AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
EDIT: Tak bohužel, můžu mít prý jen jednoho zástupce, více lidí tam nejde vložit, má to tedy Elevator, který se přihlásil první, že to bude aktivně spravovat :)
Naposledy editováno 01.09.2017 08:28:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Elevator, Verdom, Maabo> měli byste to mít, zkuste mrknout Díky moc
EDIT: Tak bohužel, můžu mít prý jen jednoho zástupce, více lidí tam nejde vložit, má to tedy Elevator, který se přihlásil první, že to bude aktivně spravovat :)
Editace mi funguje. Děkuji všem za důvěru Záhlaví zaktualizuji.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://vimeo.com/224068248
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Franky> U vás nikdo nemá 4takt ? Bez toho je dnes Jawa neúplná...
nemaj protože oni jedou na JAWÁCH a ne na souboru zbylých náhradních dílů smontovaných v Jawě s cizím čtyrtaktním motorem.
Naposledy editováno 01.09.2017 22:13:48
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dnešní produkty jsou Jawa tak z 1/3, protože motory se nakupují, stejně jako podvozkové díly, což by ještě nebyl ten problém dělají to tak různí výrobci a není to na závadu, pokud se to umí skloubit dobře... Jenže Jawa to neumí, takže stvoří nespolehlivý bastl z toho co kde zrovna zbylo a jako celek to jednoduše nefunguje...
Nakonec to ale vymysleli, kupují kompletní funkční věc a jen jí přeznačí tou známkou, která kdysi byla jednou z těch, co měly dobré renomé nejen v čechách ale i leckde jinde... Dnes už žádné renomé nemá, ztratila ho už dávno a to jí nevyčítám ani následníky kejchaček, které byly poněkud těžkopádné a nepříliš přitažlivé, protože i ty měly proti aktuálním produktům pořád tu zásadní výhodu, že celkem spolehlivě jezdily....
Dnes je zabíjí tragická nekvalita náhradních dílů.... ale to se nedá nic dělat, mají odžito a do každodenního provzu se s nimi nepočítá.
Nicméně i to je intergalaktická ostuda výrobce, když těch werglů je po republice spousta a po dílech poptávka, že nejsou schopni ty díly v potřebné kvalitě vyrábet, když všechny přípravky dodnes mají... místo toho si musí příznivci starých českých werglů kupovat díly z různých exotických zemí, které nefungují, nesplňují požadované materiálové a rozměrové parametry, a proto fungují špatně, někdy bez úprav nejsou ani smontovatelné....
Není nic platné, když třeba píst stojí místo tisícovky 350kč, když je to mrdka z nevhodného materiálu s překročenými rozměrovými tolerancemi a nekvalitním zpracováním....
Martin - zlaté starší stroje.
Co Jawáč - je tam někdo ?
Naposledy editováno 02.09.2017 13:12:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Akorát přístup fabriky je trošku jiný - svolávačku sice neudělali, ale všechny své prodejce obeslali dopisem, ve kterém popisují vše, co musí při servisu zvlášť kontrolovat a případně měnit. Pokud zjistí, že se na to vybodnou, vyvodí důsledky.
Navíc od dubna i v Indii přešli na emisní normu IV., takže musí nahradit karburátory vstřikováním. Na konci března celou výrobu slavného Himalayana (na kterého vyšla nedávno velmi pochvalná recenze v ČMN) zastavili s tím, že na novou normu nebyli připraveni. Tomu nikdo moc nevěří, výroba pokud vím pořád ještě stojí (viz. např. stránky našeho zastoupení Moto Classic, které ho slibovalo už v červenci a pořád nic). Zasvěcení spekulují, že RE využil přechod na novou normu k vychytání všech problémů, které tuhle sice povedenou, ale nedotaženou motorku, provázely. A že jich opravdu nebylo málo.
Ve srovnání s Jawou je ale nutné dodat, že RE je jiná třída - vyrábí tam desetitisíce motorek měsíčně a vše (od motorů, rámů, brzd... až po kola) si dělají sami. Jako kdysi Jawa.
Jinak se ale Jawě s modelem 350 OHC náhodou povedlo sáhnout po dobré motorce, která zatím, dle prvních majitelů nemá vážné problémy - dočetl jsem se jen o sáknoucím těsnění pumpy v palivové nádrži. Jinak nic.
Naposledy editováno 02.09.2017 16:06:03
Počasí, výlet i banda super.
Viděno i pár rarytek. Jako fichtl s pěti kvalty a jedoucí 110km/h, se zvukem šílené motorové pily prý potrápil pár set hodin.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tragická nekvalita dílů je šílená / nepochopitelná.
Říci nám před 30-ti lety, že v budoucnu nenajdeš píst, který by fungoval = to by sis klepal na čelo.
Vždyť to uměl každý JZĎácký podnik STS. Ať už sehnat a nebo i obtisknout spodek do písku, odlitek vysoustružit zbytek, osadit Buzuluk a už se opět frčelo na pole.
V jednom JZD jsem někdy okolo 1987 potkal ČZ 150 C s najetými 150 000km = tehdá říkal mechanik: "už to ten výbrus potřebuje". Udělal ho fest - prý opatrně zajet 2500km a pak bude vrčet zase 100 000km.
To DDR-áci jsou prý jiní kofři - díly na Simson prý nadále chrlí nástupnický podnik při udržení původní kvality - a jsou z toho dobře živi.
http://simsonmuzeum.cz/
Toto by byla také cesta pro JAWU - pokud by byla nucena se snažit a chtěla přežít. Nakonec strojů po světe bude stále halda, a když by se roztroubilo do světa.
JENŽE----víme jak připravili Kafinu motor na JIžní Ameriku .
Mimochodem --- pořád mi vrtá hlavou, z čeho že skládá Mates Moto ty svoje stroje? Patrně z těchto šmejd dílů = to se pak dobrou myšlenku i podnikatelský zámět otráví opakovanými reklamacemi řekl bych.
Nakonec - také tady někdo psal, že nakoupil od Matese novou 350 /soubor ND (za cca 80 000,-Kč) a motor vydržel celých 15 km před rozsypáním .
Naposledy editováno 02.09.2017 22:16:56
Můj první stroj byl Pyonýr 50/555 ve 12ti zhuntovanej na poli,než jsem ve 14ti dostal ČZ 125/516,já vlastně nikdy na malou motorku papíry neměl,hu nás v pohraničním pásmu nebyly nějak potřeba.
Naposledy editováno 02.09.2017 22:40:56
Franky píše: maraton>
Tragická nekvalita dílů je šílená / nepochopitelná.
Říci nám před 30-ti lety, že v budoucnu nenajdeš píst, který by fungoval = to by sis klepal na čelo.
Vždyť to uměl každý JZĎácký podnik STS. Ať už sehnat a nebo i obtisknout spodek do písku, odlitek vysoustružit zbytek, osadit Buzuluk a už se opět frčelo na pole.
V jednom JZD jsem někdy okolo 1987 potkal ČZ 150 C s najetými 150 000km = tehdá říkal mechanik: "už to ten výbrus potřebuje". Udělal ho fest - prý opatrně zajet 2500km a pak bude vrčet zase 100 000km.
To DDR-áci jsou prý jiní kofři - díly na Simson prý nadále chrlí nástupnický podnik při udržení původní kvality - a jsou z toho dobře živi.
http://simsonmuzeum.cz/
Toto by byla také cesta pro JAWU - pokud by byla nucena se snažit a chtěla přežít. Nakonec strojů po světe bude stále halda, a když by se roztroubilo do světa.
JENŽE----víme jak připravili Kafinu motor na JIžní Ameriku .
Mimochodem --- pořád mi vrtá hlavou, z čeho že skládá Mates Moto ty svoje stroje? Patrně z těchto šmejd dílů = to se pak dobrou myšlenku i podnikatelský zámět otráví opakovanými reklamacemi řekl bych.
Nakonec - také tady někdo psal, že nakoupil od Matese novou 350 /soubor ND (za cca 80 000,-Kč) a motor vydržel celých 15 km před rozsypáním .
To je právě ta cesta, kteoru nedělají, protože už ti lemlové neumí dobře udělat ani tu třipade... Nenadarmo si ty motory už v předchozí éře 20 let nakupovali, pak se odvezla linka ze strakonic do Jawy a oni se to pořádně dělat evidentně nikdy nenaučili, takže když v podobě 640 začala jawa konečně trochu slušně vypadt, stal se z toho docela sráč.... Nicméně Jaw jezdí po čechác a světě tolik, že produkce a nabídka kvalitních, dá se říci originálních ND jak co do plechařiny, tak co do mechanických dílů, by jedokázala uživit ještě mnoho let....Místo toho při přípravě smontují motor natolik blbě, že se zastaví po krátké době a běžný opravář na druhém konci světa si s tím poradí natolik dobře, že to začne fungovat. Sucháč pokud vím, si hodně rozmyslel co z motoru nechá radši původní a co ne... při přípravách tý dnědý somy to někde i popisoval, že motor negenerálkoval, jen zrepasoval při maximálním využití původních dílů....
Nicméně Fest výbrus je mýtus, ten nic dobrého nepřináší.. vyšší výkon z toho nedostaneš, dík vyššímu tření můžou být i problémy s chlazením a déle to taky nevydrží, protože jakmile se válec vyběhá na zrcadlo, je to začátek konce a je jedno, jestli má průměr o pár setin větší nebo menší...
ČZ150C jsem měl na stole nedávno... Je tragické, když tomu dáš spoustu práce, a člověku musíš říct, že nevíš, jestli to vydrží dlouho chodit, když víš, cos tam musel namontovat, protože nic jiného není.... Taky se snažím využívat maxima původních dílů, ale někdy to prostě nejde... pokud původní díl chybí, nebo je zcela opotřeben/zničen....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To kvičení v kopcích a jeho juííí jióóó mě letos přestalo bavit
a v kontextu s tragickýma jak původníma, tak replikovýma dílama jsem ho zadarmo předal synovcům na poznávání motosvěta,
no a koupil si 125 skůtr. A pecka . Uveze to dvakrát tolik, jede to třikrát tolik a žere to půlku.
Kdyby ty chytré hlavy nevymysleli jízdu na motocyklu bez automatu až od 16 let a papíry na moto v 16 za stejný prachy či dražší jak na auto,
tak bych ho mladýmu nechal, takhle je to pro dnešní náctileté, spolu se simsonem vergl kničemu a mladý sáhnou logicky v 16 po něčem silnějším
nebo počkají do 18 a udělají si zrovna moto do 35kw.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tahání vleku a nebo nakládání do dodávky není nic moc.
Celkem mě zaujalo tahání za přední kolo. Pokud jde za autem tahat čtyři kola, proč by nešla motorka.
Jde něco podobného sehnat či provozovat v ČR?
edit: Něco více i tady
Naposledy editováno 03.09.2017 08:39:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |