už někdo podotknul, furt je lepší dělat něco než nic, pod to bych se podepsal
co člověk, to názor, o tom žádná a jsem rád že tu převládá víc lidí co nejen žvaní za monitorem, ale zná pohyb i z reálu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: hele, nevím jak jsi na tom ty s fyzičkou, ale já si ho nechci pořizovat proto že jsem chromej nebo línej. naopak, nechci se nijak chvástat nebo vytahovat, ale moji vrstevníci mi svou fyzičkou nesahají ani po kotníky. mají jen plnou hubu keců u piva, ale jak příjde na skutek, každej má 3 prdele výmluv.
a jak tu už někdo podotknul, furt je lepší dělat něco než nic, pod to bych se podepsal
co člověk, to názor, o tom žádná a jsem rád že tu převládá víc lidí co nejen žvaní za monitorem, ale zná pohyb i z reálu
to je všude stejný....nejvíc melou a mají "odborné" posudky ti,co mají jen teoretické informace a vlastně realnou zkušenost nula a jak píšeš ,expertní rozbory u piva to jim jde.
pro příklad co to dovede....
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
to ALL: vetsi zahranicni bikeparky maji tyhle kola k zapujceni (treba trail center rabenberg ma scotta za 45E na den) takze je moznost si to vyzkouset, nez to clovek koupi nebo naopak odsoudi...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2LEKO píše: ....pro příklad co to dovede...
Podle toh, jak chudák musí do kopců šlapat, bych řřekl, že se jedná o euro homo verzi s 250 W.
Naposledy editováno 04.10.2017 15:30:05
vilemx píše: Podle toh, jak chudák musí do kopců šlapat, bych řřekl, že se jedná o euro homo verzi s 250 W.
zkousel jsi to? bratr ty kola testuje a tak uz jsem se svezl na kdecem a ty 250W yamahy a bosche jedou zhruba jako ty 900W ciny :) no spis lip
sprostym vypoctem, kdyz bezim na sjezdovce na peklaku tech 150 vyskovych metru, muj prumerny-lepsi cas kolem 5:30, a mam kvalitne podviziveno na zavodnich cca 68kg, tak jen to stoupani dava neco malo pres 300W (P = m*g*h / t ) ...samozrejme ze bez zapocteni aerodyn odporu, odporu v kloubech atd., ale zas pri behu nepouzivam jen nohy jako na kole, nybrz cely telo.. ...a to nahore samozrejme okamzite lehnu a nekolik dalsich minut vydychavam..
jinak receno 250W beznej smrtelnik fakt nejezdi, spis 150-200W, takze i tech bagatelizovanych 250W motoru prijde sakra vhod
s regulernima (na brzde namerenejma) 900W bude aerodynamicka silnicka (ma oproti mopedu nebo motorce, ma mnohem mensi valivej i aerodyn. odpor) svistet i bez slapani urcite pres 50..
ad Assassin - nj, a jsou i taci, co by takovej sjezd nedali ani s fyzickou... (ale osobni priposranost je samozrejme irelevantni argument, jasny..)
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 04.10.2017 16:52:04