AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Sema píše: Jak je to dlouho, co se platby do garančního fondu zrušily? Opravdu koncepční práce..
Musíme si uvědomit jednu zásadní věc. Nečasova vláda se usnesla, že na provoz HZS budou pojišťovny přispívat dost razantně a to tak, že z původního dobrovolného příspěvku 1% z obratu na povinná 3% PLUS 4200,-Kč za každou započatou hodinu přítomnosti zásahového vozidla HZS na místě nehody. Toliko k vysvětlení přítomnosti-zbytečné více vozidel HZS na místech vzniku dopravních nehod (PLATÍ SE TOTIŽ ZA KAŽDÉ ZÁSAHOVÉ VOZIDLO).
Tím pádem se v GF ČKP zcela samozřejmě protočilo více prachů / přišlo i odešlo = ale je nám podsouvána tato hloupost, že se vyplácelo razantně více za nehody nepojištěných řidičů.
TAKŽE JAKO OBVYKLE = BLAMÁŽ!
.
Naposledy editováno 09.02.2017 21:30:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Věc má druhou stránku spočívající v jiném hledisku.
Tato úprava má za sebou první ucelený rok existence = což samozřejmě znamená více skutečností:
1) Protože pojišťovny více platí (3% Plus 4200/á 1 hodinu) do garančního fondu ČKP a ten prachy přerozděluje === je samozřejmé více vydání = respektive protočení.
(ČKP je od počátku vedena špatně. Není schopna ošetřit účelnost vynakládaných nákladů - ani vymoci v zahraničí škody způsobené na našem území cizinci. Nu a na svoje špatné prohospodačovávání potřebuje další zdroje. Tady nám tedy účelově zapomíná přiznat výrazně vyšší příjmy do GF ČKP a povinné výdaje na HZS předkádá jako navýšení škod nepojištěnců ).
2) Druhé úskalí je sama okolnost tohoto vládního rozhodnutí. Zřizovatelem IZS (hasiči, záchranka, policie) je ze Zákona stát. Stát také za tím účelem vybírá nehorázné odvody za každého pracujícího zaměstnance - celkem 65% jím vytvořené hodnoty (započteny veškeré odvody, včetně zaměstnavatele). Tudíž hrazení nákladů na funkční IZS patří do rozpočtu státu a nikam jinam.
3) Tato zdánlivě Bohulibá věc povinného příspěvku pojišťoven (přes GF ČKP) na provoz HZS má ale jedno poměrně zásadní úskalí / pojišťovny disponují pouze prostředky vybranými od nás do společného měšce a tyto prostředky - ze samotné podstaty pojišťovnictví - mají být solidárně rozděleny mezi pojištěný lid, který utrpěl nahodilou újmu!!!
V tomto měšci není místo na přebírání finančních povinností státu. TADY SE JEDNÁ O PŘENESENÍ ČÁSTI FINANCOVÁNÍ HZS NA LID PLATÍCÍ SI KONKRÉTNÍ POJIŠTĚNÍ = tedy také na zaměstnance odvádějící nedobrovolně 65% z vytvořené hodnoty stejnému státu.
Tenhle stát již dopustil také to, že oblast pojišťovnictví zmizela v rukou zahraničních vlastníků. Ti samozřejmě jsou první v pořadí, kteří nerespektují podstatu pojišťovnictví. Z tohoto solidárního měšce ukrajují/vyvádějí naprosto nepřijatelně vysoký krajíc prostředků formou dividend. Nu a nyní si stát uzákonil, že si také něco urve formou povinných odvodů na činnost HZS, aby si také něco trhnul z tohoto solidárního měšce (a v rozpočtu zbylo více na rozkradení/odklonění/klientelistické předražení ad).
Jenže - jako s rozpočtem - je to náš měšec, naše prostředky. Takže OPĚT TO ZAPLATÍME MY VŠICHNI FORMOU VÝŠE POJISTNÉHO.
Tzn. jen další zátěž prenesenou zde na lid platící pojištění (tedy všechny motoristy a nejen ty).
Naposledy editováno 09.02.2017 23:44:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Je to vychcanost všude. Přišla zelená karta k motocyklu a u toho uplakanej dopis, že ble able a že mi museli zdražit o 50 kaček. To jsem se na to vykašlal a neřešil to. Pak přišla karta na oktávku a k tomu zas dopis, jak je všechno špatný a že byli donuceni zdražit asi o 500 a tak dál. To mě už nasralo. Tak jsem to řešil, ženská povinný znovu přepočetla a byl jsem o 2500 dole! Kdybych se neozval, tak mi ještě zdražej!
mam stejnou zkušenost. Na dva telefonáty jsem ušetřil na motorce a aute 3 tisíce, a ještě mi dekovali, ze jsem u nich zůstal. Chce to se jim obratem na ten jejich dopis o navýšení ozvat a byt na ne drsnej. Oni si stejne nic jiného nezaslouží, šmejdi raketyrsky.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak nevím, pionýr je po TK, má malý, původní TP ( tu knížečku) , mnou osobně namalovanou SPZ, na DI ani STK nic nenamítali, dali mi všude razítka, mám červenou známku na značce - a prý nesmím takto jezdit, je to jako bych měl vozidlo bez SPZ. Policie mě zatím nikdy nezastavila.
Jo, budu jezdit dál, ale co když ??....
Naposledy editováno 11.02.2017 21:20:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Asi tu vyhlášku s výjimkou znají jen někde. A je to jen v lidech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jsou jich plná STK. Naštěstí je u nas dost STK s rozumnymi techniky co maji lepsi ksefty a bohuzel porad plno. Me s fichtlem a malovanou ceduli pochvalili stav a bez problemu dali na tu ceduli STK ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: milan1963> Asi si narazil na "odporníka".
Jsou jich plná STK. Naštěstí je u nas dost STK s rozumnymi techniky co maji lepsi ksefty a bohuzel porad plno. Me s fichtlem a malovanou ceduli pochvalili stav a bez problemu dali na tu ceduli STK ;)
Já měl asi štěstí na rozumného úředníka v prosinci 2015 při přepisu pařeza 550 v Chrudimi .Z STK jsem měl známku na
SPZ CR 1207 na malované značce úředník ji chtěl vyměnít za lisovanou, ale po přesvědčování, že na takovém typu veterána je to jako pěst na oko se nechal ukecat jen jsem musel přemalovat nový formát na CRO 1207 a na pamáku jsem získal i původní knížku TP, jen jsem musel nahlásit její ztrátu a v novém TP mám zápis DUPLIKÁT. Opravdu záleží na přístupu úředníka.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 12.02.2017 10:55:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom : nešlo o technika či úředníka na STK, ale o vedoucího Odboru dopravy , ve stanici tech. kontroly jsem neměl nejmenší problém. Tady na okrese Pelhřimov jsem nikdy žádný problém ani na evidenci vozidel, ani ve STK neměl.
Naposledy editováno 12.02.2017 12:17:17
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To bylo za nás za hubičku, ale dnes s novými pravidly nejen, že to z 15 autoškol dělají dvě, ale koštuje to kolem deseti tisíc.
I auto je levnější.
No nevim, kupředu trojskokama vzad...
Edit: Jako vím, že se dost změnilo Ale že by to ty mladý Janky připravilo líp se říci nedá. Smrťáků i těch s novými papíry je alespoň tady na severu stejně. U všeho nepřiměřená rychlost, kterou asi autoškola nenaučí dodržovat i kdyby trvala sto let a stála milion.
Naposledy editováno 13.02.2017 11:18:40
Jirka :
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit: přímo srovnatelné s Jawou Robotem. Ten by nebyl v tomto stavu ani za dvojnásobek.
Naposledy editováno 13.02.2017 13:19:27
Mladí to možná vidí jinak, ale já do zahraničí kvůli veteránům nejezdím, cizí inzerce nesleduju a pokud něco potřebuju, sháním to u nás. Nedávno jsem chtěl cosi kupovat z Francie. Muselo to jít přes banku. Když po mně prodávající chtěl nějaký ban nebo iban účtu nebo co to bylo, tak jsem to rovnou vzdal.
Takže - je to tak i tak...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |