1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
-Styčná plocha s vozovkou je něco jako elipsa, délka je daná nejvíce průměrem kola a šíře šířkou gumy a zatížením na vozovku. Čím větší zatížení na vozovku, tím širší elipsa ale zároveň větší rozdíl mezi obvodovou rychlostí !!! na hraně té elipsy . V jednom okamžiku jakoby ve stejných otáčkách se odvalují dvě kola o rozdílném průměru. Pokud vezmu střed elipsy za nulový bod je na jednom okraji elipsy prokluz do mínusu a na na druhém okraji elipsy prokluz do plusu. Pro představu se ta elipsa jakoby "žvaní" deformuje, a tím také vzniká vytahování hrany vzorku na gumě. - líp to popsat nedovedu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: dejf.> ano, mám 160/60
SS2 myslíš SportSmart2, tu jsem taky sjel na hranu. Řeč je o SportSmart MAX2.
Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
RoumenS píše: Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal
Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.
Na základě toho jsem šel do garáže a provedl bláznivé gymnastické cvičení s motkou a došel k nějakému výsledku. Pak pomocí jakési více či méně pochybné aplikaci si tento výsledek potvrdil.
Internet je plný videí, kde se jezdí na loket, takže posměšky typu Aha, MotoGP náklon mě nechávají klidným. Zkuste raději přijít s něčím lepším.
ramlik píše: Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.
no nevim, srovnavat Max2 160/60 s dejme tomu moji Ss2 190/55 asi uplne nejde ne? Ale dejme tomu, schvalne to zkusim porovnat s kamaradem, ktery taky ted jezdi Max2assassin píše: ramlik: me to prijde naky divny, ja zadny velky naklony nejezdim a vzadu jsem mel do kraje kazdou pneu. Ale klidne se spokojim i s tim, ze jezdim vic jak 50stupnu naklony to ze v motoGP jezdi mensi naklony nez my na cestakach v provozu, protoze to je rychlejsi je taky dobra teorie
pod toto sa kludne podpisem. napodobne. a som rad ze svoju kochacku mozem posunut o level vyssie.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Pneu Dunlop Roadsmart II
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
...hlavně mu neříkej, že je to tím NC !
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
(foto s nájezdem 6ooo)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Takže od začátku. Tedy od silnice, jakožto prvotní informace.
Jako první s ní přichází do styku pneumatika.
Tady je tolik proměných parametrů, materiál, jeho elasticita, ještě k tomu závislá na teplotě, měnící se směr a rychlost zatížení. Samozřejmě nesmíme zapomenout na různé druhy a množství dezénu. Tady se "láme chleba" v tom, jaká informace jde dál do podvozku.
Pomineme pružnost kyvky, ale nezanedbatelným prvkem přenosu je přepákování.
Řekl bych, že tohle je u běžného uživatele docela opomíjená součást. A u takové 10ti - 15ti leté motky už mohou být silentbloky pěkně vymačkané.
No a konečně se dostává informace, jestli teda vůbec nějaká zbyla, k tlumiči. Tady asi záleží nejvíce na "rychlosti zpracování informace". Většinou je to tak, že čím dražší verk, tím lepší rychlost, kvalita a tím pádem odezva. Podpořená možností informaci podle potřeby upravit.
A nakonec pružina.
Ta má relativně nejméně práce. Reverzovat informaci.
Nemyslím si tedy, že je jakýkoliv tlumič schopen zaznamenat, natož reagovat na "přejetí" spáry vzorku pneumatiky, ještě k tomu v náklonu, kdy je styčná plocha pneumatiky zdeformována vícero směry pnutí. Mechanika vzniku "vytažených" hran vzorku mě tedy i nadále zůstává utajena.
Je ale nesporné, že nastavení pružících a tlumících elementů na to má vliv. Otázka je jak velký a kterým směrem.
...chtělo by to zpomalený záběr ze spoda silnice!
Naposledy editováno 02.08.2017 17:32:23
Dneska kolega v práci že co má koupit za zadní pneu na 125 scooter. Že má Dunlop a jsou na prd prý se nerovnoměrně sjíždějí. Jdu se podívat a na zadní pneu schody cca 5mm ?!
Jen tím chci říct že výkonem to asi nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Edit: tvl,asi to budu muset vyfotit nečim normálnim a ne kalkulačkou
Naposledy editováno 02.08.2017 21:19:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: ramlik> jestli to chápu správně, tak ty počítáš s tím, že pneumatika je konstruována s úmyslem působit jako prvek odpružení?
No tak teď fakt nevím, děláš si prdel?
Jestli teda ty nepočítáš, že pneumatika má, mimo jiné, schopnost pružně reagovat a částečně pohlcovat nerovnosti, tak v tom případě popíráš její jedinečnou, a zatím asi nenahraditelnou vlastnost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?
Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.
zadní - když jedeš rovně, neděláš obloučky, proto ploška uprostřed a první hrana. Trochu přidáváš v náklonu, motorka zase docela kolmo, cca 20°. Druhá hrana, mnohem méně ostrá. V místě fousů, což jsou hrany, schody, o kterých se tu bavíme, už jsi s neutrálním plynem.
Je to stejná sada nebo je tohle druhý zadek k jednomu předku?
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
..Roko.. píše: Jasně, že pneumatika má i tlumící vlastnosti, můžu mít na autě 245/40 R18 a 225/55 R16, se kterou pneu si myslíš, že bude komfortnější povození?
195 65 15
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
A Btw, nebyly tu pochybnosti jestli to dokaže tuono ktere bude mit nejspis top sportovni pneu a top podvozek, ale rozpočtovej versys na docela obyc pneu...
Btw 2, krejza versyse ma/mel takze myslim docela tuší jak ta motorka funguje...
Naposledy editováno 03.08.2017 08:23:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?
Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.
ale prosím tě...jak píše ..Roko..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
fockewulf píše: ale prosím tě...jak píše ..Roko..
No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.
A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...
Naposledy editováno 03.08.2017 08:48:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.
A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...
Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm
Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |