Normálně nastartuju mašinu, krásně si drží volnoběh, jedu a po pár minutách se dostaví vynechávky, kdy motorka ztratí tah a začne cukat. Je to ráz na ráz, vynechá a pak se to hned rozjede, musím to držet v otáčkách aby mi to nechcíplo.. Pak zase jede nějakou dobu normálně a zase to udělá. Na volnoběh se spojkou či s neutrálem otáčky spadnou klidně až k 800ot./min a nebo to úplně chcípně - musím je na křižovatce udržovat ručně plynem. Někdy to otáčky drží zase v cajku. Je to nahodilé a nenašel jsem s ničím souvislost.
Poprvé to začlo dělat, když jsem jel do práce a teplota byla poprvé pod nulou - moje první jízda na Vsromu v mrazu. Cestou domů zpátky, když už teplota byla 5°C, to neudělala ani jednou. Myslel jsem že je tam nějaký chyba s přípravou paliva v případě mrazu. NIcméně jak jízdy do práce přibývaly, začlo to dělat furt - ať už bylo teplo, nebo mráz.
Zkoušel jsem diagnostický mod, ale ten mi žádnou chybu nehlásí.
Moje vodítka:
1. Senzor zařazené rychlosti by měl fungovat dobře, mám tam gipro a to ukazuju správný zařazený stupeň.
2. Řídící jednotka by si měla automaticky udržovat volnoběžné otáčky a musín nějak brát v potaz otáčky motoru, není teda přece možné, aby ta motorka chcípla na volnoběh. Otáčkoměr však ukazuje otáčky zdá se důvěryhodně.
Když motor vynechá, není to jeden válec, prostě chyba je určitě ve vstřikování paliva.
3. Zajímavé vodítko je, že to porpvé začalo dělat po pár minutách jízdě do práce, když bylo poprvé ráno pod nulou. Motorka parkuje normálně v teplé garáži.
A teď babo raď kde je chyba. Je tam asi 15 míst z kterých ŘJ získává data, zachumlaných ve změti kabelů, s někdy pochybně udělanýma odbočkama z hlavních kabelových žil.

Naposledy editováno 25.12.2016 17:14:08
1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
Ačkoliv budík na motorce v dealer modu neukazoval žádnou chybovou hlášku, tak v diagnostice mám hned 4:
Fuel pump circuit malfunction
Intake air pressure sensor #1
Intake air pressure sensor #2
Gear Position Signal
Důvod proč tomu tak je? Protože se rozlišuje chyba "current" a "past". Dealer mod ukazuje, očividně, jen "current" - tu která tam aktuálně/stále/tak-jak-motorka-stojí je, kdežto "past" ukazuje chyby, které tam byly, ale aktuálně nejsou. Tzn. nahodilá chyba se asi neukáže v dealer modu.
Nemám možnost s tím moc laborovat a ověřit to, neche se mi vyjíždět ven do te soli.
Naposledy editováno 19.01.2017 21:53:05
1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

Naposledy editováno 04.02.2017 09:19:41
(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
VAZENI!
Čubky z Healtech OBD diagnostiky mi v podstatě zničili můj čínský modul. Číňani jim okopírovali jejich soft, já to nevěděl, dal jsem v něm update, se kterým mě to furt otravovalo, takže se ten soft aktualizoval, napsal mi, že mám ilegální kopii a ještě ke všemu mi zablokovali ten HW modul. Takže 1700,- v prdeli. Za ten svůj krám přitom chtějí 5500,- , přitom je to jen jednoduchý soft a na hw části je jen mikroprocesor který z ŘJ přeposílá data do usb. Krásné nedělní odpoledne.
https://www.healtech...cs.com/products/obd/
Beware!
Diagnostic tools for Honda (motorcycles and marine engines), Kawasaki (motorcycles, ATVs and Jet-Skis) and Suzuki (motorcycles and ATVs) are offered by some Chinese companies too. While the module looks different, the PCB inside is a clone of our OBD hardware and it will NOT work without our software. They supply an old version of our software on CD. This has very limited functionality. As soon as you update the software, the module will be disabled permanently and you will not get a refund from the seller. Also, these clones do not have the quality, do not come with the same connectors, do not come with a hard case, do not come with a 2-year warranty and free updates. Be sure to purchase the OBD Tool from a HealTech distributor or dealer. Do NOT purchase on AliExpress. Do NOT purchase on eBay from a Chinese seller.
Ještě zkusím napsat přímo těm Číňanům, jestli by mi neposlal firmware pro ten mikroprocesor, ale moc tomu šanci nedávám, že se s nima domluvím.......
(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
Mufiozo píše: Takže po nějaké době update, dorazila mi diagnostika. Super věc, je i pro Hondy.
Ačkoliv budík na motorce v dealer modu neukazoval žádnou chybovou hlášku, tak v diagnostice mám hned 4:
Fuel pump circuit malfunction
Intake air pressure sensor #1
Intake air pressure sensor #2
Gear Position Signal
Důvod proč tomu tak je? Protože se rozlišuje chyba "current" a "past". Dealer mod ukazuje, očividně, jen "current" - tu která tam aktuálně/stále/tak-jak-motorka-stojí je, kdežto "past" ukazuje chyby, které tam byly, ale aktuálně nejsou. Tzn. nahodilá chyba se asi neukáže v dealer modu.
Nemám možnost s tím moc laborovat a ověřit to, neche se mi vyjíždět ven do te soli.
Asi bych se zkusil zaměřit na tu chybu "Fuel pump circuit malfunction", ten okruh zase není tak složitej, je tam i to relé, jak už jsem ti psal.

Zaznamenal jsem, ze problem s vynechavanim se zhorsuje, kdyz v benzinove nadrzi klesne hladina benzinu na minimum. Takze budto je v nadrzi bordel a nebo je neco se sytemem privodu paliva. Lih uz jsem tam zkusil nalit, aby navazal pripadnou vodu - bezezmeny.
Budu muset zmerit tlak, ale nemam na to manometr a hlavne redukce na hadicku. Musim poridit.
Naposledy editováno 24.02.2017 00:04:22
1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
Mam podezreni na sekundarni skrtici klapku, mohlo by byt neco s motorkem. Kdyz vypnu zapalovani, klickem nebo chcipakem, tak se ozve takovy mechanicky moturkovy zvuk, jako kdyby bylo neco sprajcle. To mi predtim nedelalo, zaclo to s temi problemy.
Kdyz je to ve stavu, ze to chcipa, tzn otacky chcou spadnout az ke chcipnuti, pomuze to rychle proturovat aspon k 4-5000ot. Rekneme ze na tak prumerne na 4-5 pokus proturovani ten problem zmizi a normalne si to drzi volnobeh. MOhlo by to delat spatne fungujici motor sekundarni klapky, nekde se sprajcne a potom tam pousti moc vzduchu, takze to chcipa. Kdyz se to proturuje, tak s nim RJ zahybe a nekdy se to dostane do spravne pozice. Ale zrovna tak by to mohlo byt tim cerpadlem, to totiz taky bezi v zavislosti na otackach motoru - nevim presne jak funguje, jestli tam ma svuj vlastni tlakovy potenciometr, nebo tlakuje podle toho, co mu posila ridici jednotka.
Tohle mi to dela po vypnuti klickem:
https://www.facebook...l=651688614113070638
(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
E: Pokud uz budes na vstromklubu, zkus se zeptat clena jmenem Mates. Je fakt dobrej. Akorat ma dilnu az nekde u Brandysa n/L.
Naposledy editováno 27.02.2017 19:05:22
1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
Tipuješ klapku sekundáru která jde proměřit uplně primitivním způsbem. Po sundání nádrže samozřejmě. Přímo na konektor který má tři dráty - nechci hledat ve schématu ale tuším černý růžový a nějaký tak mezi dva kontakty a fakt z hlavy nevím který strčíš měřák který umí ohmy. Pak zapneš klíček a rukou v klidu hneš klapkama z jedný strany na druhou. na litr mam dohledanou přesnou hodnotu rozsahu ale podstatný je aby se ohmy měnily plynule a ne aby někde byla díra bez měření a pak to zase naskočilo. Snad mi rozumíš. Tím ověříš že sekundár měří v plným rozsahu. To samý pak udělej když ho pěkně rozpálíš fénem - může se stát že za tepla blbne. čidlo tps ani stps nelez opravit i když je to jen blbý potenciometr. Maj to prostě zalitý nějakým hegešem. Hele ve finále místo laborování se ustroj udělej si výlet sem do Ratibořic za Božkou :) Případně pevnost Josefov atd atd kultura musí byt a než to tu projdeš tak ti na to vlítnu. Přespat u mě můžeš taky.
edit
Nemam lycoknigu ale kamarád mi to pustil a opravdu to až takhle být nemá. To už rambajzí moc. To chce opravdu nádrž dolů a změřit správný rozsah čidel. možná tipuješ dobře že je jedno KO - Protože to má udělat max jednou cvak. :) Ve tvým okolí nikoho na stromy neznám ale nejlepší je Mates z Luštěnic u Mladý Boleslavi - je to dvorní servismen celýho vstrom klubu :)
Naposledy editováno 28.02.2017 09:08:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...
Besacek píše: .. měřák který umí ohmy. Pak zapneš klíček a rukou v klidu hneš klapkama z jedný strany na druhou.
Já mám za to, že když zapneš klíček, klapkama už nehneš, leda že by jsi přepral servomotor, který je natáčí. Ale odpor dráhy na potenciometru můžeš měřit i s vypnutým zapalováním. Jen se divím, že na tuhle kontrolu nepoužiješ svou diagnostiku, přesně k tomu účelu je určená. Než se bez by-pass konektoru spolehlivě nakradeš na potenciometr, projebeš půlhodiny.
Znovu ti musím zopakovat, co jsem psal už na začátku. Kdyby jsi obětoval 500 Kč, navštívil někoho s diagnostikou a znalostma o jejích možnostech, asi bys už věděl, co tvoje motorka potřebuje.
Udělám prostě tohle: oservisuju Všechno okolo, co je třeba, jako třeba ventily a svíčky, a umyju si motorku, třeba to pmůže


Naposledy editováno 22.04.2017 23:20:23
Dělal jsem si synchro ale K7 stromek na to potřebuje diagnostiku, protože se musí vstřikováni nastavit do nějakého speciálního režimu. To neplatí pro synchronizaci klapek, na to stačí jeden šroubek u plynu. Dobře jsem si zanadával, když jsem hledal podtlakové výstupky pro napojení vakuometru. Nevím proč, ale ty kundy ze Suzuki dali na všechny hadičky sponky, které nemají vyhnuté očka, aby se daly dobře mačkat. Asi by to bylo moc nákladné, vyhnout ty očka, nebo co. Mám dorasované polštářky prstů.
Než začnu víc laborovat, udělám ještě ventily, ať je jistota, že je všechno cajk.
Video se zvukem, co jsem ho tu posílal, se týkal ISC Ventilu. Jedná se o ventil, který přivádí vzduch z airboxu do vstřikovačů při volnoběhu, když jsou primární klapky v zavřené poloze. Něco s ním asi je, ale počítám že má efekt jen při volnoběhu.
Spletl jsem se když jsem řekl, že odpojením senzoru se odpojí všechny senzory. Odpojí se jen ten jeden senzor a jeho výstup se nastaví na konstatní hodnotu danou výrobcem.
Aktuální stav je takový, že motorka trochu ztratila výkon v nízkých otáčkách a nevím jestli je to jen zdání, ale příjde mi, že ve vysokých otáčkách jede líp. To by mohly způsobovat moc malé ventilové vůle.
Měřil jsem benzínovou pumpu testem průtoku: napojí se na 12V, zapne se klíček a při iniciálním zapnutí by pumpa měla vypumpovat minimálně 300ml benzínu. Což se taky stalo, takže pumpa je ok. To ovšem měří jen pumpu, jak je na tom tlakový ventil je druhá věc a na to je potřeba manometr.
Potom je třeba zjistit, co s tím ISC ventilem. Mohl by snad mít efekt na to, že mi ta motorka od 3000ot. netáhne, jak by měla? Těžko říct. Další věc je teplotní senzor. Ten otestuju jednoduše tak, že ho prostě odpojím. Tím by se měla nastavit teplota na 40°.
Naposledy editováno 28.05.2017 14:03:28
Diagnostika neukazuje žádnou poruchu. Všechny senzory zdá se fungují i vizuálně. Přesto problém přetrvává. Nyní v létě se mi nestane, že by volnoběh úplně vypadl, asi proto, že je teplo. Přesto však když rychle akceleruju a potom zastavím na křižovatce, tak se volnoběh trápí při 1000ot. V zimě by to tipnu si chcíplo.
Mám podezření na ISC ventil, který po vypnutí motoru podivně zařve. Něco v něm nefunguje. Ještě jsem se nedostal k tomu, abych ho otevřel a zkontroloval.
Motorka po seřízení ventilů jede dobře ve vysokých otáčkách. Nastavil jsem je k horní toleranci, neboť ventilové vůle se vlivem zaklepávání ventilů do sedel zmenšují, takže je nebudu must dlouhé kilometry seřizovat znovu. Přesto není to úplně ono v nižších otáčkách, myslím že motorka v nich jezdívala trochu líp. Sázím na opravu toho ISC ventilu a seřízení vstřikovacích těl.
Úplně mi moc není jasně seřízení klapek. Má se to dělat při volnoběhu, jenže mi to přijde jako kravina a to ze dvou důvodů:
1. Seřízení těl se také děje při volnoběhu * jak od sebe odlišit špatné seřizení těl a špatné seřízení klapek, když je u obojího stejná metrika a obě seřízení se překrývají?
2. Na volnoběh jsou zaklapnuté sekundátní klapky a primární klapky. Jak to má potom smysl seřizovat při volnoběhu?
Zkrátka a dobře jsem se na to vysral a seřídil jsem to pod velmi mírným plynem, protože na volnoběh jsem to měl seřízené, ale při velmi malém přidání plynu se to celé rozhodilo. Až budu mít notebook a budu moct seřídit těla, tak si s tím trochu víc pohraju, ale přijde mi to každopádně poněkud debilní.
Ještě si chci zkontrolovat, že oba válce mají stejné tlaky, takže jsem koupil tlakoměr.
Naposledy editováno 09.07.2017 17:41:31
měl jsem podobný problém na SV 650 rok 2005, to je stejný motor se vstřikovači..
Po mnoha pokusech se zjistilo, že tlak benzínového čerpadla je nízký. Po výměně čerpadla jede motor OK i v malých otáčkách rovnoměrně bez cukání s výborným výkonem a spotřebou do 5 l/100 km při dálkové cestě 4,2.
Mám najeto 55000 a olej měním co 6000 km a prakticky nic nedolévám.
Zdravím
Sten


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom | Petr-xmax | 7 | Dnes v 06:50 PaloBachan |
Suzuki Sv650S 2007 Kolísání otáček ... Suzuki SV 650S | Ondřej586 | 3 | Včera v 23:49 marna |
blinkry(smerovky) relé Suzuki DL 1000 V-Strom | I_fesi | 2 | 28.4.2025 v 17:04 nevo7 |
Suzuki SV 1000S umřela Suzuki SV 1000S | Jirka125 | 28 | 28.4.2025 v 11:15 assassin |
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom | gapen | 17 | 27.4.2025 v 16:59 FOLEY |