Téma: nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
14.3.2017 v 06:13
Zdravím, chci Vás poprosit o radu. Na své jawě 250/353 (spínačka v masce, bez ampérmetru) nemohu naměřit multimetrem napětí na akumulátoru. V klidu samozřejmě naměřím cca 6,36 V. V momentě když natočím motor už multimetr ukazuje nesmysly (lítá z mínusu do plusu a na displeji nelze rozpoznat hodnotu). Mám nataženou novou elektriku + jsem vyměnil regulátor, protože motorka nestíhala dobíjet. Motorka jezdí krásně, jen mi štve, že nedokážu přesně změřit kolik dobíjí....Mohl by mi někdo poradit?
2 reakcí na tento příspěvek nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
Je vidět, že oba víte hovno. To není rušení od zapalování, ale to, že generátor má kotvu, která produkuje pulzující, byť stejnosměrné napětí, bez vyhlazení, o které se trochu postará až akumulátor, který je ale na tento účel malý a pomalý. Výsledek je tedy ten, že napětí je sice stejnosměrné, ale na poměrně vysoké frekvenci pulsující a ta frekvence se vinou nestabilního dvoutaktního volnoběhu neustále mění,napětí do jisté míry taky.... To je stav, se kterým si multimetr, jež zobrazovanou hodnotu vypočítává na základě průniku vzorkovací frekvence prostě neporadí, ty levné a obyčejné obzvlášť.... Kdo tomu nevěří, tak ať is svorky akumulátoru na nastarovaném motoru připojí na osciloskop, jaký to má průběh, jsou to docela hovna, byť to samozřejmě pro provoz nevadí, žárovkám a bimetalu je to jedno, regulátor je mechanicky tlumený, akumulátoru pulzní dobíjení naublíží a ustojí to i elektronický přerušovač, protože napájecí napětí jeho klopného obvodu je nižší než palubní.
Napětí na svorkách akumulátoru u těchto werglů se dá prakticky změřit nejlépe klasickým analogovým voltmetrem nebo klasickým analogovým multimetrem.
Napětí na svorkách akumulátoru u těchto werglů se dá prakticky změřit nejlépe klasickým analogovým voltmetrem nebo klasickým analogovým multimetrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
pech.> asi byste vsichni teoretici meli vratit vysvedceni ze ZS . Oloveny akumulator funguje jako extreme velky kondedzator radu jednotek Faradu, takze teorie o pulzujicim napeti je utopii. ,. I ten nejblbsi multimetr z Baumaxu tohle umi bez problemu namerit.
Autorovi vlakna -> nejdriv zmer nebo vymen baterku v tom multimetru: bidna [slaba] dokaze zazraky
Naposledy editováno 14.03.2017 19:06:56
Autorovi vlakna -> nejdriv zmer nebo vymen baterku v tom multimetru: bidna [slaba] dokaze zazraky
Naposledy editováno 14.03.2017 19:06:56
Tak fajfka to nedělá...baterka v multimetru je ok...a zajimavý je, že v momentě, kdy moto nastartuju, tak se stačí s multimetrem přiblížit k motorce třeba na 30cm a na multimetru se už ukazují hodnoty jako 0,12V nebo 0,6V...a když dam svorku - z multimetru kamkoli na kostru, tak prostě začne ukazovat nesmysly ....
1 reakcí na tento příspěvek nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
hoj, napětí je proměnlivé, od toho je tu regulátor napětí, obvykle radím najít knížku Dočkal, Opravování a údržba Jawa
a také koupit elektronické relé 6V, které zajistí jistotu v regulaci napětí soustavy.
Pokud by baterka z trácela významně napětí, dynamo nedobíjí a tam by byl špatný uhlík nebo kontakt uhlíku na kostru
nebo komutátor - to je část rotoru, kde se odebírá proud. Ten je dobré čas od času vyčistit. Vše je v tom Dočkalovi.
Já měl problém s dobíjenín jen starým dynamem kde zoxidoval kontakt na kostru a nedávalo proud.
Blbým vyčistěním to bylo vyřešeno.
P.S. Pokud zhasne kontrolka dobíjení, máš jistotu 6V v soustavě, no NE??
a také koupit elektronické relé 6V, které zajistí jistotu v regulaci napětí soustavy.
Pokud by baterka z trácela významně napětí, dynamo nedobíjí a tam by byl špatný uhlík nebo kontakt uhlíku na kostru
nebo komutátor - to je část rotoru, kde se odebírá proud. Ten je dobré čas od času vyčistit. Vše je v tom Dočkalovi.
Já měl problém s dobíjenín jen starým dynamem kde zoxidoval kontakt na kostru a nedávalo proud.
Blbým vyčistěním to bylo vyřešeno.
P.S. Pokud zhasne kontrolka dobíjení, máš jistotu 6V v soustavě, no NE??
mira592> zkusim vycistit vse technickym benzinem a vyfoukat tlakem a uvidime dobijet dobiji krasne i se svetlem...to jsem dneska vyzkousel zmerit pred jizdou (6,34V a po jizde 6,44V) jen mi stve ze to proste nezmeril za chodu motoru...proto jsem tam dal regulator dynama 6V/100W od AEV a kongrolma maka tak jak ma uhliky se mi zdaji taky v pohode
1 reakcí na tento příspěvek nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
Leda hovno slavný soude.
MIra 592: zaslá kontrolka není zárukou, pokud nepslníš podmínku správného seřízení regulátoru, což ty původní jednocívkové generátory náhodného stavu splňují málokdy, protože se v tom akždý hrabe, přestože to neumí.
Sereď: baterie má sice velkou kapacitu, ale je veeeeelmi pomalá a příliš se brání na to, ab y mohla fungovat jako kondenzátor.
MIra 592: zaslá kontrolka není zárukou, pokud nepslníš podmínku správného seřízení regulátoru, což ty původní jednocívkové generátory náhodného stavu splňují málokdy, protože se v tom akždý hrabe, přestože to neumí.
Sereď: baterie má sice velkou kapacitu, ale je veeeeelmi pomalá a příliš se brání na to, ab y mohla fungovat jako kondenzátor.
Torino: vystřídla jsem za posledních 15 let co dělám elektriku 3 multimetry a žádný si s tím neporadil... Používám na to ruský analogový avomet, ten ukáže pravdu vždycky, nicméně ty digitální multimetry, ačkolinejsou dokonalé, jsou k nezaplacení, protože to funguje i když to upadne... až mi upadne ten avomet, bude na třísky a nezměří nic.... Stejně tak využití multimetru při dělání bytových elektroinstalací, jako zkoušečka není moc dobrý, protože pokud chci zkoušet přítomnost napětí v rozvodu, je lepší vadaska, trochu to obvod zatíží, takže se neměří naindukované bludy v souběhu vodičů, ale pravda ve smyslu ano/ne... Obejít se bez mluťáku stejně nedá, při hledání.
Pravda je teda ta, ža já to nikdynepěřil přímo na dynamu, ale na baterce s multimetrme položeným na rámu za nádrží.
Pravda je teda ta, ža já to nikdynepěřil přímo na dynamu, ale na baterce s multimetrme položeným na rámu za nádrží.
1 reakcí na tento příspěvek nelze naměřit hodnotu dobíjení multimetrem
Mira592: jj, ty elektronické regulátory jsou dobré, stojí to jako mechanický a funguje to ok, nevyžaduje kontrolu a seřizování.... Potom co se mi totálně opotřebily kontakty ve dvoucívce na 471 jsem ho tam nandal a je tam sice krátce, ale funguje OK....
pech.> Ahoj.Máš super odpovědi.Sice trochu sprostý,ale to chápu.Od jakýho výrobce jsi koupil regulátor? Kdysi jsem koukal,že i VAPE dělalo regulátor napětí 6V dynama.Těžký mosazný a drahý tak jsem ho v provozu nikde neviděl.Zajímalo by mě jestli má lepší parametry -V něčem-,než ten za polovinu od AEV. Jezdim už málo na verglech takže mi regulátory fungujou.Je fakt,že s krabicovýma nemám vůbec v provozu problém. Při měření multimetrem mám stejný zkušenosti.Nedá se to změřit.V servisu na japonských motorkách změřim lecos,ale tady na to sem nepřišel...Konkrétně jsem to zkoušel na svojí ČZ180 a měřák cca za 2000,-kč Že dynamo vyrábí pulsní proud jsem ze školy věděl,nicméně Tvůj podrobný popis stavu byl dokonalej To že měřák uvazuje bludy i když vodiče nejsou připojený na svorkách a jen se měřák nachází poblíž "verglu" mám taky zjištěno.Řikám tomu bludný proudy.Starej českej AVOMET mám doma taky. Má problém,že stupnice končí zrovna na 6V a na dalším rozsahu az na 12V takže na přesný seřizování regulátoru na desetiny voltu je to naprd... Osciloskop jsem jsem na dílnu koupit už dávno,kuli diagnostice zapalování,ale šéf s tim neuměl ,tak mi nákup neschválil ...
Koupil jsem regulátor přímo od AEV. Koupil jsem ho proto, že jsem měl původní dvoucívkový zcela opořebený a tenhle elektronický stojí stejné peníze a horší nebude.
Funguje to dobře, protože jsem chtěl zachovat dekórum, tak jsem ho vpáchal do krabice po mrtvém dvoucívkáči, jezdím s tím na 471 a OK, dobíjí to jak má.. To že na volnoběh je to bída zůstává, to je problém slabého generátoru, to regulátor nespraví. Kontrolka dobíjení funguje normálně. Ta fungovala i když jsem měl ve 477 SZ17 kompletní sadu Vape. Ten regler od AEV je rozměrově udělný tak, že lze namontovat i přímo na dynamo místo jednocívkáče, mají to dobře vymyšlené.
Funguje to dobře, protože jsem chtěl zachovat dekórum, tak jsem ho vpáchal do krabice po mrtvém dvoucívkáči, jezdím s tím na 471 a OK, dobíjí to jak má.. To že na volnoběh je to bída zůstává, to je problém slabého generátoru, to regulátor nespraví. Kontrolka dobíjení funguje normálně. Ta fungovala i když jsem měl ve 477 SZ17 kompletní sadu Vape. Ten regler od AEV je rozměrově udělný tak, že lze namontovat i přímo na dynamo místo jednocívkáče, mají to dobře vymyšlené.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4019, 4020] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120577 | Včera v 22:54 Jirka4137 |
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |