Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ahoj Blataci mám jeden dotaz řeším řetězovku, řetěz i rozeta je jasná ale nevím co s pastorkem origo stojí 688Kč což je fakt hodně a tady jsem se dočetl že neoriginální JTF 259.15 je k sehnání zhruba za 100Kč. Ale prej nepasuje ta podložka která ho drží... že jsou jiné rozteče děr nebo co. Jak jste to vyřešily? Nebo jste sehnali jiné ozubené kolo? Dík za info.
danjirka> Cau, ty kolečka JTF normálně používám Origo stojí randál peněz Sice možná o trochu lépe sedí na drážkové hřídeli, ale rozdíl cca 500 Kč za kolečko je enormní Jinak vyřešeno tím, že jsem si v Blansku koupil druhou podložku a tu upravil. Normálně jsem provrtal díry podložky na větší průměr tak, aby ty šrouby na řetězovém kolečku se daly zašroubovat. Origo kolečko má menší rozteč než od JTF. Zvětšením dírek dosáhneš toho, že šroubky budou mít větší vůli v podložce a tím pádem sednou. Máme to nějak vykuněný, není to 100%, ale drží to
danjirka> Zdar. JTRko sice nepoužívám právě kvůli tomu, že je dle mého názoru volnější na hřídeli, tudíž by ji více opotřebovávalo, nicméně mám ho ve skříni, tak jsem pro něj schválně sáhl . Rozteč děr je u JTR cca o 3mm větší a závit M6 namísto M5 u originálu. Tudíž ta pojistka opravdu nepasuje. Takže leda sehnat vhodnou a nebo díry rozpilovat. Ale jak jsem tak koukal, po rozpilování vyjdou díry už hodně do kraje - viz rysky na foto.
125Marek - Díky za radu asi to udělám podle tede . Jinak dneska bratr přijel domů že to nějak blbne.. Koukám na to a nevrací se ta vypínací páka spojky co je ovládaná normálně lankem... Rukou s ní normálně hýbu ale sama se nevrací a ještě k tomu to vypadá jak kdyby teklo to gufero... Koukal jsem do vašich deníků že jste měnily šroub co drží tu páku za kratší, myslíte že by to mohlo pomoct?
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tak problém číslo 1 bylo roztřepený lanko. Dávám nové lanko a při tom jsem zjistil že ta vypínací páka chodí úplně volně bez odporu a navíc má vůli když s ní hýbu nahoru a dolů což je problém číslo 2. Takže vlastně vůbec nesepnu spojku. Říkám si jestli vevnitř v motoru nepraskla třeba nějaká pružina na spojce nebo jestli nevypadla nějaká tyčka nebo hřídelka co to ovládá. Jakej na to máte názor vy? Jinak dodám že mám najeto přes 47000 km a spojka je původní. A to stavění motorky na zadní přes spojku tomu taky asi neprospělo :D :D Budu rád za každej názor. Díky.
danjirka> Je možné, že s páčkou hýbeš rukou jen v malém rozsahu a proto se zdá, že spojku vůbec nerozepne. Je na ní totiž pružina, kterou rukou snadno přemůžeš, ale to vlastně chodí na prázdno a jakmile už zabere za spojku, tak už je potřeba mnohonásobně větší síla (to už holou rukou asi ani nejde). Pokud ti spojka nerozpíná ani pomocí lanka z řidítek, páčka jde příliš lehce a se starým lankem to do posledka fungovalo, tak zkus šroubem ještě více napnout lanko, aby právě vůbec mechanizmus zabral. Jedině v případě, že už je páčka (na motoru) na doraz, napovídalo by to, že je něco uvnitř nadměrně opotřebované. Jinak vůle nahoru/dolů může ta páčka mít, protože je zajištěna jen pomocí takové drážky na čepu. Problém by byla vůle do boku. A únik oleje je samozřejmě také problém, ale jde asi za 50kč vyřešit výměnou gufera. Možná by jen vše stačilo vyčistit, protože pod tu pružinu se na gufero dostává bordýlek. Mrkni tady na příspěvek #1888, tam jsem to popsal a nafotil. Doplním akorát ještě to, že je dobré pohlídat taky délku horního šroubu, který drží kryt řetězového kolečka (viz foto). Protože v originále bývá natolik dlouhý, že když se hodně utáhne může tlačit na pružinku a pak ta páčka vázne. Já jsem proto oba asi 1 až 2mm zbrousil. Jinak, to stavění na zadní určitě technice neprospívá, ale taky mám podobný nájezd a zatím drží.
Naposledy editováno 19.08.2017 22:32:37
Naposledy editováno 19.08.2017 22:32:37
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Zdravím,
mám problém asi se zahříváním. Vždy když jedu nějakou delší vzdálenost, tak se mi automaticky vypíná motor a naskočí, až po delší době čekání (nejspíš, až se zchladí), a tak to pokračuje pořád. Nevíte někdo, co by to mohlo být, nebo jak by se to dalo vyřešit?
mám problém asi se zahříváním. Vždy když jedu nějakou delší vzdálenost, tak se mi automaticky vypíná motor a naskočí, až po delší době čekání (nejspíš, až se zchladí), a tak to pokračuje pořád. Nevíte někdo, co by to mohlo být, nebo jak by se to dalo vyřešit?
Honzek001> Ahoj. Obávám se, že problém bude v zapalování. Po zahřátí asi vypoví službu budící cívka nebo snímač otáček. Nebyl by to první případ . Ale konkrétnější diagnózu by ti měli povědět v Blansku. Zkus tam zavolat. Řešení nejspíše buď výměna problematického dílu a nebo lépe přestavba na spolehlivější zápalko od Ignitechu přes někoho, kdo se v tom vyzná.
Nějaké info lze vyčíst ZDE
Naposledy editováno 21.08.2017 22:29:10
Nějaké info lze vyčíst ZDE
Naposledy editováno 21.08.2017 22:29:10
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat, zda někdo měnil přední brzdové destičky za jiné než za originální od Blaty. Pokud ano, tak za jaké a jaké jsou s nimi zkušenosti. Chtěl bych ty origo destičky vyměnit. Ne že by byly sjeté, ale to pískání mi prostě vadí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Medved9> Nejsem si jist, jestli se pískání zbavíš. Za to bych ruku do ohně nedal. Ale je klidně možný, že výměnou to bude lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
125Marek> To pískání nedělá brzdový třmen či jiná součást brzdového systému. Jde o zvuk vyvolaný třením dvou materiálů, kotouče a destičky. Pokud je materiál destičky příliš tvrdý (používaný na levnějších destičkách) a nemá správný kluzný účinek, může docházet k tomu pískání. Sintrované destičky by to dělat neměly.
Bohužel Blata udala výrobcům destiček chybné informace, tak že v katalogu mnoha dodavatelů jsou uváděny destičky, které tam nepasují. Tím to ještě celé zkomplikovali. Proto by mě zajímalo, zda už někdo vyzkoušel něco jiného než originál.
Bohužel Blata udala výrobcům destiček chybné informace, tak že v katalogu mnoha dodavatelů jsou uváděny destičky, které tam nepasují. Tím to ještě celé zkomplikovali. Proto by mě zajímalo, zda už někdo vyzkoušel něco jiného než originál.
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> Tak už jsem na to přišel vyndal jsem motor rozdělal jsem spojku a byla povolená matka která drží spojkovej koš na hnací hřídeli. Takže jak jsem hýbal s vypínací páčkou tak jsem vlastně nerozepínal spojku ale posouval jsem celej koš proto mi to nefungovalo a hýbal jsem s vypínací páčkou tak lehce. Naštěstí jinou závadu jsem tam nenašel. Jediné co udělám když to mám rozdělaný tak dám nové spojkové lamely. Čtyři jsou ještě docela v pohodě ale ta pátá je smetená už skoro na železo a začíná se hodně loupat... takže dám nové lamely a snad už bude klid
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Medved9> Mě by to také zajímalo, protože budu brzy na plechu. Váhám jestli objednat z Blanska (čert ví, co je to za značky a typ) a nebo podle rozměrů Š 51,2 x V 55mm alternativu Goldfren AD 152 nebo DP 632. Každopádně by to chtělo se zaměřit na ten materiál - tedy sintrované. Protože třeba organické Bendixy na zadku taky občas popískávájí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> Včera jsem destičky vyndal a přeměřil rozměry abych nekoupil něco, co nebude pasovat. Co se týká těch od Goldfrenu, tak já si právě nejsem úplně jist zda je to to pravé. Nikdy jsem tuto značku nepoužíval, nemám tedy žádné osobní kladné ani záporné zkušenosti. Koukal jsem se ale na nějaké diskuze na fóru a tam jsem našel dost negativní reakce. Že nebrzdí, že žerou brzdové kotouče atd. Na druhou stranu na stránkách Goldfrenu je uvedeno, že veškerá jejich produkce jsou sintrované destičky. Žádné destičky označené jako organické či karbonové v nabídce nemají. Což není běžné. Většinou každý výrobce má nějakou levnější řadu, kterou nabízí pro skútry a menší motorky. Navíc je to český výrobce a Blata vždy koukala po tuzemských komponentech (viz. zapalování VAPE). Tak bych nerad koupil od Goldfrenu totéž, co tam mám nyní.
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Dal jsem na Mito na zadek Goldfren AD a pískají jako mrcha - nemohu se toho zbavit. Již jsem srazil hrany, dal mezi pístky a destičky antivibrační tuk a pískají
Naposledy editováno 23.08.2017 08:11:24
Naposledy editováno 23.08.2017 08:11:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Medved9> Ani jsem nevěděl, že Goldfren je tuzemská značka. Jinak, jestli to mám dobře poznamenané, tak na mé motorce je na předních destičkách označení SBS-S-40GF. Na stránkách okmoto.cz je psáno:
Při tom "gůglení" jsem se dopátrál ještě k několika dalším alternativám. Podle katalogů se sice některé rozměry o malinko liší, ale zřejmě budou i tak zaměnitelné:
GOLDFren 152
DP-brakes DP631
Ferodo FDB2074
Brenta FT3035
Brembo 07BB2035
EBC FA 266
Teď by chtělo najít ještě dobrovolníka, který všechny vyzkouší a řekne, které jsou nejlepší
Naposledy editováno 23.08.2017 21:54:50
Společnost SBS se rozhodla po 10ti letech ukončit produkci brzdových destiček a brzdových čelistí pod značkou Bendix pro český a slovenský trh a nadále bude výroba pokračovat jen pod známější značkou SBS.
Už tedy vím i to, že Bendix a je vlastně SBS. Akorát nechápu to označení , jelikož v současných katalozích je to podle rozměrů typ 157 (asi organika) nebo 730 (asi sinter 2x dražší) .Při tom "gůglení" jsem se dopátrál ještě k několika dalším alternativám. Podle katalogů se sice některé rozměry o malinko liší, ale zřejmě budou i tak zaměnitelné:
GOLDFren 152
DP-brakes DP631
Ferodo FDB2074
Brenta FT3035
Brembo 07BB2035
EBC FA 266
Teď by chtělo najít ještě dobrovolníka, který všechny vyzkouší a řekne, které jsou nejlepší
Naposledy editováno 23.08.2017 21:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> Tak se dívám, že jsem dělal zbytečnou práci. Já včera s pomocí googlu dohledal stejné alternativy, teď to sem chci hodit a koukám, že kdybych počkal, nemusel jsem nic hledat.
Doplním tedy jen ještě jednu značku: TRW Lucas MCB700. Jinak ty originál destičky co jsem oměřil mají tyto rozměry 50,8 x 53,5 mm. Nějaká desetinka může být moje nepřesnost měření, ale +/- by to mělo sedět. Nejblíže svými rozměry jsou jim tedy BRENTA (50,9 x 53,9), SBS a TRW Lucas (oboje 50,2 x 53,2). Naopak DP Brakes se liší skoro o 3 mm.
Doplním tedy jen ještě jednu značku: TRW Lucas MCB700. Jinak ty originál destičky co jsem oměřil mají tyto rozměry 50,8 x 53,5 mm. Nějaká desetinka může být moje nepřesnost měření, ale +/- by to mělo sedět. Nejblíže svými rozměry jsou jim tedy BRENTA (50,9 x 53,9), SBS a TRW Lucas (oboje 50,2 x 53,2). Naopak DP Brakes se liší skoro o 3 mm.
Medved9> Tak to je pech . Alespoň máme další alternativu. Koukám, žeTRW nabízí dokonce i několik směsí . Našel jsem ještě něco i od RMS, ale to jsou možná jen překupníci. A ještě CL Brakes 3057 MSC (možná nejlevnější sintrované). Zase bude volba o něco složitější .
Naposledy editováno 24.08.2017 21:32:33
Naposledy editováno 24.08.2017 21:32:33
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Mám pro všechny na Blata foru smutnou zprávu. Včera tragicky zemřel náš kamarád a motorkář Martic. Když cestoval po republice, dodávka vjela do protisměru a čelně se střetla s jeho Blatou. Martic na místě zemřel. Zde je více podrobností.
Budeš nám všem Martine moc chybět!
Naposledy editováno 02.09.2017 17:25:02
Budeš nám všem Martine moc chybět!
Naposledy editováno 02.09.2017 17:25:02
125Marek> Tak to jsi mně zarazil. A hodně! Martin mi psal než odjížděl, chtěl po mně tipy, kam by u nás mohl podívat , že má volno a pojede i na jih republiky. Já ho kvůli své časové vytíženosti ani nepozval ke mně...
Ač jsem o generaci starší, musím napsat jediné : výborný kluk ! Párkrát jsem s ním jel, na VSJ, já mu půjčil svojí velkou Jawu, on mně Blatu, a to každému nepůjčuju...
Upřímnou soustrast rodině - a at' Ti to Martine tam nahoře jezdí i na Tvé oblíbené Blatě.
Ač jsem o generaci starší, musím napsat jediné : výborný kluk ! Párkrát jsem s ním jel, na VSJ, já mu půjčil svojí velkou Jawu, on mně Blatu, a to každému nepůjčuju...
Upřímnou soustrast rodině - a at' Ti to Martine tam nahoře jezdí i na Tvé oblíbené Blatě.
Martin byl včera štastný že sem ho vzal na krásná místa ,moc semu líbilo na jižní moravě ijá byl spokojený že sem mu mohl oplatit službu a udělat mu průvodce zas já protože mě skvěle provedl po svém okolí českého ráje , den sme si užili na jedničku ,kluci pro mě je nejhorší že já s ním byl poslední minuty před smrtí ,těžko se s tím srovnávám ale musíme být všichni silní a překonat to ,život jde dál a Martin by určitě nechtěl aby jsme za ním truchlili , Martas at ti to nahoře líp jezdí a ochranuj nás ,jednou se tam všichni sejdeme ,drž nám místo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Každý den člověk vidí v médiích kolik se stane nehod, kolik lidí na to doplatí svým životem, ale vůbec si člověk nepřipouští, že by se to mohlo stát jemu či někomu blízkému. Je to pro mě šok. Sice jsem se s Martinem nikdy osobně nepotkal, ale i tak bylo díky jeho četným příspěvkům a komentářům možné rozpoznat jeho přátelskou povahu. Vždy ochotný poradit či kamarádsky se podělit o své zkušenosti. Bude tu chybět.
Upřímnou soustrast rodině.
Upřímnou soustrast rodině.
Medved9> Ano, bude tady chybět - i když nechci říct, že ostatní majitelé Blat nejsou ochotni. Před časem jsem se poohlížel pro dceru po motorce 125. Protože mám rád domácí výrobky, velkým favoritem byla Blata. S Martinem jsme si psali, co a jak, byl velmi ochotný, nic netajil, poradil. Na své Blatě mě nechal i svézt. To jsem považoval a považuju za něco neobyčejného, přátelského, protože motorka se , jak se říká , nepůjčuje. Proto i já jemu jsem půjčil svoji Jawu 650. Lidí jako Martin opravdu moc není. Měl jsem to štěstí, že jsme se několikrát setkali.
Dovětek : Blatu jsem nekoupil, dcera má tak zásadní zdravotní potíže, že si řidič. průkaz asi nikdy neudělá...motorky ji baví, jezdila na pionýru ( samozřejmě mimo komunikaci) , ale její zdraví se zhoršilo, ...dnes už by nemohla ani na tom pionýru. Přesto Blatě fandím.... i kvůli Martinovi, který Blatou žil.
Naposledy editováno 05.09.2017 17:28:42
Dovětek : Blatu jsem nekoupil, dcera má tak zásadní zdravotní potíže, že si řidič. průkaz asi nikdy neudělá...motorky ji baví, jezdila na pionýru ( samozřejmě mimo komunikaci) , ale její zdraví se zhoršilo, ...dnes už by nemohla ani na tom pionýru. Přesto Blatě fandím.... i kvůli Martinovi, který Blatou žil.
Naposledy editováno 05.09.2017 17:28:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> dá se blata ještě koupit? Popřípadě bza kolik ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |