Téma: Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???
 
29.3.2008 v 21:43
Ahojky ... Mám Yamahu FZ6n a chtěla jsem se zeptat jaké jsou optimální otáčky při jízdě ? A jak nejlépe řadit, aby při pouštění spojky nedocházelo k cukání motky ? Díky za odpověďi ...

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 08:50 | Nahoru | #61

akai>Mezi 6-6500 ot mi Fazer celkem vibruje, takže jezdím pod a nebo nad.



heh tak to nevím v kterejch bych měl jezdit lol lol mně to vibruje od 1100-10200 lol lol lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 08:51 | Nahoru | #62
Vsecko nad 2000 je zbytecnost, chopper! )))

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 08:54 | Nahoru | #63
Převodovka na to nic. Když dokažeš v čas a rychle zařadit, při puštěnym plynu, tak to s převodovkou nic neudělá. No ale když tp zkoníš tak tak ucejtíš pěknej kopanec. A to se ani tobě ani převodovce libyt nebude hehe.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 08:57 | Nahoru | #64

Joda>Převodovka na to nic. Když dokažeš v čas a rychle zařadit, při puštěnym plynu, tak to s převodovkou nic neudělá. No ale když tp zkoníš tak tak ucejtíš pěknej kopanec. A to se ani tobě ani převodovce libyt nebude hehe.



no..při puštěném plynu je blbost. Plyn musíš mít v poloze aby motor nebyl v záběru, ale taky aby nebrzdil motorem. Prostě to chce vychytat ty "neutální otáčky". Takže když někdo jen pustí plyn tak bude počítat zuby

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 09:05 | Nahoru | #65
Neutrální otáčky? Takže motorka pomalu zpomaluje? Protože motor v tu chvíly jakoby netáhne, jde do něj menší dávka paliva než je potřeba pro udržení rovnoměrné rychlosti. Otázka je ještě o kolik míň a při jakých otáčkách motoru se to používá? Jde to v celém rozsahu, nebo jen ve vysokých otáček?

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 09:10 | Nahoru | #66
Joda> Prostě musíš vystihnut přesný okamžik po drobném ubrání plynu před tím, než začne motorka brzdit motorem. Jde to použít v celém rozsahu otáček, ale mam dojem že vy vešších otáčkách je to snadnější. Musíš to řazení prostě dobře načasovat. Pokud to člověk neumí, tak to škodí, nicméně když se to časem naučí, tak je to v pohodě. Ale jde to rychle se to naučit.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 10:32 | Nahoru | #67

Che>Pavka Korčagin bez spojky nejenom řadil, ale dokonce se bez ní i rozjížděl! lol lol lol lol



To taky neni na dnesnich motorkach takovej problem.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 10:48 | Nahoru | #68
když to tak čtu tak mi nedá se nezeptat co máte všichni s levou rukou že nemůžete hrábnout na spojku??? když čtu ty obštrukce jak hledat neutrální otáčky a počítání zubů motor v tahu nebo zavřenej plyn. Jsou to všechno kraviny. Spojka je od toho aby se odpojovalo a spojovalo tak proč vymejšlet krávoviny, který jsou pro vás jako turistické jezdce úplně k hovnu

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 10:57 | Nahoru | #69

Sausage>když to tak čtu tak mi nedá se nezeptat co máte všichni s levou rukou že nemůžete hrábnout na spojku??? když čtu ty obštrukce jak hledat neutrální otáčky a počítání zubů motor v tahu nebo zavřenej plyn. Jsou to všechno kraviny. Spojka je od toho aby se odpojovalo a spojovalo tak proč vymejšlet krávoviny, který jsou pro vás jako turistické jezdce úplně k hovnu



máš recht... turisti šetří desetinky sekundy ..já osobně řadím bez spojky jen vyjímečně.

A vůbec, kupte si skůtry a máte klid

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 11:04 | Nahoru | #70
Lada.s> díky za podporu

čekám reakci odporníků co budou říkat, že šetřej spojku lol lol a kurvěj převodovku lol lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 11:08 | Nahoru | #71
spojka, brzdy, plna nadrz, prilba a kombineza jsou zbytecny kila navic...

edit: myslenka dne

a ze vseho nejdulezitejsi je se pred jizdou poradne vys*at

Naposledy editováno 10.04.2008 11:14:54

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 11:17 | Nahoru | #72

Sausage>když to tak čtu tak mi nedá se nezeptat co máte všichni s levou rukou že nemůžete hrábnout na spojku??? když čtu ty obštrukce jak hledat neutrální otáčky a počítání zubů motor v tahu nebo zavřenej plyn. Jsou to všechno kraviny. Spojka je od toho aby se odpojovalo a spojovalo tak proč vymejšlet krávoviny, který jsou pro vás jako turistické jezdce úplně k hovnu



Kdyz je to bez spojky tissi a hladsi, tak proc jeste delat ukon navic a mit to hlucnejsi a hrubejsi? Spojka je na zvedani na zada. Ale vicemene spojku pouzivam, proste jak kdy. Na sprintech a okruhu je to jasny, po zadnim je to taky lepsi bez ni.

Vcera mi to po zadech slo (ale neradil sem), sem to zvedal kolem 70kmh a jel hodne dlouho, ustalil sem to kolem 130 a jen sledoval 131,132,133,134,135,136, pak mi to trochu kleslo a zas 145,146,147,148. . . . . . dobry je to lol , taky sem jednou zkusil mackat zadni brzdu a zvykat si na ni, docela to slo, kdysi davno sem s tim prastil zpatky, ted to bylo lepsi, ze sem zustaval nahore a moh si zvykat. :) Parkrat sem to i ve dvou zved na 2 ve 150, to byl hukot uz... lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 11:17 | Nahoru | #73

rak.>spojka, brzdy, plna nadrz, prilba a kombineza jsou zbytecny kila navic...

edit: myslenka dne

a ze vseho nejdulezitejsi je se pred jizdou poradne vys*at



Jojo a v nadrzi max 2 litry benalu. lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 16:06 | Nahoru | #74
Teda Bubbo, ten včerejšek po zadním zase potmě, žejo, hovňajs vidíš... Eště, žes mne neukecal... A kdepak zase - na Pankráci nebo v tunelech?
... jinak já nahoru někdy S a někdy BEZ, dolů ale vždycky S! Dneska jsem se poptával u eště větších "odporníků" - a ťukaj si na čelo, řadit dolů BEZ

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 16:54 | Nahoru | #75

rydlas>Nahoru jde řadit bez spojky od dvojky vejš...je to nejlepší a nejrychlejší řazení...já už ani jinak nejezdim... dolů se musí se spojkou... finta je ve správným puštěním plynu a kopnutí kvaltu... probíhá to asi tak, že lehce pustím plyn a v ten samej moment to tam kopnu... celý to trvaá tak 0,2 sekundy.. (Jak F1 )

kdyžz to budeš dělat poprvý, tak se špičkou nohy lehce opři o páčku a jakmile povolíš plyn tak ucejtíš, jak to tam samo zapadne... převodovce to fakt nijak neškodí...



ty woe, jiste ze jde radid bez spojky, jen by zajimalo jakoej to ma vyznam ??? Aha uz to vim, na 100km pokud nepojedes furt po dalnici zaradis tak 40krat +- autobus, tak ze na tom miste budes o 40x0.2sekundy drive hmm

A TO SE VYPLATIlol lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 18:01 | Nahoru | #76

Desmo>rydlas>Nahoru jde řadit bez spojky od dvojky vejš...je to nejlepší a nejrychlejší řazení...já už ani jinak nejezdim... dolů se musí se spojkou... finta je ve správným puštěním plynu a kopnutí kvaltu... probíhá to asi tak, že lehce pustím plyn a v ten samej moment to tam kopnu... celý to trvaá tak 0,2 sekundy.. (Jak F1 )

kdyžz to budeš dělat poprvý, tak se špičkou nohy lehce opři o páčku a jakmile povolíš plyn tak ucejtíš, jak to tam samo zapadne... převodovce to fakt nijak neškodí...

ty woe, jiste ze jde radid bez spojky, jen by zajimalo jakoej to ma vyznam ??? Aha uz to vim, na 100km pokud nepojedes furt po dalnici zaradis tak 40krat +- autobus, tak ze na tom miste budes o 40x0.2sekundy drive hmm

A TO SE VYPLATIlol lol



Ty ses slepej, sundej si tu ksiltovku. lol

"Kdyz je to bez spojky tissi a hladsi, tak proc jeste delat ukon navic a mit to hlucnejsi a hrubejsi? "

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 18:34 | Nahoru | #77
Bubrak ZX10R>
neni ksiltovka ale kukla slepce )) az si sundaty ty urvany ladaky, (mam ho taky ) tak poznas jak je to tichy ) ale budu tady neco vysvetlovat typkovi co jede na ninje na elefanty lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 19:36 | Nahoru | #78
Joda> no tak když při řazení bez spojky něco zkoníš tak tě to nekopne,prostě tě to nenecha přeřadit a řadička se ti jakoby zasekne,páč už motorka brzdí motorem,na dobrý přeřazení si potřebuješ udělat něco jako vůly mezi zadním kolem a převodovkou.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 20:38 | Nahoru | #79
Je to asi takto, čelní ozubení je mírně lichoběžníkové, a to tak že v zatížení jsou do sebe zakleslá a přitahují se, abychom mohli řadit bez spojky musíme najít tu správnou chvíli po ubrání plynu, není v tahu a ještě nebrzdí. V praxi to vypadá asi tak, že rychle uberu, jen kousíček, kopnu kvalt a přidám. S tím plynem vlastně jen cuknu dolů. Já to mám naučený z motokrosu, na silniční to zatím nedělám, protože to chce mít zmáknutý. a já mam najeto jen
2500 km, ale zkusím to.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

10.4.2008 v 23:30 | Nahoru | #80
Jardagsx> ale prdlajs, nic nemusíš mít zmáknutý... stačí v tu chviličku ubrat, bys v ten okamžik neměl motor v tahu - klap, a je tam! Nějak líp to tam padá ve vyšších otáčkách, když naplno zrychluješ - když se jen kochačka rozjíždíš, jde to hůř... Ale to máš pak stejně dost času odlehčit spojkou... Skoro žádnej rozdíl oproti krosce, vodvahu

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

11.4.2008 v 20:58 | Nahoru | #81
Jsem moc rad že jse mi zde par lidi zastalo,protože jak je vidět tak 95 procent diskutujicich nevi o čem je řeč a ani nic podobneho v životě nezkoušela.Zkončej v blahe nevědomosti v domově duchodcu.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

11.4.2008 v 21:12 | Nahoru | #82
powl> Při řazeni bez spojky je převodovka stejně namahana jako lameli ve spojce při řazeni s ni.Tak si vyber co je pro tebe větši priorita.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

11.4.2008 v 22:30 | Nahoru | #83
Všem svim odpurcum přeji aby v životě měli možnost vidět rozebrane převodovky a zkoušet řazeni bez spojki od čechije500,Pionyr ,MZ,Jaw 350,Hon CX, až po Ninja ,Fire blade,R1.Asi jsem použil nespravny vyraz že převodovky maji synchrony.Dobra, ale převodovky jsou synchronyzovany pro hladke řazeni.Měl někdo z vas kdo mě kritizuje možnost se svezt nebo vidět přev. Praga V3S.Tak to je apsolutni přiklad převodovky bez synchronizace.

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

11.4.2008 v 23:35 | Nahoru | #84
janrezabek: jo rekl bych ze tam nejaka synchronizace musi bejt, proto je to tak tichy

ted sem jezdil a schvalne sem to sledoval, je to jak po masle, v nizkych otackach nahoru uplne to tam lehounce zacvakne, ve vyssich taky

je to hrozne jednoduchy, neni treba byt nejaky profik, proste jedu konstatni rychlosti, lehounce uberu plyn (milimetr) a v ten moment jak ubiram to tam cvaknu

pri akceleraci je treba ubrat jen trochu vic, aby se motor dostal ze zaberu

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

12.4.2008 v 13:58 | Nahoru | #85
janrezabek> No tema synchronama a tim poloautomatem jsi moc odbornosti neprokazal lol

A abych to jen tak neodsuzoval, jiz pátým rokem radim se spojkou tak jsem to ted taky zkusil bez...no..jde to kdyz clovek vychyta ty spravne otacky a pada to tam relativne hladce,jak nahoru tak dolu, nicmene porad mam pocit ze delam neco spatne takze se budu drzet spojky..

PS: Radsi si rozjebu lamely nez prevodovku
PS2: Pohledem do katalogu motodoplnku zjistuju ze sada spojkovych lamel na mou mašinu stoji 1480 kč vč DPH, kolikpak asi stoji vyjebana prevodovka - resume? Viz. PS1

Naposledy editováno 12.04.2008 14:01:04

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

12.4.2008 v 14:00 | Nahoru | #86
[quote]abcman>janrezabek> No tema synchronama a tim poloautomatem jsi moc odbornosti neprokazal lol

A abych to jen tak neodsuzoval, jiz pátým rokem radim se spojkou tak jsem to ted taky zkusil bez...no..jde to kdyz clovek vychyta ty spravne otacky a pada to tam relativne hladce,jak nahoru tak dolu, nicmene porad mam pocit ze delam neco spatne takze se budu drzet spojky..

Dolů to opravdu radši nedělej, ale nahoru je to fakt jedno

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

12.4.2008 v 16:38 | Nahoru | #87
Bubrak ZX10R> jenomže několik desítek tisíc je málo na zjištění, jestli je to OK nebo není. a předpokládám, že si to nerozdělával, takže nevíš, jestli to bylo OK nebo ne...

Jo, a to je dobrý kec, že to dělají profíci. lol Neřekli to jinak? Třeba, že když honíš na závodech desetiny, tak se ti to hodí, ale pak to zahodíš nebo prodáš nějakému joudovi?

Naposledy editováno 12.04.2008 16:39:27

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

13.4.2008 v 03:30 | Nahoru | #88

Dolík .>Bubrak ZX10R> jenomže několik desítek tisíc je málo na zjištění, jestli je to OK nebo není. a předpokládám, že si to nerozdělával, takže nevíš, jestli to bylo OK nebo ne...

Jo, a to je dobrý kec, že to dělají profíci. lol Neřekli to jinak? Třeba, že když honíš na závodech desetiny, tak se ti to hodí, ale pak to zahodíš nebo prodáš nějakému joudovi?



No hlavne to fungovalo stejne jako pred desitkama tisic km, to je pro me dukaz. :) S tema profikama to tu psal nekdo jinej... A jak sem uz psal 2x, je to bez spojky hladsi a tissi. Pro me opet dukaz, ze je to i setrnejsi nez se spojkou. Takze si klidne se spojkou nicte prevodovky, me je to jedno. lol

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

13.4.2008 v 10:27 | Nahoru | #89
v čmn tak před měsícem o tom byl celej článek. Píšou tam: řadit rychle a v točkách, klidně bez spojky nahoru, se spojkou s meziplinem dolu. byla tam vyfocena převodovka motoru 2,4 l fgr. žádné sinchrony. je principielně stejná jako na staré Jawce. padá to tam pěkně jen v otáčkách, v nízkých otáčkách to jde špatně.

Naposledy editováno 13.04.2008 10:27:38

Jaké jsou optimální otáčky při jízdě ???

13.4.2008 v 11:35 | Nahoru | #90
Prijde mi, že když se řadí se spojkou, řetěz motorky se napne obraceně, brzdí odporem valení. Pak zařadíte a rychle pustíte spojku a přidáte plyn. V tu chvíly se řetěz napne zase obraceně, až to někdy může trhnout u nižších stupňů.

Bez spojky dojde ke snížení otáček ve chvíly kdy motor nejde v tahu o přibližně tisíc otáček. Všechny díly počínaje řetězem až převodovkou konče jsou ale stále připravené a napnuté. Nedojde k trhnutí řetězu a tím ani k jeho poškozování.
A zkuste si sami, jakou má setrvačnost motor, když ho vytočíte na 4000 a pustíte. Myslím že ve většíně případů otáčky klesnou ve vteřině na volnoběh. Takže zpomalení o 1 tis. ot./min motoru těžko uškodí.
To že to pro převodovku nic neni, už tady bylo taky řečeno. A to že to má zanedbatelný vliv na rychlost řazení je asi úplně vedlejší.
Ale to co mě víc zajímá. Jesti je to tak jak říkám. Pak je dokonce řazení nahoru bez spojky k motorce šetrnější. ???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist