
Chci se zeptat ne jednoduchý tip na zvýšení cestovní a maximální rychlosti, samozřejmě co nejjednušeji a nejlevněji.
Mám nápad na výměnu řetězového kolečka - malé rozety, za méňe zubů, ale nedokážu si předsavit ten výsledek, o kolik udělá 1 zub rychlost, a o kolik udělá 2 zuby rychlost, atd...
díky
lux
Naposledy editováno 22.05.2017 09:42:58
Ale vepředu +1 zub udělá moc velký rozdíl.
Lepší vzadu na rozetě pro větší maximálku zub ubrat.
Je to jako na jízdním kole.
http://www.gearingcommander.com/
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
15/45 - 0,333 (originál)
15/44 - 0,341 (+2,4%)
16/45 - 0,356 (+6,9%)
Naposledy editováno 22.05.2017 10:08:13
JohnnyS08 píše: VladaM> Bohužel je to přesně opačně, přidání jednoho zubu na pastorku natáhne převody víc, než ubrání jednoho na rozetě!
15/45 - 0,333 (originál)
15/44 - 0,341 (+2,4%)
16/45 - 0,356 (+6,9%)
Však to jsem myslel.
Jen jsem nešťastně formuloval větu:"Lepší vzadu na rozetě pro větší maximálku zub ubrat."
To jsem myslel jako že v principu...
Samozřejmě je to tak, že:
- přidáš 1 zub na pastorku = velké navýšení maximálky.
- ubereš 1 zub na rozetě = malé navýšení maximálky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
Na cestování si polepšíš, na stejnou rychlost budeš potřebovat míň otáček, s maximálkou nevím. Jinak hraní s převody opravdu patří k těm levnějším záležitostem.
Já teda blbnu opačně - do síly, takže při výměně orig řetězovky jsem šel na kolečku o zub míň a rozetu stejnou. Jelikož na VFR 750 je výměna rozety 5 minutová záležitost, objednal jsem ještě rozetu+2zuby ( ještě víc do síly, ale to už fak lítá furt do omezovače a tach neskutečně kecá, ukáže přes280 i když vfr má max někde okolo 240). Teď uvažuju o menší rozetě, abych se přiblížil orig. poměru a nemusel měnit kolečko. Ono když hodíš počty tubů do poměru, tak to jsou docela dost rozdíly, v tvém případě bych do nějakých extrémů nechodil, spíš decentně.Dej si pozor na možnosti napnutí/počtu článků řetězu.
tady můj oblíbený, několikrát na mcz odkazovaný http://www.hondavfr...prevod.Každopádně
Naposledy editováno 22.05.2017 21:56:22
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
takže to udělám co nejlevněji tak, že malou rozetu sundám a dám o 1zub menší, je mi jasný že kdybych dal o 3zuby menší pojede to rychle ale vůbec to nebude tahat za ruce, a výkon motoru bude mít problém to dostat do nejvyšších otáček - prostě to neutáhne.
teoreticky ani nemusím měnit řetěz, když dám totiž malou rozetu o 1 zub menší bude řetěz delší.
takže když ted udělám maximálku 170km/h a dám o 1zub menší rozetu, kolik myslíte že bude výsledná maximálka?
luxy píše: ok díky za rady.
takže to udělám co nejlevněji tak, že malou rozetu sundám a dám o 1zub menší, je mi jasný že kdybych dal o 3zuby menší pojede to rychle ale vůbec to nebude tahat za ruce, a výkon motoru bude mít problém to dostat do nejvyšších otáček - prostě to neutáhne.
teoreticky ani nemusím měnit řetěz, když dám totiž malou rozetu o 1 zub menší bude řetěz delší.
takže když ted udělám maximálku 170km/h a dám o 1zub menší rozetu, kolik myslíte že bude výsledná maximálka?
Člověče, máš tady X správných rad a ty to napíšeš úplně blbě.
Díval jsi se na ten gearingcomannder?
Zkoušel jsi si to tam nasimulovat?
Jestli chceš , aby moto měla vyšší maximálku, tak na tom předním kolečku (co je u motoru!) musíš zub PŘIDAT! Ne ubrat!
Teď máš sérii - vepředu 15 a vzadu 45.
Pro VYŠŠÍ maximálku musíš dát DOPŘEDU 16!
Nebo vzadu (na zadním kole) UBRATnějaké zuby. 44, nebo 43, nebo 42...
Pro názornost ještě:
Přidám 1 zub vepředu = stejné jako když uberu vzadu 3. Pro vyšší maximálku.
Je ale otázka, jestli ten motor utáhne přidaný zub vepředu. To je celkem dost skok.
Možná by stačilo pro malé zvýšení maximálky UBRAT jen 1 až 2 zuby VZADU.
Pokud normál rozetu vzadu na kole tak tam musíš pro stejnou věc počet zubů zmenšit.
E: Vlada byl rychlejší

Naposledy editováno 23.05.2017 14:00:43
Přesné převodové poměry pastorek/rozeta neznám ani u XT, ani u mé motorky a bude se to lišit, ale rozety jsou přibližně podobné velikosti.
Nicméně orientačně pro představu +1 zub na pastorku mi udělalo +7km/hod.
Pokud jsi spíš cestovatel na dlouhé vzdálenosti, tak se to vyplatí. Sníží se spotřeba, motor se při přesunech nepřetáčí a ztráta výkonu vzhledem k cestovatelskému tempu není zásadní. V podstatě se akorát zrychlí 1 a 5. zbytek budeš jezdit o kvalt níže než dříve.
Pokud si od toho slibuješ, že budeš lítat okolo komína po rovince 200 místo 170km/hod, tak si kup jinou motorku.
tzn. pohodová cestovní rychlost 130km/h
v terénu tak krátké převody co mám ani nevyužiju, a přesně tak co řiká fidlimydli, chci si tak trochu nahradit 6. kvatl co mi tam chybí na dálnice


potřeboval mít , přes 50 kw , myslím , že se na to dělá nějaký rally kit , kamarát to nějak zjištoval , ale kde ,
a o kolik se zvýšil výkon nevím

A hle tady má 60ps https://www.google....FkpQSz78yQBHT7RGXYTA to už by 185 možná jelo , ale cena nebude lidová..

Naposledy editováno 23.05.2017 19:40:20
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
"Řada XT se za těch téměř 30 let změnila k nepoznání, základní myšlenka však zůstala stejná – jednoduchý, lehký a dobře ovladatelný motocykl se spolehlivým jednoválcem určený pro každodenní použití i pro zábavu."
Kup si jinou. Na cestování vysokými rychlostmi jsou jiné stroje.
Když to zpřevoduješ moc na maximálku, tak to ten motor nebude dávat.
Na těch 185 se to rozjede třeba někdy, sem tam...
Ale bude mít problémy tu rychlost udržet.
A i v nižší rychlosti kolem 130 to s tím o moc rychlejším převodem třeba nezvládne udržet v nějakých táhlých stoupáních.
A nakonec budeš řadit o kvalt níž a držet to pod krkem přemotané.
Aby neklesla ta cestovní rychlost.
Bude to zhnilé. Na všechny převody. Než něco rozmotáš, to bude na týden.
Prostě každá motorka je určená na něco jiného.
Jednoválec 35 kW "cenduro" není na lítání 185 km/h.
Prodej a kup jinou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
luxy píše: koukni na youtube. tam když dáš yamaha xt660R top speed, tak jedou i 190km/h, nevim ale co tam mají za úpravy
A víš taky o tom, že ten tachometr přeměřuje jako prase? Při 170 km/h jede reálně tak 150 km/h a je ve smrti. Tohle opravdu není motorka na dálnice, asi jako každý 1V...
Uvalak píše: A víš taky o tom, že ten tachometr přeměřuje jako prase? Při 170 km/h jede reálně tak 150 km/h a je ve smrti. Tohle opravdu není motorka na dálnice, asi jako každý 1V...
luxy píše, že neví, co tam mají za úpravy. pokud měnily převod do síly, tak je to jak píšeš ty - tacho kecá ( viz můj příspěvek výše )

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
chci se zeptat na servisní prohlídky - základní - olej + filtr u mé yamahy xt 600 r
koupil jsem mělo najeto 1700km, původní majitel udělal ještě servis v 1000km, a ted mam najeto cca 3700km, podle servisní knížky mi to ukazuje pravidelný servis až v 10.000km, je to vůbec možné?
luxy píše: SERVIS YAMAHA XT660R
chci se zeptat na servisní prohlídky - základní - olej + filtr u mé yamahy xt 600 r
koupil jsem mělo najeto 1700km, původní majitel udělal ještě servis v 1000km, a ted mam najeto cca 3700km, podle servisní knížky mi to ukazuje pravidelný servis až v 10.000km, je to vůbec možné?
Ano, to je možné.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
Při zpřevodování do rychla oproti sérii, bych min. 50% vraceček musel jet za 1. Jezdil jsem samo na dvojku, ale dost často to bylo na hranici cukání a spojkovat jsem pořád nechtěl. 5 bere až od 90km/h a ideál je do 120km/h, to si motor "ševelí" a dá se i nějaké stoupání. Pod rychlost 100km/h je poslední kvalt pouze na udržovačku, ale pro jízdu i do kopce nepoužitelná záležitost a motor to dává silně najevo. Při 120km/h je to už takovej fičák, že nebýt opřenej o válec na sedadle spolujezdce, bolí mě bicepsy ještě teď a že jsem touto rychlostí toho moc nenajel.
Prostě mi po těch víkendových 1000km připadá, že ten motor toho má ve standardním převodu plný brejle a zpřevodování do rychla nebude zvládat. Kdo si koupí XT-r na dálnici, zvolil naprosto špatně.
Jinak jsem jezdil nejčastěji max na 4 a pětka se svezla hlavně po cestě tam a domů. V Alpách jsem ji skoro nevyužil, jen při klesání. Mít rychlejší převod, asi to tam zahodím do škarpy. Spíš bych viděl hodit to lehce do síly, aby byla dvojka lépe využitelná ve vracečkách a pětka byla více použitelná už při rychlosti kolem 90km/h.
Zajímavý, že těch prvních cca 800km od koupi, při ježdění kolem baráku, jsem si potřeby motoru pořádně neuvědomoval. To správný cítění, co motor potřebuje, přišlo až v těch alpách a hlavně při jízdě i s dalšími spolumotorkáři. Kdybych se nemusel přizpůsobovat a jel si jak chci, asi by to hodnocení bylo trošku jiný, ale takhle jsem měl občas problém trefit kval-otáčky-potřebná rychlost.
Takže jednoznačně, pokud nebudu dálniční hltač km, radši bych lehce přidal na síle a ubral na rychlosti, nebo přidal další kvalt a zmenšil odstupňování. Mezi dvojkou a trojkou je to docela peklo, dlouhý odskok a dvojku je třeba do prďáku pořádně rozmotat.
Tak moje poznatky, jinak jsem tam jezdil nalehko a i tak jsem toho měl plný kecky. jízda pouze asfalt, na terén mě neužije.
Po tomto výletě mením na conti trail attack 2 a už se moc těším na další Alpský trip.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |