Mám tu na opravu kamarádovu Jawu 350/634 z roku 1984.Má 6V elektriku,dynamo zřejmě 75W-štítek je už nečitelný.
Je tam nová baterie 11Ah,nové uhlíky,origo dvoucívkové relé,přední žárovka 35W,blinkry 2x21W.Moto chytá v pohodě,kontrolka dobíjení zhasne,jenom při zaplých světlech na volnoběh občas problikne.Motorka dobíjí,když přidám plyn,tak se světla víc rozsvítí a na baterce naměřím max 6,5V.Problém je ten,že když to jede na volnoběh při zaplých světlech,tak to nechce blikat,musím přidat plyn,což je blbý,když stojíte na křižovatce a odbočujete,musíte to furt tůrovat.Je to normální jev a co na to STK?Mám to řešit např. polovodičovým relátkem nebo přerušovačem blinkrů?Vím že Vape je 100% řešení,ale vzhledem k tomu ,že kamarád najede tak 500km za rok,tak se to cenově nevyplatí.Třeba by stačilo malinko poladit pružinku v relátku, ,aby to dobíjelo alespoň 7,5V ,ale nenašel jsem nikde návod na seřizování.Nechci se do něj hrabat naslepo,nerad bych spálil vinutí,nebo žárovky.Díky!
Naposledy editováno 01.07.2017 23:44:57
Na volnoběh a při světlech je to rádo že to nechcípne, to dynamo dává plný výkon až při nějakých 3-4000 a i tak je ten výkon dimenzovaný jen tak tak... Na volnoběh to dost dokrejvá baterka.
Já jsem jako konečné řešení ve smolíku, což je ohledně elektriky totéž v beledě modrým, kdy zapalování je totožné, ale baterka 6Ah, použil elektronický přerušovač blinkrů z felicie, chodí to normálně, montoval jsem ho spoustě lidí, jen u některých jsem musel vyřadit předřadný odpor v napájecí větvi IO, ale většinou ne.... bliká to i se světlama s vypnutým motorem úplně normálně. Je to AEV 3001, ve starých VW to bylo označováno velkým razítkem "21" jestli se dobře pamatuju... ale nové stojí asi tři stovky, to tě nezruinuje Změnou je, to, že musíš změnit zapojení, elektronický přerušovač potřebuje kostru, původní nikoliv a pokud máš kontrolku blinkrů zapojenou na pin "P" na původním plechovém přerušovači, je nutno ji taky přepojit, protože elektroknický nemá vývod P.
Dnes už se nabízí i elektronický přerušovač určený pro 6V napětí, Zapojení stejné jako u Feliciového.
Naposledy editováno 01.07.2017 17:10:33
Natahal jsem silnější dráty k baterce,očistil jsem spoje na kostru,dvojitě jsem ukostřil relátko,vyhodil jsem supertajný vypínač baterky pod sedlem a vida-teď to dobíjí 6,9V a blinkry už jdou jak mají.
Všem moc děkuji za pomoc!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |