AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
hrnous píše: U červených ručiček se rozpadal vnitřek tachometru i točkoměru, u černých zase náhon - ale to snad spíš slabou údržbou/mazáním.. a otáčkoměr se sypal obecně.. :)
No mám červenou ručičku.. takže budu kroutit km od nuly Jinak tachometr odešel přesně po 1.000 Km.milan1963 píše: hrnous> Běžná Jawa 650 - přibližně poloviční cena.
Moje Stylka stála "jen" 149 900.- kč. A že u ní 3krát shořela elektrika ? Asi na to za tak "málo" peněz měla právo...
Jinak - chlapci , příští pondělí se moje Adenium poveze do Týnce , mám to domluvené. Bud' se opraví, čemuž moc nevěřím, protože hlavní komponenty jsou v podstatě neopravitelné ( rovnejte rám a vidlice...) , nebo koupím úplně novou Jawu 660. Ano, mám strach, že její elektrika nebude opět ideální, ale hrnousova varianta je určitě lepší než ta původní, jawácká. A já budu trvat na tom, že tu jawáckou nechci. Navíc včera jsem viděl, že ani motor Minarelli 660 upravený Jawou není stoprocentní, má špatně udělaný podtlak, ale to už je maličkost, kterou bych si dodělal doma. Já asi bez Jawy nemůžu být...
Chápu, že chceš místo motorky na které je "totální škoda" novou motorku, proti tomu nic, z banánu už nikdy novou motorku neuděláš... ALE TY JSI BLÁZEN!!!!!!!!!! Já chápu že máš rád jawu, že je to tvoje srdcovka..... ALE PO TOM VŠEM SI TOTÉŽ KOUPÍŠ ZNOVA?????? TO JE PŘI VŠÍ ÚCTĚ K TVOJÍ OSOBĚ ČISTOKREVNÝ MASOCHISMUS....... Nekoupil bych si stejnou věc znova, a je přitom docela jedno, co je na ní napsáno, pokud by mne nesutále trápila.....
Když už bez Jawy nemůžeš být, tak si kup radši ChinaJawu 400, ta prý funguje - ověřeno z toho že už se několik let prodává všude kolem....
Já to fakt nedávám..... mně když motorka několikrát nasrala tak, že jsem v ní ztratil důvěru, šla pryč, přestože jsem ji mnoho let měl rád, že mi monoho let dobře sloužila... přestože jsme spolu v přepočtu na ujetou vzdálenost objeli skoro třikrát zeměkouli, už jsem jí nemohl věřit, tak šla... Je jiná, kdyby mne nasrala tak půjde taky....
A věř tomu nejsem nijak motopromiskuitní, dokud věc funguje, neměním.....
Milane Tvůj zápal pro logo Jawa je obdivuhodnej,ale já myslím,že na nádrži Tvýho Péráka bohatě stačí a je na čase vrazit mezi nohy něco co bude spolehlivě jezdit. .
Naposledy editováno 03.07.2017 13:35:12
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 03.07.2017 14:18:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A nemyslím to vůči němu nijak zle. Je prostě v názorech neoblomný a je to.
Adenium není uplně klasika. Je trochu z jiné planety a to jak designem tak i ostatníma věcma.
Hledat adekvátní náhradu nelze.
Vše buď jezdí a jezdí nebo je hezký a nebo oboje.
Verdom píše: Kafi> Milanovi je celkem marný radit. Nedá si poradit.
A nemyslím to vůči němu nijak zle. Je prostě v názorech neoblomný a je to.
Adenium není uplně klasika. Je trochu z jiné planety a to jak designem tak i ostatníma věcma.
Hledat adekvátní náhradu nelze.
Vše buď jezdí a jezdí nebo je hezký a nebo oboje.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit: Tak at slouží
Naposledy editováno 05.07.2017 05:53:19
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 05.07.2017 09:45:33
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak v neděli se konal na okruhu Slovakiaring NEJdelší vytrvalostní závod typu Le Mans,(uspořádaný letos československými pořadateli).
Závod byl vypsán na 7 hodin WM Endurance a našemu teamu RFRV69 (já, Michal Parma a Pierre Coppa) se podařilo zvítězit (SSP do 675ccm).
A celkově i mezi "hektolitry" jsme projeli šachovnicí na 3. místě . (Pro představu team, který angažoval Peška skončil až na 4. místě SSP a celkově na 11. fleku).
Celý náš team i fandové máme vééélikou radost z výsledku s potřebou se podělit :
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Prostě Jawa není stroj pro blbce Jestli člověk není jaderný inženýr s praxí elektromechanika a mechanika s příjmem v horních kruzích společenské smetánky nemá na Jawě co pohledávat. Kam se hrabe Harley na tom může jezdit každý druhý.
Tak nějak.....souhlasím i z Verdomem...
Po zralé úvaze, svému věku a váze, jsem nakonec přistoupil na dědkovský stroj.
Yamaha Nmax 155..váha 125kg...výkon 15 koní ...že prej to jede 120 km...hlavně to má elektrický startét, nemusím se bát ,že to někde uchlastám a budu muset roztlačovat...(jawu už neroztlačím) nemám nato...
Takže couračky do 150. -200km . Hlavně dojedu a nemusím nikde Jawit...
Koukal jsem na ten novej zázrak od jawy....100 000kč a číňan v tom.............Nééééééé.
Staré jawy mě , jestě nějaké zůstali v garáži....to jsou ,ale už veteráni na občasné projetí....
Skůtr bude holt dělník.....
PS
jo a má to prej jezdit za 2,5 L na 100km......tak ,že jak starej staďák...furt to jenom jede a jed a jede....
Naposledy editováno 05.07.2017 09:58:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já jsem k tomu poněkud skeptický, bratr mi párkrát svěřil svoji Čezetu 175 /02, ale nenadchlo mně to. Zlatej pérák. Ten skútr moc nejede ( což by tak nevadilo), ale proti běžné motorce se hůř ovládá. A to mi vadí, takže pro mně by to nebylo. No, pokud skútr 125 je rychlejší než Jawa 250 , klobouk dolů. Hlavně ta spolehlivost, to je velké PLUS.
Naposledy editováno 05.07.2017 11:12:27
milan1963 píše: bimbo750> Věřím, že budeš spokojen.
Já jsem k tomu poněkud skeptický, bratr mi párkrát svěřil svoji Čezetu 175 /02, ale nenadchlo mně to. Zlatej pérák. Ten skútr moc nejede ( což by tak nevadilo), ale proti běžné motorce se hůř ovládá. A to mi vadí, takže pro mně by to nebylo. No, pokud skútr 125 je rychlejší než Jawa 250 , klobouk dolů. Hlavně ta spolehlivost, to je velké PLUS.
Jakje psáno výše... Jediné české jednoválce, které jsou schopny tomu ujet je 477 a panelka a to ještě jen tak tak, pokud bude řidič vědět jak se s tímn zachází.... Doba pokročila a variátor je na akceleraci z fleku lepší než archaická 4st. převodovka, což smaže lepší poměr váha/výkon těch motorek a jediné na co ten skůtr uženou je trošku vsyšší maximálka, když ten skůtr zhyne při kile a české wergly jedou o +-10 víc...
Ohledně ovládání... Skůtr se sice ovládá jinak než klasická motorka, ale to neznaměná že blbě... dobrý skůtr má většinou nízko těžiště a pokud má větší kola tak se to chová docela slušně... S prasetem to nelze srovnávat protože prase je těžké jak sud olova a ta velká váha, poddimenzovaný podvozek a malá kolečka dotváří to, že jeho jízdní vlastnosti jsou silně dobrodružné, prostě se na tom jezdí úplně nahovno... Jeden pán dostal nápad jak vyřešit mrzký výkon prasečího skůtra přestavbou motoru na 250ccm... výsledek byl ten, že se to prostě už vůbec nedalo uřídit.... Ona ta montáž slabého motoru byla nakonec asi záměr, aby se na tom lidi nezabili, s ohledem na to, jak se to na silnici chová.
Vlasťák má pravdu, pro denní provoz už ty věci ze 70 let a starší už skutečně nejsou vhodné, je jedno jestli jsou čeké nebo cizí, a ačkoliv mi skůtry tak trochu lezou krkem, tak dokážu zcela jasně pochopit, proč si to lidi pořizují... Je to spolehlivé, praktické, výkonově použitelné a nestojí to moc... Takže když si dáš dohromady, že je to věc,která klade na řidiče podobné nároky nako babetta, ale má to startér, jede to kilo a uveze dva lidi za podobnou spotřebu, tak není co řešit, to je prostě dobrá nabídka.
Naposledy editováno 05.07.2017 11:46:34
Souhlas s Vlastˇákem stroje ze 70 let jsou pěkné ale není to na denní použávání. Důvod přoč jsem prodal yamahu XJ z r. 86. Po republice byla super ale na delší výlety za hranice už člověk trošku riskoval.
Skůtr jako přemístˇovadlo do práce atp. asi jo ale mě to nikdy nelákalo. Motorka má svoje výhody a těch se nemíním jen tak vzdát.
Já pro denní ježdění používám klasickou motorku jednak proto, že ve městě není o nic pomalejší, jen v tom režimu víc žere.... Mimo město je to jiná liga co do výkonu (5x skůtr) a pohodlí a vlastně všeho...
Pro lidi co nejsou fandy motorek, potřebují jen postrk který snadno zaparkují, je skůtr jasná volba... Navíc když s tím dnesk můžeš jezdit i na Bčko řidičák, to je další jasný výhoda pro plebs.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě k těm skútrům - věřím, že ČZ 175/ 02 je jiný než ty moderní, asi by se tom člověk musel svézt. Já byl velmi spokojený uživatel zánovní Jawy 350/ 640. Jenže jak jsem si sedl na Jawu 650, byl jsem ztracen...musela být doma. Do kopce zrychlovala, jela v klidu 120, prostě 350 a 650 ...nebe a dudy. Když je to tak i v porovnání Čezety a současné výroby...
Když jsme vymýšleli , co dát otci k 80. narozeninám, sám si řekl o motorku. Původně jsme přemýšleli o skútru 50 ccm, ale táta jednoznačně řekl, že jezdil na Tatranu a to už nikdy víc. Sám se rozhodl, sám si vybral, má motorku. Malou, ale motorku. Za 4 roky najezdil 25 tisíc. A je mu 84. Jezdí denně.
Jak píše Jirka - každý má své.
Naposledy editováno 05.07.2017 15:19:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |